Voiko tästä tehdä mitään ilmoitusta ja jos niin minne?? Miehen lapsi 15v pahoinpiteli
mut tänään. iältään pentu, mut aikuisen voimat, ja mä en enää suostu omassa kodissani pelkäämään. haluan tehdä rikosilmoituksen, mitä seuraa kun alaikäinen kyseessÄ?
Kommentit (49)
jos tilanne jatkuu ja ap:tä pahoinpidellään useammankin kerran kodissaan pienten lasten nähden, on se varmaan syy ottaa pienet lapset huostaan, etteivät joutuisi sellaista näkemään.
on se teinipoika. Jo ihan sen takia, että hän on vaaraksi muille. Sellaisten paikka on nuorisokodissa.
mutta aina aiemmin on van hyssytellyt, lellivä tossukka se on, äitinsä taas ei edes pidä yhteyttä, sekakäyttäjä jota kiinnostaa kaikki muu enemmän kuin oma lapsi.
Rehelliseti voin sanoa, että oon ollut ymmärtäväinen ja kärsivällinen tän lapsen kohdalla, mutta aivan liian mahdottomaks on menny viime aikoina. Nyt kävi kimppuuni vain koska kielsin lähtemästä kaereiden kans ulos, koska seuraavana päivänä oli koe, johon piti lukea (ja nämä säännöt ihan yhteisesti sovittu).
Poika on jo nyt mua fyysisesti isompi ja vahvempi, heiti mut seinään, kuristi, huoritteli ja repi hiuksistani isoja tukkoja - omien pienten lasteni nähden, mikä kamalinta tässä omasta mielestäni. :((
ap
niin makaa, kuin petaa, ap.
tarvinnut sittaa kytät mestoille, että olisivat hakeneet nuoren talteen, sit sun olis tarvinnut käydä lekurin luona, muut olis hoitaneet jatkon...
ärsytitkö lasta! Tuon ikäinen ei valitettavasti osaa hillitä itseään kovin helposti. Ensiksi keskustelisin lapsen ja lapsen vanhempien kanssa asiasta ja mietittäisiin mitä tehdään. Jos ote on ylimielinen niin tekisin ilmoituksen ja kävisin lääkärissä. Lääkäristä saisin tulevaisuutta varten todistuksen. Se on selvää että lapsi pitää herätellä että ymmärtää mitä tuli tehtyä. En suin päin lähtisi tekemään poliisille ilmoitusta ettei lapsen elämä menisi rikki vielä eron lisäksikin. Lastenkoti ei ole mikään sopiva paikka asua
Ethän sä ole tosissasi?
15v on jo rikosoikeudellisessa vastuussa,tosin eihän tuosta varmaan seuraa kunnlastensuojeluilmoitus ja sovittelu
omat vasta pieniä, niin ei oo tarvinnu miettiä. Mut sen tiedän, et aivan liian pitkään oon katsonu läpi sormien tän kakaran kamalaa käytöstä. Nyt viimesimmästä tuli sen sortin tuhot ja vammat et enää en hyssyttele. ap
Ja mene lääkäriin, jossa vammat voidaa dokumentoida
No, mitä miehesi asiasta sanoo?
Pahoinpitely ei ole sallittua ja 15-v. on rikosoikeudellisessa vastuussa.
15v on rikosoikeudellisesti vastuussa ja jos jäljet ovat pahat, niin edessä todennäköisesti herättelyn vuoksi ihan oikeudenkäynti. Sovittelulla tuskin menee, jos ihan oikeasti on siis pahoinpidellyt äitipuolensa.
Nuori joutuu maksamaan oikeudenkäyntikulut ja todennäköisesti sakkoja/yhdyskuntapalvelua. Kun ei ole tuloja, eivät sakotkaan ole isoja. Pääasiallinen hyöty tuossa on se, että jos pahoinpitelee toiste jonkun toisen tai jälleen perheenjäsenensä, niin sitten joutuu jo nuorisovankilaan. Lisäksi lastensuojeluviranomaiset ottavat nuoren tarkkailtavaksi, mietitään opiskelua, asumista jne. Vanhemmat saavat reipasta kasvatustukea ja nuori saa apua, kun päässä pyörii tyhjää. Voihan olla, että siitä vielä saadaan ihan kelpo kansalainen. Tai sitten ei. Mutta ainakaan ei saada, jos jätät asian tähän. Ihan sama, mitä mieltä vanhempansa ovat, rikollinenhan tuo on ja tuollainen meno on pyrittävä katkaisemaan rankemmin kuin vain lässyttämällä tai syyttämällä ärsyttämisestä. Kyllä niitä ärsyttäjiä riittää maailmassa eikä niitä silti saa mennä mäiskimään turpaan. Mitä nopeammin sen oppii, sitä parempi.
POJASTA TEET RIKOSILMON JA POLIISI ILMOITTAA SOS.VIRANOMAISILLE.LASTENSUOJELU KYLLÄ KORJAA TALTEEN HYVIN NOPEESTI NYKYÄÄN.OHO, TULI ISOILLA =)..
Mitä tarkalleen teki sinulle? Jos jäi jälkiä, niin ota kuvat niistä ja mene lääkäriin tai sitten lääkäri ottaa ne kuvat.
Poika otetaan todennäköisesti huostaan, jos on tuollaisia ongelmia.
No, mitä miehesi asiasta sanoo?
isältä että mitä mieltä se on rikosilmoituksesta? 15v:n pitäis jo tietää että muiden kimppuun ei käydä eikä hakata, jos ei tiedä niin on jo korkea aika oppia.
Ja mene lääkäriin, jossa vammat voidaa dokumentoida
Olet rikoksen uhri!
Voihan olla, että siitä vielä saadaan ihan kelpo kansalainen. Tai sitten ei. Mutta ainakaan ei saada, jos jätät asian tähän. Ihan sama, mitä mieltä vanhempansa ovat, rikollinenhan tuo on ja tuollainen meno on pyrittävä katkaisemaan rankemmin kuin vain lässyttämällä tai syyttämällä ärsyttämisestä. Kyllä niitä ärsyttäjiä riittää maailmassa eikä niitä silti saa mennä mäiskimään turpaan. Mitä nopeammin sen oppii, sitä parempi.
Jotkut tarvistevat kovan pysäytyksen.
mutta aina aiemmin on van hyssytellyt, lellivä tossukka se on, äitinsä taas ei edes pidä yhteyttä, sekakäyttäjä jota kiinnostaa kaikki muu enemmän kuin oma lapsi.
Rehelliseti voin sanoa, että oon ollut ymmärtäväinen ja kärsivällinen tän lapsen kohdalla, mutta aivan liian mahdottomaks on menny viime aikoina. Nyt kävi kimppuuni vain koska kielsin lähtemästä kaereiden kans ulos, koska seuraavana päivänä oli koe, johon piti lukea (ja nämä säännöt ihan yhteisesti sovittu).
Poika on jo nyt mua fyysisesti isompi ja vahvempi, heiti mut seinään, kuristi, huoritteli ja repi hiuksistani isoja tukkoja - omien pienten lasteni nähden, mikä kamalinta tässä omasta mielestäni. :((
ap
lisäksi siis teki muita tuhoja, kuten hajotti astioita ja mun puhelimen.Pikkusisarukset itki peloissaan ja niillekin huusi ja haistatteli.
nyt hemmetti HETI se rikosilmoitus! Etkä peittele yhtään jälkiä, tai vähättele tekojaan!
Ihan hirveä poika, mieti mitä se tulee tekemään tulevalle puolisolleen...
Ja hyi saatana mikä vässykkä-äijä sulla on, kun kasvattaa tuollaista hirviötä.
ärsytitkö lasta! Tuon ikäinen ei valitettavasti osaa hillitä itseään kovin helposti. Ensiksi keskustelisin lapsen ja lapsen vanhempien kanssa asiasta ja mietittäisiin mitä tehdään. Jos ote on ylimielinen niin tekisin ilmoituksen ja kävisin lääkärissä. Lääkäristä saisin tulevaisuutta varten todistuksen. Se on selvää että lapsi pitää herätellä että ymmärtää mitä tuli tehtyä. En suin päin lähtisi tekemään poliisille ilmoitusta ettei lapsen elämä menisi rikki vielä eron lisäksikin. Lastenkoti ei ole mikään sopiva paikka asua
ap
Kamalaa tosiaan, että lapsesi joutuivat näkemään sen. Ja käämi paloi siis aivan olemattoamsta pikkuasiasta! Entä jos poika kävisi käsiksi pikkusisaruksiinsa? Jos isä on lepsu, sinun täytyy nyt pysyä kovana, ap!
voisit lastesi nähden antaa jollekulle turpaan?