miksi osa äideistä ajattelee, että kaikki imettävät??
vaikka juuri sinä imetät niin ei se tarkoita, että minä imetän.
Jos nainen ei imetä syystä tai toisesta, niin miten se voi vaikuttaa imettävien elämään niin paljon, että siitä täytyy alkaa räyhäämään ja/tai hössöttämään?
valaiskaa ymmärtämätöntä mieltäni
Kommentit (11)
Tuli puheeksi muiden äitien kanssa vauvan syömiset. Sanoin että minulta ei tule maitoa enää ollenkaan. Puheensorina lakkasi ja kaikki mykistyivät aivan hiljaisiksi ja tuli vaivaantunut tunnelma. Keskustelukumppanit siis äitejä jotka imettävät vielä yli 2-vuotiaita lapsia.
joilla ei ole oikeasti hajuakaan asiasta eli eivät itse esim. ole imettäneet saati paasanneet imetyksen puolesta.
Mulla on perusoletus, että äiti imettää, mutta en todellakaan koskaan kysyisi noin henkilökohtaisesta asiasta keltään.
kolmen lapsen kanssa tässä on koluttu vuosia erilaisia paikkoja missä tapaa äitejä ja joukossa on aina sekä imettäviä että ei imettäviä.
En ole kenenkään kuullut hössöttävän tai räyhäävän. Kerran ihmettelin kovasti kun korviketta antava äiti vuolaasti selitti asiaa vaikkei kukaan mitään sanonut.
Villi veikkaus että vain vedätte herneen nenään siitäkin kun joku sanoo imettävänsä. Johan tässä paheksuttiin taaperoimettäjiä.
Näin sen ainakin itse koin. Kukaan ei räyhää adoptoidun lapsen kohdalla jos et imetä (maidontuotannonhan teoriassa saisi lääkkein käyntiin) mutta auta armias jos olet synnyttänyt sen lapsen... Nuo imettävät äidit on niin hormonihöyryjen vallassa ja tunnemyrskyjen riepoteltavissa että imetyksestä on tullut uskonto muiden joukossa. Tosiasiallista tietoa on vähän ja sitä mutu- tai rahi-tietoa jaetaan kuin Jumalan sanaa.
T: korvikemutsi
itse vaan alkanu pitämään niitä jotenkin paskan tärkeenä... ite en ole pystynyy imettämään koska teki niin kipeetä, että itkin verta! ja eihän tätä kukaan imettäjä ymmärtäny vaan lässyttivät, että "kyllä se siitä, yritä kovemmin se on niin täkeetä että imetät ainakin vuoden verran. Ei se niin paljoo voi sattu, sä olet vaan itsekäs" O.o
Siksi jos he imettävät, niin kaikkien pitää imettää, koska se on heidän mielestään ainoa oikea tapa toimia. Monilla tuon elämänasenteen omaavilla on aika kapea elämänpiiri. Voivat olla ihan koulutettuja ja työssä menestyneitä, mutta katsantokanta asioihin on hyvin kapea.
yhtään äitiä, joka ei olisi alussa imettänyt. En nyt tiedä, minkä ikäisistä vauvoista tässä puhutaan, mutta kyllähän nyt suurin osa ihan pieniä vauvoja imettää. Tuskin nyt ihmettelisin, jos ei jotain yli puolivuotiasta enää imetetä, vaikka itse olen kaikki yli pari vuotta imettänytkin. Tuskin nyt alkaisin räyhäämään, jos näkisin., että joku ei ihan pientä vauvaa imetä, koska ajattelisin, ettei syystä tai toisesta pysty (esim. vauva keskonen eikä ole osannut imuotetta tms.).
Toi kipu nyt kyllä on musta outo syy. Eiköhän nyt kaikilla ekan lapsen kohdalla rinnat aukea ja imetys tee todella kipeää, mutta kun on kestänyt synnytyksen, niin musta aika pieni juttu. Eipä olisi tullut mieleenkään siihen lopettaa, enkä ole kyllä tuttavapiirissäkään kuullut, että kukaan olisi sen takia lopettanut. Siinä mielessä ymmärrän, jos ap on syynsä julkisesti kertonut, että sitä ihmetellään.
Toi kipu nyt kyllä on musta outo syy. Eiköhän nyt kaikilla ekan lapsen kohdalla rinnat aukea ja imetys tee todella kipeää, mutta kun on kestänyt synnytyksen, niin musta aika pieni juttu. Eipä olisi tullut mieleenkään siihen lopettaa, enkä ole kyllä tuttavapiirissäkään kuullut, että kukaan olisi sen takia lopettanut. Siinä mielessä ymmärrän, jos ap on syynsä julkisesti kertonut, että sitä ihmetellään.
Imetin reilu kuukauden ja vielä viimeiselläkin kerralla nännit vuosi verta, ja siinä sitten pitäisi jatkaa? jatkaisitko itse? -AP
Hyväksy se. Mulla on pari kaveria, jotka lopetti vain siksi, kun se maidon tulviminen vitutti heitä ja mulle asia on täysin samantekevä. Mutta joka tapauksessa jotkut kokevat imetyksen niin tärkeänä, että tekevät sitä vaikka rinnat verillä. Tuntuu, että sua vituttaa oikeestaan se ja olet tosi asiassa kateellinen.
Näin sen ainakin itse koin. Kukaan ei räyhää adoptoidun lapsen kohdalla jos et imetä (maidontuotannonhan teoriassa saisi lääkkein käyntiin) mutta auta armias jos olet synnyttänyt sen lapsen... Nuo imettävät äidit on niin hormonihöyryjen vallassa ja tunnemyrskyjen riepoteltavissa että imetyksestä on tullut uskonto muiden joukossa. Tosiasiallista tietoa on vähän ja sitä mutu- tai rahi-tietoa jaetaan kuin Jumalan sanaa.
T: korvikemutsi