vuosipäivä tulossa ja lapsi 6kk
olisiko tylyä viedä lapsi viikonlopuksi mummulaan, jotta pääsisi miehen kanssa viettämään kylpylään laatuaikaa?
Kommentit (31)
Meillä on molempia lapsia viety satunnaisesti suurinpiirtein puolen vuoden iästä alkaen TUTUILLE JA LÄHEISILLE ihmisille, eli isovanhemmille. Nyt ovat teini-ikäisiä, fiksuja, ei traumatisoituneita ja läheiset välit edelleen isovanhempiin omaavia nuoria. ja edelleen meidänkin parisuhde miehen kanssa voi hyvin, kun ei annettu väsyä siihen pikkulapsiaikaan.
Toki kaikki sitä kahdenkeskistä aikaa eivät tarvitse ja hyvä niin mutta me koimme sen tarpelliseksi ja lapsemme eivät tästä kärsineet.
rehellisesti mua kaduttaa ihan törkeesti etten ole antanu lasta aikasemmin isovanhemmille hoitoon vaikka ovat pyytäneet useampaan otteeseen. Ärsyttää kun nyt sit on mukamas niin vaikeeta olla pari päivää erossa joka ei edes ole pitkä aika.
Me ei olla miehen kanssa käyty missään kahestaan tän puolenvuoden aikana ja suhde siitä on kärsiny. jos me ei nyt tehä yhessä jotain niin voipi olla että sanotaan heihei toisillemme... Kumpi nyt sit on pahempi, se että mennään lomailemaan vai se että perhe hajoaa?
Ja jos teiän suhde kaatuu siihen, että ette puoleen vuoteen vauvan takia ole saanut olla kaksin, niin se kaatuu joka tapauksessa.
Mutta itse olen sitä mieltä, että jos ylipäätänsä pystyy jättämään tuon ikäisen kahdeksi päiväksi, niin siitä sitten vain. Itse en pystyisi enkä haluaisi. Eikä mieskään. Eikä myöskään isovanhemmat ottaisi noin pientä, koska hekään eivät usko, että se olisi lapselle hyväksi.
Ja sitä paitsi olen imettänyt tuossa vaiheessa kaikkia niin tiiviisiti, ettei se siksikään ole mahdollista.
Ja lypsyvehkeet on keksitty. Lisäksi jotkut haluavat olla äitiyden lisäksi naisia ja pitää huolta parisuhteesta,mutta sehän on täällä av:lla tabu.
ei se oikeasti auta yhtään mitään. Samoin jos tuo kylpyläviikonloppu on ainoa laatuaika parisuhteessa niin metsään ollaan menossa ja kovaa vauhtia.
Opetelkaa nyt hyvät ihmiset viettämään sitä laatuaikaa ja hoitamaan parisuhdetta ihan siinä arjessa ja jopa niiden lasten kotonaollessa. Pitemmän päälle siitä on enemmän hyötyä kuin yhdestä kylpyläviikonlopusta vuodessa.
1. Kiintymyssuhde lapseen ei ole normaali, koska voisit jättää hänet noin pitkäksi aikaa.
2. Et imetä.
3. Et ole kiinnostunut perehtymään lapsen kehityspsykologiaan, etkä ymmärrä edes sitä, että kaksi päivää on ajallisesti puolivuotiaalle täysin eri asia kuin aikuiselle.
4. Et osaa itse lukea lapsesi tarpeita, koska et pysty tekemään perheellesi sopivaa päätöstä ilman AV:ta.
kun lapsi oli 6kk, mummo ja pappa hoitivat lasta meillä kotona. Lapsesta on kosvanut ihan normaali lapsi, ei jäänyt traumoja. Eikö puolivuotias vielä osaa ikävoidäkään. Ja rintapumppu oli mukana eli ei tissitkään räjähtäneet. Ja lapsi sai pullosta äidin maitoa.
Kaikki siis selvittiin hengissä ja kaikki nauttivat.
Menkää siis ihmeessä!
Siis Ap ja moni vastaajista niin kauakana siitä oikeasta.
Todellakaan mikään parisuhde ei tarvi mitään kylpyläviikonloppuja, vaan lapsi tarvii äitiä. Vielä pitkään. Tauotta.
Iso äijä pärjää ilman naista ja parisuhdetta hoidetaan tavallisesti siinä arjessa niinku joku vastaaja fiksusti sanokin.
MIKSI oi MIKSI kakarat tekee lapsia??????
itsekäs jos lapsen ollessa 6kk asetan omat tarpeeni kerran hänen edelleen? Olenko huono äiti jos en imetä, varsinkaan kun ei maitoa tule? Olenko tyhmä kun juttelen asiasta av:ssa?
Olenkohan edes hyvä äiti jos lapsella maha täysi, puhtaat vaatteet, kylvetän lastani yms..
-AP
lähinnä näitä negatiivisia ainakin osasin odottaa
Meillä ei ole voitu juhlia vuosipäivää kaksin esikoisen syntymän jälkeen eli 8 vuoteen (lapsia useampi) ja se 10v hääpäiväkin meni jo ilman juhlimisia. Syy: ei ole hoitopaikkaa, mummot eivät jaksa olla kiinnostuneita.
Aplle siis vaan ihan vertailumielessä että ne vuosipäivät ei astensaannin jälkeen ole mitään automaattisia lapsivapaita kahdenkeskisiä lemmenlomia
Toiseseen 6kk on todella pieni!
Parishde pysyy elossa kyllä, meillä ei oe ollut kertaakaan lapsivapaata yötä, joten voinet sirtää juhlimista vuodella tai parilla?
ei vaikuta kiintymyssuhteeseen jos viet vauvasi yöhoitoon.huoh et jotkut jaksaa olla narsistisia asian suhteen. paree vaan kun saat vauvasta happea itekkin välillä, ei todellakaan tarvi mikään kotona kököttävä lypsykone olla. todella ihanaa juhlistaa kaksin vuosipäivää!