Joko täällä on käsitelty Anu Harkin uusi Kotoliving-lehti? Enpä yllättynyt että petyin siihen, ov
Yritin toivoa, että lehdessä olisi oikeasti hyvää sisältöä, jotain erilaista mitä muissa käsityölehdissä ei ole, mutta sehän olikin sitten aivan naurettava. Jos on hitusenkaan askartelua tehnyt peruskoulussa tai edes aloitellut käsityöharrastusta, ei tarvitse sen lehden ohjeita ja ideoita, niissä ei ollut mitään uutta tai mitään haastetta edes keskinkertaiselle väsääjälle.
Huoh, olisi niin kiva saada Suomeen joku lehti, jossa olisi oikeasti kauniita, haastavia ohjeita ja inspiroivia ideoita keskitason ja sitä edistyneemmille harrastajille (tämä lehti oli siis liian heppoinen aloittelijallekin)
Kommentit (51)
No, jokaisella on tyylinsä ja makunsa.... Mutta jos nyt oikeasti jonkun kaverin luona näkisin kirppikseltä ostetun kattokruunun rungon, joka olisi puolihuolimattomasti spreijattu vaaleanpunaiseksi ja sitten jostain matonkuteista askarreltu sellaiset roskakasan näköiset lampunvarjostimet, niin kyllä mua varmaan alkaisi hihityttää. :D
Itse tehty on hienoa. Luovat ideat on hienoa. Mutta kyllä sitten sen jäljenkin pitäisi olla siistiä ja hienoa. Eikä niin, että äkkiä nyt tässä oli puoli tuntia aikaa ja jotain uutta kivaa jippoa halusin, niin pierasin sitten tällasen kasaan... Sisustaako joku OIKEASTI tuollaisilla jutuilla. ???
Vaikuttaa siltä, että tuota kotoilua harrastaa ne, joiden kotona ei lapsena ole tehty käsitöitä/laitettu ruokaa/muuta sellaista ihan normaalia ja arkista. Nyt sellainen tavallinen touhuilu on sitten kamalan erikoista ja ihmeellistä. ITE TEIN. Just.
Olisiko sitten minulle sopiva? En ole sitten yläasteen kutonut/virkannut mitään, mutta nyt on alkanut käsityöt kiinnostaa.
Oletteko sitä mieltä, ettei edes "kädettömän" aloittelijan kannata satsata lehteen? Olen kyllä Taika ja Ihana -lehdistä kovasti tykännyt, ja nyt suosikkini on Mollie Makes.
Selaa kaupassa yksi lehti kokeeksi, tai osta omaksi. Kyllä siellä aloittelijalle saattaa olla jotakin kivaa ohjetta tai ideaa, vaikka mielestäni aloittelijoillekin löytyy parempia paikkoja etsiä ohjeita ja inspiraatiota.
Oletko jo löytänyt facebookin käsityöryhmät, niissä saa kysyä niin paljon kuin sielu sietää eikä tyhmiä kysymyksiä olekaan, ja aina löytyy vastaajia :)
On ainakin neulonta ja virkkaus -ryhmät, löytynee ihan jos hakee noilla sanoilla
[quote author="Vierailija" time="26.02.2013 klo 11:36"]
Olisiko sitten minulle sopiva? En ole sitten yläasteen kutonut/virkannut mitään, mutta nyt on alkanut käsityöt kiinnostaa.
Oletteko sitä mieltä, ettei edes "kädettömän" aloittelijan kannata satsata lehteen? Olen kyllä Taika ja Ihana -lehdistä kovasti tykännyt, ja nyt suosikkini on Mollie Makes.
[/quote]
Onko Kotoliving lehti vielä olemassa????
[quote author="Vierailija" time="30.12.2014 klo 02:56"]
Onko Kotoliving lehti vielä olemassa????
[/quote]
Jo sä nyt jaksat monessa ketjussa Harkin touhuja pohtia. Ollu ja menny koko eukko askartelulehtineen.
Tän Anu Harkin suosio perustui täysin se symppiksen eksmiehen Artun suosioon. Eli sellaista ihan omaa suosiota ei koskaan kasvanut.
Anu Harkin aikakaudella Suuri Käsityölehti muuttui ihan sonnaksi. Alkeellisia tuunausvinkkejä roskasta, hiphei!
Tylsä lehti, ja niin kuin joku jo totesi, enemmän luovuutta löytyy pikkulapsiltakin.
[quote author="Vierailija" time="18.11.2012 klo 13:11"]
Harkki onnistui päätoimittajakaudellaan pilaamaan koko lehden. Lopetin silloin pitkäaikaisen tilauksen eikä enää kiinnosta. Joskus kirjastossa selailen mutta ei tulisi mieleenkään ostaa.
Ok, no nyt mä ymmärrän, miksi Suuri Käsityölehti meni ihan surkeaksi. Meillekin tuli se monta vuotta, sitten yhtäkkiä ne ohjeet muuttui ihan turhiksi ja naurettaviksi ja lopetin tilauksen. En ole edes vilkuillut sitä lehteä sen jälkeen. Tuossa siis syy.