Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Joko täällä on käsitelty Anu Harkin uusi Kotoliving-lehti? Enpä yllättynyt että petyin siihen, ov

Vierailija
15.11.2012 |

Yritin toivoa, että lehdessä olisi oikeasti hyvää sisältöä, jotain erilaista mitä muissa käsityölehdissä ei ole, mutta sehän olikin sitten aivan naurettava. Jos on hitusenkaan askartelua tehnyt peruskoulussa tai edes aloitellut käsityöharrastusta, ei tarvitse sen lehden ohjeita ja ideoita, niissä ei ollut mitään uutta tai mitään haastetta edes keskinkertaiselle väsääjälle.

Huoh, olisi niin kiva saada Suomeen joku lehti, jossa olisi oikeasti kauniita, haastavia ohjeita ja inspiroivia ideoita keskitason ja sitä edistyneemmille harrastajille (tämä lehti oli siis liian heppoinen aloittelijallekin)

Kommentit (51)

Vierailija
1/51 |
15.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun netti on pullollaan vaikka mitä ohjeita ikinä keksitkin olla vailla tai ihan vaikka inspiraatioksikin.

Vierailija
2/51 |
16.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, mene kirjakaupan lehtiosastolle, voit löytää ulkom. lehdistä toivomasi.

Ymmärrän että joku haluaa oikean lehden, minäkin ostan ruokalehtiä vaikka netissä on reseptejä :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/51 |
16.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin etten ollenkaan ihmettele lehden tasoa.

Vierailija
4/51 |
16.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sille edistyneempiä töitä esittelevälle lehdelle. Tai sitten se vaatisi melkoisen alkupääoman, että saisi lyötyä itsensä tarpeeksi laajalti läpi. Ammattitaitoiset tekijät ja niiden haastavampien ideoiden työstäminen ohjeiksi, joiden avulla saa saman lopputuloksen aikaan, vie vain aikaa ja aika taas on suoraan iso lisäys palkkakustannuksissa. Sitä kautta irtonumerohinta muodostuu melko huimaksi.

Samaa mieltä tuosta Harkin lehdestä toki, ja en ennustaisi sille kovi pitkää ikää.

Vierailija
5/51 |
16.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

paikkakunnalla ei ole kovin kummoista valikoimaa lehdissä, ostan kyllä ulkomaisia lehtiä silloin kun asiaa jonnekin kauemmas missä niitä myydään.

Eikä lehteä tarvitsisi tehdä alusta asti Suomessa, jo sekin auttaisi että noita ulkomaisia lehtiä myytäisiin vähän useammassa paikassa ja parhaimpia niistä voisi mahdollisesti kääntää suomeksi.

Yhtä lempilehteäni en ole löytänyt kuin Helsingistä, ja lomamatkoilla ulkomailla olen myös ostanut kaikki numerot mitä olen käsiini saanut.

AP

Vierailija
6/51 |
17.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

haksahdin ostamaan lehden katsomatta sisältöä, en osta toista jos ei seuraava numero ole monta kertaa parempi kuin ensimmäinen

Vierailija
7/51 |
17.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei taida kuitenkaan olla suomessa markkinoita sille edistyneempiä töitä esittelevälle lehdelle. Tai sitten se vaatisi melkoisen alkupääoman, että saisi lyötyä itsensä tarpeeksi laajalti läpi. Ammattitaitoiset tekijät ja niiden haastavampien ideoiden työstäminen ohjeiksi, joiden avulla saa saman lopputuloksen aikaan, vie vain aikaa ja aika taas on suoraan iso lisäys palkkakustannuksissa. Sitä kautta irtonumerohinta muodostuu melko huimaksi.

Entäs se suomeksi käännetty virolainen käsityölehti? Nimi on Käsityö. Tosin mulla toimii enemmän inspiraation lähteenä, ja tykkään katsella kansanomaisia ja historiallisia juttuja.

Vierailija
8/51 |
01.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikuiset ihmiset (ainakin iältään) fanittavat Harkin tökeröitä viristyksiä ja ihastelevat, kun hän postaa juustovoileivän kuvan blogiinsa. Ihmettelin jo Käsityölehden aikaan, että päätoimittaja huseeraa joka paikassa stailaajana ja vaikka minä. Ei kuulu päätoimittajan hommiin... nyt omassa lehdessään saakin sitten olla valokuvamallina tyyliin Anu eestä, Anu takaa... Narsisti on koko ihminen, ja höperöt naiset vielä ihailevat moista!

Vierailija
9/51 |
01.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

missä tämä nainen on mukana, kaukaa. Käsittämätöntä paskaa! Miten se edes pääsee uusiin työpaikkoihin, saa lehtiä jne.

Vierailija
10/51 |
01.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omasta mielestäni Anu Harkki paransi Suuri käsityölehteä päätoimittaja kaudellaan. Tällä palstalla pitää näköjään kaikki luovat ja erilaiset ihmiset haukkua. Kaikki ei voi kaikista tykätä, mutta hienoa, kun Suomessa on Anun kaltaisia luovia ihmisiä. Tekis monelle tällä palstalla vieraileville hyvää pysähtyä paikalleen ja miettiä, että voisko sen negatiivisuuden muuttaa positiivisuudeksi ja alkaa kutoa vaikka sukkaa.

Vierailija
11/51 |
01.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä, että nämä kotimaiset lehdet ovat aika onnettomia jopa ruotsalaisiin verrattuna ja sama pätee sisustus ym. lehtiin myös, ihan tuntuu olevan maan tapa!

Mutta saako ulkomaisia lehtiä vielä tilattua kirjakauppojen kautta? Minulla ei ole ollut aikoihin tarvetta, kun akateeminen on parin kilometrin päässä, mutta aikaisemmin ainakin onnistui.

Vierailija
12/51 |
01.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omasta mielestäni Anu Harkki paransi Suuri käsityölehteä päätoimittaja kaudellaan. Tällä palstalla pitää näköjään kaikki luovat ja erilaiset ihmiset haukkua. Kaikki ei voi kaikista tykätä, mutta hienoa, kun Suomessa on Anun kaltaisia luovia ihmisiä. Tekis monelle tällä palstalla vieraileville hyvää pysähtyä paikalleen ja miettiä, että voisko sen negatiivisuuden muuttaa positiivisuudeksi ja alkaa kutoa vaikka sukkaa.

kun Harkki oli "puikoissa". Onneksi lähti sieltä, sillä lehden taso nousi välittömästi. Harkki voi olla hyvä toimittaja ja ihan hyvä kirjoittaja, mutta käsitöiden suhteen hän on aivan aloittelija. Ei mitään alan koulutusta ja harrastuksenkin aloitti vasta aikuisiällä. Luulen, että tästä syystä hänen ohjeensa ovat "tekeleitä".

Vierailija
13/51 |
07.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joko olette nähnyt uusimman koto lehden ja mitä mieltä olette?

Vierailija
14/51 |
26.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, kaikkihan on kiinni siitä mistä tykkää, kuulkaas. Ilmeisesti tässä ketjussa suurin osa teistä haluaa tiettyä visuaalista tasoa, hyvä homma. Pitää tietää mitä haluaa ja sehän tietenkin alkaa siitä että tajuaa mitä ei halua.

Itse diggaan Harkkia äärettömän paljon, siinä asenteessa on se juttu joka mulle kolahtaa ( = elämä on leikki; katso tarkasti ympärillä olevaasi, ja tee siitä omanlaisesi; kaikessa ei tarvitse nussia pilkkua jne. ) anu tekee erilaisella tyylillään niille, jotka siitä pitävät.
Niinkun tuossa oli puhettakin, ammattimaisille tekijöille on omat kanavansa, samoin niille joille pitää olla samanlaista settiä kuin "aina ennenkin on ollut."

Eikös minkä tahansa visuaalisen sisällön ( blogit,lehdet,tv-ohjelmat) ole kumminkin tarkoitus ruokkia sitä omaa juttua josta pitää ? Kuka ihme tekee jonkun käsityön/sisustuselementin/vaatteen/reseptin miettimättä sitä mitä itse siihen tuo mukaan?
Oikeasti luova tekijä näkee ohjeen takana idean, josta voi tehdä omanlaisensa. Tarkoitan tällä kappaleella sitä, että itse en tykkää massatyylisestä tavasta tehdä asiat ja sisustaa vaikka koti, mutta inspiroidun silti sellaisistakin asioista ja teen niistä omanlaisiani. Tämä on tietenkin vain minun mielipiteeni, mutta koen asenteeni rikkautena.

Tämä keskusteluketju on ollut todella antoisa lukea, koska mitään näkemäänsä ei todellakaan kannata niellä purematta. Nyt en ole sitten itsekään niin fanaattinen tuon Harkin tuusausten kanssa :D

Antoisia, juuri itselle haasteellisia inspiraatiohetkiä kaikille!

Vierailija
15/51 |
26.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aattelin että tämä ketju on taas perusavpaskaa jossa kärpäsestä tehdään härkänen jne mutta tuo linkki avarsi paljon kyllä. Tajusin että mun 7v tyttöni on suurempi käsityöguru, sillä on oikeasti luovia ideoita ja suunnittelee ja ompelee kaiken itse. Olen pitänyt itseäni aika tumpelona käsitöissä, mutta tehnyt noita peruspannulappuja ja pipoja vaikeampiakin juttuja ihan omasta päästä ilman ohjeita. Kai tuon lehden tarkoitus on herätellä uudestaan elämäntyyliä jossa itsetehtyä arvostetaan ja yritetään saada tumpelot innostumaan?

Vierailija
16/51 |
19.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotoliving lehdessä Harkki mainostaa kuulemma Dunkelin Farmia josta on omankin possunsa hankkinut. Possu poseeraa lehden kannessa. Tosin eihän se possun vika ole kuka sen on kasvattanut. Ko farmin pyörittäjiin kannattaa tutustua katsomalla tämä dokumentti jonka on tehnyt BBC joka tutkii koiratappeluja Euroopassa. Farmia pyörittävä pariskunta esiintyy dokumentissa laajasti. Googlettamalla nämä henkilöt löytyy paljon tekstiä arveluttavista puuhista. Lienee jäänyt Harkilta googlettamatta tai sitten ovat kavereita kun Kotoliving lehteen pääsivät kehuttaviksi. Ihmettelen jo ensi sijaisesti hankkia eläimiä henkilöiltä joilla on tuomioita eläinsuojelurikoksista ja asiaa mainostaa mistä eläin on. Varmasti idylliselle kotolivingille löytyisi mainostettavaksi tahoja joilla ei näin isoja syntejä kaapissa ole. 

Muutamia muita mielenkiintoisia linkkejä heidän toimintaan liittyen:

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2011020713145752_uu.shtml

http://www.hs.fi/kotimaa/artikkeli/Tappelukoirajutussa+ehdollista+koirankasvattajalle/1135240297041

Vierailija
17/51 |
30.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hieman OT

http://areena.yle.fi/tv/2507726

Tuossa ainakin sympaattinen Voita & Sokeria -jakso. Pitää kokeilla ohjetta.

Vierailija
18/51 |
18.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

virolaisessa lehdessä on tosiaan aina välillä paljonkin hyviä ideoita ja ohjeita, ei ihan joka numerossa minun makuuni mutta usein kuitenkin. Aina välillä sitä ostankin kun sitä sentään saa täältä perähikiältäkin.

AP

ei taida kuitenkaan olla suomessa markkinoita sille edistyneempiä töitä esittelevälle lehdelle. Tai sitten se vaatisi melkoisen alkupääoman, että saisi lyötyä itsensä tarpeeksi laajalti läpi. Ammattitaitoiset tekijät ja niiden haastavampien ideoiden työstäminen ohjeiksi, joiden avulla saa saman lopputuloksen aikaan, vie vain aikaa ja aika taas on suoraan iso lisäys palkkakustannuksissa. Sitä kautta irtonumerohinta muodostuu melko huimaksi.

Entäs se suomeksi käännetty virolainen käsityölehti? Nimi on Käsityö. Tosin mulla toimii enemmän inspiraation lähteenä, ja tykkään katsella kansanomaisia ja historiallisia juttuja.

Vierailija
19/51 |
18.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anu Harkin tekeleet ovat AINA olleet aloittelijoille sopivia. Luo kymmenen silmukkaa numeron 15 puikolle, neulo ainaoikeaa kaksi metriä, siinä sulle kaulahuivi. Alakoululaisillekin liian helppoa.

Ja rumia, kuten ylempänä joku kuvasi villasukka-luomuheinä-nappi -koristetyynyä.

Vierailija
20/51 |
18.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anu Harkin askarteluthan ovat aina tyyliä "ommellaan kaksi vanhaa myrkynvihreää villasukkaa yhteen, täytetään ne luomuheinällä, kiinnitetään niihin muutama nappi ja kas - veikeä koristetyyny on valmis". Ne askartelut ovat niin sairaan RUMIA, etten voisi kuvitella innostuvani lehdestäkään.

Just niin! Miks itsetehtyjen pitää olla niin järjettömän rumia tekeleitä? Kuumaliimalla sohitaan kaiken maailman roskia klönttiin ja ripustetaan kaulaan/ikkunaan/oveen.

Teen itse paljon käsitöitä, parhaat neuleohjeet löytyy Vogue knittingistä. Laadukasta askartelulehteä olen etsinyt, vinkkejä?