Hyväksyisitkö miehen jolta puuttuu...
todella pahasti sellaisia tietoja, jotka lasketaan yleiseksi koulusivistykseksi? Aiheesta on ollut täälläkin joitain keskusteluja, joten rohkaistuin nyt minäkin aloittamaan oman keskustelun.
Kyseessä on mies joka on muuten todella ihana ja juuri sellainen, josta olen uneksinutkin. On ahkera, määrätietoinen, kiltti, seikkailunhaluinen jne. Mutta kun se yleistiedon puute on oikeasti välillä aivan sairaan raivostuttavaa. Tänään esimerkiksi joudun selittämään yhden Iltasanomien uutisen myötä, mikä on Israel. Mies-raukka tiesi vain että kyseinen paikka mainitaan raamatussa.
Aiemmin olisin ajatellut, että tämä on ns. deal breaker, mutta nyt kun mies onkin muuten noin ihana, en voikaan noin vain lopettaa kaikkea. Sivistystähän voi iän myötä myös hankkia, kun taas esimerkiksi kusipää-tyyppi pysyy sellaisena todennäköisesti aina.
Kuulostaako siltä, että keksin vain puolusteluja miehelle, vai näkisittekö, että tässä on toivoa? Miten itse toimisit tässä tilanteessa?
Kommentit (19)
Ettei kyse olisi ollut huumorista? Uskon, että kaikki juntit ylasteella kanssani samalla luokalla olleet, vitosia ja kutosia kokeista vetäneet pojatkin tiesivät, mikä on
Israel.
Pahinta minusta noissa keskusteluissa vaatimattoman koulutuksen saaneiden kanssa on se, että saa koko ajan varoa sanojaan. Ja sitten kuulee toisen ilmoittavan, että "me pystytään juttelemaan ihan kaikesta"...
Ei noin dorkia ole kuin selkeästi vajakkien joukossa. Ei millään pahalla, koska niitäkin on yllättävän paljon.
Älä lähde tuohon suhteeseen. Jos tuo on totta, niin lisää yllätyksiä vaan tulee. Etsiköön seuraa noista teiniäideistä ja muista bb:n katsojista.
Mä tapasin kerran miehen joka ei tiennyt mitä tarkoittaa rebublikaani, ei myöskään tiennyt mitä on konservatismi tai liberalismi.
Sanat olen kuullut monta kertaa uutisissa, mutta ne mainitaan aina niin unettavan tylsissä asiayhteyksissä, kuten politiikka, ministerit, puku, salkku, lässynlässyn hohhoijaa, että en ole jaksanut kuunnella tai ottaa selvää sanojen merkityksestä.
Mutta ihan hyvin minulla menee! Paitsi tietenkin niiden mielestä, joita NIIIIN ärsyttää tällaiset tyhmät ja sivistymättömät ihmiset.
ei vois olla niin ihana muuten, että ei voisi ajankohtaisaiheista keskustella. Minulle muutenkin älykkyys on se seksikkäin ominaisuus.
Jos haluaisin pelkkää seksiseuraa, niin sit ehkä just, jos ois tosi hyvä.
tietääkä mies jollain muulla alalla sitten tuonkin edestä? Esim. tekniikan/luonnontieteiden vahva tietämys voisi mun mielestä jossain määrin kompensoida asiaa.
Mutta jos miltään alalta ei löydy tuon vahvempaa tietopohjaa, niin vaihtoon taitaisi mennä.
olenkin jo vanhempi (40+) enka tassa vaiheessa tekisi mitaan kompromisseja (en tosin tehnyt ennenkaan, mutta se on asian vieresta). kylla pitaa olla tietoa ja kykya keskustella paivanpolttavista asioista.
rebublikaani, ei myöskään tiennyt mitä on konservatismi tai liberalismi. Aika nopeastihan se jutustelu tyrehtyi. Piti varoa sanojaan, ettei vaikuta liian snobilta, tai nolaa miestä.
Mutta siis, niin... ei tuohon nyt osaa sanoa, mitä ap:n kantsis tehdä. Jos homma toimii muuten, niin miksi ei jatkais seurustelua? Hyvähän se on sivisystä jakaa noille susilapsille :D
Republikaanin kyllä tiedän.
Mä tapasin kerran miehen joka ei tiennyt mitä tarkoittaa rebublikaani, ei myöskään tiennyt mitä on konservatismi tai liberalismi.
Sanat olen kuullut monta kertaa uutisissa, mutta ne mainitaan aina niin unettavan tylsissä asiayhteyksissä, kuten politiikka, ministerit, puku, salkku, lässynlässyn hohhoijaa, että en ole jaksanut kuunnella tai ottaa selvää sanojen merkityksestä.
Mutta ihan hyvin minulla menee! Paitsi tietenkin niiden mielestä, joita NIIIIN ärsyttää tällaiset tyhmät ja sivistymättömät ihmiset.
Se voi tarkoittaa montaa erityyppistä ideologiaa. Riippuu kontekstista.
Se voi tarkoittaa montaa erityyppistä ideologiaa. Riippuu kontekstista.
Ainakin on ihan kuultua, että ei.
Ja kokeiltu on :o Luen paljon ja minulla on hyvä yleissivistys, joten totta kai kumppanillakin on oltava. Yhden sellaisen kanssa kyllä yritin olla suhteessa, joka ei lukenut mitään ja oli muutenkin hieman sivistymätön, mutta lopulta alkoi vain suunnattomasti ärsyttää se kun hän hoki meidän olevan "ihan samanlaisia kaikessa" vaikka jouduin jatkuvasti selittelemään sanojen merkityksiä yms. hänelle. Hän ei tiennyt vaikkapa sitä, kuka Dostojevski on...no, harkitse itse, mutta minulle oli liikaa kun koin olevani hänen opattajansa vaikka ikäero oli kymmenen vuotta toisinpäin.
Ei minusta tuntuisi luontevalta olla myöskään jonkun huippuälykkään henkilön kanssa, joten toimii se sama toisinkinpäin.
mutta siis "Mikä on Israel?"??? Täytyy sanoa että en ottaisi tuollaista miestä, en vaan kestäisi jos mun pitäisi raahata koko ajan ratakiskoa mukana sen kanssa.
mutta jos sinua päivästä toiseen noin vaivaa, niin hanki sellainen mies jokaon pitänyt korvat auki koulun penkillä.
jos siis ikinä katsoo esimerkiksi uutisia?? Mä vaan kysyn.
jos siis ikinä katsoo esimerkiksi uutisia?? Mä vaan kysyn.
Esim. mä en katso, akateemisesti koulutettu nainen 38 v. Suojaan itseni infoähkyltä sillä ettei mulla ole kotona tietokonetta, televisiota, eikä tule sanomalehtiä. Eli en seuraa uutisia yhtään.
mutta jos on siis joskus a) käynyt koulua b)katsoo ehkä joskus uutisiakin c)lukee ehkä joskus lehtiä tai d) kulkee elämässä ylipäätään silmät ja korvat auki, niin kyllä mä ihmettelen miten on voinut jäädä tuo aukko tiedostoihin. Mutta ei toi onneksi mun ongelma ole. Onneksi.
En halua nähdä parisuhdetta kaupantekona. Jos rakastaa, niin rakastaa.
että tarkkailisin paljastuuko alta pahempaakin kuin pelkkä yleissivistyksen puute. Onko käynyt normaalin peruskoulun vai apukoulun jne.?
rebublikaani, ei myöskään tiennyt mitä on konservatismi tai liberalismi. Aika nopeastihan se jutustelu tyrehtyi. Piti varoa sanojaan, ettei vaikuta liian snobilta, tai nolaa miestä.
Mutta siis, niin... ei tuohon nyt osaa sanoa, mitä ap:n kantsis tehdä. Jos homma toimii muuten, niin miksi ei jatkais seurustelua? Hyvähän se on sivisystä jakaa noille susilapsille :D