Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Auttakaa, ketkä lentävät usein. Asia koskee käsimatkatav.

Vierailija
15.11.2012 |

Otan reissuun vain käsimatkatavaraa ja mulla ei ole tähän hätään 1L uudelleen suljettavaa muovipusssia, mutta on 2kpl 0,5L. Voinko kemikaliotuotteet laittaa näihin? Ohjeistuksissa on että vain 1 pussi henkeä kohden, mut koskeeko tämä vain 1L pussia.

Mitkä kaikki meikit ovat sellaisia ettei tarvi välttämättä pakata muobipussiin? Entä jos ei ole minigrip pusssia?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
16.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

otettiin minulta pois pullot, joissa ei ollut etikettiä. Eli on turha tyhjentää pieniin pulloihin tököttejä omista isommista , ellei niissä ole painettuja tekstejä.

Ehkä tämä asia on suurimmalle osalle tuttu, mutta minulle oli vieras, vaikka olen paljon matkustellut viime vuosina.

ymmärtäisin, jos kyse olisi siitä, näkeekö pullosta onko se 100 ml vai yli. Mitään muuta tuossa etiketittömyydessä en käsitä. Minulle on nimittäin kerran tapahtunut niin, että yhdestä pullosta oli kulunut etiketti, eikä turvatarkastaja saanut selvää oliko se puteli 100 vai 150 ml (oli 100 ml).

Finavian sivuilta enkä alla mainitulta Trafin sivulta en löytänyt mainintaa, että pitää olla etiketti. Tuolla jopa mainitaan, että "pakkaa korkeintaan 100 ml pakkauksiin".

http://www.trafi.fi/ilmailu/matkustajalle/turvatarkastukset/nesteiden_k…

Vierailija
2/9 |
15.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita vain ilmeiset litkut eli shampoo, hoitoaine, käsidesi, hammastahna, dödö, hajuvesi, muita ei tarvitse. Ja muista se annoskoko, vain pieniä puteleita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
15.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otan reissuun vain käsimatkatavaraa ja mulla ei ole tähän hätään 1L uudelleen suljettavaa muovipusssia, mutta on 2kpl 0,5L. Voinko kemikaliotuotteet laittaa näihin? Ohjeistuksissa on että vain 1 pussi henkeä kohden, mut koskeeko tämä vain 1L pussia.

Mitkä kaikki meikit ovat sellaisia ettei tarvi välttämättä pakata muobipussiin? Entä jos ei ole minigrip pusssia?

ripsivärit, meikkivoiteet, hammastahnat, huulikiillot, voiteet, hiuslakat, deot. Huulipuna, huulirasva ja deo-stick menee ilman pussia.

Ja tosiaan, kentällä on niitä litran pusseja.

Vierailija
4/9 |
15.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen joskus kentillä nähnyt tällaisia pusseja joita saa ottaa jos itsellä ei ole. Tai mene vaikka ostoksille. Luulen että saat ottaa myös 2 puolen litran pussia. Siinähän on vaan kysymys siitä määrän rajoittamisesta, että ne täytyy mahtua sellaiseen litran pussiin. Olen matkustanut paljon ja aina ei kaikilla ole ne tavarat pussissa ja aika monella kentällä menee läpi niinkin. Tosin kannattaa olla varma, jos ei halua tavaroitaan kentällä roskiin heittää.

Vierailija
5/9 |
15.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli korkeintaan desin pullot/purnukat.

Vierailija
6/9 |
15.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Os menee laita kaiiki nesteet inne niin pääset helpoimmalla.

Vierailija
7/9 |
15.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

otettiin minulta pois pullot, joissa ei ollut etikettiä. Eli on turha tyhjentää pieniin pulloihin tököttejä omista isommista , ellei niissä ole painettuja tekstejä.

Ehkä tämä asia on suurimmalle osalle tuttu, mutta minulle oli vieras, vaikka olen paljon matkustellut viime vuosina.

Vierailija
8/9 |
15.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

just tänään katselin Clas Ohlsonilla semmosta pussukkaa, jossa oli pieniä purkkeja just matkustustarkoitukseen. Eli se oli litran suljettava pussi ja sit erinäisiä pikkupurnukoita joihin voi laittaa niitä nesteitä. Tommosta travel kitiäkö ei sit voikaan oikeesti käyttää?

Vierailija
9/9 |
15.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

pois ottaminen. Pitäisi saada viedä juuri tuollaisissa travel kiteissä ja noita minä olen aina käyttänyt.