Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Koulukiusaaminen, tapahtui just....

Vierailija
15.11.2012 |

Mulle soitti tyttären luokkakaverin äiti, joka oli saanut puhelun reksiltä. Omani oli kyllästynyt jatkuvaan "idiootti, persereikä, blondi, jne" nimittelyyn, kertoi asiasta reksille. Asiasta kertoi ja nyt tuo toinen tyttö on ollut puhuttelussa.

Ollaan äidin kanssa tunnettu jo 8 v ja oikein hyvissä väleissä. Juttu vaan nyt sitten paisui... Tytöt , 12v, eivät saa enää puhua toisilleen, koulun määräys!!, kiusaaja joutuu mahdollisesti vaihatmaan luokkkaa...,

Meni pikkasen liian isolleen mun mielestä. Tajuan kyllä, että joskus on tosi paha juttu ja saakin puuttua asiaan kunnolla, mutta kannattasko joskus selvittää asiaa hiukan paremmin?

Ihan ok minusta, että tyttäreni kyllästyttyään haukkumiseen meni kertomaan, mutta ei varmaan mene uudelleen, kun viralliset koneistot alkoi noin valtavasti pyörimään. Kiusaajalle tuli "papereihin" merkintä, että on kiusaaja ja nyt se sitten seuraa siellä lopun ikää.

Kiusaajan äiti soitti ja valitti tapahtumaa ja keskusteltiin ihan asiallisesti.

Kun kerroin muutamia juttuja, joita omani on sanonut, ei ollut kuullut niitä ja lupasi keskustella omansa kanssa.

Olen ihan tietoinen, että asioilla on aina kaksi puolta, omassani on varmaan myös joku "vika" mutta se on vielä piilossa.

KErroin myös siitä, että tuo toinen tyttö oli näyttänyt omia viiltelyjään omalleni ja sen äiti kielsi jyrkästi, ei ole hänen tyttö koskaan viillellyt itseään :( No, vaikea sanoa, en ole kuin kuullut omaltani tuon jutun.

Sain sovittua, että jutellaan ensi maanantaina asioista nelisin, ehkä se tästä.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
15.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrankin koulu puuttuu asiaa, ole tyytyväinen.

Vierailija
2/3 |
15.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun lapseni koulussa ensimmäisestä kerrastakiusaamistapaus menee vain verso-ryhmään, jossa vertaissovittelulla tehdään sopimus kiusaamattomuudesta ja molemmat allekirjoittavat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
15.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi oli tosi surullinen kun sai kuulla haukkumista, mutta kun sitten kaveri joutui selvittämään asiaa, oli siitä myös tavallaan harmissaan. Oli murheissaan, kun menetti kaverin.

En ole varma, että tilanne oli niin valtavan paha, kuin tyttäreni sen kertoi olleen, kun kuitenkin olivat ihan kavereita. Joku näyttämisen tarve vaan siinä toisessa tytössä laittoi uhoamaan omalleni.

Oma vikani, olen aina opettanut, ettei noita asioita kannata hautoa omassa päässä, vaan kertoa heti jos jotain tapahtuu. ap.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän yksi