Muuttaisitko ulkomaille ilman töitä?
Miehen palkka riittäisi elämiseen, oma työllistyminen epätodennäköistä ilman virkamiestasoista kielitaitoa (arjessa selviäisin hyvin). Ei lapsia.
Kommentit (7)
Mikä olisi vaihtoehto? Jäisitte molemmat Suomeen vai mies lähtisi yksin?
Joutuisitko irtisanomaan itsesi vai olisiko mahdollista saada jotain palkatonta vapaata? Mitkä sun työllistymisnäkymät olisi kolmen vuoden jälkeen?
Tuohan olisi hyvä sauma äitiyslomalle ja hoitovapaalle!
Mikä olisi vaihtoehto? Jäisitte molemmat Suomeen vai mies lähtisi yksin?
Joutuisitko irtisanomaan itsesi vai olisiko mahdollista saada jotain palkatonta vapaata? Mitkä sun työllistymisnäkymät olisi kolmen vuoden jälkeen?
Tuohan olisi hyvä sauma äitiyslomalle ja hoitovapaalle!
Katson vieresta expat-kaveria, joka maailmalla miehensä seurana. Aika tylsää on alkuhuuman jälkeen, vaikkakin täällä on paljon naisia kotirouvina (seuraa aamukahvitteluihin:).
Itse lähdin samoin miehen sopimuksella expatrouvaksi, mutta mulla oli kädet täynnä kolmen pienen kanssa.
Lähtisinkö esim. Vuodeksi tai pariksi? Ehdottomasti! (Ulkomaanvuodet on huikea kokemus!!) Jäisinkö useammankin vuodeksi ilman töitä (jos ei lapsi excusea)? Ehdottomasti en, jos on yhtään parempia hommia tavoite saada palatessa.
Myös etäsuhde olisi vaihtoehto, tai sitten jäisimme molemmat Suomeen. Toisaalta en haluaisi että mieheltä menee tilaisuus ohi.
Olen tällä hetkellä sijainen, pätkää toisen perään, joten sikäli ei ole Suomessakaan kaksinen tilanne.
haluaisi ryhtyä etäsuhteeseen. Jos mieskin epäröisi lähtöä ja ei olisi varma siitä, haluaako, ja olisi mahdollisuus jäädä tänne, harkitsisin sitä.
Jos tämä olisi miehelle the one and only tilaisuus, niin lähtisin mukaan.
Myös etäsuhde olisi vaihtoehto, tai sitten jäisimme molemmat Suomeen. Toisaalta en haluaisi että mieheltä menee tilaisuus ohi.
Olen tällä hetkellä sijainen, pätkää toisen perään, joten sikäli ei ole Suomessakaan kaksinen tilanne.
Noi pätkätyöt odottaa lopun elämää! Pari vuoden breikki vuodesta toiseen saman jatkuvasta arjesta olis aika jees, vai mitä? :)
Periaatteessa en haluaisi olla ilman töitä, vaikka siihen olisi taloudellinen mahdollisuus. Varsinkin vieraassa kulttuurissa voisi olo olla yksinäinen.
Jos lapsia olisi suunnitteilla, niin ehkä.
Riippuisi myös, mikä maa.
Riippuisi myös, olisiko tilanne se, että lähtisin ulkomaille vierasmaalaisen miehen perässä vai että suomalainen mieheni olisi menossa komennukselle ulkomaille. Jälkimmäisessä vaihtoehdossa lähtisin helpommin.
Mietityttäisi kyllä se, että jos kovin monta vuotta on pois työelämästä, niin saako koskaan enää töitä.
Muutaman vuoden komennukselle voisin miehen kanssa lähteä. Vaikka joutuisi irtisanomaan itsensä, niin töitä ehkä kuitenkin saisi palattua.