Mitä tarkoitatte sillä, että on hyvät kulkuyhteydet julkisilla?
jos se on siis esim asunnon sijainnin kannalta tärkeää.
Me asumme ok-talossa, eikä ikinä olla käytetty julkisia, mutta jos tarvisi, niin lähin bussipysäkki on 100m päässä ja bussi kulkee keskustaan tunnin välein. Onko meiltä hyvät vai huonot julkiset yhteydet?
Kommentit (26)
[quote author="Vierailija" time="15.11.2012 klo 16:46"]
Itse asun suomalaisittain keskikokoisessa kaupungissa, 10 km päässä keskustasta, taajamassa, omakotitalossa.
Meiltä on lähimmälle pysäkille 400m ja siitä kulkee kaksi bussia arkipäivinä keskustaan. Kahden kilometrin päästä pääsee tunnin välein.
En pidä näitäkään hirveän huonoina, pitää vaan suunnitella aikataulut ajoissa.
[/quote]
Pystyisitkö helposti käydä töissä käyttämällä julkisia? Jos et niin ne ovat surkeat yhteydet.
Huonot ne on, jos tunnin välein kulkee. 15minuutin välein alkaa olla ok, ajatus on, että ei tarvita aikatauluja. Ja se tietysti, että pääseekö töihin bussilla jne, ei riirä että pääsee keskustaan, jos työpaikka ei ole siellä
[quote author="Vierailija" time="15.11.2012 klo 16:46"]
Itse asun suomalaisittain keskikokoisessa kaupungissa, 10 km päässä keskustasta, taajamassa, omakotitalossa.
Meiltä on lähimmälle pysäkille 400m ja siitä kulkee kaksi bussia arkipäivinä keskustaan. Kahden kilometrin päästä pääsee tunnin välein.
En pidä näitäkään hirveän huonoina, pitää vaan suunnitella aikataulut ajoissa.
[/quote]
Meillä suunnilleen sama. Ihan kohtuulliset kulkuyhteydet. Olen käynyt bussilla töissä vuoden ja hyvin onnistui.
Ap:n tilannetta kuvaisin hyväksi.
Teiltä on huonot yhteydet, siis minulle jos olisin asuntoa etsimässä. Meiltä menee noin minuutin välein joku bussi tai ratikka tuosta vierestä. Halusin asua nimenomaan tässä kohtaa (Helsingissä) enkä muutamaa korttelia johonkin suuntaan, koska tässä risteää useampi linja ja myös poikittaisyhteydet ovat hyvät. Teen määräaikaistöitä enkä näin ollen tiedä etukäteen tulevien työpaikkojen sijaintia ja siksi haluan, että yhteydet ovat hyvät joka suuntaan.
Toisaalta jos nyt kyse on myynti-ilmoitukseseta tms. niin en ikinä katselisi asuntoa paikasta, jossa menee tunnin välein bussi, joten johonkin syrjäkylälle tuo on ihan ok väli. Se, että bussi menee läheltä on minusta myös tärkeää, joten tuo teidän 100 metriänne on hyvä.
Mulle hyvät julkiset kulkuyhteydet tarkoittaa sitä että kerkeän sunnuntaisinkin töihin klo seitsemäksi julkisilla. ja kotiin iltaisin klo 22 jälkeen.. t. Vuorotyöläinen hoitoalalta
Hyvät ovat sellaiset, että useimmiten autoa ei kannata ottaa, kun se on vaivalloisempaa kuin julkisilla meno. silti esim. Meiltä alkaa myös lenkkipolut ihan ovelta, ei asuta missään kivimetsässä.