Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hyväosaisen omahyväisyys

Vierailija
15.11.2012 |

http://kaikkimitahalusin.bellablogit.fi/2012/11/14/takeissaan/

"Minulla on neljä eriväristä villakangastakkia. Jos tarvitaan vielä paksumpaa ja ennenkaikkea rennompaa takkia, otan käyttöön Joutsenen untuvatakin. Näiden lisäksi minulla on pari vanhempaa takkia. Sanoisin, että tällä määrällä pärjää oikein hyvin; muutama, hyvälaatuinen ja perusvärinen takki riittävät minulle."

Sepä mukava kuulla, että MUUTAMA HYVÄLÄAATUINEN TAKKI RIITTÄÄ hänelle.

Kommentit (40)

Vierailija
21/40 |
15.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyse oli tästä: "Sanoisin, että tällä määrällä pärjää oikein hyvin; muutama, hyvälaatuinen ja perusvärinen takki riittävät minulle."

Avainsanat: pärjää, riittää.

Kyse oli siitä, että luokitteli riittämiseksi ja pärjäämiseksi sen, että on iso kasa laadukkaita, lämpimiä takkeja. Iso kasa laadukkaita, lämpimiä takkeja "riittää".

Kyse on siitä että luokitellaan jokin ylellisyys muka välttämättömyydeksi ja brassaillaan sitä kautta.

Kuukauden loma viiden tähden hotellissa riittää arjen pikku piristykseksi puolivuosittain.

Kymppitonnin nettotulot riittävät sinkulle.

Metrinen kyrpä riittää orkkuun.

Vierailija
22/40 |
15.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä riittää

2 villakangastakkia pitkää

Lyhyt ja pitkä untsa

Yksi lyhyt villakangastakki

Takit ovat kestäviä

Ai nii on vielä pari toppatakkia

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/40 |
15.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avainsanat: pärjää, riittää.

Suosittelen, että alat ajatella elämää ja maailmaa hieman yksilöllisemmin. Se, että tuolle blogistille riittää neljä talvitakkia, ei kerro yhtään mitään siitä, minkä määrän pitäisi riittää esim. sinulle tai ihmiselle keskimäärin.

Itselleni riittää yksikin, enkä koe lainkaan loukkaavana sitä, että tuolle tyypille riittää neljä. Päin vastoin: hyvä että riittää! Tiedän paljon ihmisiä, joille ei riitä mikään.

Vierailija
24/40 |
15.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ilmeisesti tuon bloggaajan miehen exä tai joku muu kateellinen - kukaan sivullinen ei jaksaisi kerta toisensa jälkeen tehdä tällaisia aloituksia, tai ylipäänsä lukea blogia josta ei pidä.

Joten anna nyt vihdoin olla - vai pitääkö sinusta vinkata bloggaajalle, joka voi sitten selvitellä kirjoittajaa plastan ylläpidon kanssa?

Vierailija
25/40 |
15.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

se on omasta halusta ja ahkeruudesta kiinni.

On aivan turha syyttää taustoja tms., koulutus on maksutonta ja jokainen pystyy suorittamaan korkeakoulututkinnon, jos selviytyy pääsykokeista.

Tutkimusten mukaan koulutus periytyy, mutta se ei sulje pois sitä faktaa, että kuka tahansa voi kouluttautua ja tehdä töitä sen eteen - jos halua ja ahkeruutta on.

Vierailija
26/40 |
15.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on yksinkertaisesti kateellisia.

Otetaan esimerkki: jossakin toisessa blogissa kasvien keräilijä (esim. harrastaa eri orkideoiden haalimista) kertoo, että hänelle riittää nämä 30 eri orkidealajia. Aloittelevalle orkideaharrastelijalle tämä määrä tuntuu todella suurelta, ei siis "riittävältä".

Ottaako nyt kupoliin AP??? Oletko katkera tuolle orkideaharrastelijalle, jolle "riittää" vain nuo 30 orkidea lajia???

Ei, sinua AP, ei ota kyseinen "haaliminen" kupoliin, koska ET ole kateellinen. Sinusta on täysin yhdentekevää jos jollakin olisi vaikka sata orkideaa kotonaan.

Pienen itsetutkiselun jälkeen voit myöntää itsellesi, että ärsytyksesi nousi sfääreihin, koska sinua ärsytti, että blogistilla on ylenmäärin takkeja, ja hänelle se oli vain "riittävä" määrä, mutta et koe samaa orkideaharrastajan kanssa vaikka kyseessä ihan sama asia, mutta koska olet blogistille kateellinen, ärsyynnyit.

Vierailija
27/40 |
15.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi kouluttautua samalla lailla kuin toiset. Eikä tämä yhteiskunta voisi toimia edes teoriassa, jos kaikki kouluttautusivat korkeasti. Todellakin tarvitsemme perustyötä tekevää väestöä, ja on aika lailla väärin ajatella, että he eivät "pärjää" ja ole ahkeria siksi, että eivät työtä tekemällä vaurastu tai pysty osallistumaan hulppeimpaan kulutusjuhlaan.

Sekin on ymmärrettävää, että alkoholistiperheen kaltoin kohdeltu ja pahoinpidelty lapsi ei osaa edes ajatella, että hänestäkin voisi tulla jotain "suurta", ELLEI hänellä ole ympärillään ihmisiä, jotka häntä tukevat ja kannustavat. Jotkut toki selviävät suuristakin vastoinkäymisistä, mutta toisaalta monet sen hyvä alun ja koulutuksenkin jälkeen esim. sairastuvat ja syrjäytyvät. Ei elämä ihan niin mustavalkoista ole.

se on omasta halusta ja ahkeruudesta kiinni. On aivan turha syyttää taustoja tms., koulutus on maksutonta ja jokainen pystyy suorittamaan korkeakoulututkinnon, jos selviytyy pääsykokeista. Tutkimusten mukaan koulutus periytyy, mutta se ei sulje pois sitä faktaa, että kuka tahansa voi kouluttautua ja tehdä töitä sen eteen - jos halua ja ahkeruutta on.

Vierailija
28/40 |
15.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ilmeisesti tuon bloggaajan miehen exä tai joku muu kateellinen - kukaan sivullinen ei jaksaisi kerta toisensa jälkeen tehdä tällaisia aloituksia, tai ylipäänsä lukea blogia josta ei pidä.

Joten anna nyt vihdoin olla - vai pitääkö sinusta vinkata bloggaajalle, joka voi sitten selvitellä kirjoittajaa plastan ylläpidon kanssa?

ihmettelen samaa. Kuka jaksaa lukea vieraan blogia noin sanasta sanaan?

Vierailija
29/40 |
15.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turkki, muutama villakangastakki, untuvatakki, öljykangastakki, pitäähän niitä olla muutama eri tarkoituksiin.

Vierailija
30/40 |
15.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo ärsyyntyminen johtuu oikeasti kateellisuudesta, ei blogistin tavasta viestiä.

Huvittuneena olen seurannut näitä vihakommenteja esim. erään nuoren tytön blogissa, jossa vilahtelee uusi kallis merkkilaukku lähes joka viikko. Ja sitten täälä AV:lla joku tulee tänne purkamaan, miten kyseinen tyttö ärsyttää ja korpee, ja miten sillä voi olla varaa taas uuteen käsimörskään.

Itseäni ei kiinnosta pätkääkään (minun silmääni rumat ja ylikalliit) laukut, joten asia ei hetkauta minua millään tavalla, oikeasti ajattelen, miten paljon täysin turhuuksiin tyttöparka haaskaa kaikki rahansa, mitkä voisi esim. säästää asuntoon, olisi jo helpsti tuolla kulutstasolla asunnista kolmassosa helpsti säästetty viidessä vuodessa.

Vierailija
31/40 |
15.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sitä myötä olen kai hyväosainen. Toistaalta käyn lapsettomuushoidoissa, joten kumpikohan merkkaa mulle enemmän lapsi vai takit. Mutta en mä huutele mun lapsettomuutta maailmalla tosin mun villakangastakit näkyy kaikille ihan automaattisesti.

Vierailija
32/40 |
15.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kertoo kaiken.

Vierailija
33/40 |
15.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ap, mutta jos nyt avataan tuo sanan hyväosaisuus merkitys, niin sillä ei tarkoiteta reipasta päämäärähakuista opiskelua ja sitten suoraan vakityöhön tienaamaan.

Hyväosaisuus on sosioekonominen käsite, joka mahdollistaa nuo yllämainitut. Sillä ei ole mitään tekemistä henkilön reippauden kanssa.

Lukaiskaapa tuota blogia siten, että laitatte tilalle yksinhuoltajaäidin tyttären esim Kempeleestä? Vaikeaa, eikö totta.

Mistä sä muka tiedät tän bloggajan tilanteen, että onko hän hyväosainen?

Vierailija
34/40 |
15.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en tuota lukiessani huomannut rivien välissä mitään omahyväisyyttä. Luin siitä että aha, sille riittää muutama perustakki. Sitten mietin, että hetkinen, minulla on kyllä aika monta takkia, vaikka itsekin olen ajatellut, että minulla on vain muutama takki. Minulla on kolme villakangastakkia, korjaan, neljä. Ja untuvatakki ja turkki. Ja kaksi nahkatakkia. Nämä ovat siis kaikki talvitakkeja. Mutta en ole ostanut neljään vuoteen uutta takkia. Kun ostaa hyvälaatuista, ne kestää pitkään.

Vierailija
35/40 |
15.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tämä joku provo???

Kävin katsomassa nuo takit tuolla linkissä, ja oikeasti ainoa siisti takki oli tuo viimeinen joululahjaksi saatu takki!!

Siis mitä ihmettä?? Vanhoja takkeja kaikki, ei mitään kallista, tai luxusta. Siis oikeasti onko tää joku vitsi tai provo??

Minä luulin että siellä olisi ollut jotain Burberryn villakangastakki, Barbourin öljykangastakki, Canadan G:n untuvatakki jne.

Vierailija
36/40 |
15.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse ei voi tehda mitaan. En paase paukalle niin nopeasti bussilla.

Tulen niin pian kuin suinkin, ovatko lahterneet suihen mennessa? Tarkoitin taman toisaanne, tuliko vaarin?

Mullekin riittaa yksi hyvanlaatuinen Canada Goose

Vierailija
37/40 |
15.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tää kyseinen blogisti oo noita takkeja edes hamstrannut, taisit muutaman pointin unohtaa ap mainita.

"edellisenä talvena ostamaani Part Twon kamelinväristä takkia."

"Toinen ruskeasävyinen ja vähän lyhyempi takkini on äitini ties kuinka vanha"

"Vanhin itse ostamistani takeista on Isabell Kristensenin punainen, vähän kellohelmainen takki. Olisiko vuodelta 2004?"

"Paksuin ja lämpimin villakangastakeistani on Henri Lloydin tummansininen duffeli.Sain takin joululahjaksi vanhemmiltani jouluna 2010."

"Jos tarvitaan vielä paksumpaa ja ennenkaikkea rennompaa takkia, otan käyttöön Joutsenen untuvatakin, josta kuvassa näkyy hupun karvareunaa ja kaulusta. Omani on musta ja Partioaitan alesta muutama vuosi sitten ostettu"

"Näiden lisäksi minulla on pari, hyvin harvoin käytössä olevaa, vanhempaa takkia"

Yhteenvetona:

1 takki äidin vanha

1 alesta ostettu

1 joululahjaksi saatu 2 vuotta sitten

Takit hankittu eri vuosina, ei siis yhdellä kertaa

Mikä tässä on nyt ap sit niin väärin sun mielestä?

Vierailija
38/40 |
15.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mummunsa vanhaa minkkiturkkia, niin johan siitäkin riemu repeis.

t. eräs joka ostaa seuraavilla bonareillaan ainakin kotimaisen minkkiturkin.

Vierailija
39/40 |
15.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin

itselläni 3 villakangastakkia

yksi pitkä takki karvakauluksella

2 toppatakkia

1 untuvatakki

1 toppahousut

1 vanha laskettelutakki.

bruttopalkka n. 3200 euroa ja

olen duunari

Vierailija
40/40 |
15.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niitähän aikuisille kertyy, koska harvoin se takki kuluu jos hyvin pitää eikä missään ojanpenkoissa se päällä käy rypemässä.

Itselläni on paljon takkeja, osa 15 vuotta vanhoja, ja vieläkin ihan käyttökelpoisia. Takkeihin ei edes ole mennyt paljon rahaa, koska olen suurimman osan ostanut alennuksista tai sitten ns. halpakapoista kuten H&M.

Samoin muitakin vaatteita on paljon kertynyt, vaikka en edes juuri pidä shoppailusta. Se vaan menee niin, että esim. lukiolaisena vaatteita oli vähemmän, koska oli kasvanut vanhoista ulos ja ns. vanhoja vaatteita ei ollut kertynyt.

Sitten taas esim. 40-v on vaatteita paljon, koska niitä on ajan mittaa ostanut eikä ne jää pieniksi tai mene leikeissä rikki tmv. kuten lapsilla/nuorilla. Lisäksi 40-v on takana paljon erilaisia juttuja joihin on tullut aikanaan vaatteet hankittua (esim. lämmin toppapuku kun pienten lasten kanssa ulkoillut, vaatteet hautajaisiin ja häihin ym. tilaisuuksiin jne.) mitä nuorella lukioilaisella ei välttämättä ole kun ei ole tarvetta ollut.

Ja jos ostaa esim. nahkatakin (hyvän saa n.100€ alennuksesta) on tuo käytännössä ikuinen takki, eli pysyy hyvänä jopa vuosikymmeniä --> jossain vaiheessa saattaa haluta uuden, ja kappas 40-v niitä nahkatakkeja voi olla esim. 3kpl vaikka niitä on osanut 6 vuoden välein =n.16€/vuosi tullut hintaa per takki jos laskee 3 takkia eli 300€ : 18vuodella.