Millainen kaupunki asua on Porvoo lapsiperheille?
Siellä näyttää olevan aika kova hintataso. Työpaikkamme ovat Vantaalla.
Kommentit (17)
[quote author="Vierailija" time="15.11.2012 klo 13:08"]
Kysynkin nyt siitä ihan oikeasta kapupungista, enkä provosta.
[/quote]
mutta AV-palstan perusteella olen saanut kuvan, että siellä tapahtuu mitä mielikuvituksellisimpia asioita... En tiedä, uskaltaisinko noin erikoiseen paikkaan muuttaa lasten kanssa.
Enpä olisi arvannut...
2 vuotta sitten vantaalat tänne, itse jäin kotinn (porvoon lisä lakkauttetiin miltei heti..).
lapsiperheen kannalta täälä on tosi paljon tekemistä. uimahalli on ihana, sunnutaisin liikuntamaailma kokonhallisssa ja sen lisäksi kaupunki järjestää paljon liikuntatapahtumia lapsille.
Mutta..
kestää aika kauan ennen kuin tutustuu täkäläisiin..jostain syystä asenne"rikkaat helsinkiläiset ostaa parhaimmat asunnut"on ollut aika yleinen..
ja meillä on koko suku ja kaakki kaverit vantaa-helsinki alueella, niin kyllä autossa istuminen rupee jo kyllästyttää.meillä molemmilla työpaikat helsingissä, joten jos mulla olisi rahaa, muuttaisin samantien takaisin pks.
mutta se on makuasia, mies viihtyy täällä, mutta minä kun olen vielä kotona, en viihdy.
enkä haluaa ajatella miten me ehditään hakea lapset tarhasta, kun palaan työelämään..
ja lapset (tyttö 2 ja poika 3,5)viihtyvät kun on oma piha ja paljon puistoja, merikin lähellä.
Itelläni ollut kaikkein vaikeinta.
Mutta pikkuhiljaa, nyt olen vihdoinkin tutustunut pariin kotiäiteihin, niin nyt on taas astetta helpompi olla täällä..
Ja poika kun käy kerhossa, niin on sitä kautta saanut paljon kavereita.
ja mun mielestä täälä on tosi paljon erilaisia tapahtumia ja harrasteryhmiä nimenomaan lapsille, jos vertaan mitä vantaalla oli.
Siellä näyttää olevan aika kova hintataso. Työpaikkamme ovat Vantaalla.
Minkä ikäisiä lapsia sinulla on? Kunnallista päivähoitoa tarjolla heikohkosti, eli jonoja päiväkoteihin, tosin uusia on rakenteilla koko ajan. Kotihoidontuen kuntalisää ei ole. Itse hommasimme hoitopaikat yksityiseltä.
Koulukyytiraja 5 km, joten koti mielellään melko läheltä koulua, jos on pieniä koululaisia.
Muuten kiva kaupunki, harrastusmahdollisuuksia löytyy. Porvoo on mielestäni mukavan kokoinen ja kaunis paikka.
pääkaupunkiseudusta? Onko lapsilla hyvät opiskelumahdollisuudet ja koulut?
pitää kehua terveysasemaa.toimii aivan loistavasti, päivystysajan saa aina, ja ei kiirrellinen aika irtoo yleensä max parissa viikossa. puhelinjonojakaan ei ole, joten huomattavan paljon paremmin toimii verrattuna taas vantaan tilanteeseen.(itse olen sin syntynyt vantaalla, joten vertaan totta kai aina siihen mihin olen tottunut).
Loppujen lopuksi on sekä hyviä että huonoja puolia porvoossa: )kuten varmaan kaikkialla: )
en tiedä vielä mitään, mutta tuntuu kylää että on aika kaukana, koska yleensä me joudumme aina lähtemään täältä, harvemmin tänne tullaan.
jos joskus esim haluaisi vaikka viihteelle lähtee, niin pitää aina miettiä tarkkaan, koska taksi maksaa yli 100, bussit ei kulje jne.
mutta itse olen töissä helsinigin keskustassa,autolla ajan sinne(lauantaisin) n 45 min, mies itä-helsingissä, ja kesäaikaan ajaa n 30 min ja talvisaikaan n 35-40 min kotiin(asutaan haikkoossa)
Eritysesti ns. kiireellisten terveyskeskusaikojen kanssa on ollut välillä niin nihkeää, että jopa raskaana ollessani kävin kerran yksityisellä, kun oloni meni todella heikoksi. En siis saanut aikaa tk:sta. Kipeän lapsen kanssa olen jonottanut viikonloppupäivystyksessä kohtuullisen pitkän ajan lääkärille. Kunnallinen hammashoito on säästökuurilla, paitsi mikäli on akuutti tarve, silloin saa ajan. Mutta tarkastukseen ei edes lain edellyttämässä ajassa.
Itse käyn helsingissä töissä, enkä pidä työmatkaani pitkänä. Omalla autolla siihen kuluu noin 40 min. suuntaansa, mutta en kulje ruuhka-aikoina.
t. nro 8
koska me ollaan sekä sairaalassa että ta aina saatu tosi nopeasti aikoja, ja koska allaan käyetty aika paljon kumpaakin, niin olen olettanut että aina toimii, mut nähtävästi meillä ollut hyvä tuuri.hammaslääkäriin olen menossa tammikuussa(ihan normi tarkatus, ja senkin varasin lokakuusssa),joten elin siinä uskossa että sekin toimii tosi hyvin..jännä että niin erilaiset kokemusket samasta kylästä.
Me ollaan käytetty lapsia muutaman vastoinkäymisen jälkeen yksityisellä. Ei siis ole ihan tuoreinta tämä kokemus :) Neuvolapalvelut tuntuis toimivan hyvin.
Hammastarkastukseen varasin aikaa reilu vuosi sitten, kun olin raskaana ja neuvolassa kehoitettiin vielä tarkistuttamaan. Varasin aikaa elokuussa ja sitten syksyllä tuli kotiin ilmoitus, että saisin ajan maaliskuun puoliväliin, eli 7 kk:n päähän varauksesta. No en ottanut ko aikaa, koska laskettu aika olisi mennyt jo. Kävin siis taas yksityisellä.
Pari vuotta sitten poistivat 2-vuotiailta hammastarkastukset, eikä tarkastusta ole myöskään 4-vuotiaana.
tylsä, nurkkakuntainen, ahdasmielinen, homogeeninen. Juoruämmillä riitti vatvottavaa jos perhe poikkesi vähänkin valtavirrasta. Ja tähän riitti se, että rouvalla oli lyhyempi hame tai lapsilla liikaa taiteellisia harrastuksia. Kaksi autoa melkein pakollista, naapureihin vaikeaa tutustua, yhteisöllisyys lähinnä sitä, että kulmakunnan perhepäivähoitajat puhuvat paskaa hoidokkiensa perheistä. En muuttaisi takaisin edes kilon paloina. Pääkaupunkiseutu on IHANA paikka Porvooseen verrattuna.
[quote author="Vierailija" time="15.11.2012 klo 13:08"]
[/quote]