Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Synnytys pelottaa, luotto lääkäreihin ja kätilöihin mennyt...

Vierailija
15.11.2012 |

Synnytys edessä ja pelottaa niin perkeleesti.

Olen kohdannut vähättelyä, suoranaista kettuilua ja ilkeilyäkin. Aina väliin on sattunut joku ihana kätilö tai lääkäri, mutta seuraava on taas vetänyt maton jalkojen alta.

Kaiken huippu oli, kun tiedustelin viime käynnillä polilla ihan asiaa, vastasi kätilö minulle, että tämä ei ole mikään marketti, että ei täältä kysellä tai tilailla itselleen mitään (kysyin omia papereitani, onko mahdollista saada kotiin niitä kopioita käynneistä).

:(

Sama kätilö jatkoi vielä, että "luota nyt meihin, me ollaan ammattilaisia, kyllä me osataan tää, ei mekään tulla sun paikalle tilailemaan mitään ja kertomaan miten meidän mielestä pitäisi asiat hoitaa".

Öh, mitään tällaistahan en ole tehnyt, kysyin vain papereitani ja varailin seuraavaa poliaikaa...

Juu, luottamus tosiaan "huipussaan".

En tiedä, en luota sairaalaan, en lääkäreihin, en hoitajiin. Ja synnyttää pitäisi. Great.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
15.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjallisesti sairaalan ylilääkärille. Sitten niiden pn pakko myäs käsitellä se kunnolla ja antaa sulle kirjallinen vastine.

Kyllä noi paperit on ihan peruskauraa saada ne; jos ei heti käteen niin kirjeessä kotiin...

Eihän se sairaala toki marketti ole, mutta muistuttaisin että kukakohan niidenkin palkan maksaa? Älä anna porukan kävellä sun yli. Asiallinen ja ystävällinen pitää olla -mutta puolin ja toisin.

Vierailija
2/14 |
15.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

synnytys ei olekaan mikään hoitoa vaativa sairaus. Eli äläpä turhia huolehdi, synnytys hoitaa kyllä itse itsensä, et sinä lääkäreistä tai kätilöstä riippuvainen siinä olekaan. He vain varmistavat, että kaikki sujuu hyvin. Enemmän huolissani olisin sinusta, jos en luottaisi ollenkaan hoitohenkilöstöön ja minulla olisi jokin hoitoa vaativa sairaus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
15.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi mun lapset on jo tehty, nykyisin varmaan koittaisin synnyttää kotona ja antaa luonnon hoitaa se miten menee, menipä syteen tai saveen.

Olen myös tehnyt jo vuosia sitten päätöksen, että en ota lääketieteellistä hoitoa mahdollisiin sairauksiini. Esim. jos mulle tulee syöpä sitten kuolen siihen. Tai vaikka räkätaudin jälki-infektioon.

Vierailija
4/14 |
15.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

synnytys ei olekaan mikään hoitoa vaativa sairaus. Eli äläpä turhia huolehdi, synnytys hoitaa kyllä itse itsensä, et sinä lääkäreistä tai kätilöstä riippuvainen siinä olekaan. He vain varmistavat, että kaikki sujuu hyvin. Enemmän huolissani olisin sinusta, jos en luottaisi ollenkaan hoitohenkilöstöön ja minulla olisi jokin hoitoa vaativa sairaus.

siksipä tuolla polillakin käyn.

Hämmästyksekseni minulle on kuitenkin pantu erikoistuvia lääkäreitä tutkimaan (eivät ole osanneet, koska ei ole sitä kokemusta; aina on jouduttu soittamaan joku kiireinen lääkäri paikalle tutkimaan...) joiden haparoiva ote ei ainakaan ole lisännyt luottamusta ko. paikkaan.

Tiedustelut, miksi näin, eivät toistaiseksi ole tuottaneet tulosta.

Tänään yksi puhelinaika yhdelle lääkärille, toivottavasti hän nyt soittaisi (edellinen ei koskaan soittanut...) ja saisin ystävällisiä vastauksia kysymyksiini.

ap

Vierailija
5/14 |
15.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunhan nyt edes itseesi luotat, sillä pärjäät synnytyksessä pitkälle.

Vierailija
6/14 |
15.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihda ihmeessä paikkaa, kuulostaa ihan kamalalta.

Vierailija
7/14 |
15.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sun pitää niin paljon ravata siellä polilla? Kunhan nyt edes itseesi luotat, sillä pärjäät synnytyksessä pitkälle.

No sen mun sairauden vuoksi on pakko "ravata".

Sairaalaa en voi vaihtaa, ei ole vaihtoehtoja.

Vierailija
8/14 |
15.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vinkki tuo, että luota itseesi. Sillä synnytyksessä pärjääkin jo pitkälle. Usein kauhukokemukset synnytyksissä syntyykin juuri siitä, että nainen alkaa epäilemään että kaikki ei ole kunnossa, ei siis luota siihen että kaikki menee niinkuin pitääkin. Luonto hoitaa, luota siihen.

Omat paperithan toki saa jokainen luettavakseen, mutta muuten ehkä voisit ottaa kätilön sanoista vinkin.

Vierailija
9/14 |
15.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos luit oikein, ap:lla on sairaus jonka takia joutuu käymään siellä polilla. Miten sä ajattelit hoitaa kotona sairauksia? Ai niin, ethän sä hoida. Mutta joillekin henkikulta on silti rakas ja he haluavat hoitaa.

Vierailija
10/14 |
15.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos luit oikein, ap:lla on sairaus jonka takia joutuu käymään siellä polilla. Miten sä ajattelit hoitaa kotona sairauksia? Ai niin, ethän sä hoida. Mutta joillekin henkikulta on silti rakas ja he haluavat hoitaa.

Vierailija
11/14 |
15.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän kyllä lukemani. Ap kertoi, että hän joutuu sairauden takia käymään polilla ja lääkäreitä on näin pakko sietää. terv. 10

Vierailija
12/14 |
15.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sulla on oikeus katsoa vaikka heti sinua koskevia papereita jos haluat ja yleensä käynneistä tuleekin kotiin vähän ajan päästä kopio hoitoraportista. voit vaikka pyytää sinua hoitaneista sairaaloista politaskertomuksesi,niin tiedät tarkalleen mitä lääkärit lukevat sinusta ennen kuin tapaavat sinut vastaanotolla.

synnytys on kyllä yksi kamalimmista asioista mitä itse tiedän mutta kyllä siitä hengis selviää tänä päivänä.

Vierailija
13/14 |
15.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän kyllä lukemani. Ap kertoi, että hän joutuu sairauden takia käymään polilla ja lääkäreitä on näin pakko sietää. terv. 10

mutta itseensä luottamisella ei tarkoitettu ap:n sairautta mitenkään, vaan se kohdennettiin sinne synnytykseen...

Lue uudestaan ne pari kommenttia, ehkä sitten ymmärrät.

Vierailija
14/14 |
15.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ole sairaus, ei vaikka synnyttäjällä olisikin taustalla joku perussairaus. Kätilöt ja lääkärit ovat tällöin vain tarkkailemassa (ehkä tarkemmin kuin terveellä synnyttäjällä), että kaikki sujuu hyvin. Luonto hoitaa edelleen sen synnytyksen. Ei ne lääkärit/ kätilöt sitä synnytystä tee, eikä sitä "hoideta". Pahvit.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä viisi