Haluaisin tehdä sovinnon.
Laitoin välit kokonaan poikki erään miespuolisen kaverini kanssa viime keväänä, koska hänen käytöksensä minua kohtaan oli hyvin ailahtelevaa ja oikukasta. Välillä olin oikein hyvä tyyppi ja hän ehdotteli minulle seurustelua, seksiä, yms., ja välillä taas minua kyykytettiin oikein urakalla. Yritin useita kertoja huomauttaa häntä näistä asioista ja huonoksi kokemastani käytöksestä, mutta muutosta ei tapahtunut ja sain osakseni vain haukut.
Nyt, kun aikaa välirikosta on kulunut yli puoli vuotta, haluaisin sopia hänen kanssaan välini. Ystävyytemme ei enää palaa entiselleen, mutta ihmisen ei ole hyvä riidellä eikä olla vihoissa. Kaikesta k***päisyydestään huolimatta hänessä on hyviäkin puolia ja yritän nähdä ne puolet nyt kaiken roskan ylitse. Ihmiset tekevät virheitä ja toivon, että hän olisi oppinut tässä ajassa elämästä edes jotakin.
Onko vaivan väärti?
Mietin häntä välillä, jopa ikävöin. Vaikka olin keväällä hänelle todella loukkaantunut ja vihainen, on aika tehnyt tehtävänsä.
Kommentit (28)
jos siihen on mahdollisuus, mutta mitä se toinen osapuoli miettii, oletko siitä yhtään tietoinen?
Useissa teissä on se vika, että annatte kusipäämiehille liian helpolla anteeksi. Kyseisen miestyypin edustajien päässä tämä nimittäin kääntyy niin, ettei huonosta käytöksestä ollutkaan tasan mitään seurauksia, siispä se saa jatkua.
Pistäkää mieluummin tällaisiin tyyppeihin välit kerralla poikki iäksi. Oppiipahan.
Terveisin mies, joka ei todellakaan kaipaa nihkeitä tyyppejä elämäänsä ja ei todellakaan anna kusipäistä käytöstä noin vain anteeksi.
jos siihen on mahdollisuus, mutta mitä se toinen osapuoli miettii, oletko siitä yhtään tietoinen?
Meillä on yhteisiä kavereita ja työtuttuja, mutta he pysyvät kaiken ulkopuolella (ne, jotka tietävät välirikostamme). Kuitenkin eräs hänen henkilökohtaisista hyvistä kavereistaan on tehnyt muutaman kuukauden lähentymistä kanssani, vaikka emme ole koskaan tavanneet ns. livenä. Olen saanut häneltä kutsuja tapahtumiin, yms. ja hän on ollut minulle kovin ystävällinen. Olen tulkinnut asian niin, että kyseinen kaveri on pistetty asialle tunnustelemaan maastoa, koska kielsin itse tältä tyypiltä kaikenlaisen yhteydenpidon minuun katkaistessani välimme.
Mutta mitäs jos toinen osapuoli ei halua sopia enää?
Useissa teissä on se vika, että annatte kusipäämiehille liian helpolla anteeksi. Kyseisen miestyypin edustajien päässä tämä nimittäin kääntyy niin, ettei huonosta käytöksestä ollutkaan tasan mitään seurauksia, siispä se saa jatkua.
Pistäkää mieluummin tällaisiin tyyppeihin välit kerralla poikki iäksi. Oppiipahan.
Terveisin mies, joka ei todellakaan kaipaa nihkeitä tyyppejä elämäänsä ja ei todellakaan anna kusipäistä käytöstä noin vain anteeksi.
Kusipäistä käytöstä ei tarvitse sietää. Enkä siedäkään, siksi katkaisin välit.
Mutta koska en ole kovinkaan riidanhaluinen ihminen ja minun on vaikeaa jatkaa itseni kanssa elämistä tässä tilanteessa, haluaisin sopia välit hänen kanssaan edes tervehtimisasteelle, vaikka muuten emme olisikaan tekemisissä. Joidenkin muiden ihmisten kohdalla en tällaista edes harkitsisi, mutta tässä kohtaa voisin tehdä myönnytyksiä hänen hyvien puoliensa sekä yhteisen tuttavapiirimme takia.
Ap.
*hänen käytöksensä minua kohtaan oli hyvin ailahtelevaa ja oikukasta.
*minua kyykytettiin oikein urakalla.
*Yritin useita kertoja huomauttaa häntä näistä asioista ja huonoksi kokemastani käytöksestä, mutta muutosta ei tapahtunut ja sain osakseni vain haukut.
*toivon, että hän olisi oppinut tässä ajassa
MIKSI MIKÄÄN OLISI MUUTTUNUT?
Mutta mitäs jos toinen osapuoli ei halua sopia enää?
Mutta jos teen itse aloitteen asioiden sopimiseksi ja hän ei ota sovintoa vastaan, elää hän itse sen asian kanssa loppuelämänsä. Hän kuitenkin varmaan harkitsee asiaa, koska tietää, että jos haluaisin olla todella veemäinen (mitä en ole), voisin hankkia hänelle jopa potkut töistä ja nolata hänet perusteellisesti ihmisten silmissä hänen lähettämiensä viestin perusteella. Hänen harmikseen minulle jäi kirjallinen todistusaineisto. ;)
Mutta koska en ole kovinkaan riidanhaluinen ihminen ja minun on vaikeaa jatkaa itseni kanssa elämistä tässä tilanteessa...
Kiltit ihmiset lankeavat usein juuri tähän: tehdään sovinto edes oman itsen tähden. Mutta kusipää ei tällaista tajua, kohta jatkuu sama meno.
Minä suosittelen, että älä taivu tällaisen ihmisen edessä. Anna mieluummin kylmää kyytiä, kerran katkaistut välit myös pysyy katkaistuina.
Muussa tapauksessa tavallaan annat viestin, että "hei ei se sun aikaisempi käytös niin pahaa ollutkaan". Vaikka tyyppi taitaisi ennemmin ansaita tunnin turpaan ja jäätelön kaupan päälle.
T. nro 7.
*hänen käytöksensä minua kohtaan oli hyvin ailahtelevaa ja oikukasta.
*minua kyykytettiin oikein urakalla.
*Yritin useita kertoja huomauttaa häntä näistä asioista ja huonoksi kokemastani käytöksestä, mutta muutosta ei tapahtunut ja sain osakseni vain haukut.
*toivon, että hän olisi oppinut tässä ajassa
MIKSI MIKÄÄN OLISI MUUTTUNUT?
Luultavammin hänen käytöksessään on kyse jonkinlaisesta persoonallisuushäiriöstä tai luonneviasta. En kuitenkaan tarkoita narsismia, vaikka sekin sopisi kuvaan.
Ajattelin tehdä sovinnon itseni vuoksi, mutta lähelleni en häntä enää päästä.
Ap.
kun edes mietit tuollaisia. Ehkä se oli tasapeli teillä.
Jos otat yhteyttä niin annat toisellekin tavallaan luvan olla yhteyksissä. Reilua?
kun edes mietit tuollaisia. Ehkä se oli tasapeli teillä.
Jos en olisi kiltti, en edes miettisi koko ihmistä tai minkäänlaista sovintoa. Kuten sanoin, yritän nähdä hänen hyvät puolensa kaikesta huolimatta...
Ap.
Eihän tuossa ole oikeastaan mitään järkeä koko jutussa.
Täällä harvemmin missään on mitään järkeä...
i-has-tu-nut... Voi toista ;)
Pelimies vaan on jo löytänyt seuraavan, uskon minä.
Viha ja katkeruus vievät voimia, kuluttavat ja vanhentavat. Ja anteeksi antaminen ei tarkoita sitä, ettäkö hyväksyisi tai unohtaisi. Anteeksianto vapauttaa.
i-has-tu-nut... Voi toista ;)
Pelimies vaan on jo löytänyt seuraavan, uskon minä.
en yli puoli vuotta kestäneellä totaalisella välirikolla. :) Hyvä arvaus, mutta meni metsään.
Ap.
Parempi se on sille miehellekin, ettet ota yhteyttä. Jos hän on ollut inhottava sinua kohtaan, niin todennäköisesti se johtuu siitä, että sinä ärsytät häntä jollain tavalla. Eikä sinussa tarvitse todellakaan olla mitään vikaa, mutta eiväthän kaikki tule keskenään toimeen.
Ei oikein päätä eikä häntää. Jos ei se ollut edes heila vaan joku mikä nyt sitten olikaan, niin miksi se sua enää kaivertaa?
Älä kerjää verta nenästäsi. Joudut varrmasti kärsimään, jos olet missään yhteyksissä moisen tyypin kanssa.