Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Haluaisin tehdä sovinnon.

Vierailija
15.11.2012 |

Laitoin välit kokonaan poikki erään miespuolisen kaverini kanssa viime keväänä, koska hänen käytöksensä minua kohtaan oli hyvin ailahtelevaa ja oikukasta. Välillä olin oikein hyvä tyyppi ja hän ehdotteli minulle seurustelua, seksiä, yms., ja välillä taas minua kyykytettiin oikein urakalla. Yritin useita kertoja huomauttaa häntä näistä asioista ja huonoksi kokemastani käytöksestä, mutta muutosta ei tapahtunut ja sain osakseni vain haukut.

Nyt, kun aikaa välirikosta on kulunut yli puoli vuotta, haluaisin sopia hänen kanssaan välini. Ystävyytemme ei enää palaa entiselleen, mutta ihmisen ei ole hyvä riidellä eikä olla vihoissa. Kaikesta k***päisyydestään huolimatta hänessä on hyviäkin puolia ja yritän nähdä ne puolet nyt kaiken roskan ylitse. Ihmiset tekevät virheitä ja toivon, että hän olisi oppinut tässä ajassa elämästä edes jotakin.

Onko vaivan väärti?

Mietin häntä välillä, jopa ikävöin. Vaikka olin keväällä hänelle todella loukkaantunut ja vihainen, on aika tehnyt tehtävänsä.

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
15.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihmettä aiot sanoa tuossa sovinnonhierontayrityksessäsi? Naurattaa ajatuskin: "Annan sinulle anteeksi mutta lähelleni et enää saa tulla"....

Vierailija
22/28 |
15.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

On totta, että viha kuluttaa ja katkeroittaa.

Toisaalta, jos toinen ei kadu ja pyydä anteeksi eikä tarjoa sovintoa, niin ei uhri voi mennä ehdottamaan "annan sinulle anteeksi, tehdään sovinto".

Sen sijaan AP voisi päättää mielessään: Annan hänelle anteeksi. Luovun vihasta ja katkeruudesta.

Eli teet itse päätöksen sisäisestä anteeksiannosta, mutta et tapaa sitä ihmistä etkä ole hänen kanssaan missään tekemissä.

Luovun vihasta.

Luovun katkeruudesta.

Luovun X:stä (nimi)

Unohdan vihan.

Unohdan katkeruuden.

Unohdan X:n (nimi)

Aamen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
15.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

paljon on yritetty korjata, mutta hyvin vaikeaa on ollut. kevaalla minakin jouduin tallaisen kyykytyksen uhriksi, satuttaa vielakin. monet ristiriitiset ajatukset risteilevat mielessa. mutta kuitenkin: ei anteeksianto tee vapaaksi.

eika todellakaan ole kyseessa mikaan pelimies. ja totta, oon ihastunut.

Vierailija
24/28 |
15.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

...ja miettii kieli pitkällä jotain keinoja yrittää loukata sinua, jos vielä saa tilaisuuden. Sinä ap olet sellainen ihminen, joka ei haluaisi elää välit poikki kehenkään, mutta koeta ymmärtää, että ei kaikilla ole mitään sellaista sydämen (tai muuta) sivistystä, että olisivat noiden toiveittesi arvoisia.

Tuo mies pyytäisi sinulta varmaan anteeksi vain jos näkisi siitä olevan itselleen jotain välitöntä konkreettista hyötyä. Tämä on tietysti alhainen ja ahdas mielenmaisema, mutta tällaisessa maailmassa jotkut todella kokemukseni mukaan elävät; itselläni on hiukan samansukuinen kokemus kuin sinulla. Nämä ihmiset ovat hyvin onnettomia kapeakatseisessa ja lyhytnäköisessä ajattelussaan, mutta loppujen lopuksi ihan ansaitusti. He pystyvät hetkittäin näkemaan, että toisessa on sellaista hyvyyttä mitä itsessä ei ole, mutta osaavat ainoastaan yrittää käyttää sitä hyväksi sen sijaan että yrittäisivät itse olla hyviä.

Sinä ap et tarvitse tältä tyypiltä mitään, vaikka asiassa on nyt joku sellainen koukku että koet häneltä jotain tarvitsevasi. Näin ulkopuoliselle näyttää kertomasi pohjalta selvältä, että sinä olet häntä parempi ihminen ja voisit keskittyä niihin kunnon ihmisiin, joita elämässäsi varmaan myös on.

Vierailija
25/28 |
15.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sopu kannattaa ns normaalien ja stabiilien ihmisten kanssa mutta ei patologisten persoonallisuushäiriöisten kanssa, esim narsisti, psykopaatti, sosiopaatti.

Mulla on ollut omaan isääni välit jo 8v poikki ja toivottavasti ikuisesti. Isäni on mm uhkaillut minua ja lapsiani (ja pahoinpidellyt minua satoja kertoja lapsuudessani).

Tämä ei liity nyt ap: n tilanteeseen mutta nuo raivostuttavat kliseet (sopu kannattaa aina, parempi laiha sopu kuin lihava riita) ovat täyttä tuubaa!! On todellakin olemassa iso joukko ihmistyyppejä joiden kanssa sopu ei vaan toimi tai sitä ei voi (yksipuolisesti) ylläpitää.

Vierailija
26/28 |
15.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

...ja miettii kieli pitkällä jotain keinoja yrittää loukata sinua, jos vielä saa tilaisuuden. Sinä ap olet sellainen ihminen, joka ei haluaisi elää välit poikki kehenkään, mutta koeta ymmärtää, että ei kaikilla ole mitään sellaista sydämen (tai muuta) sivistystä, että olisivat noiden toiveittesi arvoisia.

Sinä ap et tarvitse tältä tyypiltä mitään, vaikka asiassa on nyt joku sellainen koukku että koet häneltä jotain tarvitsevasi. Näin ulkopuoliselle näyttää kertomasi pohjalta selvältä, että sinä olet häntä parempi ihminen ja voisit keskittyä niihin kunnon ihmisiin, joita elämässäsi varmaan myös on.

Olen kai liian kiltti ja hyväsydäminen, koska koen, että kaikissa ihmisissä on jotakin hyvää heidän heikkouksistaan huolimatta. Minun on kuitenkin paras pysyä tästä ihmisestä kaukana huolimatta siitä, että meillä on yhteisiä kavereita ja tuttuja. Elän omaa elämääni ja keskityn vain hyviin ihmisiin - niihin, jotka antavat voimavaroja, enkä niihin, jotka kuluttavat niitä. :)

Ap.

Vierailija
27/28 |
05.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ei ei ja ei. itsellänikin meni juuri välit yhteen mieheen. hänellä oli toinenkin tyttöystävä samaan aikaan...

Vierailija
28/28 |
05.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Useissa teissä on se vika, että annatte kusipäämiehille liian helpolla anteeksi. Kyseisen miestyypin edustajien päässä tämä nimittäin kääntyy niin, ettei huonosta käytöksestä ollutkaan tasan mitään seurauksia, siispä se saa jatkua.

Pistäkää mieluummin tällaisiin tyyppeihin välit kerralla poikki iäksi. Oppiipahan.

Tämä. Viestität vain hänelle olevasi kynnysmatto ja sama paska kohtelu jatkuu.