Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten narsistit hallitsevat uhrejaan?

Vierailija
14.11.2012 |

Mitä taktiikoita heillä on uhrin pitämiseksi vallassaan?

Kommentit (36)

Vierailija
1/36 |
16.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän jos aluksi se liehittely imartelee jne., mutta ensimmäisten narskupiirteiden tullessa ilmi...niin millainen ihminen jää uhriksi tilanteeseen? Läheisriippuvainen? Jotain on vikaa myös heissä, jotka sallivat itseään kohdeltavan kuin kynnysmattoa ja leikkivän psyykeellään.

että toinen voi olla henkisesti sairas. Narsistin ykköstapa toimia silloin kun siis jo kiusataan, on vaihteleva käytös. Normaali, terve ihminen ei kykene ymmärtämään, että toisinaan ihana ihminen voisi olla oikeasti kauhea. Hän ajattelee, että ne kummalliset hetket, kun toinen nolaa vaikkapa muiden läsnäollessa tai jättää yksin, tekee jonkun kummallisen oharin, ovat väärinkäsitystä tai selitettävissä jotenkin muuten. Normaali ihminen vain hämmentyy, eikä tajua, että ihana ihminen onkin pelkkä naamio ja se ilkeys todellisuutta. Vaatii suorastaan rautaista itsekuria ja jämäkkyyttä lähteä vaikka jo parin kaltoinkohtelun jälkeen litomaan, kun toinen taas kehuu ja imartelee hymysuin kertoen, että olet hänen rakas ja ihanin ystävänsä, jota hän ei koskaan hylkää. Sanoisin, että niin kauan kuin ihminen ei tiedä narsismista, häntä voi piinata varmasti kauankin. Tuho, jota narsisti aiheuttaa, voi usein olla sellaista sisäistä, hienovaraista itsetunnon murenemista ym. Samalla kun narsisti on kohdellut sinua oudosti, huomaat, että vanha ystäväsi onkin narsistin uusi frendi, sinusta puhutaan ehkä pahaa jne. Seuraavana päivänä narsisti tulee taas liehakoimaan sinua, etkä kerta kaikkiaan tajua, miksi sinusta tuntuu pahalta.

Tajusin vasta terapiassa suhteen jälkeen miksi koukutuin. Suhde oli tuttua kotoa, todella tuntui että tulin "kotiin" kun tutustuin häneen, ja luulin sitä rakkaudeksi. Siksi kai uskoinkin niin lujasti suhteeseen, vaikka pian oli koko ajan paha olla.

Joku sanoi että "voitto" on narsistille sitä makeampi mitä vahvempi uhri on. Mun kohdalla piti paikkaansa. Olen lapsuuteni jälkeen kovettanut itseäni ettei tämmöiset ihmiset vaikuttaisi muhun, mutta jotenkin tää ihminen näki särön mussa. Uskon että narsisti vaistoaa tällaisen heikkouden. Mulla oli suhteen alussa paljonkin annettavaa mutta se mies imi voimat musta, en enää tuntenut itseäni. Oli todella vaikea lähteä, päätin monta kertaa lopettaa suhteen mutta lopullinen päätös lopettaa tuli, kun elämässäni sattui jotain muuta rankkaa ja totesin että nyt en selviä enää hengissä jos annan sen miehen vielä viedä voimiani. Samaan aikaan aloitin terapiassa käymisen. Laitoin välit poikki kerralla enkä ole sen jälkeen ikävöinyt enkä odottanut enää mitään hyvää häneltä. Aitoa hyvyyttä hänessä ei ollut, sen lopultakin tajusin. Hän nautti siitä että sai nöyryyttää ja väheksyä mua, ja uskon tosiaan että nautinto oli hänelle sitä makeampi mitä vahvempi olin suhteen alussa. Kuulen vieläkin voitonriemun hänen äänessään kun hän kertoi koko suhteen olleen petosta alusta asti.

t. 5

Vierailija
2/36 |
29.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iloitse lapsistasi, olen mummi joka en SAA nähdä lapsenlapsiani.Rakkautta ja iloa sinulle!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/36 |
29.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.11.2012 klo 19:41"]

kirja kertoo sangen paljon aiheesta. Luepa.

[/quote]

Täytyypä lukea! Meikä-lassukalle täsmäopas naisen saamiseen ja pitämiseen.

Vierailija
4/36 |
29.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hovinsa avulla. Yksi jätetään ulkopuolelle.

Sellaista koulunpihalta tuttua taktiikkaa...

Vierailija
5/36 |
29.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaapas tutulle. Veljeni on "ansassa" narsistivaimon kanssa. Narsistivaimo käyttää esim. itsetuhoisuutta ja lasta keinona ettei veljeni lähde. On yritetty auttaa veljeä mutta se ei auta kun näkee vaimossaan vielä jotain hyvää ja ihanaa...

Vierailija
6/36 |
13.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.11.2012 klo 21:10"]

Minä sanoisin, että narsisti koukuttaa uhrinsa ristiriitaisella käytöksellään.

Mieleltään vakaamman vastapelurin maailma heittää jatkuvasti kuperkeikkaa, eikä hän loppujenlopuksi tiedä mikä on totta ja mikä ei.

Kun uhrin perusturvallisuus ja jopa koko maailmankuva on murrettu on uhria helppo pyörittää mielensä mukaan.

Tällätavoin narsisti syö pala palalta uhrin itsetunnon ja tekee tämän itsestään riippuvaiseksi.

[/quote]

Miten hyvin sanottu!!!!! Mulla tilanne on täsmälleen se, etten enää yksinkertaisesti tiedä mikä on totta ja mikä ei ja olen kadottanut itseni tässä touhussa täysin.

Ja se on, ystävät, sitä koukkua ;) Sillä se saa sut kuule niin hyvin sidottua puuhun, että lähdepä rimpuilemaan. Vaan näitä luettuani olen vahvistanut itseäni ja omaa tajuani siitä, että kyseesssä on narsisti ja olen päättänyt vakaasti pysyä poissa.

Vierailija
7/36 |
14.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sellainen jatkuvassa epävarmuudessa pitäminen. Se lähtee ja jättää uhrin paniikin vallassa murtuneeseen maailmaansa, ja parin päivän päästä palaa tekemään kaiken hyväksi taas.

Se on äärimmäisen koukuttavaa, eikä mikään ero tunnu enää lopulliselta...

Vierailija
8/36 |
14.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

asioita

Vierailija
9/36 |
14.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka on niin systemaattista, että toinen uskoo lopulta itsekin olevansa täysin kelvoton, pelkkä nolla ilman sitä narsistia.

Vierailija
10/36 |
14.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja jos toinen yrittää kerätä voimansa ja lähteä suhteesta niin sitten se narsisti tekee taas jotain ihanaa saadakseen toisen jäämään. ja kun toinen antaa periksi ja jää, niin taas alkaa kaltoin kohtelu, aina joka kerta vähän huonommin kuin ennen.

Vierailija
11/36 |
14.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä sun kannattais pysyä etäällä näistä asioista. Nämä on isojen poikien ja tyttöjen juttuja. Sä vaikutat kyllä ihan kivalta ja fiksulta tyypiltä noin muuten. Olitko menestynyt oppilas koulussa?

Vierailija
12/36 |
14.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kirja kertoo sangen paljon aiheesta. Luepa.

Vierailija
13/36 |
14.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutetaan esim jonnekin hornantuuttiin kauan kaikista. Ja parempi vielä jos nainen jää pois työelämästä, missä hänellä on omat sosiaaliset ympyränsä.

Vierailija
14/36 |
14.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aina tukenasi. Elämäsi järjestyy. Maailma on täynnä mukavia naisia. Voimia sinulle!

Vierailija
15/36 |
14.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja jos toinen yrittää kerätä voimansa ja lähteä suhteesta niin sitten se narsisti tekee taas jotain ihanaa saadakseen toisen jäämään. ja kun toinen antaa periksi ja jää, niin taas alkaa kaltoin kohtelu, aina joka kerta vähän huonommin kuin ennen.

Vierailija
16/36 |
14.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
17/36 |
14.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisen ärsyttäminen ja nolaaminen, kunnes toinen on raivon vallassa ja sanottuaan jotain raivoisan typerää,syyllistetään vähän lisää.

Esittää ulospäin hyvää isää, mutta totuus on se,että muut tekevät hänen hommansa.

Katoamistemput...lähtee tupakalle->ei tule takaisin.Lähtee kioskille->ei tule takaisin.

Vierailija
18/36 |
14.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän jos aluksi se liehittely imartelee jne., mutta ensimmäisten narskupiirteiden tullessa ilmi...niin millainen ihminen jää uhriksi tilanteeseen? Läheisriippuvainen?

Jotain on vikaa myös heissä, jotka sallivat itseään kohdeltavan kuin kynnysmattoa ja leikkivän psyykeellään.

Vierailija
19/36 |
14.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaan millainen ihminen lankeaa narsistin pauloihin? Ymmärrän jos aluksi se liehittely imartelee jne., mutta ensimmäisten narskupiirteiden tullessa ilmi...niin millainen ihminen jää uhriksi tilanteeseen? Läheisriippuvainen?

Jotain on vikaa myös heissä, jotka sallivat itseään kohdeltavan kuin kynnysmattoa ja leikkivän psyykeellään.

on hyvä ihmistuntemus, ja hän osaa bongata ne otollisimmat uhrit.

Vierailija
20/36 |
14.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väkivalta ja uhkaili omassa perheessä, jatkuvasti vaimo ja lapset kauhusta jäykkinä. Väkivaltaan kerta vkossa (hakkaamista jollain, remmillä, johdolla, risulla) ihan isän omien mielihalujen mukaan ja muu aika uhkailua. "Tapan sut jos kerrot jollekin". Koko lapsuus silkkaa kauhua, kipua, pelkoa, äiti ei uskaltanut puolustaa lapsiaan vaan katsoi vieressä isä hakkas.

Sitten vieraille - joille esitetään kulissia - keinot oli mielistely, maanittelu, syyllistäminen, manipulointi, ja kosto. Teki esim nimettömiä ilmoituksia, valituksia, käräytti naapureita ym v-mäistä.

En ole missään tekemiissä isäni knssa, ja isäni kosti välien katkaisun siten että kielsi äiiltäni kaiken yhteydenpidon muhun. En ole kuullut äidistä kuuteen vuoteen ja äiti ei ole halunnut tavata ainoita lapsenlapsiaan, ei ole nähnyt ollenkaan.

Narsisti kostaa aina. Narsisi ei parane koskaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi kaksi