Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi en saa pitää puhelinta äänettömällä? Miksi sinulle pitää olla vastaamassa heti?

Vierailija
14.11.2012 |

Miksi se on joillekin niin ylitsepääsemätöntä, jos heille ei vastaa heti? Ja jos ei vastata, soitetaan heti perään uudestaan, ja taas, ja taas, niin että puheluita on tullut viisi kymmenen minuutin aikana?

Ja sitten vihainen viesti perään, että miksi et vastaa?!

Häh? Miksi pitäisi?

(Olin tänään niinkin tärkeässä paikassa kuin luomenpoisto, olisi varmaan pitänyt toisella kädellä pitää puhelinta samalla kun lääkäri poistaa luomea toisesta kainalosta...)

Kommentit (37)

Vierailija
1/37 |
14.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen NIIIIN samaa mieltä tästä. Mihin on kadonnut ihmisen oikeus yksinäisyyteen ja yksityisyyteen? Miksi meidän pitää olla AINA ja koko ajan saatavilla ja muiden käytettävissä? Ja miksi on niin paheksuttavaa toisinaan sanoutua irti tästä tavoitettavuudesta ja pistää puhelin kiinni ja vastata sitten kun jaksaa ja ehtii ja viitsii ja siltä tuntuu..

Vierailija
2/37 |
14.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

heti, jos joku on soittanut vähintään kaksi kertaa peräkkäin ja asia on ollut jotain "mitä sulle kuuluu?" Hätätilanteessa voi soittaa useammankin kerran peräkkäin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/37 |
14.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin samaa mieltä! Ja sitten tuntuu, kun soittaa itse takaisin, että pitää kauheasti selitellä miksei heti vastannut.

Muistuupa mieleeni eräs ystäväni kännykköjen alkuajoilta, joka hermostui, kun en vastannut puhelimeen ollessani kylpylässä. Hän sanoi, että mitä sitten teet kännykällä kun et siihen vastaa. No bikineihinkö se olisi siellä pitänyt piilottaa :)

Vierailija
4/37 |
14.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta mua ihmetyttää myös tyypit, jotka soittavat ihan ihmeellisiin aikoihin asenteella, että kai se kännykkä on pois päältä jos olet nukkumassa esim. keskiyöllä.

Totta kai mulla on puhelinpäällä - harvoin kenelläkään on todella tärkeää asiaa siihen aikaan, mutta ei ole mitenkään harvinaista, että myöhään kotiin tuleva vaimo on unohtanut aivaimet ja ei pääse sisään.

Vierailija
5/37 |
14.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minul on myös erilaisia profiileja käytössä eri tilanteiden mukaan ja äänettömällä silloin, kun tarve vaatii.

Kuka tahansa saa soittaa mihin aikaan tahansa, asetuksista riippuu kuulenko vai en ja tekstaan tai soitan takaisin, kun siihen on fiksu tilaisuus.

Vierailija
6/37 |
14.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vastaamattomuus johtuu vain välinpitämättömyydestä. + olen varma, että et kuitenkaan soita takaisin. En soittaisi alunperinkään, ellei minulla olisi jotain tärkeää asiaa.

Vierailija
7/37 |
14.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En soittaisi alunperinkään, ellei minulla olisi jotain tärkeää asiaa.

Tai sitten vain "tärkeää". Siis omasta mielestäsi supertärkeää ja minun mielestäni hölynpölyä, jonka olisit voinut ottaa puheeksi vaikkapa seuraavan kerran kun tapaamme. Tai sitten, kun soitan sinulle päin huomattuani että olet soittanut.

Vierailija
8/37 |
14.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis vaikka en olisi missään kylpylässäkään, tai muuten hankalassa paikassa. Joskus vain haluan työrauhan ilman, että puhelimen pirinä katkaisee ajatukset.

Kännykkä on hyvä olla, jotta voi HALUTESSAAN olla tavoitettavissa myös kodin ulkopuolella liikkuessaan. Idea ei ole se, että ihminen on tavoitettavissa kun MUUT haluavat, vaan silloin kun hän itse haluaa.

Jos joku ei tätä ymmärrä tai siedä, niin jättäköön soittelematta minulle.

Vierailija
9/37 |
14.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En soittaisi alunperinkään, ellei minulla olisi jotain tärkeää asiaa.

Tai sitten vain "tärkeää". Siis omasta mielestäsi supertärkeää ja minun mielestäni hölynpölyä, jonka olisit voinut ottaa puheeksi vaikkapa seuraavan kerran kun tapaamme. Tai sitten, kun soitan sinulle päin huomattuani että olet soittanut.

Soitan noin 3-5 puhelua viikossa. En koskaan soittele, että "mitä sulle kuuluu" tai muuta paskaa.

Vierailija
10/37 |
14.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enkä _todellakaan_ ala selitellä soittaessani takaisin jollekulle, että miksi en vastannut puhelimeen hänen soittaessaan. Ei se hänelle kuulu millään tavalla! Sanon vain: "X täällä, olit soittanut", tai: "Täällä X, olen saanut puhelun tästä numerosta", jos on lankaliittymä enkä tunnista numeroa. Tämän jälkeen soittaja kertoo asiansa. Eipä ole koskaan tullut ihmettelyjä tai kyselyä, miksi en vastannut heti puhelimeen. Hullunkurinen ajatuskin!

Vierailija
11/37 |
14.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En koskaan soittele, että "mitä sulle kuuluu" tai muuta paskaa.

toisten ihmisten asiat ei kiinnosta, kunhan pääset omistasi kertomaan.

Vierailija
12/37 |
14.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin samaa mieltä! Ja sitten tuntuu, kun soittaa itse takaisin, että pitää kauheasti selitellä miksei heti vastannut. Muistuupa mieleeni eräs ystäväni kännykköjen alkuajoilta, joka hermostui, kun en vastannut puhelimeen ollessani kylpylässä. Hän sanoi, että mitä sitten teet kännykällä kun et siihen vastaa. No bikineihinkö se olisi siellä pitänyt piilottaa :)

Vierailija
13/37 |
14.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun et vastaile puheluihin niin soitot loppuvat kyllä. Sitten oletkin täällä valittamassa, että mikä on, kun kukaan ei soita.

Vierailija
14/37 |
14.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos en vastaa puheluusi, laita tekstari, jos oli tärkeää asiaa ja haluat että soitan takaisin.

Takaisin soittelen vain perheelleni, enkä ole aina tavoitettavissa. Jos asiasi oli mitä kuuluu, joudat soittamaan uudelleen myöhemmin tai odottamaan, että soittelen itse joskus kun on aikaa.

Vierailija
15/37 |
14.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työ on asiakaspalvelua. Kännykät ja muut omat tavarat ovat toisissa työtiloissa. Yhden työkaverini mies soittaa tauotta niin kauan, kunnes vaimo vastaa puhelimeen. Aika hiton ärsyttävää kuunnella sitä pirinää.

Vierailija
16/37 |
14.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

rutisijat. Luopukaa puhelimista, jos se noin häiritsee teidän elämäänne, että ystävät välittävät. Siirtykää sähköpostiin tai kirjoittakaa kirje.

Vierailija
17/37 |
14.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

taas ärsyttää kun ihmiset eivät vastaa!

Yleensä laitan viestejä, mutta jos soitan niin minulla on tosiaan tärkeää ja pikaista asiaa.

Monesti on käynyt niin, että olisin tarvinnut pian vastauksen johonkin asiaan ja sitten toinen ei ole vain viitsinyt vastata puhelimeen! Eipä se mitään auta, jos toinen soittaa takaisin sitten joskus illalla, kun asiani on mennyt jo ohi. Esim. olisin tarjonnut ilmaisia konserttilippuja sille illalle tms.

Vierailija
18/37 |
14.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini varsinkin motkottaa aina jos en vastaa heti, ja aina joutuu selittämään miksi oli äänettömällä. Argh, lankapuhelimet takaisin! En halua olla aina tavoitettavissa.

Vierailija
19/37 |
14.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä yleensä luen viestit välillä vaikka en jaksaisi puhelimeen vastatakaan.

Vierailija
20/37 |
14.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihmeessä sitten hankkia se puhelin?