Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pomo huijaa ja valehtelee, onko kellään kokemusta

Vierailija
26.09.2012 |

On kaikenlaisia lakeja ja säännöksiä,joidenka takia pomo KOKEE että hänen on huijattava ja valehdeltava lisäksi pomo kokee että täytyy koko ajan olla "säästölinjalla".

Onko oikein, jos minulta kysytään jotain niin sanon kun asiat on, koska en muista mitä mihinkin asiaan täytyy sanoa. Enkä näe työni kannalta tarpeelliseksi rasittaakaan aivojani näillä.

Onko kohtalotovereita?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
26.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

"sanon niin kuin asiat on".

ap

Vierailija
2/7 |
26.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

toisilla ei hermot ja pää kestä pomona olemista. Sit alkaa jatkuva valehtelu joka vie aina vaan syvemmälle suohon. Kaikkein helpoimmalla pääsis kun olis rehellinen, mutta on ihmisiä joille se ei ole vaihtoehto.

Mulla oli sellainen pomo, että se aina vaati että mun pitäis valehdella asiakkaille, mutta ei ikinä suostunut laittamaan maililla ohjeita kun pyysin, joten olin sitten rehellinen.

Työpaikkaa jouduin vaihtamaan sen hullun takia, mutta eipä ole kaduttanut. Ja oli siinä paljon muutakin kuin tuo valehtelu, se ei kertakaikkiaan sopinut ollenkaan esmieheksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
26.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla esimies myös vaati valehtelemaan asiakkaille. Kyseessä ei ollut mistään valkoisista valheista, vaan valvoin oikeasti öitä miettien miten selviän epäeettisestä toiminnasta. Onneksi en enää palaa tuohon työhön.

Vierailija
4/7 |
26.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kyllä olisi aika hankalaa jos joku työntekijä olisi totuudentorvi jota asia kovin kiusaisi. Se olisi myös meille työntekijöille haitaksi.

Esim. jos on tilapäisesti kautta jolloin ei ole projekteja, niin pomo valehtelee esimiehelleen että kyllä töitä on, ja pyytää meidät kirjaamaan tunteja joillekin projekteille vaan (eli valehtelemaan), mutta tähän on hyvä syy: jos rehellisesti ihmiset kirjaisi "Ei töitä tällä hetkellä" niin esimiehen esimies alkaisi vaatia että täytyy vähentää työntekijöitä. Joku saisi siis potkut, vaikka on erittäin todennäköistä että taas vaikka kuukauden päästä niillä työttömilläkin on hommaa eivätkä he siis ole oikeasti ylimääräisiä. Pomon pomo vaan on turhan hätäinen potkimaan heti porukkaa pois jos on kirjattu muutamakin tunti työttömäksi, laskuttamattomaksi tunniksi, tuntikirjauksiin.

Asiakkaalle valehtelu on tällaisessa asiantuntija-ammatissa sekä esimiehen että alaisen lähes välttämätön taito. Ei kaikkea voi suoraan paljastaa asiakkaalle, on mietittävä miten ja mitä kerrotaan. Esim. nyt mulla on tilanne, että erään asiakkaan työ hieman viivästyy, koska vastaan tuli kiireellisempi, uuden ja tärkeän suurasiakkaan työ. En minä voi kuitenkaan, jos tämä entinen asiakas kysyy lykkäyksen syytä, sanoa että hei, ei me teidän pikkupuljun töiden kanssa nyt pidetä niin paljon kiirettä kun meille tuli mahdollisuus saada uusi lupaava suuryritysasiakas! Vaan toki selitellään asia totuutta kaunistellen niin ettei asiakas hermostuisi ja saataisiin pidettyä molemmat asiakkaat.

Vierailija
5/7 |
26.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kyllä olisi aika hankalaa jos joku työntekijä olisi totuudentorvi jota asia kovin kiusaisi. Se olisi myös meille työntekijöille haitaksi.

Esim. jos on tilapäisesti kautta jolloin ei ole projekteja, niin pomo valehtelee esimiehelleen että kyllä töitä on, ja pyytää meidät kirjaamaan tunteja joillekin projekteille vaan (eli valehtelemaan), mutta tähän on hyvä syy: jos rehellisesti ihmiset kirjaisi "Ei töitä tällä hetkellä" niin esimiehen esimies alkaisi vaatia että täytyy vähentää työntekijöitä. Joku saisi siis potkut, vaikka on erittäin todennäköistä että taas vaikka kuukauden päästä niillä työttömilläkin on hommaa eivätkä he siis ole oikeasti ylimääräisiä. Pomon pomo vaan on turhan hätäinen potkimaan heti porukkaa pois jos on kirjattu muutamakin tunti työttömäksi, laskuttamattomaksi tunniksi, tuntikirjauksiin.

Asiakkaalle valehtelu on tällaisessa asiantuntija-ammatissa sekä esimiehen että alaisen lähes välttämätön taito. Ei kaikkea voi suoraan paljastaa asiakkaalle, on mietittävä miten ja mitä kerrotaan. Esim. nyt mulla on tilanne, että erään asiakkaan työ hieman viivästyy, koska vastaan tuli kiireellisempi, uuden ja tärkeän suurasiakkaan työ. En minä voi kuitenkaan, jos tämä entinen asiakas kysyy lykkäyksen syytä, sanoa että hei, ei me teidän pikkupuljun töiden kanssa nyt pidetä niin paljon kiirettä kun meille tuli mahdollisuus saada uusi lupaava suuryritysasiakas! Vaan toki selitellään asia totuutta kaunistellen niin ettei asiakas hermostuisi ja saataisiin pidettyä molemmat asiakkaat.

kuuluvat valheet on vähän eri asia. Vaikkakaan en olisi niinkään varma, että työntekijät heti potkittaisiin pois projektien ollessa katkolla. Eikö se rekrytointikin aina uudestaan ole turhan aikaa vievää? (tai jos niin tuo johto on turhan toimimaton).

Kyse on nyt vaan siitä että en jaksa miettiä mitä kellekin (ja nämä ei ole asiakkaita) piti sanoa tästä asiasta.

Sosiaaliset käyttäytymissäännöt kyllä osaan.

ap

Vierailija
6/7 |
09.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo,mut kyl ne pomot siviilissäkin kusettaa ihan surutta,jää roolit päälle,

eihän alainen ole koskaan oikeassa.Vallan tasapaino.

Vierailija
7/7 |
20.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä pomo se hienosti vedättää koko firmaa ja työntekijät siihen puuttuneet. Mitä tekee pomo. Valehtelee kirkkain silmin ja korkein johto ei tee mitään.

Asioita tuotu esille ja esihenkilön esihenkilö soitellu porukkaa läpi. Viestin linja johdolle ollut sama.

Mitä tapahtunut? Työntekijöiden alistaminen alkaa. Varsinkin sen henkilön, jolla eniten rohkeutta ollut puuttua asioihin ja faktaan perustuen. Itse olen päättänyt luovia mukana, johtajan mieliksi, ja se toimii hyvin. Pelkään paikkani puolesta.

Minua käy sääliksi tämä yksi henkilö kuinka hän jaksaa. Johtaja tekemässä tästä henkilöstä täyttä väärinymmärtäjää ja verhoilee toimintansa varhaisen tuen malliin, koska on niin huolissaan työntekijästä? Suorastaan hirvittää tuon narsistipomon toiminta. Vaarallinen nainen. 

Kuinka monessa yrityksessä on käytäntö, että henkilö jos puuttuu epäkohtiin, niin hänelle vaaditaan työkykyneuvottelu heti? Henkilö ei ole vetelys eikä saikuttaja vaan todellinen järki-ihminen.

Uskaltaisinpa itse olla rohkeampi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän kolme