Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

♠ SYYS 04 Wiikkis! ♠

02.12.2005 |

Viikolloppupino siis:)

Kommentit (59)

Vierailija
41/59 |
04.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

vielä kysymystä: onkos kukaan tehnyt itse sellaistalämmitettävää kaurapussia minkä voi harteille laittaa jos kipeet? Kun ei oikein tiiä millaista kauraa sinne oikein voi tunkea ja miten muuten kandeisi tehdä? Koristeluideoita? Jotain muutakin itse tehtyä pitis keksiä... kynntilöitä voisi yrittää koristella, mutta osaakos, siinäpä pulma.

Tuttis

ps. Jouluverhot valmiina, kipii!

Vierailija
42/59 |
04.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nea nukkui puol ysiin, mä jo ennen kasia heräsin :( Koskaan en osaa nukkua. Onneks avasin netin ja luin Jatun kirjoituksen kissan kakkahatkestä :D Sain hyvät naurut (vaik teil ei varmaa ollu niin kovin kivaa..) ja kyl nauratti se siivousjuttukin ihan makeasti!! :)))) Jatu muutes, saitkos luvan mieheltäs lähtä mun kans kaupungille sit pe? Mä sain omaltani! :) Nähdään kaiketi sit Itiksessä?

Oltiii eilen siellä tupareissa, possuvimma iski ja söin taas liikaa... Mutta oli kyllä niin ihana omakotitalo, et kateus iski ja oma koti oli ku mikäkin läävä siihen verrattuna..huoh..oispas itselläkin joskus varaa.. Mutta toisaalta paikka sijaitsi maaseudulla ja matka oli piiiiiitkä, en sinne haluis. Neaa piti kotimatkalla viihdyttää, ettei nukahtais.

Tuttis, toivottavasti työkuvioit pian selviää!! Kaurapussiasiassa en oo kovin fiksu auttamaan..

Mun pitäis suihkuun kohta lähteä. Ihanaa tälleen rauhassa touhuta, ku tää aamu on miehen hoitovuoro. Eilen se nukkuikin puoleen kahteentoista. Käytiin sillä välin kaksin Nean kans ulkona ja mies vielä nukku ku tultiin ihan tajuttomana. Ei oo mulla tollasia unenlahjoja..Nea syö tossa leipää ja ihmettelee miehen uuden (käytetyn) puhelin soittoääniä. Ihana on toi tyttö! :) Tulee niin hyvälle mielelle kun toinen on niin suloinen ja ihana.

Mut mukavaa päivää jokaiselle, paranemisia ja voimia kaikille tarvitseville!

Enkeli1 ja Nea

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/59 |
04.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäi yö lyhyeks..ja typyki heräili..hampaat,omena,vai ne korvat taas???Vai ihan vaa koska päivä kaupoilla ja huonot päikit??Ehdotuksia???

Ja Tuttis vielä ilmottautu täällä mun jälkee..ai,ai!! ;-D

Enkeli:Juu pe Itiksee :-)

Mä tarvin hameen..eilen löyssin joulupaidan itelleni,mut kyl oli vaikeeta!

Pukukopissa tän ällölöllö mahan kans ja kaikki näytti niin pahalta!!Yäk!!!!

Nyt kahvia ja matkaan!

jatu

Vierailija
44/59 |
04.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kovasti on ollut kiirusta, niin en valitettavasti ole ehtinyt palstalle. Olen kuin siitä Mobilat mainoksesta " välillä olen autokuski ja nostokurki..." Töissä olen ollut jonkun vuoron tekemässä. Hyvältä maituu työ pienissä erissä : ) O on ollut mummilla hoidossa parina päivänä ja hyvin on sujunut. Miestä olen hakenut ja vienyt harjoituksiin O:n viemisten ja tuomisten välissä. O ei edelleenkään kävele, joten nostokurki olen useasti päivässä. Itselle kun ei ole kovin paljon vartta annettu ja poika rupeaa olemaan aika iso ja pitkäkin, niin alkaa olemaan selkä vähän koetuksella. Muutamia askeleita O on nyt ottanut, joten toivottavasti pian rohkeus riittää kävelemään lähtemään!

Mimmuli: Harmitti tosi paljon kun en päässyt mukaasi! Olette ajatuksissa, toivottavasti pian nähdään!

Leppikselle voimia väsyyn! kiva että sait vähän nukuttua. Paljon lisää pitäisi tietysti vielä unta saada. Tosi typerä se teidän terkkarin kommennti! Voimia!

Ankkikselle myös jaksua!

Nyt en ehdi enempää, kun tuholainen on vaudissa!

Kauniita talvipäiviä kaikille!

@iti ja O 1v 2kk

Vierailija
45/59 |
04.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko monilla vapaata huomenna? Meillä isorinsessa kotona päiväkodista, mutta mies on töissä. Ei siis mikään ihmeellinen päivä, kun melkeen koko viime viikko meni tolleen flunssan takia.

Nukuin viime yönä 5h, mutta omaa syytäni. Pikkujouluissa oli kivaa. Mies ei osaa enää olla, vaan tuli aikaisemmin kotiin. Sanoi mulle, että ei haittaa, jos jään myöhempään, mutta pitää aamulla olla lastenhoitokunnossa. Yleensä mies ei ole noin " nipo" , joten se jäi häiritsemään vähän. Ajattelin silti olla niin pitkään kuin huvitti ja olinkin kolmen aikaan kotona. Ihmeen pirteä olo on siihen nähden. Ehkä nukuin sitten sopivan vähän, kun ei ollut mitään ongelmaa herätä klo 8 aamulla. Lapset onneksi nukkui niin pitkään.

Nyt on siis ne kahdet ainoat pikkujoulut vietetty. Hyvä niin, on ollut kivaa. Nyt on sauna päällä. Kiva joskus viikonloppuna käydä aamusaunassa. Jotain joulujuttujakin vois tehdä, jos ei väsy iske keskellä päivää. Ostin valmiit piparkakkutalon osat, joten se ois helppo koota ja koristella esikoisen kanssa.

Pikkurinsessa on muuten aivan ihana tapaus. Nyt kipeänä väsyy nopeammin, mutta aamulla ja päikkäreiden jälkeen on niin ihana hymytyttö ja aika veikeä tapaus. Kuola valuu hulluna, kun se viimeinenkin näistä hampaista on tulossa. Tokat poskihampaat sitten joskus.

Nyt varmaankin sinne saunaan...

T: Ynis

Vierailija
46/59 |
04.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikkurinsessa, tuo ihanainen, ei syö! Varmaan kolmatta päivää sylkee kaikki ruuat suustaan eikä syö mitään lämmintä ruokaa. Ärsyttävää! Puuro, viili yms. menee ihan hyvin, mutta ruuassa selvästi kiusaa kaikki palaset. Voisko ruveta taas syömään normaalisti! Tää ruokahomma on kyllä mun heikkous, joka taas johtuu esikoisesta ja loputtomasta kikkailusta ja temppuilusta...

Vierailija
47/59 |
04.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnustan heti: en pyhittänyt lepopäivää, vaan siivosin kuin vimmattu koko aamupäivän. Raivoenergiassani läksytin isommat lapsetkin mennen tullen ja saivatpa huoneensa siivottua :)

Tuttikselle jaksua töihinlähtöön ja siihen liittyviin pähkäilyihin ja lastenhoitoprobleemiin! Kannattaa ilman muuta pitää palkka-asiassa puolensa. Minä kannatan maltillista linjaa, Aaviksen ehdotus oli loistava. Pisteytyksistä en tiedä mitään, eivät liity minun työalaani, mutta palkkaluokista kuitenkin. Kannattaa esittää palkkatoivomuksensa kuitenkin hyvssä hengessä, perustuen faktoihin, osaamiseensa ja työn vaativuuteen, eikä vain vaatien.

Tomera: ikävä juttu tuo kuvien häviäminen :( Minä olen kohtalotoverisi tuossa asiassa, keväällä kovalevymme simahti ja pari tuhatta kuvaa häipyi meilläkin bittiavaruuteen. Muistetaan siis tasaisin väliajoin kaikki kopioida niitä rompuille ym (nimim. " taas minullakin kovalevyllä sadoittain kuvia..." ).

Pidän maanantain vapaana, päiväkoti on kiinni, mutta miten mahtaa olla koulun laita..? (nim. työssäkäyvä äiti ei tiedä lastensa asioista" ). Täytynee soittaa esikoisen luokkakaverin äidille ;)

Hrrrr..Meillä on kylmää! Lähdin Antsan ja koiran kanssa vaunuilemaan, enkä edes vilkaissut mittaria. Toki laitoin pojalle paksun villahaalarin väliin, filttejä alle ja kaksi harsoa eteen. Pari sataa mertiä käveltyäni huomasin, että naamani ja korvani jäätyvät (liian ohut pipo). Lenkki pienenikin aika lyhyeksi (Antsa tosin oli jo nukahtanut ja nukkui vielä tyli tunnin vaunuissa). Mittari näytti -24... Juuri poika heräsi ja kädet, jalat ja posketikin olivat aivan lömpöiset :)

Nyt on mentävä taas. Siivousprojekti on vielä vessaaja saunaa vailla.

xxxSaamuska, Antsa ja isommat viikarit

Vierailija
48/59 |
04.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelin ensin säästää teidät mietteiltäni, mutta tässä minä olen. Joka ei jaksa vaikerrusta lukea, hypätköön yli.

Väkkärä meni taas huonompaan kuntoon. Antibiootti on paitsi muuttanut pojan kakan kauniin sammalenvihreäksi, myös kuivattanut (en tajunnut itse, kun varsinaista ripulia ei ole ollut, tyhmä minä). Lääkäritäti sanoi suoliston olevan nyt Hyvin Huonossa kunnossa ja että nesteytys on Ensisijaisen Tärkeää.

Toisessa korvassa oli märkivä tulehdus, toinen oli muuten vaan pahasti tulehtunut (en tiedä, mitä se tarkoittaa). Täti ensin puudutti ja sitten puhkaisi tärykalvot, Väkkärä karjui kuin syötävä: Kiinnipitäminen oli inhottavaa... Korvien imeminen taisi puudutuksesta huolimatta tuntua kurjalta, kurjemmalta kuin kiinnipito, koska silloin ääntä lähti vielä lisää.

Lääkäri kysyi mennessäni vähän epäilevään sävyyn, miksi kuvittelen ettei lääke olisi auttanut, kun on ollut kaksi laajakirjoista (onko tuo oikea sana?) antibioottia, että olisi kyllä pitänyt tehota. Eipä vaan tehonnut.

Huomenna mennään taas, pesu ja linkous. Eikun imu ja huuhtelu. Ja Väkkärän " leikkauskunnon" arvioiminen, keskiviikoksi on varattu putkitusaika. Onneksi on vakuutus.

Antibioottien käyttö olisi saatava hätäseen poikki, koska ne voivat sekoittaa tai jotenkin pilata allergisen lapsen suoliston niin, että lapsi tulee allergiseksi sellaisellekin, mikä on muuten sopinut. Suoli toki paranee ab:n jäljiltä, mutta se on hidasta. Lääkäri tuki teoriaa siitä, että sopimattomuukisen syöminen -> allerginen tulehdus suolistossa olisi yhteydessä korvatulehdukseen.

Minua uuvuttaa. Olen kuvitellut vastoinkäymisten sietokykyni kohtuullisen korkeaksi, mutta lapsen sairastaminen kuluttaa sietokykylangan varsin näppärästi sellaisiksi hauraiksi säikeiksi.

KORVAKYSYMYS: Putkittamisen tarkoitus on käsittääkseni ilmastoida välikorva. Miten ko. ilmastointi toimii normaalisti, ilman putkea??? Onko tärykalvo jotain goretex-tyyppistä hengittävää kamaa, vai tapahtuuko ilmastointi muuta kautta?

Anteeksi kun en jaksa kommentoida, omaa ( . ) vaan. Olisipa minullakin Kukkuun ).(

Kukkuulle *lämmin hali*

Vierailija
49/59 |
04.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

...joteskin koko viikonloppu on valunut johonkin, en tiedä mihin. Mitään en ole oikeastaan tehnyt, on vaan laiskottanut. Mies on koko vkonlopun ollut töissä ja on edelleenkin, ei siis tunnu vkonlopulta olleskaan. Nyt tiedän, miltä miehestä on tunutunut, kun yleensä minä olen ollut se, joka viikonloppuisin töitä paiskii vuorotta ja hän on kotosalla. Höh :(

Hauska tuo Kukkuun oma napa ).(. Meikäläisen maha näyttää ehkä tältä (((.))) Ja tuntuu myös. Nyytti ei vissiin meinaa ollenkaan laskeutua, vaan työntää itsensä pepulla ylöspäin ja pullahtaa lopulta suun kautta ulos... siltä ainaskin välillä tuntuu, peppu heiluu tuossa niin korkealla ja välillä hengittäminen tuntuu työläältä. Suonella vetää pohkeita, kävely on ankkamaista, jokaista luuta lantiosta alaspäin kolottaa ja pakaraan vetää inhottavasti. Jalkojen välissä tuntuu painavan keilapallo. Mikään vaate ei sovi päälle. Mikään asento ei ole hyvä ja hiki lentää, vaikka ulkona on pakkasta. Enkö saakin tämän raskauden loppuajan kuulostamaan oikein ihanalta? Pyrkikääpä vaan kaikki syysmammat tähän ihanaan olotilaan... Ei sentäs, plussaonnea kaikille sitä haluaville. Oikeasti, tämä on i-h-a-n-a-a-!!!

T on ollut ihmeen mukavalla ja tyytyväisellä tuulella, on syönyt ja nukkunut hyvin. Välillä kiipeää syliin, ottaa lujasti kiinni, painaa pään rintaa vasten ja sanoo: aaaaiiiii ja halaa. Äidin sydän ihan pakahtuu! On se niin ihana, sniiiiiif! Hellyyttävä on ollut myös esikoinen (jolla huomenna ON vapaata koulusta!), joka tulee viereen istumaan, ihan kiinni kylkeen ja kehuu sitten jotain ihan hassua, kuten että " äiti tekee maailman parasta iltapalaa" . Eihän sitä voi muuten asiaa ilmaista ... :) eilen illalla sitten nukkumaan mennessä kipaisi viereen meiän sänkyyn, sitä ei ole tapahtunut kyllä en muistakaan milloin ja alkoi kysellä, mitä minä tahdon joululahjaksi. On nuo lapset kyllä ihania!

Ei mitään muuta, harvinaista kyllä, ei väsytä eikä oikeastaan tympäsekkään. Outoa! Kaikki siis hyvin!

Mimmu, T (kohta 1v3kk), Nyytti (rv 36 tasan), esikoinen (9½vee) ja koirat (jotka kiehnaa koko ajan jaloissa...)

Vierailija
50/59 |
04.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ayapin tavoin, sori nyt tulee omaa huolenpurkua.

Mimmuli, kai on isompi parempaan, toivottavasti. Kiitos kysymästä ja mukavaa,kun piparisessio onnistui!

Mä siis pe vein isomman lääkäriin, kun valitti mahakipuaan. ummetus oli diagnoosi. kipu yltyi illalla ja klo 22 päätin että mentävä on päivystykseen. ummetus oli äityny niin pahaksi että annettiin peräruiske:((( reppana, sattui... En ollut yhtään tajunnut, mistä voi olla kyse, kun käy vessassa, parikin kertaa päivässä (niinpä niin, en vain ajatellut, että sehän ei kuitenkaan mitään todista...). Eilenkin vielä valitti itkien kouristelvaa mahaansa (levolac-kuurilla on nyt). Kurjaa katsoa toisen ilmiselvää kipua ja yöllä jo ajattelin että heti aamulla taas päivystykseen ja mietin kaikki mahdolliset ja mahdottomat taudit, jotka voisi saada aikaan tollaisen mahakivun. Nyt kuitenkin ilmeisesti parempi koska on tänään ollut ulkona ja potkinut palloa ja syönytkin jotain...

Jatulta piti kysyä, että miten teidän pojan enterorokko alkoi? Mietin jo nimittäin, että oisko noin raju kipu voinut jotenkin liittyä siihen että olisi ko. tauti.

Voi äidin huolta. Pienempi jää tässä nyt ihan jalkoihin, puhumattakaan töistä ja miehestä ja mistään. Elämän perusasia: miten ruuansulatus toimii! Nyt voin aavistuksen ymmärtää teitä allergialaisten äitejä, kamalaa katsoa toisen kipua ja miettiä, mikä aiheuttaa kivun ja miksi ja miten sen saa loppumaan ja ja ja...

Voimia, voimia.

simam, oman fyysisen maailmansa oletettua keskipistettä tuijottaen

Vierailija
51/59 |
04.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi Ayap ja Simam myös - voimia teille! Kerroin miehelle lukemastani ja sekin taivasteli, kuinka hyvin tällä saralla meillä on ollut. Onnilla ei paria nuhaa pahempaa ole ollut. Siitä saa olla kiitollinen. Joten en voi edes kuvitella huolenne määrää.

Tänään ollaan possuteltu. Siis syöty se jouluateria. Vieläkin on ähky. Röh röh.

Aamu alkoi 8.10 mutta se ei tarkoita, että se olis hyvä juttu... Itse heräsin kello 2 vessaan, Onni 3 aikaan. Mies vaihtoi vaipan, kun oli tullut vähän läpi. Sitten se ei enää nukahtanutkaan - ennen puolta kuutta! Tais olla nälkä, kun söi eilen päivällisellä vähän riisipuuroa (kun muutkin syötiin...ei se paljon syönyt kun on saanut sitä aamuin illoin jo aika kauan) ja iltapuurona anopin vähän pohjaan palanut kaurapuuro, joka sekään ei maistunut. Annettiin sitten sosetta ja maitoa yöllä. Siellä se lattialla touhusi pitkään ennen kuin vaati syliin ja nukahti keinutukseen siis puoli 6. Ei siis itkenyt eikä mitään yöllä, ei siis mitään mahajuttuja eikä hammaskipujakaan varmaan. Itse nukuin todella huonosti - liekö vaikutti tuo iltainen viinin lipitys + 2 siideriä...

Ynis, sama homma ruuan kanssa täällä. Aika huonosti nyt menee alas oikein mikään. Ja mullehan se on myös aika hermoja raastava juttu. Uskoisin, että nyt on suu sen verran pipi, kun pukkaa kaikkia poskihampaita yhtäaikaa. Ei nimittäin anna enää edes kokeilla sormella suuhun. Tai no, omalla vastuulla;) Ja se tietää äidin sormeen pipiä.

Jep, enpähän valita enempää vaan menen Idolsin ääreen. Onni lähteepi pian nukkumaan. Ihanan hyvällä tuulella näyttää olevan. Virtaa piisaa. Taas näyttää treenaavan karhunkävelyä ja on tänään pari kertaa noussut seisomaan ihan vähän vaan tukea ottaen.

Saamuskalleko sitä oli huolestuneena sanailtu Antsan kävelemisestä? Sori jos olikin joku muu, jos muistan väärin. Siis onko kyse siitä, ettei kävele tuetta vai ylipäätään tukea vasten kävelystä? Koska eihän Onnikaan tuetta kävele ja ikää on 1v2kk+. Jäin vaan miettimään, että mites ne nyt niin huolissaan ovat, joskaan en minä näistä asioista tiiä mitään:/

T-P

Vierailija
52/59 |
04.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heti aluksi voimia kaikille huolta täynnä oleville mammoille! Voi kunpa voisi kaikki kivut ja pahat taudit napata kiinni ja jättää jonnekin, mistä niitä ei ikinä kukaan löydä. Halauksia, Simam ja Ayap...

Ynis, myös Kepalla on menossa " vaihe" , että mikään ruoka ei maistu. Nytkin jäi iltapuuro syömättä ja muiden ruokien kanssa on tosi vaikeaa. Jos on pienikin pala, niin heti alkaa yökkiminen. En tiedä, voisiko tuo johtua kipeästä kurkusta tai limasta kurkussa tmv, kun on vähän yskää neidillä, vai hampaista (joita voisi pikkuhiljaa ruveta tulemaan). Tosi hermostuttavaa on yrittää saada ruokaa alas, kun toinen oksentaa sen samantien pois.

Kepa on kuitenkin saanut kai taudista voiton, kun enää ei kelpaakaan isi hoitajaksi. Kipeänä oli koko ajan isin sylissä, mutta nyt taas roikutaan mun lahkeessa. Sentään suostui nukahtamaan isin kanssa. Eikä kestänyt kuin pari minuuttia!!! Miksi kestää 30-60 minuuttia, kun minä nukutan?

Meidän piti viettää mukavaa pitkää vikonloppua kotosalla, mutta mies alkaa olla kahden kotona vietetyn päivän jälkeen kuin perseeseen ammuttu karhu. Kaikesta pitää kettuilla ja hermot menee pienimmästäkin asiasta. Tämä yhdistettynä siihen, että itken pienimmästäkin asiasta jostain syystä, on taas taannut miellyttävän päivän... Siis ei tosiaan. Huomiseksi on kyllä kehitettävä muuta puuhaa.

No juu, eipä kai ihmeempiä tässä. Jouluvalo ovat ilmestyneet ikkunoihin. Minä yritän saada joulumieltä lukemalla joululehtiä. Parhaiten sen toisi lumi, mutta kun täällä etelässä se muuttuu heti loskaksi, niin ei innosta.

Hyvää illanjatkoa!

Leppis

Vierailija
53/59 |
04.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

käytiin sukuloimassa ja ihasteleen serkun isoa masua. Masu ihana mutta olo ei, muistui pätkittäin ja rytinälläkin mieleeni se loppuajan tuska ja kivut, kuumuus...kuten Mimmukin (vai mimmuli, mulla menee aina sekaisin) kuvaili, huh, ei kiitos sittenkään vähään aikaan :)

Voi Ayap, todella kamalaa tuollaiset sairastelut ja diagnoosit. Kumpa putkitus auttaisi teitä pääseen päiväjärjestykseen ja suolistokin paranisi, varmasti sydäntä särkee moisia kuulla. Sääli pientä poloista, kumpa nuo osaisivat tosiaan puhua niin teitäisi missä pipi milloinkin.

Simamille kans jaksamista masuasioiden kaa.

Huomenna ois pikkujoulut ja meinaan kyllä änkätä ruokaa kunnolla ;) Kun en kerran juomapuolelle lipsu niin ruoka saa korvata sen, hih. Mitähän vaatteita ees laittaisi, plääh, ei hajuakaan. Taida viitsii samoja laittaa kuin firman synttäreillä. Huomenna soittelua sitten vaikka minne, täytyykin oikeestaan työkamulle soitella...

Nyt paimentaan tuota kiikkujaa!

Tuttis

Vierailija
54/59 |
04.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan on mennyt överiksi syömingit tänä viikonvaihteessa.

Kiitos sanoistanne, te ihanaiset, vaikka minun mielestä viisautta löytyy kyllä jostain ihan muualta.

Mutta jos haluatte tuntea itsenne todella fiksuiksi ja filmaattisiksi, niin suosittelen menemään selvinpäin pikkujouluihin, missä muulla porukalle ei ole hommassa mitään rajaa. Ollaan miehen kanssa vieläkin järkyttyneitä, ei oltais ihan uskottu. Suurin osa porukasta oli hotellissa yötä ja sekä naiset että miehet oli aivan seis. Porukka on meitä ja yhtä toista paria lukkunottamatta 45-55 vuotiaita ja siellä vaan painattivat naisetkin roiskeläpissä välittämättä siitä mitä näkyy ja välillä aivan auliisti näyttäen. Yksi iski silmänsä mieheeni ja suoraan sanottuna yritti lääppiä koko illaan kehuen komeaksi ja seksikkääksi(mikä on tietty totta;)). Alkoi mies olla aika kypsä. Ja tämä kaikki tapahtui ennen kello yhtätoista normaalissa ruokaravintolassa ja sitten hetki oltiin hotellihuoneessa, kunnes me ja tämä toinen nuorempi pari päätettiin että äkkiä kotiin.HUH! Motilla ja anopilla oli kuitenkin sujunut tosi hyvin, ei ikävöintiä, oli syönyt ja käynyt nukkumaan. Uskon että kun on tuttu ja rakas ihminen ja anoppi leikkii ja keksii kaikkia uusia juttuja, niin sen vuoksi sitten meni niin hyvin:)

Nyt pikku hupsu jo nukkuu, jätti päikkärit välistä, mitä tapahtuu meillä pari kertaa kuussa, on tapahtunut jo ihan pienestä lähtien.Muutenkin on lyhentänyt päikit alle tuntiin, vaan eiköhän tuo itse tiedä paljonko unta tarvitsee.

Voi Ayap parkaa ja voi Väkkärä parkaa. Tiedäthän että ymmärrän miltä tuntuu ja lähetän hurjasti virtuaalitukea!

Ja simamille samoin, toivottavasti masupipi nyt helpottaisi, kurjaa.

Saamuska ja T-P: Ei kyllä kannata huolehtia vielä kävelystä. " Virallinen" raja on mun muistaakseni 1.v5-6kk, voin sen huomenna tarkistaa, notta ihan hyvin ennättää. Ja yritystähän kummaltakin löytyy, joten ihmettelen hiukan sen Saamuskan päiväkodin kommentteja.

Minulla on haikea olo, olen katsellut Motin ihania vauvakuvia, Sniif:) Hyvä ystäväni sai pari päivää sitten toisen tytön, viimeksi kun sain heiltä saman ilmoituksen 1v8kk sitten, olin itsekin jo siellä paremmilla päivillä. Parin viikon päästä sitten päästään katsomaan, asuvat savossa:)

Nyt saunaan ja ajoissa nukkumaan, jaksaa uuden viikon uudet kujeet!

Aavis ja Motti

Vierailija
55/59 |
04.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ayapille ja Simamille extra annos voimia ja halauksia.On niin kurjaa kun pienet sairastaa :-((( Ja sitten vielä lääkärissäki pitää tehä pahoja juttuja :-((((

Simam:Pojalla oli parvorokko ja ei sairauden merkkiäkään,ihotumaa vaan..ja siihen ei pitäs liittyä noin pahat kivut.

Aavis:Mun kaveri(mies)oli työpaikkansa pikkujouluissa selvinpäin ja joutui vanhemman naisen ahdistelemaks...Se viina,se viina!!

Mä tahon myös oman ).( tälläseks!!

jatu

Vierailija
56/59 |
04.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

KORVAKYSYMYS: Putkittamisen tarkoitus on käsittääkseni ilmastoida välikorva. Miten ko. ilmastointi toimii normaalisti, ilman putkea??? Onko tärykalvo jotain goretex-tyyppistä hengittävää kamaa, vai tapahtuuko ilmastointi muuta kautta?

--Meidän pikkunelkku,tällähetken 4v poika oli pahasti korvakierteinen.Tuubit laitettiin jo kun oli vasta 5kk.

Märkä korva-liimakorva.8kuuria 5kk aikana ja estolääkitys josta puhkesi aivan karsea allerginen reagtio.

Joka kerta kuuri helpotti oloa noin 4 päivää kun vielä kuurin ollessa kesken oirehtiminen paheni.

Tuubit tosiaan ilmastoi tärykalvoa.Kun tulehdus jyllää tulee tärykalvosta sumea ja paksu,liikkumaton.Ja jos kerää vielä märkää,ns liimakorva,on taattua ettei korva ilmastoidu.Normaalistihan sen kuuluu olla vaalea ja liikkuva.Jolloin myös " korvanilmanvaihto" pelaa.

Tuubit myös valuttavat tulehduksen sattuessa märkäeritteen ulos,joten ei pääse kerääntymään.Ja nopeasti sitten itsekkin huomaa,että ahaa,se on taas tulehdus.

Joillakin tuubit ei heti aluksi auta vaan korva hylkii tuubia työntäen sen pois tärykalvolta ja niin operaatio joudutaan uusimaan.Tavallaan tuubit tekevät pitkäaikaisesti sen minkä korvien puhkominen,joka auttaa vaan pienen aikaa.

Mutta jatkuva puhkominen arpeuttaa tärykalvoa kun taas tuubi pitää sen avoinna ja kun tuubit poistetaan/poistuvat itsestään,reikä umpeutuu aikanaan.

Meille apu tuli tuubeista.Muutaman kerran korvat vuosivat niiden jälkeenkin mutta siihen loppui.Nykyäänkin vielä,jos on nuhatautia tai ms iskee se aina pojalla korviin.Kesällä vein poikaa yskän vuoksi lääkäriin kun lääkäri korvia tutkiessa ihmetteli eikö ole korviaan valittanut.Ei ei ollut.Löydös kuitenkin oli todella ärhäkkä tulehdus,pullottava tärykalvo joka varmasti puhkeaa itsestään pian.Ja sanaakaan ei ollut poika korvistaan sanonut.

Toivon että saatte avun pian!!!Kurjaa syöttää pienelle jatkuvia kuureja!

Oikeen paljon jaksamista sinulle!

Kirjoituksesi toi niin elävänä mieleen nelkun alkukuukaudet...Vaikka hän olikin kovasti pienempi,silti se on rankkaa,minkä ikäisenä tahansa.

Meillä yleensä nämä sairastamiset ovat loppuneet kun lapset täyttäneet maagisen 2v ja toivon niin käyvän myös tämän viidennen kanssa(infektioastmaa ja allergiaa?nytkin pienen peppu kiljuvan punainen ja itki kun sitä pesin.Posket hohkaa ahavoituneina ja punaisina,pöh!)

Kaikkiin sairastupiin jaksuja myös!

Meillä ollaan nyt 3 viikon rupeaman jäljiltä kunnossa,JESS!

L+5

Vierailija
57/59 |
04.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipas ihanan paljon luettavaa. Vaikkei kaikilla suinkaan niin ihanaa kerrottavaa :( Voimia ja pikaista paranemista Ayapin ja Simamin pojille! Tuttikselle myös tsemppiä. Mua töihinmeno on piristänyt, vaikka onhan se raskasta, tavallaan tuplatyö kun päivätyön päälle usein ilta kahden typyn kanssa. Keväällä muuttuu vielä raskaammaksi, kun typy menee ulkopuoliseen hoitoon ja alkaa se aamuherättely yms.

Ayap, välikorva ilmastoituu normaalisti sellaisen " lötterön" käytävän kautta, joka kulkee välikorvasta nielun yläosaan eli sinne kitarisan seutuville. Aikuisilla tuo käytävä voi tukkeutua vaikkapa lentokoneessa ja sitten on korvat lukossa. Sen käytävän kautta bakteerit nousevat nielusta/nenästä välikorvan ja tekevät tulehduksen. Käytävä on ohut ja pehmeäseinäinen ja tukkiutuu herkästi.

Korvista tulikin mieleen että huomenna taas piiitkä päivä 8-24. Paljon flunssaisia lapsia on ollut liikenteessä ja kovasti on saanut korviakin tarkistella. Täsmä-AOS: pidättehän kunnolla kiinni pienoisistanne kun korvia katsotaan!! Kyllähän 1,5-vuotiaskin on jo vahva muttei sentään vahvempi kuin aikuinen...

Oi, typy nukahti isänsä syliin. Syliin nukuttaminen jatkuu edelleen. Ei saada enää ennen 21 nukkumaan juuri koskaan, mutta onneksi melko tasaisesti 21.30 (ja aamulla nukkuu 8-8.30 asti).

Meillä on mun pikkusisko kylässä, lähtee tiistaina vasta pois. On oltu reippaita: ulkoiltu, käyty kaupoilla, askarreltu, kokattu, leivottu jne. Ihanaa kun on touhuseuraa ja saa touhuta tyttöjen juttuja! Mies on välillä (...tai oikeestaan yleensä) jörönä eikä innostu tällaisista jutuista. No, sehän onkin mies :D Miehen kanssa on viime ajat menneet niin, että on nähty suunnilleen ovensuussa vahtivuoroa vaihtaen ja iltaisin ehkä 30 min kahdenkeskistä väsynyttä aikaa. On aika etäinen olo ja ärsyttääkin monet pikku jutut joista en yleensä ärsyynny. PMS?

Kuulostipa mahtavilta Aaviksen pikkujoulukokemukset :) Mahtaa maanantaina olla vaivaantuneet tunnelmat töissä... Ellei sitten perinteisesti olla kuin ei oltais oltukaan.

Sellaista meidän viikonloppuumme. Onneksi tiistaina on taas " viikonloppu" huomisen megapäivän jälkeen. Neljän päivän työviikko ois ihan riittävä ;)

t. tea

Vierailija
58/59 |
04.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime yönä Ida nukkui 10h heräämättä!!! Tätä ei oo tapahtunut nyt 1½ kuukauteen. Tänäänkin nukahti ite sänkyynsä, istuskeli siellä ja nojaili matkasängyn reunoihin, ei ollenkaan huutoa tms. sit olikin yht äkkiä nukahtanut. Pinnasänkyyn kun jätti yksinään niin huuto oli aivan hysteeristä, vieressä oli oltava kunnes Ida nukahti, ja siinä kesti ja kesti

Ayapin pikkuiselle ja Simamin esikoiselle pikaista paranemista.

Poistun lukemaan, huomen kaks esitelmää :((( vaik en kyl enää oo niin esiintymiskammoinen mitä ennen....

Petra ja Ida

Vierailija
59/59 |
04.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa oikein sanoa mitään viisasta. Ummetuksesta itse luin, että se ei tarkota pitkää kakkaamisväliä, vaan jos kakkaaminen on vaikeaa ja kivuliasta, niin se voi olla ummetusta, oli kakkaamisväli mikä tahansa. Itse käytin synnytyksen jälkeen Levolacia ja kyllä se tuntui auttavan. Joku kaveri taas sanoi, ettei auttanut mitään. Peräruiskeitahan täällä syyslapsosillekin on jotkut joutuneet käyttämään, joten kannattanee turvautua niihin, jos muu ei auta.

Me käytiin koko perheen voimin vähän jouluostoksilla tänään. Mies saikin pari lahjaa hankittua ja isorinsessa sai myös yhden lahjan (onnistuttiin huomaamatta ostamaan se). Oli ihan kivaa mun mielestä, vaikka itse en paljoa katellut mitään. Vain tyttöjen perään:)

Isorinsessa temppuilee ihan sikana nukkumaanmenon kanssa joka ilta. Miehen kanssa eri linja kurinpidon suhteen. Yritän olla puuttumatta, jos mies alottaa kädenväännön ja usein myös toisinpäin. Mun mielestä ei kannata liikaa kiinnittää huomiota tyttöön, vaan antaa vaikka nukahtaa lattialle. Miehen mielestä ei voi antaa vaeltaa ja kiemurrella lattialla, kunnes nukahtaa, vaan pitää mennä sänkyyn nukkumaan (siis laittaa sata kertaa sinne uudelleen ja uudelleen).

Mun flunssa pahenee. Nenä tukossa ja yskä vaivaa edelleen. Luulen, että on uusi tauti jo. Pikkurinsessan nenä vuotaa edelleen. Mies ja isorinsessa kai alkavat olla paremmassa kunnossa.

Taidan lähteä nukkumaan...