Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

♠ SYYS 04 Wiikkis! ♠

02.12.2005 |

Viikolloppupino siis:)

Kommentit (59)

Vierailija
21/59 |
02.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rapean karmea työviikko takana ja neljä päivää vapaata edessä :))) Tänään olin töissä komeat 11 tuntia, jotta sain rästiin jääneet työni tehtyä. Juuri ehdin iltamaidot Antsalle antamaan.

Kämppä on hävityksen kauhistus. Eipä tarvitse miettiä, mitä pari ensimmäistä päivää tekee. Mies menee huomisesta eteenpäin töihin.

Päiväkodin hoitaja oli ollut kovasti huolissaan Antsan kävelemättömyydestä. Oli epäillyt lonkkavikaa tai jotain muuta epämuodostumaa. Minen vielä hätäile, kovasti komeastihan tuo poika peppukiitäjänä porskuttaa ja parisen päivää on jo ilman tukeakin sekuntteja seissyt. Työkaverini tyttö oli aikoinaan lähtenyt kävelemään 1v 4kk vanhana. Meillä on vielä siihen pari kuukautta aikaa.

Palataan huomenna! :D

Saamuska

Vierailija
22/59 |
02.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikonloppu tietää huisketta ja vilinää, joten vähemmän ehdin pinoilla todennäköisesti.

Messuilla oli ihan leppoisaa, kun väkeä oli päiväsaikaan sopivasti. Nöösä keikkui kantoliinassa unosia ottaen ja hereillä ollessa hurmasi mummelit. Välillä piti myös kävellä itse pitkin pitkiä käytäviä. Mukavasti löytyi lahjoja, ihan kaikille en kuitenkaan vielä saanut. Pöydät tuli kierreltyä noin neljä kertaa läpi, joten jokainen myytävä tuote tuli tarkastettua ja askeleita kertyi mammalle kiitettävästi.

Simam: Mikä teillä vointi? Jaksua! Piparitalkoot onnistuivat hyvin, kiitos toivotteluista. :)

Leppis: Mukavaa, että olet saanut nukuttua. Unettomuus ja muutaman tunnin huonosti nukutut pätkät todellakin vievät ihmisestä mehut. Jaksua!

Tuoreita hedelmiä Nöösä syö melko paljon: banaani ja omena on pop ja niitä menee paljon. Marjat maistuu kiisselissä, mutta vähemmän pelkästään. Vihanneksista tuoreena menee kurkku (useasti päivässä) ja jonkin verran porkkana. Tomaattia testailemme ja totuttelemme sen makuun.

Jospa sitä kaataisi itsensä sängyn pohjalle. Hyviä öitä ja unia! Enkeleitä sängyn päätyyn. Jaksua viikonloppuun!

-Mimmuli ja Nöösä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/59 |
02.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

monenlaista vipinää ja miettivää ollut tänään ja eilen.Mistä aloittaa? Noh tänään kävin keskusteleen hlöstöpomon kaa tulvasta jobistani ja palkkaluokista. Yleistä jorinaa vailla mitään konkreettista tulosta. Tympi ja melkein itkettikin. Kun taas muka kuvitteli että asiat järjestyy ja kaikki kirjataan paprulle ja saan selville liksat jne. Muuta en saanut kuin sen että mikä on mun nykyinen palkka, jota oli hieman korotettu jokin aika sitten. No joo, mutta eihän sillä oo mitään tekemistä uuden työn kanssa. Ja uuden työn pisteitä ei voitu muka näyttää, salaista. No mitä hittoo mä siellä sitten tein? tarkoitus oli selvittää että onko palkoissa eroa ja sitä en saanut selville. Pah. Tiedän kyllä että on, mutta miksei sitä voida myöntää? Että kun ei ihminen saa suutaan auki tarpeeksi ja suutu ja hermostu, piipittää vaan että joo joo. Tai kotinhan mä sanoo, että papaerille pitää saada mutta silti lopputulos nolla. Tyhjää meni 2 tuntia aikaa. Pomon kaa viimeksi ihan sama homma. Toimenkuvaa ei voida tehdä muka ennen kuin oon töissä. Joopa joo. Pitää vissiin soittaa yhelle naiselle, joka ennen ollut luottamusmiehenä siinä, että miten mä voin edetä, kai se jonkun pitää valvoo ettei ne kuseta, sanoo vaan ettei oo eri palkka ja kuiteskin on?! Uusi luottamusmies ollut niin vähän aikaa vaikka se ois kyllä ok tyyppi. Tää entinen on vähän käärmeissään kun mää sain ne hommat, mutta joskos hän pehmenisi mulle kun " luottaisin" häneen ja lähestyisin häntä? Vaikee yhtälö. Mieheni ei ymmärrä " akkojen" joo joo -tyyliä, itse kun on Paperiliittolainen joilla on lievästi eri juttuja ja kunnon liitto takana. Sitten itku kurkussa miestäkin vastaan taistelen :/ Ja en mä nyt sitä päästä sinne meuhkaamaan. ois sekin :)))

No joo tuohon samaan syssyyn soitti päivähoitomuija ja piti käytännössä vartissa päättää minne laitetaan muksut hoitoon. Kun mulla oli just tonne töihin meno ja heillä taas joku kokous. Vaihtoehtoina perhepäivähoitaja tai pienryhmis. Pph:n plussaa : pieni paikka, ehkä helpompi aloitus? Taustatietoja yritin onkia, tuloksena hieman sekava kuvaus. Toiset tykkäää, toiset otti osaa. Yhteinen sana: jämpti täti. pitää kurissa, ainakin lapset nukkuu ja syö. Hmmmm???! toiveissa oli että mennään tutustumaan ekana ennen kuin päätös tehdään mutta sitten tuli muka tuo kiireinen soitto. Ryhmistä kaikki kehuu, on kodinomainen, n. 17 lasta, riippuu viikoista ja vuoroista. mahdollista vuorohoito. Itsre olin sen kannalla ettei lapsein tarvii olla heti joka päivä hoidossa, mies taas ei halunnutkaan hoitaa vapaa-aikoinaan, kun työkaverit sanoo että rankkaa. haloo, mitäs mä teen vapaa-ajat? Että sekaiset fiilikset siitäkin. Ei tiiä tekikö oikean valinnana, siis pph tottakai hyvä juttu, mutta millainen se oikein on sitten? Poikakin on huono syömään välillä, ettei pakota jne. Mies on pakotuksen tulos jase ei syö tänä päivänäkään juuri lämmintä ruokaa muuta kuin nakkeja ja ranskalaisia ja makkaraa. Kaikki jyvät etoo ja on sihtikurkku. esikoinen tuumasi yksi päivä antamstani ruisleivästä: olipa pahaa, oli niin paljon jyviä. keltähän lie senkin oppinut, argh! Nyttynen syö hänenkin edestään...

Miksi elämä pitää olla niin vaikeeta aina välilä? Sori tää omanapaisuus, noihan on pikkujuttuja sairauksien rinnalla, mutta tällä hetkellä ne vavisuttaa mun maailmaa ja tekee unettomaksi ja stressaa sikana. uudet työt pelottaa, en osaakaan vaatia lisää liksaa tai kukaan ei sitä noteeraa vaikka niin sanonkin. Tympii kun ei osaa riehua ja vaatia. Kuin mielessään. Pastilli.

tervehtymistä sairastupiin ja toivottavasti saatte nauttia olostanne kotona, minäkin tahtoisin vetää takaisin anomukseni ja olla vaan kotiäiti, hömppä sellainen mutta eipä ois stressiä ja unettomuutta... Tarvii isohalin...niin ja jotain läheisyyttä. kaveruus täälläkin jyllää...

Vierailija
24/59 |
03.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meinasin tulla laittamaan viestiä klo 4 yöllä, mutten sittenkään viitsinyt. Esikoinen on ihan sekaisin yöllä, jos herää kovaan pissahätään. Ei saa sanoa, että on pissahätä, vaan valittaa masukipua tms. Mies ei tietty tajua mikä on hätänä, joten minä avuksi ja tyttö pissalle. Odotin sitten tytön huoneessa, että tämä nukahtaa ja lähdin itse unettomana pyörimään ja nukahdin aika myöhään. Lapset tietty herää normaaliin aikaan ja itse olen väsynyt.

Täytyy sanoa, että mun väsymys on kuitenkin enemmän fyysistä, vaikka tää sairastupaviikko on toki koetellut hermojakin. Mutta noi lapsukaiset on kuitenkin niin ihania, että en minä niille osaa vihainen olla aamulla, vaikka väsyttääkin. Mies taas on usein aika hermona aikaisiin aamuihin, vaikka periaatteessa meilläkin unta takana jotain 8,5h. Siihen vaan sisältyy noita heräämisiä, joten hyydyttää se toki. Miehellä lisäksi työasiat stressinä, joten taitaa tosiaan olla henkistäkin väsyä.

Tänään pitäis raivata vähän kämppää joulukuntoon, mutta saa nähdä mitä saadaan aikaiseksi.

Nyt aamupuuroille...

T: Ynis

Vierailija
25/59 |
03.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se hoitopaikka ole mikään vähäteltävä juttu ja on se teille iso asia just nyt.

Vierailija
26/59 |
03.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sais nuo sairaudet kyllä jo loppua syyslapsosilta ja perheiltä! Mä ainakin alan jo väsymään, vaikka vasta yhdet lääkekuurit oon jokaiselle hakenu, mutta kun nuhaa ja yskää vain riittää. Yöllä meni ainakin pari tuntia, kun koitin keksiä jotain helpotusta Pekan yskään ja limaisuuteen enkä saanut nukuttua, kun kuuntelin, että kulkeeko henki. Nyt aamulla poika on kyllä ollu ihan reipas. Illalla yritin vielä kylvettää koko porukan ja käyttää saunassakin, mutta eipä tuntunu olevan apua.

Tuttkiselle halaus. Toivottavasti asiat järjestyy parhain päin.

Äitikuulle tsemppiä myös. Jospa tämä ois kuitenkin uuden alku.

Kakkosella on ihan kiva joulukalenteri lapsille. Tulee itellekin hyvä mieli, kun sitä seuraa.

Kivaa päivää kaikille!

T@hti

Vierailija
27/59 |
03.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iltatöissä meni yli 23 eikä uni tullut heti. Mutta Onnipa antoi nukkua, joten ei tässä valittamista. Heräs 6.30 mutta kun ei reagoitu, seuraava herätys oli 7.40! Mies oli jo noussut aiemmin. Höhlä, kun kerrankin sais nukkua.

Hampeja on siis jo 11 Onnilla mutta en tiedä, milloin Onni tekee niitä - ei ainakaan yöllä ja sehän sopii. Vehnäkin sopinee, on annettu mannapuuroa, illallakin oli saanut sitä ja nyt aamulla pelkkää mannaa. Jipii. Siitä innostuneena leivoin kaura-vehnäsämpylöitä tässä aamulla. Odottavat paistamista. Itse en ehdi paistaa kun menen kympiksi töihin. Olis vapaata mutta kun on yks ruokailu, joka pitää hoitaa.

Tuttikselle HALI täältäkin! Älä vähättele omia vaikeuksia - sen olen täällä palstalla oppinut! Jokaisen ongelmat ja vastoinkäymiset on aina siinä tilanteessa itselle niitä suurimpia. Toivottavasti asiat hoituu!!!

Muillekin jaksamista! Nyt pitää mennä pukeen ja lähteä töihin!

T-P

Vierailija
28/59 |
03.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa rankalta työn ja äitiyden yhdistäminen. Tuttiksella kovasti voimia. Luulen, että sairastavan lapsen kanssa on tavallaan helpompaa, kun sille asialle ei voi mitään. Työ- ja hoitoasiat on sun päätettävissä, ja aina tuntuu että ratkaisu on väärää. Mutta hyvin se sujuu. Toivottavasti miehesikin uskaltautuu hoitamaan lapsia vapaa-aikoinaan. Usein miehet yllättyvät, miten kivaa onkin, kun lapset tottuvat siihen, että isi hoitaa ja se onkin ihan erilaista, kuin olla " kakkos" vanhempi. Jos ymmärrätte, mitä tarkoitan.

Meillä taitaa olle taudit tällä erää voitettu. Vähän on vielä nuhaa ja astmalääkkeitäkin menee vielä aika paljon, mutta tyttö voi hyvin. Paranemisia myös kaikille muillekin sairastajille.

Nyt menen suihkuun ja sitten lähetään lähikoululle joulumyyjäisiin. Mies saa jäädä (armollisesti) parantamaan oloaan. Iltapäivällä menekin sitten tekemään yhden työkeikan.

Hyvää viikonloppua kaikille!

Pilette

Vierailija
29/59 |
03.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttikselle hali, kyllä asiat järjestyy! Toivottavasti pph on mukava, ja kaikki alkaa sujumaan. Idan pitäisi aloittaa hoidossa aika tasan kk:n päästä ja paikasta ei ole tietoa. Vähän rupeaa paniikki iskemään, sanoivat et ilmoittavat marras-joulukuun vaihteessa... Kerran tosin soittivat, ja varmistivat, et onko asia niin, et hoitopaikkaa todella tarvitaan.

Kukkuulle oikein oikein paljon ONNEA!!!! :)

Leppis, mukava kuulla, että sait nukuttua, olenkin miettinyt miten olet jaksanut käydä töissä... Justiinsa tilasin netistä lisää vaippoja meille, eli vielä kerran kiitos niistä neuvoista, mitä silloin annoit!

Öttis, miten jakselet?

Äitikuulle jaksua yritykseen, kuukausi menee taas nopeasti.

Ida on ollu 2 yötä mun vanhemmilla, ne ei ikinä suostu luovuttamaan tyttöä meille yhden yön jälkeen. Kivasti sain kouluhommia tehtyä, mies oli tiskannut, siivonnut eteisen kaapin, vaihtanut muutaman huonekalun oikeille paikoilleen (mun päättämille siis), vienyt lehti- ja lasiroskat... Ihanaa! Viime yönä nukuin 10h, teki niin hyvää. Joulukoristeet otettiin esille, no muutama niistä vähistä oli hajonnutkin jo muutossa., ja lisäksi saatiin pestyä pyykkiä niin, että pyykkikorissa on enää vain muutama hassu vaate.

Idahan on viimeiset 6vkoa nukkunut todella huonosti, lyhyitä öitä ja joka yö herätyksiä 2-6kpl, monesti ollaan hereillä tunti tai toinenkin. Viime yöstä en tiedä, mutta ainakin edellisyönä Ida oli nukkunut mun vanhempien luona 10½h ilman heräämisiä, kertaakaan ei ollu tarvinnu laittaa tuttia tms. Luulen, et syynä on se, et siel on iso matkasänky ja meidän pinnasänky taas on tosi kapea, jotain reilut 50cm... Ida mahtuu siis kääntyilemään siinä matkasängyssä, eikä heräile jäätyään jumiin. Pinnasänky laitettiin eilen osiin, matkasänky tulee tänne meille, ja tod.näk. siirretään kohta Ida tavalliseen (reunalliseen kuitenkin) sänkyyn.

2 viikkoa joululomaan, ihanaa! Enköhän mä niistä kokeista selviä, huimalta kuulosti SaanaMarian työpäivän pituus! En sentään ihan niin pitkiä päiviä joudu tekemään koulussa, tosin ei tästä kyllä palkkaakaan saa...

Meillä muuten sekos tietokone, hyvästi reilut 2000 valokuvaa!!!! Nyyh... Onneks oli kesäkuun loppuun asti kuvat cd:llä, mut kaikki Idan synttärikuvat, laivakuvat ym. ihanuudet meni. Samoin ku oon pitäny päiväkirjaa Idan vauva-ajasta koneella, niin sekin 28 sivua meni. Onneks voin hakea ne jutut uusiksi täältä, mut siinä on kyllä hirveästi hommaa... No onpahan mulla 3 viikkoa lomaa kohta.

Nyt surffailen hetken, sit pikasiivous ja Idaa hakemaan, onkin jo ihan hirveä ikävä!!!

Petra ja Iituli 1v3kk tasan

Vierailija
30/59 |
03.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma yö meni taas huonosti-heräsin 7jälkee pyörimää!Nyt väsyttää niiiiiin!!!!!!Typy kyllä nukkua posotti,hampaita tulee ja eilen maisteltii omenaa...kerran halus yöllä vettä.

Eilen meidän piti mennä miehen kanssa kaksin saunaa ku typy nukku,mutta mies sanoi lauseessa yhden väärän sanan tarkottamatta mitään ni minähän kilahin!Onko hermo vähä kireellä?!Jäi saunomatta...mut sovittiin ja vähä viiniä maisteltiin :-)

Eilen tuli postissa sellanen pöytä kuusi..sai tekstarilla tilata 5e,siin on valot ja pallot.(Samalla tuli anttilan kuvasto ja nyt ois sinne tailaus lähössä ;-) hyvin toimi mainos muhun)Niin siit kuusesta..typy oli ihan haltioissaan,ihmetteli palloja ja valoja...niin sulonen!!

Nyt ollaa Itiksee lähössä.Poika tulee huomenna ni nyt pitää ostaa sen lahja ainaki...mitähän sille ostas??!!ja muutenki kaikki mitkä ostetaa yhessä.

Tuttis:Voimahali......oikein iso!!!!!Nuo on niin vaikeita työ ja hoitoasiat..ja pph:lla on puolensa,mut niin on myös ryhmillä.

Hui Saamuska mikä työpäivä!Nyt vapaista nauttimaan!!Niin ja joskus laitoit niistä peleistä,suosikit täälläkin afrikantähti ja kimble :-) Nyt ostettii sellanen ihan uus,pitäs vielä tänää kattoo miten sitä pelataan..

Miehellä on 4vapaata,mut mun vanhemmat on meillä...vähä mälsää!pääsen kyllä autolla kaupoille..

Typy taas kaapilla koluaa..

Mukavaa päivää sisaret!!

jatu

Vierailija
31/59 |
03.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen aivan aineissa, laitan hiuksia kun Motti nukkuu (illalla on pikkujoulut) ja kun tuolla meidän pienessä vessassa suihkuttaa tököttiä niin saa samalla todella halvan humalan;)

Omituinen huumorintajuni sai oikein kunnolla tulta alleen kun luin eilistä pinoa. Kovasti naurattivat kuvaus munkista Onnin vaipasta, pikkujouluileva Pönksy ja Jatun suunnitelmat siivousongelmien poistamiseksi. Olin/olen vähän väsy, takana ei ole mikään paras viikko.

Olen siivonnut liikaa, josta on kärsinyt äiti ja lapsi. Olen ärsyyntynyt taas tästä meitin elämäntilanteesta, jossa kotiarki kaatuu mulle. Taas on mies töissä, tosin vaan tuossa tilalla, mutta töissä mikä töissä.

Hiipivää epätoivoa siitä, että milloinka tehdään päätös jostain fiksummasta elosta.

Mutta eilen meillä kävi ihania vieraita, jotka piristivät kummasti sekä äitiä, isiä ja poikaa, Motti jäi haikeana tuijottamaan pitkäksi aikaa ovelle Sinin perään:)

Tuttis: Älä ollenkaan vähättele ongelmiasi, ei kuulostaa mitenkään ihanalle. Minä olen aikanani saanut tapella töissä useaan otteeseen palkoista jne. joten muutaman vinkin voisin antaa. Älä yritäkään neuvotella suullisesti vaan kirjoitta fiksu ja perusteltu sähköposti. Ei ole mitenkään helppoa vaatia asioita päin naamaa ja sähköpostitse neuvottelemalla jää kummallekin osapuolelle aikaa ajatella ja mikä parasta, sinulle jää kunnon dokumentit kaikesta. Muista säästää kaikki paperit! Aloitat sähköpostin niin että toteat että haluat selvittää asiat ennen töihintuloa ja palaat asiaan näin sähköpostilla, koska ette päässet asioissa loppuun palaverissa. Sitten kohteliaasti ja selkeästi ilmaiset ja perustelet omat tarpeet ja toiveet. Otat selvää paljonko palkan pitäisi nousta ja laitat palkkatoiveen mukaan. Sitten alatte neuvotella, etkä anna periksi. KUn asiat on paperilla, voit sitten miettiä asioita myös miehesi kanssa. Minulla tämä toimi aina, pomoni kanssa oli turha neuvotella mitään suullisesti, se aina joko " unohti" tai perui puheensa.

Ja yrittäkää miehesi kanssa keskustella nuo hoitoasiat ja tehdä niistä yhteisiä päätöksiä. Minä vaan jäin ihmettelemään sitä, että milloin miehesi sitten näkee lapsia, kun on töissä esim. illan, lapset hoidossa päivän ja yöt kuitenkin nukutaan. Toivottavasti löydätte parhaan ratkaisun teille!

Niin ja täytyy vielä lisätä, etä en siis tarkoita olla kaikki tietävä, vaan sanon vaan mitä mulle tuli mieleen:)

Olen vähän liikaa lukenut varmaan noita muita keskusteluja, jotka on ihan järkkyä luettavaa. Tulee itsekin varovaisesti, kun nopeasti kirjoittaa ettei vaikuta sille että tottahan tämä minun ratkaisuni on se loistava vaihtoehto teillekin;) No fiksut syysmammat tietää mitä tarkoitan.

Kääk! Ilta lähestyy ja anopin pitäisi pärjätä tuon kullanmurun kanssa ja saada se nukkumaan. Kääk! Miehen työpaikan pikkujoulut ja niillä on tosi kiva porukka ja aina vaimot otetaan juhliin mukaan. NYt ei vaan jaksaisi, mutta ei ole päästy aikoihin, joten mennään edes syömään ja ihan autolla. Mies tosin lupasi olla kuski, mutta taidan minäkin olla ihan vesilinjalla.

Tiivii: Olen tainnut ennenkin todeta että Vilho ja Motti kuulostavat niin samasta puusta veistetyltä. meillä kans pöydälle ja laatikkoihin kiipeäminen on ihan must! Pidetään nykyään tuolit kaadettuna lattialle, ei tule muuten mitään. Ja pullo on tärkeä sekä yöunille että päiväunille mentäessä ja vielä en siitä paniikkia ota:)

NYt vaihtamaan paplarit toiselle puolelle päätä.

Aavis ja Motti

Vierailija
32/59 |
03.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pätkittäin luetusta pinosta unohdin pätkittäin kaiken, johtuen ehkä pätkänukutusta yöstä / öistä. Toissayö oli ok, viime yö kamala. Väkkärä edelleen kipeä, sentään parempi kuin pahimmillaan.

Ihan vaan siis böö.

Ai niin, muistan sentäns jotains. Aavis, sinoot sitten viisas. Monesti olen niin ajatellut, vaan en ole tainnut tulla aiemmin sanoneeksi. Olethan tavoitettavissa sittenkin, kun minä menen töihin?

Tuttis, työasiaan Aaviksen ohjeistus oli minusta loistava. Päivähoitoon liittyen en osaa sanoa paljoa. Täytyy kai uskaltaa luottaa siihen, mikä hyvältä tuntuu ja sitten (tärkeää!) luottaa tehneensä oikean ratkaisun.

Kirjuutelkaa paaaaaaljon, jooko, jos minäkin tästä horroksestani tokenisin...

Vierailija
33/59 |
03.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töistä tultu, olen puhkipoikki ja illalla pitäis lähteä kaveri pariskunnan kanssa Coloradoon syömään, hyvän ruoan voimalla sinne raahaudun.

Tuttikselle ISO halaus ja jaksamista päätösten tekoon, useimmiten asioilla on tapana lutviintua :)

Päässä ja silmissä vilisee viivakoodit, painun sohvalle hetkeksi...

Hilu

Vierailija
34/59 |
03.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei miehen syy, vaan lasten. Älkää ikinä sulkeko silmiänne lasten läsnäollessa, tai kääntäkö selkäänne:) Isorinsessa toissakesänä heitti kohtalaisen kokoisen kiven mun päähän pihalla, kun tongin kukkapenkkiä. Ei käynyt mitenkään, muttei ollut kivaa. Äsken pikkurinsessa kalautti mua täysillä melkeen silmään puisella kaulimella, kun makoilin esikoisen sängyllä ja hetkeksi suljin silmät. Ei onneksi ollut sellanen normaali iso kaulin, vaan pienempi. Mutta täräytti aika voimalla silti. Osui kulmakarvoihin, melkeen silmäkulmaan. En ois uskonut, että noin pieni saa noin paljon voimaa kalauttaa päähän, että ihan oikeasti sattuu. Saa nähdä tuleeko mustelma.

Ollaan oltu koko päivä kotona ja alkaa kyllä jo puuduttaa. Illalla on kaveriporukan pikkujoulut, muttei kauheasti huvita viime yön 1,5h valvomisen jälkeen. Ehkä sitä taas piristyy, kun pääsee ihmisten ilmoille. Toivottavasti ei silmä ihan turpoa:)

Vierailija
35/59 |
03.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluamistauti vaivaa. Ja koska haluamistauti kalvaa ja näivettää sisältä, ei tunnu olevan mitään sanottavaa. Sitä tulin teille tunnustamaan.

Haluan entisen elämäni takaisin, sen jossa osasin olla. En halua entistä asuntoani takaisin ja haluan pihan, mutta viereen puiston ja kaverit. Haluan tehdä töitä ja tuntea itseni tarpeelliseksi, saada ihailua ja kunnioitusta. En halua viedä lapsiani hoitoon, vaan herätä aamulla siihen, että uni loppuu ja lapset raottavat ripsiään vieressä.

Ihmispolo elää kummallisten tunnevirtojen vietävänä. Tänä iltana kuitenkin kuiskaan iltarukouksessa (jossa myös haluan paljon) että sataisi lumi, että saisin jotain tekemistä ulkoiluun. Sopeutumisongelmia kaupunkilaisilla, kattokkaas ei ole minkäänlaisia härveleitä eikä pyörittimiä, niin ei osata oikein tehdä mitään.

Kakkakikkareiden koosta päätellen meillä oli käynyt pieniä suloisia hiirivieraita. Niiden rapina 4-6 välisenä aikana oli myös hipihiljaista, sitä piti oikein korvat höröllä kuunnella, että askelten sipsutuksen erottaisi. Hankittiin hiirenpelätin ja pidin itkunsekaisen esitelmän, etten halua sotkuja, jotka houkuttelevat juustonenät keittiöön.

Määrään itselleni lääkkeeksi haluamistaudin tartuttamisen libidon alueelle. Suattaisi helepottaa, tai sitten ei.

Kaikille marjatoille tiedoksi. Olen keksinyt uuden tavan pestä pyykkiä. Pesukoneen letku tyhjentää vedet tilapäisesti vessanpyttyyn. Jos levittää vaatteita kylppärin lattialle ja jättää letkun sinne sekaan, vaatteet puhdistuvat kahdessa paikassa. Kätevää, eikö totta!

Huis hais

Kukkuu ja oma ).(

Vierailija
36/59 |
03.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies osti sen tila-auton. Mukavaa kun kaikki mahtuu maaliskuussa mukaan. Voi tuota Motin kiipeilyvimmaa ja ongelmanratkaisukykyä! :-) Meillä Sini pääsee keittiön tuolille kun vain tarpeeksi sitä paukuttaa ja meluaa (saa siis jonkun sille nostamaan), tyypillinen nainenko??? Aavis oli tosi mukava nähdä, ihan koko porukan voimin. Miten se aika menee aina niin nopeasti? Tuntuu että jäi taas paljon asioita kysymättä, vaikka ehdittiinhän me höpöttääkin. Tulkaahan pian käymään!

Lila75, pääosin omaa (.)

Hmm, ehkä joskus saan tehdä tuon navan Kukkuun lailla..

Vierailija
37/59 |
03.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johtuu siitä, että tänään heitin värivalot ikkunaan ja joulutähden myös. Kynttilät palaa sisällä ja ulkona. Ihanaa! Ulkona on plussan keli mutta sentäs on lunta maassa.

Tuo Kukkuun napa ).( herätti hilpeyttä täälläkin. Yleensähän se tulee itselläkin kuvattua sillä toisella tapaa:)

Nyt peukutan Idan pitkien unien puolesta siinä matkasängyssä! Toivottavasti se on " se" juttu, joka auttaa uniin!!!

Meillä on ollut tänään hulina päivä. Itse olin töissä pari tuntia ja sillä välin oli anoppi ja appi tullu meille. Onni nukkui kun tulin kotiin mutta heräs kesken unien kun appiukon kännykkä soi. Ihmetteli, kun heräsi, äänet oli vain 2 tasolla. Yleensä ne on täysillä kun ovat huonokuuloisia. Mulla heti alkoi keittään päässä... No sain jatkaan unia ja se pari tuntia tuli täyteen. Silti on ollut niin paljon ohjelmaa = hälinää Onnin ympärillä, että jo kuuden aikaan Onni oli ihan tilt över. Hieroi silmiä. Nukahti siis helpolla nyt kasin jälkeen.

Kakka, se munkki (heh heh) on tänään taas tulematta. Ruoka on maistunut huonommin. Mutta taas on yksi toinenkin syy kakan lisäksi: taas oli tullut hammas. Hirveä tahti pojalla. Nyt on 5 hampia tullut lyhyen ajan sisällä.

Eipä Onskalla ole ollut aikaa kakatakaan. Piereskellyt on ja heti on anoppi ollut menossa vaihtaan vaippaa, kun kakka haisee. Oon joka kerta sanonu, että ei ole kakka, kyllä sen näkee päälle päin jos se möykky on housuissa. Tämän jouduin tekeen ainakin 3 kertaa... Ei siis hetken rauhaa Onnilla, joten ihmekö tuo, että on ihan poikki.

Ostin Onnille pulkan tänään ja käytiin laskeen mäkeä. Ei Onni siitä tykänny niin paljo kun liukumäestä puistossa.

Nyt leffaa katsoon. Huomenna meillä on 1. joulu. Paistetaan pieni kinkku, on ostettu laatikot ja tehdään rosolli. Kun mennään miehen kotiin vasta loppiaisena, niin joulutellaan sitten nyt jo täällä.

Nyt hus pois.

T-P

Vierailija
38/59 |
03.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aavis:Kiva että joku näkee asioiden huvittavan puolen ;-D

Ayapia peesaan,olet viisas!!!Mietit asioita todella paljon...ja samaa mieltä siinä että ei tuolla muualla kuin omassa pinossa uskalla suutaan avata :-(

Oltiin Itiksessä...Lähtö viivästyi,koska kissa oli kakalla.No jäi kai pökäle takapuoleen kiinni ja kissa veteli sitä paskaa pitkin vessan lattiaa!!!ONNEKS ovi oli kiinni!!!!!!Siivotessa meni aikaa!!!!!!!

Saatiin ostettua mitä piti ja ohi listan...jouluna tapahtuu niin :-/

Mulla uus yökkäri ja aamutossut päällä :-) Ei jaksa paketoida,raahata vanhemmille ja yrittää avata kun lapset avaa omiaan ja raahata taas kotiin...TAhdon vain nähä kun lapset avaa lahjansa,mulle sopii heti käyttöön linja!

Typy nukku puoltuntia,syömässä ei viihtyny...ei syö sillon napsteltaviaan vaan heittelee ne maahan ja venkuaa syöttiksessä.Ei kiva!!

Patapumia koklattiin kun ei enää rattaat kelvannu-menestys ei huima,mut tosi hyvä kantaa!!!!Jatketaan testejä!

Leffa vuokrattiin,taitaa mennä mul nukkumiseks koska viel on 100 hommaa!!!!!!!

Huomenna poikulainen tulee :-) Ikävä jo on!!!!!!!

Aavis:toivottavast oli hauska ilta.Pitää mennä ku pääsee ajatus toimii täälläkin :-)

jatu

Vierailija
39/59 |
04.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

jälleen kerraan ootte te ihania ja niin tukevia (.) Hehee, tosi hyvä vitsi.

Aavis, sä oot kyllä fiksu. Tossa ois ideaa, täytyy pohtia tai kyl mä sitä mietinkin mutta sitten aattelin että oonkos vähän raukka kun en osaa puhumalla selvittää. Mutta toisaalta kun ei sana mee muuten perille. Täytyy maanantaina slevitellä juttuja noiden luottamusmiesten kaa, mitä ne anoo, että onko kaikki juuri noin salaista? Kusetuksen makua, sillä täytyyhän mun töihin mennessä tietää palkka siis jos mulla on tietty toimenkuva niin onhan siitä pisteet olemassa jne. Ja saahan muutkin tuuraajat korvausta, vaikka ne onkin lyhyempiä. Ääh, eilinenkin yö meni miettiessä. Valvoin eka noiden verhojen kaa n. kahteen ja sitten ei tullut taas uni. tänään piti muka mennä unille ajoissa, pah. Ja en pahoita olleskaan mieltäni pohdinnoistasi, päinvastoin, tosiaankin melkoisen vähässä on näkemiset välillä lasten ja isän välillä. onneksi esim. iltatuuria ei oo kuin 4 peräkkäin mutta silti. Tietysti jos vie pojat aamulla myöhemmin hoitoon, jää aikaa aamulla, mutta saas nähdä, pitis sitten noita tuolejakin hommata lisää autoihin. Tosin olemme molemmat samalla työpaikalla käytännössä, autot vaan eri parkkipaikoilla että menee se yhden auton tuoleillakin mun mielestä. Mutta antaako isäntä mulle sporttispurttiaan ;)

Yniksen unihiekkaa ja toivottavasti tänään ei iso rinsessa valvota.Kiitos haleista, ne lämmittää. Myös muille tottakai, iso kiitos!

T-P, kiva kun monet ruoat jo Onskalle sopii.

Pile, rankkaa tää on näköjään. Menee näköjään nää viimiset kuukaudet stressatessa ja yöt kukkuessa, tosi virkee työläinen tulossa, varmaan saikulla eka viikon jälkeen ;) Joo oot oikeessa tossa " kakkos" vanhempi jutussa, oikeesti se ois ollut hyvä juttu kun oisivat aikaa viettäneet. Lupautuihan tuo aiemmin hakemaan ja myöhemmin viemään hoitoon sellaisina päivinä kuin hälle käy. Siitäkin oli yhellä ekspertillä töissä juttua: hakee mahdollisimman myöhään niin ehtii siellä syödä jne. Just joo, tosi kannustavaa :/ Läytyikös myykäisistä jotain kivaa?

Tomera, meiläkin piti olla että ilmoittavat vasta joulukuun puolessa välissä, mutta sitten yhtäkkiä onkin kiire. ääh, kai sinnekin pitää rinkuttaa maanantaina että mites tässä edetään ja kai me nyt saadaan käydä tutustuun kuiteskin, onhan tässä aikaa vielä mieltään muuttaa.

Aina ennen oon aatellut että mikäs sen parempi kuin pph, mutta täällä lukiessa oon tajunnut etei sekään aina paratiisi oo, mutta senhän kokee jokainen eri tavalla ja jokainen pph on erilainen. Miehen täti on tykätyin pph täällä,mutta sille ei saa :( Kurjaa muuten että kuvat hävisi, täytyykin alkaa tallentaa noita taas muistin aikana.

Jatulle unihiekkaa :))

Kukkuu, täytynee huomenna kokeilla uutta pyykinpesutapaa :)))

Jotain muutakin oli mielessä, mutta aikauisten oikeesti pakko alkaa skannata tuo 1-vuotiskuva ja joulukortit jotta saan tilauksen lähteen.

Tuttis kera mietteiden yöllisten (taas)

Vierailija
40/59 |
04.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meni leffan kattominen myöhäseks,mut en nukkunu sohvalle..Hyvä minä!

Öitä..ja Tuttis hus nukkumaan :-)

jatu