Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sain selville, että 13 v tyttäreni on sekstaillut 16 v pojan kanssa

Vierailija
14.11.2012 |

Olen a I v a n järkyttynyt! Mitä ihmettä nyt pitäisi tehdä? Kerronko tytölle, että tiedän? Pillereitä hän ei syö, vielä.

Mitään järkevää ajatusta ei nyt päässäni juokse:(((

Surullinen olen, ja tuntuu, että ole epäonnistunut kasvattajana.

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
14.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakkohan ehkäisy on kuntoon hoitaa jos meinaa jatkaa. Liian aikaisin kyllä aloitti, itselläni saman ikäinen tyttö. Ihan lapsia ovat vielä kuitenkin henkisesti.

Vierailija
2/33 |
14.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin aloin 13-vuotiaana seurustella ammattikoululaisen pojan kanssa, ja seksi heti mukana kuvioissa. Ei siinä minusta mitään niin järin kauheaa ole jos noin tekee, vaikka toki varmasti jokainen vanhempi toivookin että vähän vanhempana lapset aloittaisivat sukupuolielämän.

Mistä muuten tiedät tuosta sekstailusta? Mä en olisi ikinä antanut vanhempien saada tietää...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
14.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän tuo lapselle vähemmän ongelmia aiheuta, kuin kasvatus jolla ei ole sekstaillut vielä kolmekymmentävuotiaanakaan. Puhun kokemuksesta.

Vierailija
4/33 |
14.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tiedät seurustelusta, on helppoa ottaa ehkäisy puheeksi tyyliin "nyt kun seurustelet, niin....". Ja neuvot mihin ottaa yhteyttä "jos" tarvitset... Tai ehdotat, että kyllä sinäkin voit ottaa yhteyttä, jos tytär näin haluaa.

Aikaistahan tuo on, mutta en tiedä onko sitten kuitenkaan niin järkyttävää. Poikakin on noin nuori, ovat varmaan hyvinkin ikäänkuin samalla tasolla.

Tiedän, omien lasten sukupuolisuus on jotenkin vaikeaa ymmärtää/hyväksyä, niin päivänselvä asia kuin se onkin, kun järjellä ajattelee, mutta tunnetasolla ei.

Vierailija
5/33 |
14.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle oli aika traumatisoiva kokemus, kun äiti itki lohduttomasti kuultuaan mun aloittaneeni seksin poikaystäväni kanssa vähän alle 15v:nä. Koin tämän jälkeen olevani jotenkin likainen ja huono, sekä pettymys äidilleni.

Vierailija
6/33 |
14.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

16-vuotias saa tuomion lapsen hyväksikäytöstä jos nostat jutun ja kyllä olet eponnistunut kasvatuksessa.

Vierailija
7/33 |
14.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

On vain sellainen olo, että halusi vain menettää neitsyytensä jollekin. Tuntuu, etten saa tällä hetkellä otetta tyttöön. On ollut aina ns. Kiltti ja tunnollinen tyttö, josta olen ollut ylpeä. Hän on alkanut nyt kokea ahdistavana sen, että olen hänen mielestään vaatinut häneltä liikaa. Alkanut ilm kapinoida vastaan.

Huoh:(

Ap

Vierailija
8/33 |
14.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sellainen hiljainen ja ujo, josta olisi ollut vaikea uskoa? Vai onko tyttö pikemminkin aina ollut poikien suosiossa?

Onko kyseessä ihan seurustelusuhde? Ja tiedätkö millainen tuo poika on, onko "kunnollinen"?

Vierailija
9/33 |
14.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän ne ihmiset seksiä harrastaa,niin se vaan on. oli lapsi tai vanhempi. Ehkäisystä toki kannattaisi puhua. Ja kertoa että jos seksi/läheisyys on toista rakastavaa ja toisen huomioon ottavaa ja kunnioittavaa, niin siinä ei ole mitään vikaa.

Vierailija
10/33 |
14.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on ikäraja 16vee seksuaaliselle kanssa käymiselle.

Sen ainakin voisit lapselles sanoa ja sen että jos vielä toistuu teet rikosilmoituksen.

Ei noin nuorelle tee henkisesti hyvää sekstailu. Lapsi vielä.

Vierailija
11/33 |
14.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

voihan se olla että poika käy samaa koulua pari luokkaa ylempänä eli henkisesti varmaan aika samaa tasoa.

Aika rohkea veto tietenkin noin nuorilta mutta jos siihen ei liity painostusta niin minkä sille voit. Terveellisempää kuitenkin kuin tupakanpoltto tai viinan juonti.

Sano hänelle vaan että antaa palaa mutta muistaa huolehtia ehkäisystä ja muusta sellaisesta.

Enemmän olisin huolissani siitä että siihen seurusteluun liittyy jonkinlaine halu olla muiden samanikäisten yläpuolella.

Vierailija
12/33 |
14.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tytöllä ilmeisesti tosiaan halu kapinoida, kokee paineita olla kiltti tyttö. Anna tytölle lisää tilaa, vaadi vähemmän, odota vähemmän, kuitenkin kannustaen ja tukien.

En tiedä miten olet saanut tuon selville, mutta tosiaan tavalla tai toisella ehkäisy kuntoon.

Ja te jotka kehotatte tekemään rikosilmoituksen, jos sekstailee, huh huh, silläkö sitä tervettä seksuaalisuutta kasvatatte? Sitäpaitsi ei ole rikos:

!Lapsen seksuaalisena hyväksikäyttönä tai 7 §:n 1 momentin 1 kohdassa tarkoitettuna törkeänä lapsen seksuaalisena hyväksikäyttönä ei pidetä tekoa, joka ei loukkaa kohteen seksuaalista itsemääräämisoikeutta ja jonka osapuolten iässä sekä henkisessä ja ruumiillisessa kypsyydessä ei ole suurta eroa."

Vastasin tuolla jo aikaisemmin siitä, että oman lapsen seksuaalisuutta on vaikea hyväksyä.

Vierailija
13/33 |
14.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaan vielä, että nyt tukea, kannustusta ja ennenkaikkea rakkautta ja välittämistä. Vähennä kontrollia, vaatimista ja odotuksia, jos kokee nämä ahdistavina.

Älä tuomitse, älä syyllistä, yhtään mistään, se vain helposti johtaa siihen, että asioita tehdään vielä enemmän salaa. Ole tukena, vaikket aina ymmärtäisikään ja hyväksyisi. Ja kerro tämä tyttärellesi! Kerro, että tuossa iässä ei kaikkea enää voi eikä tarvitse kertoa, mutta toisaalta, jos haluaa kertoa, jos tulee jotain, mitä tahansa, aina voi tulla puhumaan, aina voi tulla kotiin.

Voit olla tyttärestäsi ylpeä ja rakastaa häntä, vaikkei aina olisikaan "kiltti ja kunnollinen" - sama tyttö se kuitenkin on!

Vierailija
14/33 |
14.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

13-vuotias on ihan lapsi vielä, aivan epäkypsä ja lapsellinen eikä sellaiselle tosiaankaan vielä seksi kuulu! Kyllä on perheessä jotain vikaa jos noin aikaisin pitää aloittaa! Ei taatusti osaa edes ajatella vielä ehkäisyäkään ja pamahtaa saman tien paksuksi ja sitten on elämä pilalla.

Ja kuten joku tuossa sanoi, kyse on alaikäiseen sekaantumisesta tuollaisessa tapauksessa. ps. jos et tiennyt seurustelusta, mistäs muka tiedät tytön harrastaneen seksiä ja vieläpä sen, minkä ikäisen pojan kanssa? vähän haisee taas porvoo...

mutta ellei ole porvoo niin äkkiä puhumaan tytön kanssa, alapas kasvattaa sitä!

Vierailija
15/33 |
14.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse aloitin seksielämän myös 13v, sekstailin vielä useamman pojan kanssa. (onneksi vanhemmat eivät siitä tienneet)

Olen nyt 23v ja ihan normaali ihminen 2laspsen onnellinen äiti.

Nykyään yhden miehen nainen vaikka teininä ainakin yli 10 eri seksikumppania.

Vierailija
16/33 |
14.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saakelin pervo!

Te, joiden mielestä ap:n ei kannata ylireagoida: entä, jos tyttö olisikin 12-vuotias? Taikka 11- tai 10-vuotias?

Vierailija
17/33 |
14.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli varmaan tosi kiva maine...

Itse aloitin seksielämän myös 13v, sekstailin vielä useamman pojan kanssa. (onneksi vanhemmat eivät siitä tienneet) Olen nyt 23v ja ihan normaali ihminen 2laspsen onnellinen äiti. Nykyään yhden miehen nainen vaikka teininä ainakin yli 10 eri seksikumppania.

Vierailija
18/33 |
14.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli miten olet saanut selville lapsesi sekstailusta? Toivottavasti et lukemalla päiväkirjaa tai muuta alhaista. Kyllä tuonikäisen kanssa voisi ottaa puheeksi seksin ihan yleisellä tasolla,tyyliin että sitä harrastetaan kun on henkisesti valmis ja mielellään suhteessa.Myös ehkäisyvaihtoehtoja voisitte miettiä yhdessä.Itse muistaakseni tuon ikäisenä leikin vielä barbeilla,mutta nykyään nuoret tuntuvat aloittavan aina vain nuorempana seksielämän,yhteiskunta on yliseksuaalinen jne. Ces't la vie :) Voimia ap.

Vierailija
19/33 |
14.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse menetin myös neitsyyteni 13-vuotiaana 16-vuotiaalle pojalle, jonka kanssa en seurustellut. Ei siinä mitään ihmeempää ollut taustalla eikä seurannut mitään kamalaa. Ehkäisystä huolehdittiin jne. Nyt 10 vuotta myöhemmin olen ihan tavallinen opiskelijatyttö avoliitossa. Ja seksikumppaneita on ollut yhteensä viisi, joten en seksinkään suhteen ole kovin holtittomasti käyttäytynyt. :)

Tietty olisi varmaan ollut parempi odottaa jne, mutta ei se nyt niin vakavaa ole.

Vierailija
20/33 |
14.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli varmaan tosi kiva maine...

Itse aloitin seksielämän myös 13v, sekstailin vielä useamman pojan kanssa. (onneksi vanhemmat eivät siitä tienneet) Olen nyt 23v ja ihan normaali ihminen 2laspsen onnellinen äiti. Nykyään yhden miehen nainen vaikka teininä ainakin yli 10 eri seksikumppania.

Suurin osa joiden kanssa opettelin seksuaalisuutta eivät edes tunteneet minua.

Veikkaan että luulivat minua täysin viattomaksi nuoreksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan kolme