---KESÄKERTTUJEN PERJANTAIPINO---
Kommentit (27)
Aluksi tuntui sellaista " kutitusta" alamahalla, en kyllä voisi sanoa tuntemuksiani niiksi perhosen lennoiksi, niin kuin jotkut kuvailee, mutta sellaista pientä hipellystä.
Nyt on sitten alkanut tuntua pienen pieniä muksahduksia, tuntuu varmaan joku pari kertaa päivässä. Ihan kuin joku tökkäisi kevyesti sormella sisältä päin. Oliko tarpeeksi tarkka kuvaus :)
Terkka varmaan sanois, et ovat vaan suolen muljahduksia, mutta ihan samalta tuntui esikoisen kanssa, kun aloin tuntea liikkeet.
Rosa
Kävin Lindexissä katsomassa mustia suoria mammahousuja, mutta siellä oli pienin koko 42 ja se oli ihan teltta mun päällä. Normaali koko on 38-40 ja tuo 42 oli vielä tosi iso 42. No, sit menin lastentarvikeliikkeeseen kun kaveri sanoi, että siellä myydään siistejä housuja. Löytyihän ne, mutta makso 60e. Toisaalta myyjä oli tosi asiantunteva ja neuvoi hyviä kikkoja miten housut ovat sekä nyt, että kahden kuukauden päästä sopivat. Minä ainakin arvostan tosi paljon myyjien ammattitaitoa. Silloin ei tule hutiostoja. Ja jos on laadukasta tavaraa, niin voihan siitä maksaakin vähän enemmän.
Kohta lähdetään pikkujouluihin. Siellä on vissiin ilmasta viinaa, joten mulle voi tulla hauska ilta kun katsoo muita kännissä. Jospa ne tarjois mulle light-kokista. =)
Veronpalautusrahat ovat jo aika taiteellisesti tuhlattu. Meni niihin housuihin rahaa sekä joululahjoihin. Mutta nyt täytyy rientää vessaan, kohta on lähtö juhliin.
T: Tytteli-83 rv 12+2
Moron kaikille,
vuoden verran olen vain lueskellut näitä keskusteluja, mutta nyt olen uskaltautumassa mukaan - la 23.6, eli pitäisin kesäkerttuja oikeana vertaisryhmänä. Vieläkö mahtuu?
Ehtisikö joku konkari neuvoa keltanokkaa ja kertoa, miten ilmoittaudun tuohon kesäkerttujen esittelyyn mukaan?
Ihmetys: Tervetuloa mukaan vaan! Käy lisäämässä tietosi siihen esittely pinoon vaan, Marieela (?) taitaa ylläpitää tuota listaa =)
Lytte: Kovasti voimia lepäilyyn...alun ihanuuden jälkeen se käy työstä! Toivottavasti istukkasi nousee kohdun kasvun myötä ja vuodot loppuvat!
Oma napa: Taas tuhruttelee...siihen malliin, että sidettä pitää käyttää =( Saas nähdä miten tässä vielä käy... No terkka oli kyllä luottavainen kun sydänäänet kuuluivat jo aikaisin. Pitänee vain jännäillä sinne torstain ultraan saakka! Pahoinvointi alkaa todella olla unholassa, täytyy vain muistaa syödä riittävän usein. Kummaa, minulle ei maistu makea (karkit, suklaa!!!) muissa raskauksissa olen syödä puputtanut niitä pilvin pimein. No jotain hyvääkin,vaaka näyttää todella mukavia lukemia! Ei ole paino noussut vielä yhtään =) Muissa raskauksissa olen pyöristynyt _läskistä_ tässä vaiheessa lähes 5 kg:n verran!
Mutta nyt telkun ääreen..yritin miestä houkutella pitsan ostoon...saas nähdä miten saan ylipuhuttua...voisi vaikka pahanolon helpottamisen kunniaksi vihjaista jotain makuuhuone-elämän uudelleen aloittamisesta ;-)
Hattara rv?? lapset 99,01,04
Ihanaa, rankan työviikon jälkeen minua odottaa nyt 4 päivän pitkä vapaa. Välillä väsyttää ihan hirveesti, mutta onko se sitten tämä raskaus, tämä ilma, vai rankka työ, tai ehkä kaikki yhdessä.
Joulua emme ole vielä alkaneet laittaa, eikä varmaan kauheasti laiteta, sillä muutamme joulun tienoilla :-)
Mrs.Marple:
Miten muilla? Onko odotettavissa pikkujouluja ja millä mielellä?
Meillä on pikku joulut ensi viikolla, ja ihan mielellään menen sinne, vaikka olenkin ihan selvinpäin. Pääsen sinne näin kätevästi autolla ja takaisin. Eikä ainaskaan tule mokailtua. Enemmän mua askaruttaa miten voisin pukeutua sinne niin että maha ei näkysi. Ja yksissä pikku jouluissa olinkin jo mieheni kanssa, ja ihan hyvin meni, eikä kukaan edes kysellyt miksi en juonut.
Kertomisen järjestys? Miettivätkö muut tälläisiä vai olenko vain outo?
Niin, minustakin pitäisi kait ensin kertoa läheisimmille ja sitten vasta alkaa kertoa vähemmän tutuille.
Tähän saakka raskaudestani ei tiedä vielä kukaan muu kun mieheni. Ja äitiysneuvola täti :-) Ja raskautta ajateltiin pitää niin hyvin salassa niin pitkään kun vaan mahdollista. Eli jos ei ole pakko, niin ei kerrota.
Mies mukaan ultraan
Meillä ei mies pääse mukaan ainaskaan ensi viikon ultraan terveyskeskuksessa eikä seuraavan päivän np-ultraan ihan koska ei sovi yhteen työaikojen kanssa. Pitää vaan toivoa että pääsis mukaan edes sinne rakenne ultraan tammikuussa.
Mahan kasvu
Mahani on alkanut kasvaa alhaalta, ihan häpykummun yläpuolelta. Sellainen pieni kumpu siinä jo on. Toisaalta onhan se kivaa kun se maha alkaa kasvaa, toisaalta, vielä se pitäisi saada peitettyä jonkin aikaa että ei töissä saisi tietää että odotan.
Joku vielä kysyi että miten toisen jne. lapsen odottaminen eroa ekan odotuksesta.
Ekan kanssa minulle oli jotenkin itsestään selvää että TIETYSTI kaikki menee hyvin, ja TIETYSTI tulee terve lapsi. Nyt sitä on jotenkin realistisempi, tietää että voi omalla kohdallekin sattua jotain huonoa onnea. Ja ekaa odottaessa sitä oli todellakan sellaisessa vaaleanpunaisessa usvassa ja autuaan tietämätön synnytyksestä ja vauva arjen rankkuudesta, niin kun joku sanoikin.
Välillä tulee ihan omituisia ajatuksia mieleen, vaikka tämä vauva oli jo kovasti odotettu ja raskaus ihan harkittu asia, niin välillä tulee mietittyä että oliko tämä sittenkään järkevä juttu. Tulee mieleen että pystynkö sittenkään rakastamaan tätä tulevaa lasta samalla lailla kun rakastan esikoista.
Onko muilla kans tällaisia omituisia ajatuksia??
Nyt viikonloppu viettoon!
Ihmetys74:
Moron kaikille,vuoden verran olen vain lueskellut näitä keskusteluja, mutta nyt olen uskaltautumassa mukaan - la 23.6, eli pitäisin kesäkerttuja oikeana vertaisryhmänä. Vieläkö mahtuu?
Ehtisikö joku konkari neuvoa keltanokkaa ja kertoa, miten ilmoittaudun tuohon kesäkerttujen esittelyyn mukaan?
täällä vielä oon kukkumassa, kun ukolla on pikkujoulut työkavereitten kanssa :)
vielä mahtuu oikeen hyvin, Tervetuloa vaan :)
nostin tuota esittely pinoa ylemmäs, eli kopioit vaan samalla tavalla siihen tietosi kuin muillakin eli:
nimimerkki: ihmetys74
jne.
no nyt taidan pikkuhiljaa siirtyä tuonne makuuhuoneen puolelle...öitä!
krisse rv 11+6
Se on sitten vissiin loppu raskausaika lepoa, eikö vaan? Vai voiko se istukan sijainti vielä nousta hiukan ylemmäs tässäkin vaiheessa? Kuulemma alussa se ei vielä ole tietty paikka, vaan just laajalti " ympäri kohtua" , mul ainakin vk9 ultrassa näytettiin aika iso alue, kun kysyin, missä istukka on ja selitettiin, ettei se vielä oo " tietyssä paikassa" . Toivottavasti miehesi jaksaa nyt olla myös " emäntänä" , tuntuu toisille miehille olevan hiukan vaikeaa. Eräällä ystävälläni oli eteisistukka ja vauva sitten loppujen lopuksi syntyi jo muistaakseni vk24-25. (Epäilen, ettei päässyt ottamaan kovin rauhallisesti, kun muksu ennestään ja mies paljon pois kotoa...) Mut keskosajan jälkeen kaikki meni ihan hyvin. Kysele kodinhoitoapua tai vastaavaa, jos mies on kovin työllistetty muuten. Joissain kunnissa varmasti mahdollista, lääkärin määräys paperilla tai soitto kunnan kotipalveluun voisi edistää asiaa.
Tuleeko liikaa " neuvoja" ? Ei ole tarkoitus liikaa sekaantua asiaan. Mutta itselläkin on jo suht " työkyvytön" olo pelkän pahoinvoinnin takia, niin voin kuvitella, ettei apu olisi sullakaan pahitteeksi. Toivotaan ja uskotaan, että kaikki menee hyvin loppuun asti! Luottavaista mieltä sinulle toivottelen.
Minä kävin nyt sitten neuvolassa sydänääniä kuunteluttamassa, ja sieltäthän ne aika nopeasti löytyivät, tosin yhtä nopeasti kuului muksaus ja sitten hävisi... Liikkuvaisia tyyppejä jo tässä vaiheessa. Joten onnellisella mielellä tässä vaiheessa.
Onko tässä pinossa muuten ketään muuta, joka syö aspiriinia? Mulle lääkäri sanoi 50-100mg ja ostin 50mg tabuja, mut nyt mietin, et pitäiskö olla kuitenkin 100mg/pv.. Mistähän löytyisi tietoa tällasesta raskausajan annostuksesta?