Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
09.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänne ei mitään ihmeitä....ajattelin yrittää tän pinon väsätä vaikken oo ikinä ennen edes yrittäny..:)

Eilen supisteli tosi paljon ja kipeesti, mut loppuivat sitten heti kun menin lepäämään..

Aika masentava ilma..satais edes vettä niin ois sekin parempi....:D

Onkos muuten muilla millaiset fiilikset edellisistä synnytyksistä?

(jos niitä on)

-Marika ja Vaavi 36+0

Vierailija
2/16 |
09.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mut kiitos tämän " varhais dementtian" en muista et mikä oli aihe, joten jos sit nopeesti omaa napaa.

Eilen taas ylimääränen neuvolakäynti kun verenpaineet ollu korkeella ja TAYS:siin saatiin siten lähete kun turvotusta reilusti, mut proteiinia ei pissastaonneks (vielä) löytyny). Nyt vaan odotellaan mitäne siä TAYS:issa päättää et pitäkö lähtee sinne.

Muuten kaikki ok, vaavi melskaa kovasti ja välillä tekee sen verran kipeetä et päsee muutama ärräpää mut kyl sitäsit pitää pyytää kaverilta anteeks kun eihän se sille mitään vi et on jo niin ahdasta:).

Ainiin, eilen tuli postissa oikein ilonen yllätys, työnantajalta (olen siis vuokrafiman kautta töissä) tuli vauvalle unipuku ja onnen toivotusket.

En kyllä osannu odottaa että lähettävät mitään kun äiti jää äippälomalle mutta oli todella mukava yllätys:)

nyt täytyy lähtee kauppaan, hyvät tiistait marrasmasuille

möhö ja pikku-pirpana 34+5

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
09.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

et ei oo vielä heränny kunnolla ku rupes lukeen läpi tota omaa kirjotusta, muutama kirj.virhe pirulainen oli väliin popsahtanu, toivottavasti kellään äidinkielen opettajalla ei nouse niskakarvat pystyyn :) täytyy vissiin juoda viä yks kupillinen kahvia ennen kun lähtee autoileen

edelleen ne samat säheltäjät eli möhö+pikkunen

Vierailija
4/16 |
09.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin eilisen pinon ja paljon oli juttua:) Onnittelut kaikille äippäloman aloittaneille!!!

Sain kelalta päätöksen äippärahasta. Mielestäni on tosi hyvä summa:)

Kävin tänä aamuna neuvolassa:

Pissa: puhdas

Turvotus: +/-

Hemppa:125

verenpaine: 105/71

Tarjonta: rt, edelleen.

sf-mitta: Ei saanut mitattua kun asukas liikkui paljon ja häpyluun kohdalla kiristää...

sydänäänet: piti odottaa että asukas rauhoittuu jälleen....

Huomenna on lääkäri ja parturi, ihanaa!

Sanle: Taas meillä on samana päivänä neuvola. Mä kävin aamulla 9.00.

Löysin kirpputorilta pienen pienet villasukat ja -lapaset ilman peukaloa. Ovat ihan uudet ja maksoivat yhteensä 4.5¿. Nickystä ja Nellystä ostin talvihatun kokoa 40. Halusin kunnon, lämpimän ja pienikokoisen hatun ja sitä sain sitten metsästää Kajaanista. Pitäis sairaalakassi pakata ja pitäis vauvan vaatteet katsella myös mukaan. Imetysliivit on vielä ostamatta. Ajattelin ostaa kahdet ja pärjätä niillä.

Anoppi kysyi jo että eikö asukas halua syntyä. Haluaa jo päästä hoitamaan.

Tulipa romaani...

rv 35+6

Vierailija
5/16 |
09.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään oli taas neuvola:

rv 35+0

paino:+380g/vko (yht. 9,5kg)

RR:125/85

Hb:145 (hyvä hyvä!)

Sf:30,5 (tullut vaan 0,5cm kahdessa viikossa joten taitaa vaavi suunnata jo tuonne lantioon.)

Tarjonta:rt

Syke 130-145

Liikkeet:++

Turvotus:-

Viime yönä supisteli taas jonkun verran. En edes ensin älynnyt että ovat supistuksia kun tuntuivat vaan tuolla selän puolella, niinkuin kuukautiskipu jomotus, vaikka ei kipeää tehnykään. Sitten kun tajusin että tulevat aaltomaisesti niin hoksasin mahaa koettaa ja kovanahan se aina oli. Niitä tuli ehkä puol tuntia-tunnin ajan säännöllisesti aika tiuhaan mut sit olin nukahtanut, eli kai ne supparitkin siihen loppu. Tai sit vaan pystyin nukkumaan kun eivät niiin kipeää tehneet. Mainitsin terkkarille asiasta ja mulla ois kahden viikon päästä se viimenen lääkärinneuvola, niin sano että jos tulee säännöllisesti tai muuttuvat kipeiksi niin saan aikasemmin käydä jo näyttämässä tuota kohdunkaulan tilannetta lääkärille.

Tänään siis toinen äitiysloma päivä ja ajattelin taas vaihteeksi leipomispäivän pitää, kun ulkonakin on niin masentavaa. Mustikkapiirakan leivoin jo ja nyt pitää välillä lähteä kauppaa täydentämään leivonta-aineskaapin sisältöä. Tilasin tuossa verhokankaitakin ja olivat postiin tulleet. PItäs käydä nekin käydä hakemassa ja kattoa minkälaisia ovat. Jos illalla sit niitä ompelis, niin sais hieman uutta ilmettä tähänkin asuntoon.

Sanle ja Veikka 35+0 (35päivää jäljellä...)

Vierailija
6/16 |
09.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taisit sitten olla sinä joka odottelit vuoroasi Tertun luo, kun minä sieltä lähdin. Mulla oli aika 8.30

Vierailija
7/16 |
09.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä te, naiset, olette energisiä! Mulla ei tahdo virtaa piisata enää mihinkään. Heräsin tänään puoli 1, kun menin uudelleen nukkumaan lasten mentyä kouluun. Ihme väsy! Ei oo kyllä ikinä ollut tällaista.

Supisteleekin paljon. Yöllä herään kipuun ja tukalaan oloon tuon tuostakin.

Kohta mä lähden synnyttämään! Jospa tämä nukkuminen on sitä voimienkeruuta! Olisin kyllä kaikin puolin valmis jo vastaanottamaan tämän vauvan!

Ei olossa oikein muuta. Vähän turvotusta, iltaisin enemmän. Juon tosi tosi paljon vettä, ja laukkaan kyllä vessassakin. Ruokaa ei paljon kerralla men, mutta ihan hyvä näin. Painosaldo jossain 22 kg:n tietämillä plussan puolella. Verenpaineita en ole nyt mitannut, mutta ilmeisesti ovat ok. Peräpukamat jo hieman vaivaavat, synnytyksen jälkeen vielä varmasti enemmän.

Eipä tässä muita jorinoita tälläkertaa! Jaksua kaikkille!

Sasusasu 36+3

Vierailija
8/16 |
09.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on leivottu pellilliset mustikkapiirakkaa, omenapiirakkaa ja mokkapaloja sekä vadelmavuokaviinereitä, joista viimeisimmät " hieman" epäonnistuivat kun joku unohti ne uuniin. Nyt on sitten perunat kiehumassa ja hirvenlihakastike tulilla ja nyt vaan odotellaan ukkokultaa töistä kotiin. EIköhän tuo keittiössä oleilu riitä jo tällepäivää.

Kylläpä tuntee olleensa jalkojen päällä koko päivän. Selkää särkee ja väsyttää ihan pirusti. Jaksaiskohan sittenkään tänään niitä verhoja ommella... No pitää kattoo miten tästä virkistyy...

palataan taas....

Vierailija
9/16 |
09.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko purkaa vielä tännekkin. Mulla siis se sektio aika annettu, mutta eiköhän ylilääkäri soita ja sano ettei perusteita löydy!! Heidän piti soittaa neurologille hesaan ja kysyä mun sairaudesta... Olivat soittaneet juu, mutta väärälle neurologille joka ei tienny mun sairaudesta mitään!!! Ja nyt väittivät ettei leikkaussyytä löydy!! (Mulla siis epilepsialääkitys ja tajuttomuus/kouristus/halvauskohtauksia jotka ponnistaminen voi laukaista). Esikoisesta sektiosyyksi kirjattiin ahdas lantio mutta nyt sanottiin että se on vain " vähän" ahdas eli VOITAISI koittaa alatiesynnytystä... Siis voitaisi... Sain pitää sektioajan, mutta syyksi kirjattiin SYNNYTYSPELKO. Minähän en pelkää synnytystä vaan noita sairauskohtauksia, mutta pakko oli suostua että sai leikkausajan pitää. Olen niin raivon partaalla...

Neuvolassa tuli käytyä ja kaikki hyvin. Painoa tullut yhteensä 9kg. Vaavi ei ole vielä laskeutunut ja tuskin laskeutuu kun lantio on ahdas (eipä laskeutunut esikkokaan). hb oli hyvä. Nyt käynnit sitten viikon välein tästä eteenpäin.

Menen nyt päästelemään enempiä höyryjä pihalle haravan varteen.

Eppuliina rv 35+4

Vierailija
10/16 |
09.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan musta päivä tänään. Tosiaan, kun edes sataisi niin olisi kivempaa. Ja kylmäkin tuolla oli kun missäkin, hrr!

sanle: Kylläpäs olet ollut touhukkaalla ja reippaalla päällä tänään =) Ihan tuli vesi kielelle kun luin sun leipomuksista!!! Pitäisköhän sitä itsekin väsätä iltasella jotakin =P Jos vaikka esikoisen ottaisi kaverikseen ja tekisi mustikkapiirakan!

Omaa (.)

Alkaa kyllä ottamaan jo aivoon tämä möhömahaisuus =/ Vielä kuusi viikkoa pitäisi sen kanssa jaksaa elää.. Ei sillä, vauvaa kannan vielä vaikka puoli vuotta, jos hänen tarpeensa sitä vaatiin!! Mutta muuten.. Jos vaikka yhdeksi yöksi saisi mahan laitttua naulakkoon =) No, onneksi aika kuitenkin kuluu nopeasti ja mulla on täällä ihanat äitikaverit odottamassa kanssani ja jakamassa omia kokemuksia ja antamassa vertaistukea. Te nimittäin, ihanat marrasmasut =)

Mites, vaivaako teitä muita semmonen ilmiö kun makeanhimo..? Mun tekis mieli jatkuvasti syödä jotain hyvää. Mmmm!!!

Vauva on ollut kovin vilkkaalla päällä edelleen. Luulin että pikkuhiljaa alkaisi tila käymään vähiin ja liikkeet vaimentuisi, mutta ei nyt ainakaan vielä näytä siltä. Mukavahan se on kun toinen touhuilee jotain omiaan tuolla meikäläisen masussa =) Aamulla oli ihana kun masu sai valtavan määrän suukkoja. Ipanat innostu pusuttelemaan vauvelia ja miettivät sitten pusutteleeko vauva heitä sieltä takaisin. Koitin vakuutella, että kyllä se siellä jotain ainakin touhuaa ;-) Ihanaa kun noin pienetkin jo osaa odottaa vauvaa. Nimiehdotuksiakin on tullut mitä ihanampia. 3,5-vuotias esikoisemme meinasi että jalokivi olisi ihana nimi. Joo-o =) Miten teillä muilla joilla isompia lapsia- kuinka he odottavat uutta tulokasta? Nämä meidän muruset ovat siis 3,5 vuotias tyttö ja 2,4 vuotias poika.

Aamulla kävin hakemassa kirjastosta nipun Vauva-lehtiä. Josko lähtis niitä selailemaan..

Mukavaa alkanutta viikkoa kaikille!

Jo lunta odotteleva Yazmin rv 33+5

Vierailija
11/16 |
09.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä että tulit purkamaan tunteitasi tännekin! Sitä vartenhan me täällä ollaan! *hali*

Koita ajatella niin että pääasia on nyt se että sait section!!! Ymmärrän toki sun tunteesi ja kiukkusi, mutta sanoi kuka mitä tahansa, sä itse tiedät miksi section haluat ja tarvitset. Mullakin kirjattiin kuopuksen (2. lapsi) keisarinleikkauksen syyksi synnytyspelko, vaikka moni lääkäri oli alatiesynnytyksen jopa kieltänyt.. Mutta so what??? Mulle on ihan sama vaikka siellä olisi lukenut syynä syyhy =D Pääasia, että sain sen section! Mullahan tuli ne kamalat repeämät esikoisen imukuppisynnytyksestä, enkä mä olis alatiesynnytyksessä edes uskaltanut ponnistaa täysillä koska olisin pelännyt uusia repeämiä. Saati sitten jos olisin joutunut pelkäämään tajuttomuus-/epilepsiakohtausta niinkuin sinä!

Toivottavasti harava on toiminut hyvänä apuna kiukkujen poispäästämisessä =)

Yazmin rv 33+5

Vierailija
12/16 |
09.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

*huokaus*...onpa taas väsynyt olo, mutta muuten ihan ok. :) Sanle on ollu tosi ahkerana ja leipoillu vaikka ja mitä..onko jotku juhlat tulossa vai miksi noooin paljo kaikenlaisia herkkuja? ;) Voisin tulla syömään kaveriks...eheheh :D kuulostivat niin ihanilta! (en oo noita aikasempia pinoja nyt lukenu niin en tiiä ootko kertonu jostain juhlista tai jotain, sen takia uteliaana kyselen ;) )....oispa itelläki noin ahkera olo. :D

Mulla oli eilen neuvola ja sieltä oli tämmöstä:

rv 35+1

paino:+768g/vko (yht. 10,5kg)

RR:124/89

Hb:126

Sf:33 (tullut 2cm kahdessa viikossa.)

Tarjonta: raivotarjonta

Syke 140-150

Liikkeet:++

Turvotus:+

Pissa: puhdas

Että ihan jees tuloksia...:D

Ihanaa, eilen tuli viesti Saksasta että ovat lähettäneet vihdoin ja viimein vaunut Suomeen, joten voipi olla että jo tällä viikolla sitten saadaan vaunutkin kotiin...ei malttas millään enään odottaa ;).

Mutta taidanpa lähtä lepäileen kun meinaa sattua taas masuun niin kovasti...supistelee. Voisin vaikka ottaa torkut ennen ku poika tulee iltapäiväkerhosta.

Oikein mukavaa tiistaita kaikille.

Malaika ja potkupallo Rv 35+2 :D

Vierailija
13/16 |
09.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

eilen tuli käytyä Taysin äitiyspolilla.

Siellä ultrattiin ja poikahan se siellä edelleen köllötteli.

Ei ollut tytöksi muuttunut =) matkan varrella.

Painoarvio oli nyt 2.9kg ja jos syntyy laskettuna-aikana ni paino olis n.3.8kg eli ihan samankokoinen taitaa tulla ku isot veljensä (3750/3730).

Rt:ssä pähkinä on ja kovin on alhaalla, taitaa olla jo lähtökuopissa.

Sisätutkimus vähän sattui, taitaa paikat olla aikas pehmenneet, sormelle oli auki.

Kanavaa oli jäljellä 2,5cm.

Synnytystapa-arviossa päätettiin ettei mitään esteitä ole normaalille synnytykselle (selkä) ja puudutuksillekaan ei ole esteitä.

Vaikka en kyl halua mitään mitä selkään laitetaan.

Kutinasta sen verran että ens viikolla käyn uudestaan verikokeissa, nyt arvot oli ihan ok mut kun tää kutina jatkuu edelleen.

Turvotusta mulla on, huomaa siitä ku normaalisti sormukset pyörii sormissa. Muut sormukset jo otin pois mut olin niin tyhmä etten ottanut kihla- ja vihkisormusta ja aamulla sain väkisin vihkisormuksen pois mut kihlasormusta en ole saanut pois.

Eipäs tässä muuta.

Oikku ja pähkinäpoika 35+3

Vierailija
14/16 |
09.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Malaika-vaavi:Ei oo juhlia tulossa, muuten vaan innostuin pakastinta täyttelemään. Ei tarvii sitten olla heti leipomassa kun vauva syntyy ja vieraita käy. Mulle toi leipominen on kyllä vähän niinku harrastus, joka viikko tulee jotain leivottua. Mies meillä on kyllä oikein perso tuolle kahvileivälle ja sen kärsiikin syödä niin paljon kuin napa vetää kun ei näy missään. Pitkä ja laiha on, ihan kateeksi käy.. Mullakin mieli kyllä tekis pullaa mössöttää jatkuvasti mut pitää aina välillä rajoittaa ettei lähde painokäyrät nousuun. Siis sillon kun en ole raskaana:) Nyt on kyllä tullut ihan surutta vedettyä, mut eipä tuota painoa onneksi hirveästi ole tullut.

Vierailija
15/16 |
09.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että sitä alkaaki olla tässä vaiheessa raskautta pinna kireellä: tytötki tuntuu jatkuvasti tappelevan ja ite joudun olee erotuomarina. Rasittavaa! Ja ku tuntuu ettei mua ees uskota...Kyllähän noi tytöt osaa nätistiki leikkii mut jotenki viime päivät on menny enemmän tapellessa.

Mies tuli nyt illalla duunireissusta ja kiva ku on taas kotona :) Mies on vaan väsyny reissusta ku oli aamulla ennen kuutta jo herätys ja kaks lentoa ennen ku pääs kotiin eli tossa se on jo hipsimässä nukkumaan. Ei siis toivoa et sais vähän hellyyttä :( Kaamee ku musta on tullu vaativa ja haluisin saada sitä huomioo ku vielä vauva masussa. Kohta ku vauva syntyy ni vauva saa kaiken huomion ja mä oon vaan väsähtäneen ja räjähtäneen näkönen mamma!

_vaavi_: Mulla on ihan hyvät fiilikset esikoisen imukuppisynnytyksestä sekä kuopuksen sektiosta. Lähinnä tässä jännäilen et tuleeko nytki sektio ku vauva on edelleen poikittain masussa.

Täällä on monella alkanu jo supistelee! Toivottavasti vauvat jaksaa pysyä masussa vielä muutaman viikon ni on vähän isompia ja valmiimpia tähän maailmaan!

eppuliina: Tylsää et meni vääntämiseks toi sektion saaminen :( Pääasia varmaan et siihen pääset vaikka syyks tuliki toinen mikä todellisuudessa.

-Yazmin-: Mullaki on tässä makeenhimo lisääntyny. Puoleenväliin raskautta ku ei tehny ees makeeta mieli ja nyt sitä vois vetää urakalla toisinaan. Just erityisesti leivonnaiset (omat tai jonku muun tekemät) maistuu niiiiin sairaaaan hyviltä ;) Voi että sanle oliki jaksanu herkkuja tehä, nam!

Meillä tytöt 5- ja 3-v oottelee kans innokkaasti et millon vauva syntyy. 3v on kova pussailee ja paijailee masua. Tytöt on miettiny nimiäki mut kovin on samoja joita omilla nukeillaan käyttää eli mimmiä ja tommia...ei oikeen sovi semmonen nimi seuraks tyttöjen nimien kaa. Tytöillä ku on semmoset nimet ettei ihan tavallista emmaa tai mariaa. Nimien kaa on tosiaan vähän ongelmia: pojalle ni on keksittynä mut mies haluis tytölle samalla kirjaimella alkavan ku tytöillä on eli ei nyt oo vielä keksitty oikeen sopivaa...mietintä jatkuu... Jokos muilla on nimet valmiiks mietittyinä? Ne joilla on jo lapsi/lapsia ni ootteko miettiny et nimi sopis sisarusten nimen kaa?

Tarald ja tiitiäinen 34+3

Vierailija
16/16 |
09.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa kaikki marrasmasut! En ole käynyt kirjoittamassa viestiä varmaan kuukauteen vaikka melkein päivittäin viestit luenkin. Jotenkin ei ole ollut oikein mitää kerrottavaa. Mutta nyt kirjoitan;)

Täällä on puolet oikein ahkeria ja puolet ihan valmiita luopumaan masuistaan=) Mä taidan jakautua molempiin. Kotona kaikki on jo kunnossa, vauva ainoastaan puuttuu. Jokainen nurkka on puunattu ja leipomuksia on pakkanen piukassa, toivottavasti joku tulee meitä sitten katsomaan!

Omaa napaa edelleen, olin eilen lääkärineuvolassa ja vauva oli laskeutunut! Raivotarjonnassa onneksi, kohdunsuu oli pehmennyt ja auki kahdelle sormelle. Eli edistystä tapatunut, mikä hienoa. Painoa pikkuiselle 2,7 kiloa eli keskikoinen. Lapsivettä oli normaalisti ja muutenkin kaikki näytti ultrassa hyvältä. Olin siis yksityisellä. Tänään olin sitten neuvolassa ja kaikki ei ollutkaan niin hyvin. Olen viikon mittaillut verenpainetta, kun se on ollut koholla ja viime päivinä se on vaan noussut. Tänään neuvolassa hoitaja sai lukemaksi 150/102! Pää on ollut kipeä ajoittain jo useita päiviä ja olen melko voimaton. Pissa on kuitenkin ollut puhdas. Mittailen vielä ïtse muutaman päivän ja loppuviikosta päätetään, laittavatko lähetteen synnärille lisätutkimuksiin. Kovin se hoitaja meinasi, ettei ainakaan yli päästetä, sillä turhaa rasittaa minun elimistöäni kun vauva on valmis tulemaan. Voi olla siis käynnistys edessä... Toisaalta kiva, toisaalta ei...

Mutta nyt katsomaan BB:tä, olen ihan koukussa!

Rv 37