Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

---KESÄKERTTUJEN PERJANTAIPINO---

02.12.2005 |

Huomenta kaikille!

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
02.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heti alkuun pahoittelut kesä06:lle. Toivotaan, että pääset taas pian pinoutumaan tälle palstalle!

Mionalle aina vaan toivon voimia koettelemusten keskellä. Toivotaan, että myös miehesi saa surunsa aikanaan käsiteltyä ja että elämä pikkuhiljaa palaa uomiinsa...

Oma napa on yhä paikoillaan, eli ei mitään uutta. Eilen oli vähän menkkamaisia kipuja ja ehdin jo huolestua, mutta ei vuotoa tms. Tais olla vaan noita suolipuolen ongelmia. Toivottavasti. Eilen illalla tuntu jo vähän siltä, että närästys taitaa tulla tässä raskaudessa jo aikaisemmin seuralaiseksi kuin edellisessä. kääk;( Esikoista odottaessa se tuli vasta parin viime kuukauden aikana ja johtui lähinnä ruisleivästä. Nyt en ole edes syöny juurikaan ruisleipää, vaikka se suurta herkkua onkin... On se kumma kun ennen ekaa raskautta en edes tienny miltä närästys tuntuu, eikä sitä oo raskauden jälkeenkään ollu. Siis se on kumma, että kuinka se sitten raskausaikana iskee... Täytynee käydä apteekista Gavisconia hakemassa, se mulla ainakin viimeks auttoi.

Töihin pitäis tänään ja vielä huomennakin raahautua, mutta sitten olis kolmen päivän odotettu vapaa ja vielä torstaikin olis ens viikolla vapaata. Saapahan vähän siivoilla ja tehdä joulukortteja! Lahjaostoksillakin pitäis käydä. Neiti 4veellä alkaa olla jo melkoiset vaatimukset lahjojen suhteen. Pitäis saada kaikkee mahdollista baby bornin ammeesta balettipukuun jne... Siinä sitä sitten yrittän toppuutella, että ei se joulupukki nyt ihan kaikkee voi tuoda...

Lastenohjelmat alkaa olla lopuillaan, äkkiä vaatteet päälle ja menoks...

Quest ja Minni rv12 tasan

Vierailija
2/27 |
02.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä olekaan tälle puolelle vähän aikaan kirjoitellut.. Eipä ole mitään ihmeellistä tapahtunutkaan. Nyt sitten olen jo pari päivää tuntenut ihan selviä pikku potkuja ;) Esikoisen kanssa tunsin ne myös aika aikaisin, jotain vkolla 17 ja seuraavan kanssahan tuntee vielä aiemmin. Ihana tunne, kun vastassa taas vauva touhuilee.

Meillä oli tuossa vähän aikaa esikoisen kanssa uniongelmia, mutta nyt kotiunikoulun ansiosta on nukkunut jo pari yötä kunnolla. Tuntuu niinkuin olisin uudesti syntynyt, kun olen saanut nukkua jopa 7 tuntia putkeen kunnolla.

Tässä vaiheessa ei taas tarvii ravata vessassa jatkuvasti ja voi nukkua vielä missä asennossa vaan, niin täytyy nauttia niin kauan kuin mahdollista. Viime raskauden loppuvaiheessa olo oli yhtä tuskaa, kun heräsin n. 15 min. välein, kun aina oli kylki niin kipeä, että taas piti kääntää puolta.

Rosa rv 14 tasan ja Eeli 8,5 kk

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
02.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

mikähän säämamma mustaki on tullu :D

harmittaa vaan kauheesti kun tuntuu ettei joulu tule ikinä jos ei ole lunta...

eilen illalla alkoi tuntumaan siltä että päätä alkaa särkemään...ja nyt olikin sitten hienoa herätä aamulla siihen kun päätä särkee oikein kunnolla :(

-särkeekö teillä muilla päätä nyt raskaana ollessa useemmin kuin normaalisti?

ei oo kivaa ei. viimeksi tää päänsärky kesti 2 päivää...saas nähä miten kauan nyt saa kärsiä.

quest: mulla kanssa närästää ihan mielettömästi aina raskaana ollessa, ja mä en oo voinu ottaa siihen edes mitään närästyslääkkeitä kun ne maistuu mun mielestä niin mielettömän pahalle (renniet ym.) että oksennushan siitä tulee.

omanapa: masu kasvaa :) iltasin ihan mieletön turvotus masussa.

mulla on käytössä edelleen toi belly belt ja eilen illalla jouduin laittamaan yhden koon isommalle jo tota vekotinta (huh) ja näin alussa vielä ollaan...

eilen kun olin siellä neuvolalääkärissä hän kattoi että olen 11+5 menossa ja neuvolatätin laskelmien mukaan oisin ollu 11+4... ihmettelinkin kun jollain muulla oli samanapäivänä laskettuaika ja mulla oli 1päivä vähemmän kun tällä toisella mammalla...

eli nyt mun viikko vaihtuukin sitten aina lauantaisin (eikä sunnuntaisin)

nyt pitää mennä syöttämään tytöille aamupuurot :)

katellaan taas myöhemmin

krisse, tytöt -02 ja -04 +masuasukki 11+6

Vierailija
4/27 |
02.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin eilen yksityisellä np-ultrassa.Se tehtiin 4D ja oli kyllä mahtava kokemus. Olen aikaisemmissakin

raskauksissa käynyt ko. ultrassa, mutta niissä raskaudet olivat jo puolivälissä

ja tekniikka on muutenkin kehittynyt huimasti parissa vuodessa jolloin viimeksi

kävin. Sikiö vastasi viikkoja 11+6 (la aikaistui neljällä päivällä), mutta

oli uskomatonta kuinka valmiin näköinen vauva jo oli!! Pää-perä mitta vasta 51mm,

mutta oli jo ihan oikein vauvan näkoinen pienine käsineen ja jalkoineen! Turvotusta ei siis ollut ollenkaan.

Omaa napaa: pientä ällötystä yhä sekä väsymystä. Menossa se aika raskaudesta jolloin tuntuu, että on vain

lihonnut mukavasti sillä housut kiristää, mutta äitiyshousuja ei voisi vielä kuvitellakaan pitävänsä.

Mukavaa viikonloppua kaikille. Meillä onkin edessä pitkä viikonloppu, kun otettiin

maanantai vapaaksi miehen kanssa. Huomenna lähdössä Tukholman risteilylle miehen ja lasten kanssa.

Jazzimiina, tytöt 07/04 ja 10/02 sekä masuasukki rv tasan 12 tänään!

Vierailija
5/27 |
02.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ei mitään uutta. Yökötys alkaa hellittää jo iltaisinkin, parina iltana vkossa viel tekee tosi pahaa, jopa oksennan, mutta selkeesti poistumaan, jessss!!!

Ens vkolla neuvola lääkäri ja siitä vkon päästä oiskin sitte jo np-ultra.

Ekaa kertaa jännään tuota np-ultraa, ihan oikeesti. Huh huh...

Mistä niitä BELLY BELT:iä voi ostaa/tilata?? Mulla myös ongelmana et omat housut ei mahdu mutta mamma housut hieman sanoisin liian isotkin vielä ;)

Me lähdetään maalle vkonlopuksi eli nettipimentoa pukkaa :)

Marieela + Paapero 10+5

Vierailija
6/27 |
02.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarttis lähtä tuhlaamaan veronpalautusrahoja!! ja sitten iltaan töihin... :(

Tänään ei aamulla ruoka maistunut joten söin vaan pari mandariinia... no sitten iski nälkä ja kun päätin oottaa että makkarakeitto valmistuu enkä syö ennen mitään jouduin idoa halailemaan... Toivottavasti tää johtu vaan syömisestä eikä tuu enää tässä vaiheessa toistumaan...

Nyt täytyy kyl kiirehtiä... etten bussista myöhästy... keitto uppoo hyvin kyllä joten ei kai toi äskönen mahatautia ollu!!

Miitsu 11+6

Vierailija
7/27 |
02.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.babyidea.fi/aidille/bellybelt/

Itse sain lainaksi sen kaverilta. Nyt täytyy vain ostaa pidempiä puseroita jotka tulevat alemmaksi ja siten peittävät tuon housujen etuosan.

Vierailija
8/27 |
02.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

olin just laittamassa ihan samaa linkkiä tuosta belly beltistä :D

mutta mä oon kyllä sitä mieltä että jos vaan kotoa löytyy kone ja on vähän käden taitoja tuohon ompeluun niin ois kannattanu tehä ite...

mulla on tuo deluxe paketti, saas nähdä tuleeko käytettyä myös myöhemmässäkin vaiheessa

käytettynä tietty sais halvemmalla, ite laitoin tänne ostetaan palstalle ilmon ja viikossa sain pari kertaa käytetyn 12 eurolla

katoin huuto.netistä mutta siellä ei ollu tällä hetkellä avoimena nuita...tässä yx sulkeutunut eilen:

http://huuto.net/fi/showitem.php3?itemid=24012115

Vierailija
9/27 |
02.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohtapuoleen olen lähdössä kuulostelemaan ensimmäistä kertaa sydänääniä. Toivottavasti kuuluu. Ja toivottavasti ei tule kovin paha olo reissussa. Eilen kun oli aika tuskallista, kun lähdin ilman eväitä muutamaksi tunniksi mahd.uuteen työpaikkaan tutustumaan... Mut kun ei ollu mitään mahassa, ei yrjökään tullut. Kaupasta kävin sitten jugurttia ja mehua paluumatkalla, ja se - yllättävää kyllä - auttoi. Ja toinen ihme, eilen en yrjönnyt kertaakaan! - Ja nyt sitten olen jo vähän huolissani senkin takia... Pitää vain asennoitua niin, että on elämässä muutakin, kävi tässä sitten kummin vaan tän odotuksen ja vauvan kanssa.

Tosta bellybeltistä... Mulla se mahan kasvu on omituista kyllä ylävatsalla eikä alavatsalla, joten ei ole vielä tarvista... Huomaa kyllä heti, kun on vähemmän oksennellu - tai oikeestaan enemmän syöny ja pysyny sisällä - et kyl se maha heti alkaa turpoomaan... En oo kyl ennen huomannu tällasta, kyl se kohdun kasvusta mun mielestä aiemmin on kasvanu, eli alavatsalta eikä tällaseks kaljamahaks... :-) Mut aika myöhään on aina ruvennu kasvamaan, ehkä n.20-viikoilla selkeemmin. Ekaa odottaessa yks opettaja ei ollu huomannu vielä kuukautta ennen laskettua aikaa ja ihmetteli, kun sanoin, etten välttämättä pysty olemaan kurssin loppuun... " Ootko lähdössä matkalle, vai?" Piti sit mahaa osoitellen selvittää, et täällä on tämmönen kaveri, joka saattaa haluta ulos... :-)

Hauskaa ja hyvävointista päivää kaikille!

Summersnow rv12

Vierailija
10/27 |
02.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesä06: Syvimmät pahoitteluni.. En voi kuin lähettää ajatukseni ja toivottaa teille voimia.

...

Sitten Rosa, kerropa mille ne potkut tuossa vaiheessa tuntuu? (tarkkaa kuvailua kaivataan) Niin saapi sitten itsekin tutkailla ja tarkastella.

Tytteli: Sama täällä, ihan PAKKO ostaa tänään vaatteita.

Onneksi tuli veronpalautusta hieman.

Mitäs muuta, töissä tylsää, ja pitkä viikonloppu odottaa. Onneksi, jotenkin olen niin väsynyt ja vetämätön olo. Saa nukkua pitkään. Paitsi että pakko ryhtyä siivoamaan kaappeja ja sellaisia, ainakin näennäisesti. Molempien äidit tulevat sunnuntaina kyläilemään, ja pitäisi ainakin näyttää siistiltä.

Miehellä on tänään töistä pikkujoulu. Jotenkin ajattelin, että tulee sellainen fiilis näin joulunalusaikaan, että pitää päästä kaupungille pikkujoulua viettämään, mutta ei onneksi. Saan käydä illalla rauhassa kaupassa ja hoidella kotona tekemättömiä töitä.

Miten muilla? Onko odotettavissa pikkujouluja ja millä mielellä?

Saa nähdä koska tämä salaisuus paljastuu, nyt onneksi alkaa " vaaravyöhyke" loppumaan, eikä paljastuminen nyt niin vakava juttu enää ole.

Mietin vain onko olemassa oikeaa " järjestystä" ? Molempien äidit tietää jo, mutta ei kukaan muu. Ajattelin, jos vaikka ainakin siskoille & veljille kertoo ennenkuin töissä. Miettivätkö muut tälläisiä vai olenko vain outo?

Eilen muuten rahtasivat lunta kärrykaupalla jonnekin (tod.näk.lumenkaatopaikalle), mutta ajattelin heti, että Krisselle niitä viedään.. x)

Hauskaa perjantain jatkoja!

Mrs.Marple & Rääpäle, rv 12+6

Vierailija
11/27 |
02.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

...tosta huuto.netistä: Onko paljon kokemuksia? Kuinka tavaroiden saaminen ja maksaminen yleensä hoituvat? Minulle ihan uusi juttu, mutta vaikuttaa ihan järkevältä. Kuinka realistisia noi lähtöhinnat mahtaa olla, vai onko alhainen lähtöhinta vain yritys kalastaa paljon huutoja. Aika edukkaita vaunujen lähtöhintoja mun mielestä... En kyl montaa selannu.

Vierailija
12/27 |
02.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoittelen nyt taasen, on niin paljon helpompi käydä lukemassa kuin vaivautua kirjoittamaan...

Np-ultra meilläkin onnellisesti takana ja kaikki on kunnossa. Laskettu aikamme on tähän saakka ollut täysi mysteeri, ja nyt pienokaista odotetaan syntyväksi jo 04.06.2006. Jotenkin tota ultraa pelkäsi näin toisen lapsen kanssa ihan tosisaan, eka odotus mulla ainakin oli niin autuaan tietämätön kaikista mahdollisista kauhuskenanarioista.

Sitten pissa, kakka, oksennus ja erite-osasto:

Virtsaputkentulehdus on ollut seuranani ja taidan kyllä pyytää toisen kuurin, kun ei näytä talttuvan. Sitten vielä, mulla on tosi runsasta valkovuotoa ollut, onks muilla? Paha olo on helpottanut tosi paljon. Oi, ihana keskiraskaus, täältä tullaan.

Äippä, Malin ja Kusti (13+5)

Vierailija
13/27 |
02.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

:-) No älä nyt tosissaan kaappeja sentään siivoa, et kai sä anoppeja kaappiin meinaa laittaa? :-) Meillä jää kyllä niin niukille tänä vuonna joulusiivoukset, ellei mies niitä hoida... Ei musta vaan oo kuin voimaan pahoin. Paitsi aamupäivisin, mut ei heti tee mieli alottaa rehkimistä vaan tankata verensokerin ylläpitämiseksi... Ja nettihöpötellä. :-) Jouluvalon varastosta noutaminenkin oli ponnistus, ja loppujenlopuksi... muuntaja hukassa! Harmittaa. Eli ei oo sitä yhtäkään jouluvaloa vieläkään. Joulukalentereille hakkasin äsken naulat seinään. Ja valmistaikinapipareita leivottiin eilen (=lue: mies ja lapset leipoivat, minä nostelin peltejä uuniin urhoollisena)! Eli jotain jouluista sentään!

Vierailija
14/27 |
02.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anoppi kaappiin.. Hmmm...

No ei vainen, ovet täytyy ainakin putsata ja sitten vaikka liimata ovet kiinni ettei kukaan niihin kurki. Siivousintoilija en ole, mutta jotenkin aina tulee joulun aikoihin sellainen fiilis että pitäisi siivota kaikki ja täydellisesti. Perua lapsuuden jouluista?

Joulukoristeita ei ole vielä laitettu, sekin on viikonlopun hommia, ainakin valot täytyy saada palamaan. Joulukalenterikin unohdettiin eilen raaputella, noh, tänään sitten kaksi luukkua!

Vierailija
15/27 |
02.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

summersnow:

...tosta huuto.netistä: Onko paljon kokemuksia? Kuinka tavaroiden saaminen ja maksaminen yleensä hoituvat? Minulle ihan uusi juttu, mutta vaikuttaa ihan järkevältä. Kuinka realistisia noi lähtöhinnat mahtaa olla, vai onko alhainen lähtöhinta vain yritys kalastaa paljon huutoja. Aika edukkaita vaunujen lähtöhintoja mun mielestä... En kyl montaa selannu.

ite oon tuolla pörräillyt jo vuodesta 2002 saakka :)

samalla nimimerkillä sielläkin...

aloittelijalle sanoisin neuvoiksi: ei kannata huutaa sellaisilta mitään kallista joilla on vaan pari palautetta...ellet pääse sitten hakemaan tuotetta paikanpäältä!

periaatteena on että ensin huutaja maksaa huutosumman+postituskulut myyjän tilille ja sitten myyjä lähettää tuotteen.

lähtöhinnat kannattaa laittaa suht alas tuolla myydessä, niin saa sitä " lisämainosta" ...monesti tuolla tosin hinnat nousee huimiksi...eli kannattaa olla hyvinkin tietoinen mitä tuote maksaa sillä hetkellä uutena kaupassa :)

hmmm...vieläköhän olis jotain... no,saa kysellä lisää :)

krisse rv11+6

Vierailija
16/27 |
02.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, ajattelin, et selkeintähän ois mennä hakemaan tuote ja maksaa samalla, ettei tule yllätyksiä. Eihän kuvista näy, jos esim. vaunut nitisee jo viimosta päivää... Tai jos lemppaa tupakalle tms... Mut jos etukäteen pitäis maksaa, ehkä mä en oo oikee tyyppi huutonettiin. Eikäpä vaunuja tarvii ajatella(ei pitäis) ennen kevättä. Mut lähistöllä olevia vois hyvin käydä kattoon. Ja kai se ostositoumus edellyttää, et myös myyjä on antanu oikeaa eikä kaunisteltua tietoa?

Vierailija
17/27 |
02.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

tietty tuote pitäis vastata kuvausta...ja jos ei oo tyytyväinen voi aina myyjän/ostajan kanssa neuvotella mahdollisista hinnanalennuksista tai kaupan purusta...noitten kanssa vaan tuppaa olemaan välillä erimielisyyksiä ihmisillä :(

ja siksikin minä ostan isommat ostokset vain jos pääsen ne paikanpäältä noutamaan...

kaikista hankalinta tuolla tuntuu olevan vaatteiden luokittelu...jonkun mielestä siisti vaate saattaa toisesta olla nukkavieru...

nyt silittelemään ukolle pikkujoulu paitaa illaksi

krisse rv 11+6

Vierailija
18/27 |
02.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällähän on tänään hyvän tuulisia ihmisiä. Taitaa joulukuu tehdä tehtävänsä:)

Täytyyhän jokun siis tulla latistamaan tunnelmaa:-(

Nyt on jo kaikki täällä olosuhteisiin nähden hyvin. Ollaan tässä kahden viikon saikulla. Ja kielletyjä asioita on iso nippu -siivous, lumityöt, nostelu, rakastelu.....

Joo aamulla heräsin housut veressä ja oli oikein kunnon menkka jomotukset päällä. Eikun naistentautien poliklinikalle vaan. Sieltä meinasivat käännyttää, kun ei ollut tota tk:n lähetettä. Grrrrr enpä suostunut. Jokusen tunnin siellä makoilin ja odottelin pohtien vaikka mitä. Onneksi oli tuttu ja erittäin ammattitaitoinen lääkäri, joka katsoi.

Mulla on siis tuo istukka koudunsuun päällä ja sitä nyt seuraillaa. Täällä taisi jollakin muulla olla sama juttu. Kyllähän mua ihmetytti siellä ke ultrassa, kun se kätilö sanoi, että istukka on jokapuolella kohtua. Selvisihän tuokin sitten tarkemmin.

Nyt sitten ollaan kotona ja istutaan lääkärin määräyksestä sohvalla ja töllötetään telkkaa:-) Toivottavasti tästä on apua. Taas on pelko perseessä, kun noi mun keskenmenot on olleet jostain syystä sellaisia, että LA on ollu kesäkuussa. Eipä lähdetä taikauskoiseksi, kun vauvalla oli kuitenkin kaikki asiat hyvin. Oli kiva nähdä kaveri uudestaa ja kahden viikon päästä pääsee taas kurkkaamaan.

No synkistelyt sikseen tässä on se hyvä puoli, että ei tarvi mennä töihin. Päästiin siitäkin pohdinnasta, että pitäiskö hakea saikkua, kun väsyttää niin juupelisti.

Lytte + Masukki 11+6

Vierailija
19/27 |
02.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota rauhallisesti, pistä isäntä siivoamaan ja hakemaan kunnon videokirjasto lainaamosta katsottavaksi.

Kaikki sujuu varmasti hyvin!

*lähettää positiivisia ajatuksia*

_____

Vielä 2 h töissä ja sitten 4 pvän pidennetylle viikonlopulle.

JES!

Vierailija
20/27 |
02.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelin nyt kirjoitella välillä ensin, luen sitten mitä kerkiän... Pojan päiväunista kun on mennyt jo yli puolet...

Olin eilen vihdosta viimein siellä np-ultrassa, näytti 1,7mm joten no hätä... Sieltä tullessani naureskelin, että kovasti on erimoista odottaa toista. Poikaa odottaessa hermoilin, että haluanko nyt tietää sen niskapoimun vai en... No kun en itse maininnut siitä mitään, niin yllättäen lääkäri jo toteskin, että se on normaali... Nyt en edes miettinyt koko asiaa vaan mielessä pyöri, että mitäs jos sieltä ei mitään löydykään... Ihan on ollut niin epätodellinen olo tämän raskauden aikana, vaikka pahoinvointia ja ällötystä olikin (Siis nyt jo oikeastaan ohi!!!). Osittain sitä varmasti alkoi epäillä kun oli sitä vuotoa, vaikka se oli ruskeaa ja sitä tuli vain teelusikallisia, niin silti jotenkin epäili, et mahtaako siellä oikeasti olla mitään tai jos oli niin elääkö enään... Mutta nyt on huolet hälvenneet! =) Pikku kakkonen heilutteli äiskälle sieltä masusta kovasti...

Viime viikonloppuna tosiaan helpotti kuin taikaiskusta tuo ällötys, eikä ole enään niin kovasti väsyttänytkään. Toisaalta taas flunssa on yrittänyt saada otetta oikein kunnolla ja hammastakin särki 2 vuorokautta... ei o heleppoo ei... =)

mutta nyt saa riittää tämä meikäläisen napaan tuijottelu ja alan lukea teidän kirjoituksia...

-Pöhköfanttí 12+2-