Toivotko että oma lapsesi jatkaisi samalla alalla kuin sinä?
Mitä jos ei pääse opiskelemaan samaa alaa,petytkö?
Kommentit (30)
kuin tätä IT-alan YT:eistä toiseen sinnittelemistä. Vaikka mistäpä sitä tietää, mikä on IT-alan tila sitten kun tuo nyt 8-vuotias on aikuinen...
hakenut amikseen, joten joko he eivät sinne halua tai sitten he ovat sinne liian tyhmiä (?) edes pyrkiäkseen sinne. Ja ihan näin meidän kesken: ammattikoulustakin voi jatkaa yliopistoon ja tohtoriksi, ei siihen ylioppilastutkintoa tarvita.
mutta kysymys kuuluukin, entä jos he eivät haluaisi yliopistoon ja tohtoriksi? Oletko varma ettet nyt puhu äidin haluista?
ja vieläpä käsittääkseni ihan tyytyväisinä, koska opinnot etenevät hyvin.
hakenut amikseen, joten joko he eivät sinne halua tai sitten he ovat sinne liian tyhmiä (?) edes pyrkiäkseen sinne. Ja ihan näin meidän kesken: ammattikoulustakin voi jatkaa yliopistoon ja tohtoriksi, ei siihen ylioppilastutkintoa tarvita.
mutta kysymys kuuluukin, entä jos he eivät haluaisi yliopistoon ja tohtoriksi? Oletko varma ettet nyt puhu äidin haluista?
eli mitä ihmettä intät? Totta kai tuo vastaa omien toiveitteinsa mukaan kuten muutkin.
kristillisen järjestön paikallisseurakunnan johtajana, kaupallisella puolella: kääntänyt kirjoja, ollut free lance toimittajana, markkinointipäällikkönä, viestintäpäällikkönä, liiketoiminnan kehittämispäällikkönä, coachannut henkilöstöä jne.
Olen myös opiskellut yliopistossa (filosofian maisteri), suorittanut kahden vuoden teologian opinnot Cambridgessä, valmistunut AMK:sta tradenomiksi...
Mä oon aina saanu itte valita - ja vaikka olen välillä tehnyt pöhköjä valintoja, mua ei ole pakotettu mihinkään vanhempieni taholta - enkä tässä vaiheessa vaihtaisi mitään kokemustani pois. (Mulla on kaksi siskoa, toinen on yrittäjä kehystysliikkeessä ja toinen on runoilija. Vapaus on ollut heilläkin...)
Aion antaa tämän saman vapauden tyttärilleni:-)
olen sairaanhoitaja. Mutta valinta on lapseni.
Päinvastoin. Toivon että lapseni ei edes harkitse valitsemalleni alalle opiskelemista. Tällä alalla joutuu tekemään ihan älyttömästi töitä, laitta itsensä ihan täysin likoon ja vapaa-aikaansa joutuu uhraamaan töille. Tämän vielä kestäisi jos tässä ammatissa pääsisi rikastumaan, mutta on melkein suomen huonoiten palkattu ammatti. yrittäjäpohjalla tuloilla pärjää jos tekee todella pitkää päivää ja asiakkaita riittää. Moni meidän alan yrittäjä elää köyhyysrajan alapuolella koska ei ole tarpeeksi asiakkata ja yrityksen kulut on pilvissä.
Ja ei en todellakaan aio jäädä tälle alalle. Äitiysloman jälkeen lähden opiskelemaan alaa jossa minulla on mahdollisuus saada työstäni palkkaa, jolla voin elättää perheeni.
Toivon, että lapsi löytää oman juttunsa ja suuntautuu työhön, jossa viihtyy ja jolla saa elätettyä itsensä ja perheensä.
Tiedän varoa (vastaavasta jo ihan liiaksikin kokemusta, huokaus).
Toivon, että hän jatkaa esim miehen alalla.
melkein kaikkien työ on ihan kauheaa?