Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

G: Jos sinä hairahtuisit pettämään kerran ja katuisit, haluaisitko että puolisosi antaisi anteeksi?

Vierailija
13.11.2012 |

Entä jos miehesi tekisi sinulle samoin - antaisitko sinä anteeksi?

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
13.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ainoa syy mustasukkaisuuteen on se ettei itse pystyisi olemaan uskollinen, se saa epäilemään.

Aika mustavalkoisia kuvitelmia monella. Ei pettäminen ole merkki siitä että suhteessa menee huonosti ja kyllä, pettämään voi vain hairahtua. Etenkin alkoholin ollessa kuvioissa.

[/quote]

"

Aika mustavalkoista on sunkin ajattelu mustasukkaisuudesta :D Itse uskon sen johtuvan useimmiten omasta huonosta itsetunnosta ja epävarmuudesta. Mutta jälkimmäisestä olen samaa mieltä,kyllä voi hairahtua ilman sen syvällisempiä syitä.

Vierailija
22/25 |
13.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies antoi anteeksi. Tietysti halusinkin saada anteeksi. Ei pettäminen meillä ollut se ongelma, vaan oire ongelmista. Nyt opetellaan uudestaan elämään, rakennetaan luottamusta.

Antaisin miehellenikin anteeksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
13.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta tuskinpa niin kävisi,mies on muutenkin sairaalloisen mustasukkainen. Itse en antaisi anteeksi,luottamukseni voi pettää vain kerran.

Kun nainen menee vakavaa parisuhteeseen hän on varma että on miehensä palvoma vaikka unohtaisi intiimielämän ja ottaisi toisen itsestäänselvyytenä.

Kun mies menee vakavaan parisuhteeseen, hän on varma että on aina intiimiasioissa tyytyväinen vaikka hän unohtaisi lepertelyt ja miellyttämisen ja ottaisi toisen itsestäänselvyytenä.

No nämä kaksi ovat rakastuneet ja onnensa kukkuloilla. Välimatkaa voi olla tuntien ajomatka mutta ei se häiritse. Aina on aikaa ja rahaa ja mahdollisuus tavata.

No sitten alkaa se parisuhdearki, avoliitto, avioliitto. Onnen kukkulalla tuleekin huipun jälkeen se arkistumisen alamäki.

Jo tulee seuraavaksi seestyneen suhteen laakso. Mies ei koe olevansa tyytyväinen ja nainen ei koe olevansa kaikkein ihanin.

Sitten on se pahin. Minua ei kiinnosta jos sinä olet tyytymätön. Sinulla ei ole oikeutta seksiin/liehittelyyn koska joku joskus 2000 vuotta sitten sanoi niin. Kysymys on vaan siitä että miten vähään tyydyt. Jos sinä mokaat ja petät, minä heitän sinut kadulle/vien sinulta lapset. Sinun haluilla/itsetunnolla ei ole väliä koska minulla on oikeus kieltää sinun onnesi/ihmisyytesi.

Olisiko meidän aika siirtyä eteenpäin?

Ihmistä ei ole tarkoitettu yksiavioisuuteen. Jos olisi niin me oltaisiin kehitytty lajina sellaiseksi. Onko liiton tärkein tehtävä siis vain rajata elämä niihin luonnottomiin rajoihin?

Aitoa rakkautta peräänkuullutan. Ei sivujen mittaista ehtoluetteloa.

Vierailija
24/25 |
13.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta en voi vaatia. Toivoisin että voisimme jatkaa yhdessä, olisin valmis tekemään töitä saavuttaakseni luottamuksen uudestaan.

Itse olisin valmis yrittämään jos mies pettäisi. Hänen olisi kuitenkin oltava valmis tekemään töitä suhteen eteen. Hänen pitäisi ymmärtää että anteeksianto ei tapahdu yhdessä yössä eikä edes kuukaudessa. Luottamuksen takaisinsaaminen vaatii vielä kauemmin. Haluaisin todennäköisesti parisuhdeterapiaan.

Minulle avioliittomme tarkoittaa elämänmittaista suhdetta. Yhdessä selviämistä myötä ja vastoinkäymisissä, toisen hyvin ja huonoina hetkinä. Sekä anteeksiantoa. Aika suuria asioita pitäisi tapahtua, että hylkäisin mieheni. Yhdenkerran tapahtunut hairahdus kun punnitaan kaiken yhdessä kokemamme ja rakentamamme kanssa, niin pettäminen ei muuttaisi ajatuksiani avioiliitosta ja mitä se minulle merkitsee. Kaikesta selvitään yhdessä jos molemmilla on riittävästi tahtoa, arvostusa, rakkautta ja ymmärrystä. Tuntuu hullulta että jotkut ovat valmiita lopettaamaan pitkiäkin suhteita kumppanin yhden mokan takia. Toki parisuhteen arvoihin kuuluu myös meillä vastuu ja uskollisuus, mutta kaikki tekevät virheitä. Tämä on siis minun näkemykseni, en tidä mitä mieltä mieheni on, olisiko hän valmis anteeksiantoon.

Vierailija
25/25 |
13.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eri asia, että koenko ansaitsevani sitä anteeksiantoa. En itse antaisi anteeksi miehelleni, vaikka hänkin sitä toivoisi.

Olisit pitänyt haarasi kiinni, niin ei tartte parkua jälkeen.