En malta odottaa ensi kevättä, kun voimme alkaa yrittämään
kolmatta lasta. Toinen menee kouluun vuonna 2014 ja saan olla kotona hänen ekan ja tokan luokan. Toukokuussa jos alkaa yritys niin sitten vauva voi syntyä helmikuussa... Useamman kuukauden yritykseen pitää toki varautua. Kaikki toki korkeimman kädessä! Ikääkin mulla jo kohta 40v ja saan paljon kaipaamani iltatähden. Nyt tuntuu että meidän poika on vielä niiiin pieni, vaikka on jo viisi. Olen myös onnellinen, että hän on saanut olla pieni kauan. Toki suuri ikäero hieman mietityttää... Onko muita edes vähän samassa tilanteessa olevia?
Kommentit (9)
niin voit alkaa jo yrittämään ;)
Luultavasti et tule heti raskaaksi ja ainahan voi tulla keskenmeno tai tuulimunaraskaus :(
Olet kuitenkin 9kk raskaana ja sitten voit olla vielä 3v.kotona niin eikös nyt 5v. poika ole jo silloin n.9v. kun menisit taas takaisin töihin?
entäpäs jos se vauva syntyykin vasta sitten kun kuopus onkin jo tokaluokkalainen...?
Vain kaksi. Siksi ei voi vielä ruveta hommiin...
Ettei ihan noin kauaa mene. Siis yli vuotta. Ennen olen tullut raskaaksi ensi kierrosta . Tosin esikoisen aikaan olin vasta 20v
Ettei ihan noin kauaa mene. Siis yli vuotta. Ennen olen tullut raskaaksi ensi kierrosta . Tosin esikoisen aikaan olin vasta 20v
minäkin tulin raskaaksi parissa kuukaudessa kolme kertaa. Nyt neljättä koitettiinkin jo 10kk ennen kuin tärppäsi. Ja mä olen vielä alle kolmekymppinenkin.
miettinyt vähän samantyylistä kuviota, eskoinen menee myös 2014 kouluun ja olisi varmasti kiva tulla koulusta kotiin niin että äiti olisi kotona.
Nuorempi on tällä hetkellä 3,5 v ja ikäerot mietityttävät. Pitävätkö vanhemmat lapset sitten vauvalle seuraa vai onko jo niin omat kuviot ja kaverit, että pienintä pitäisi jatkuvasti hauskuuttaa.
Ja toisaalta, jaksaako samaan rumbaan vielä kerran ryhtyä, en tiedä.
Kun kerran kaikki on joka tapauksessa epävarmaa. Jos haluatte niin siitä vaan yrittämään. Ja kolmosluokkalainenkin on pieni olemaan yksin, ja kakkosella vielä pääsee yleensä ip-kerhoihin jos et enää kotona voi olla.
Omasta kokemuksesta sanoisin että se eka vauvavuosi ja ekaluokkalaisen koulunaloitus olisi ollut parempi osua eri vuosiin. Koulainen ei saanut kaikkea sitä tukea, aikaa ja paneutumista äidin taholta mitä koulunaloitus vei kun vauva imi kaikki mehut. Eskarivuotena vauva ja toinen vuosi vielä kotona ekaluokkalaisen apuna olisi minun kannattama optimointi.
ryhtymästä heti hommiin??