Mihin vedenkeitintä tarvitaan?
En ole vielä keksinyt käyttöä vedenkeittimelle, joten en ole sellaista hankkinut. Ei ole koskaan tullut sellaista oloa kun olen jotain kuumentanut, että "voi kun olis vedenkeitin".
Mihin sitä tarvitaan?
Kommentit (60)
joiden mielestä vedenkeitin on kätevämpi ja nopeampi kuin liesi, ei ole induktioliettä. Ei tietysti tarvitsekaan olla, mutta noin ei voi tosiaan sanoa, jos omistaa induktion. Se kun on paljon nopeampi, ja vedenkeittimestä tulee tosiaan tarpeeton.
Ei tosiaan ole induktioliettä, mutta vaikka olisi, uskoisin pitäväni vedenkeitintä edelleen kätevänä sen kannumaisen muotonsa vuoksi juuri tee- ja kaakaovesien keittämiseen ja kaatamiseen. En edelleenkään kaipaa aikaa, jolloin piti läträtä kattilasta vettä mukeihin. Ruoanlaitossa induktioliesi varmasti voittaa vedenkeittimen mennen tullen. Meillä ei vain satu induktioliettä olemaan, mutta jos uutta ollaan harkitsemassa, sellainen kyllä sitten hankitaan. :) -29-
koskaan kuullut teepannusta? Se näyttää tältä: <a href="http://www.google.fi/imgres?q=teepannu&um=1&hl=fi&sa=N&biw=1366&bih=673…" alt="http://www.google.fi/imgres?q=teepannu&um=1&hl=fi&sa=N&biw=1366&bih=673…">http://www.google.fi/imgres?q=teepannu&um=1&hl=fi&sa=N&biw=1366&bih=673…
Siinä on tosi kätevä kannumainen muoto, eli sillä voi lämmittää vettä liedellä, kaataa helposti kuppiin ja vielä tuoda kannun pöytään :)
Olen kuullut ja nähnyt ja vanhemmillani on edelleenkin teepannu. Mutta kun se on hitaampi versio, hitaalla liedellä - eli ei minun juttu. Jäikö se ymmärtämättä aikaisemmista viesteistä? :D
joiden mielestä vedenkeitin on kätevämpi ja nopeampi kuin liesi, ei ole induktioliettä. Ei tietysti tarvitsekaan olla, mutta noin ei voi tosiaan sanoa, jos omistaa induktion. Se kun on paljon nopeampi, ja vedenkeittimestä tulee tosiaan tarpeeton.
Ei tosiaan ole induktioliettä, mutta vaikka olisi, uskoisin pitäväni vedenkeitintä edelleen kätevänä sen kannumaisen muotonsa vuoksi juuri tee- ja kaakaovesien keittämiseen ja kaatamiseen. En edelleenkään kaipaa aikaa, jolloin piti läträtä kattilasta vettä mukeihin.
Ruoanlaitossa induktioliesi varmasti voittaa vedenkeittimen mennen tullen. Meillä ei vain satu induktioliettä olemaan, mutta jos uutta ollaan harkitsemassa, sellainen kyllä sitten hankitaan. :)
-29-
"läträä kattilasta vettä mukeihin", vaan minulla on tosiaan sellainen teräksinen kuumajuomakannu. Samassa kannussa keitetään vesi, kaadetaan vesi mukeihin, ja nostetaan sitten kannu pöytään, jos sattuu tarvitsemaan toisen kupin.
Mahtavaa, että sinä et läträä, ja että sinulla on sitä varten kuumajuomakannu. :D Mutta meillä kun ei sitä induktioliettä ole, niin ei ole tarvetta kuumajuomakannullekaan. Joten mitään kannua hitaalle normiliedelleni en aio ostaa, kun vedenkeitinkin on olemassa. Älä nyt itseesi ota. :D
-29, 41-
itse kun puhuit "kattiloiden kanssa läträämisestä", niin kerroin vaan ettei tarvitse läträtä. Ja liedellä voi keittää ihan tavallisellakin vesipannulla, ei tarvitse olla kuumajuomakannua. Jos ei ole induktiota, niin sitten se on kyllä hitaampaa, eikä tavallaan kannata. Aika monella nykyään kyllä on.
kiinnosta tuollainen teräskannu, jos sen kerran voi nostaa pöytäänkin. Vedenkeitintä kun ei tosiaan voi nostaa pöytään, ja meillä juodaan usein vieraiden kanssa olkkarissa teetä/kahvia, niin olisi kiva pitää kuuma vesikin siellä valmiina. Meillä kun olisi jo induktio, joten olisi nopeampi keittää.
mun vedenkeittimen voi nostaa pöytään? Se kannuosan saa irti alustastaan, joka on töpselissä kiinni. Eikä tarvi napsautella mitään ylimääräisiä osiakaan kannuun kiinni, kun pohjaosa on muovia, joka ei kuumene vettä lämmittäessä.
sitä teevettä jne. voi sitten lämmittää mikrossa, ihan yhtä energiatehokasta sekin on.
Aika harva pesee mikronsa niinusein, että siitä ei tarttuisi kuumennettavaak veteen jotakin aromia. Ajatus makaronilaatikon makuisesta teestä on teenystävälle erittäin vastenmielinen.
Eikä todellakaan ole nopeaa saati tyylikästä kuumentaa jokaista kupillista erikseen mikrossa. Siinä sitten seurua odottelee jäähtyneet kupit edessä ennen kun viimeisin on saanut mikrotetun vetensä. Yök yök yök.
kiinnosta tuollainen teräskannu, jos sen kerran voi nostaa pöytäänkin. Vedenkeitintä kun ei tosiaan voi nostaa pöytään, ja meillä juodaan usein vieraiden kanssa olkkarissa teetä/kahvia, niin olisi kiva pitää kuuma vesikin siellä valmiina. Meillä kun olisi jo induktio, joten olisi nopeampi keittää.
mun vedenkeittimen voi nostaa pöytään? Se kannuosan saa irti alustastaan, joka on töpselissä kiinni. Eikä tarvi napsautella mitään ylimääräisiä osiakaan kannuun kiinni, kun pohjaosa on muovia, joka ei kuumene vettä lämmittäessä.
ei voi, ja mieluummin sitten ostan induktiolle soveltuvan kannun/pannun kuin uuden vedenkeittimen vain siksi, että sen voi sitten nostaa pöytään. Mieluummin ostan nopealle liedelle sopivan vekottimen.
veden aina halutun lämpöisenä 60-80-90 astetta valinnan mukaan. Laitan sen aina päälle kun tulen töistä ja saan lämmintä vettä aina tarvittaessa vaikka teehen tai kahviin.
en halua yhtään ylimääräistä johtoa keittiööni jatkuvasti lojumaan, joten siksi käytän vesipannua. Vaikkei ole edes sitä induktiota, ei mulla niin kiire ole! Toki seuraavassa keittiörempassa varmaan sekin laitetaan, jos/kun hellakin uusitaan.
en juo teetä koskaan. En keksi mitään sellaista tarkoitusta, että se pitäisi hankkia. Jos jotain on pakko hellalla keittää, käytän kattilaa. Turhake.
Ei tosiaan ole induktioliettä, mutta vaikka olisi, uskoisin pitäväni vedenkeitintä edelleen kätevänä sen kannumaisen muotonsa vuoksi juuri tee- ja kaakaovesien keittämiseen ja kaatamiseen. En edelleenkään kaipaa aikaa, jolloin piti läträtä kattilasta vettä mukeihin.
Ruoanlaitossa induktioliesi varmasti voittaa vedenkeittimen mennen tullen. Meillä ei vain satu induktioliettä olemaan, mutta jos uutta ollaan harkitsemassa, sellainen kyllä sitten hankitaan. :)
-29-
induktio, niin pitäisit vedenkeitintä parempana, koska et halua kaataa kattilasta vettä mukiin? No en minä kaadakaan, vaan käytän tosiaan sitä vesipannua. Siinä on "kannumainen muoto", ja on paljon nopeampi kuin vedenkeitin, kun on tosiaan se induktioliesi ;)
Veden keittämiseen käytän. Juon paljon teetä. Ei ole mitään induktiota enkä muutenkaan koe kattilassa veden keittämistä mielekkääksi kun vedenkeitin on niin kätevä.
Käytän molempia tosi paljon :D
Vedenkeittimellä lähinnä teevesi, sitä menee monta kertaa päivässä. Ja vaikka on tosi hyvä liesi, on tuo hyvä vedenkeitin ihan yhtä nopea, lisäksi paljon kätevämpi pöydässä ja meidän rosterinen keitin on kyllä kauniimpi kuin tuo flirt, mikä sinänsä on oikein mainio idea. Jos teen isoa ruokasatsia, käytän vedenkeitintä, siitä on tosi kätevä lorauttaa vettä ruuan joukkoon jne.
on teenkeitin. Sillä voi myös keittää pelkkää vettä ilman tee-osaa. Kätevin ikinä ja tulee parhaat teet sillä tehden irtoteestä. :)(pussittntkin voi tehdä tosin sillä)
vedenkeittimestä, tämä av ei sitten petä koskaan :)
Hillitön keskustelu vedenkeittimestä, tämä av ei sitten petä koskaan :)
Ihan loistava ketju!
kun katsoin, että kaksi sivua asiaa. Ajattelin, että tämä on joku huumoriketju, koska ap:n kysymys oli niin absurdi.
Mutta täällähän on saatu kaksi sivua keskustelua ihan vaan vedenkeittimestä! Hyvä AV!
Olen tosi ylpeä tästä ketjusta! :)
ap (joka siis kyllä oli ihan tosissaan kysymyksensä kanssa)
Olen tosi ylpeä tästä ketjusta! :)
ap (joka siis kyllä oli ihan tosissaan kysymyksensä kanssa)
enemmän kuin kahvia, joten siihen käytän eniten.
Turvallisempaa, tehokkaampaa ja helpompaa kuin kattilassa lämmittäminen. Niin ja hankin vielä sellasen keittimen, jossa saa lämpötilan valittua, kun en tartte aina kiehuvaa.
Käytän myös kun vaikka pastaa varten keitän vettä.
Firt-kannua ei taida enää saada?
Meillä on induktioliesi, ja vedenkeitin meni vastikään rikki. Liedellä ei kestä kauaa kuumentaa teepannullista vettä mutta silti kaipaan automaattista virrankatkaisua sekä lämpötilasäädintä. Ollaan hommaamassa uutta vedenkeitintä näistä syistä.
Mahtavaa, että sinä et läträä, ja että sinulla on sitä varten kuumajuomakannu. :D Mutta meillä kun ei sitä induktioliettä ole, niin ei ole tarvetta kuumajuomakannullekaan. Joten mitään kannua hitaalle normiliedelleni en aio ostaa, kun vedenkeitinkin on olemassa. Älä nyt itseesi ota. :D
-29, 41-