Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos lahjoitat vaatteita ja tavaraa, mitä väliä sillä mihin menevät?

Vierailija
13.11.2012 |

Kun kerran niistä ilmaiseksi luopua haluat.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
13.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

menevätkö ne jollekin tarvitsevalle lahjaksi vai jollekin harmaata liiketoimintaa harjoittavalle myyntiin, niin mieluummin niille tarvitseville.

Vierailija
2/8 |
13.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lahjoitan siis kohteisiin, joista ole varma, että on sitä iloa.

Netissäkin oli just ilmoitus, jossa joku kerjäs kaikkee tavaraa, jotta saa itselleen rahaa, aika säälittävää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
13.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ylimääräistä tavaraa markkinahinnaltaan 400 euron edestä, josta haluan päästä eroon.

Koska olen kiireinen uraäiti ruuhkavuosien keskellä, ei minulla ole juurikaan aikaa myydä tavaroita.

Saatan siis antaa ne pois.

On useita kohteita, minne voisin tavarat lahjoittaa:

a) Naapurin moskeija. Tavaroista saaduilla rahoilla tuetaan islamilaisen yhdyskunnan kehittymistä ja kasvua kotipiirissäni.

b) Lähetystyö. Kristillinen seurakunta kerää rahaa lähetystyötä varten Suomessa ja ulkomailla.

c) Löytöeläintalo. Rahat menevät paikallisten kodittomien kissojen hoitamiseen.

d) Joku valitsemani köyhä. Annan tavarat tarvitsevalle, joka käyttää niitä itse tai myy eteenpäin. Hyöty tai rahat menevät kyseisen köyhän elämänlaadun parantamiseen.

e) Joku rikas.

f) Roskis. Tämä ei ole huonoin eikä viimeisin valinta tässä listassa. Ennemmin saattaisin laittaa arvokasta tavaraa roskiin, kuin lahjoittaa sitä väärään kohteeseen.

Tänään lahjoitin tavaraa noin 400 euron arvosta. Arvaattekos mihin näistä meni?

Vierailija
4/8 |
13.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

asevarusteluun tai turhamaisen tuksun meikkeihin, vaan hädässä olevan ihmisen ruokaan tai vaatteisiin.

Jos lahjoitan vaatteen, haluan sen juuri sille ihmiselle, jota ajattelin, enkä turhautuneen kotirouvan kauppatavaraksi riistokirppikselle.

Vierailija
5/8 |
13.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse valitsisin sen vaihtoehdon, olen kuitenkin tyytynyt SPR:n.

Vierailija
6/8 |
13.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieluiten tuen ihmistä hädässä suoraan. Käytännössä on kuitenkin vaikea löytää avuntarvitsijaa. Saati sellaista, joka olisi voinut tavarat meiltä yhdessä erässä noutaa.

Joten tavarat menivät toiseen kohteeseen. Lisää arvauksia?

4

Vierailija
7/8 |
13.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ilman muuta haluaisin että lahjoittamani tavarat menisivät tarkoitukseen jota pidän eettisesti tärkeänä.

Koska minulla ei ole aikaa siihen, että valitsisin huolella sen tarvitsevimman ja veisin kamani hänelle, laitan ne joko lähetyslaatikkoon (olen ateisti enkä kannata kristinuskon tuputtamista ihmisille) tai UFFiin (jota kritisoidaan muistaakseni siitä että suurin osa tuotoista uppoaa organisaation omiin hallinnollisiin kuluihin). Olen sitä mieltä että huonohkokin kohde on kuitenkin parempi kuin se että heittäisin tavarat pois.

Vierailija
8/8 |
13.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja saan paljon iloa siitä kun olen auttanut lähimmäistäni. Yleensä annan opiskelijoille tai yh-äideille. Viimeksi annoin opiskelevalle nuorelle farkkut ja yh-äidille pohjamaalia sekä kynsilakkoja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä yksi