Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minä olen ollut ylpeä kotiäiti

Vierailija
13.11.2012 |

3 lasta ja tiedän tehneeni lapsilleni palveluksen kun jaksoin olla kotona hoitamassa ne ekat vuodet enkä kiikuttanut 1v hoitoon.

Ymmärrän että kaikilla ei ole taloudellisesti tämä mahdollista eikä se päivähoito niin paha asia ole mutta kyllä se vaan niin on että 1v lapsen paras paikka on kotona!

Kateelliset panettelevat kotiäitejä sitä se on eikä mitään muuta. Sitä paitsi takuulla tulee yhteiskunnalle edullisemmaksi kun joka ikistä mukulaa ei viedä sinne tarhaan heti yhteiskunnan hoidettavaksi.

t. nykyään jo työssä käyvä ex-kotiäiti ja ylpeä siitä!

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
13.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika monet uraohjusäidit tuttavien joukossa ja aina juuri heidän taholtaan esiintyi tätä panettelua jostain kumman syystä...ettei vaan olis se omatunto joka siellä kolkuttelee ja sitä yritetään hiljentää muita mollaamalla!

Vierailija
2/22 |
13.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun mielestä te kotiäidit täällä palstoilla eniten löyhytätte tota statustanne. Taitaa se huono omatunto kolkutella kuitenkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
13.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ko. äiti on. Vähän eri onko kaupan kassa vai yritysjohtaja.

Vierailija
4/22 |
13.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

meistä kotiäiteinä olleista! Aika harva kuitenkin sinne kotiin kymmeniksi vuosiksi jää.

Mistä ihmeestä pitäisi tuntea huonoa omatuntoa, kun on hoitanut omat lapsensa heidän ensimmäiset elinvuotensa? Töitä ehtii silti paiskia vuosikymmeniä.

mun mielestä te kotiäidit täällä palstoilla eniten löyhytätte tota statustanne. Taitaa se huono omatunto kolkutella kuitenkin.

Vierailija
5/22 |
13.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oman erinomaisuuden kehumisella yleensä kompensoidaan jotain. Tässä tapauksessa luulen, että kyseessä on tulevan alemman eläkkeen aiheuttama harmitus.

Ensin on haluttu olla kotiäitejä ja sitten kun huomataan että rahallisesti jäädään jälkeen, alkaa hitonmoinen kompensointi.

Vierailija
6/22 |
13.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sekäettä äiti itse.

Olen käynyt työssä koska on työpaikka ja nautin että voin tehdä palkkaa perheelle mutta olen myös toisin valinnut. Mikään pakko ei ole ja olisin voinut aina jäädä kotiin tai lähteä töihin.

En jaksa kiinnostua siitä mitä sinä olet valinnut, parempi muita olet selvästi. Juu, ole vaan ylpeä itsestäsi. :(

En tajua miten jokkut kehtaa.

Eikö se vaan voi riittää että tehdään niinkuin perheelle on hyvä ja toimivaa?

Tälläisiä kirjoituksia mitä ap suoltaa niin epäilen että se elämä on ollut hyvää. Kunhan mollaat mitä muut valitsee, kaikki vaan koska sinähän itse teit toisin!

Järkyttävää.

Vierailija
7/22 |
13.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oman erinomaisuuden kehumisella yleensä kompensoidaan jotain. Tässä tapauksessa luulen, että kyseessä on tulevan alemman eläkkeen aiheuttama harmitus. Ensin on haluttu olla kotiäitejä ja sitten kun huomataan että rahallisesti jäädään jälkeen, alkaa hitonmoinen kompensointi.

Vanhuuden varalle eläke onkin ainoa elannon lähde. Ne harmaatsävyt...

Vierailija
8/22 |
13.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin monipiippuinen juttu, että sitä ei voi yleistää.

Olen ollut itse kotiäitinä yhteensä 2 vuotta, ja lapsia on 2. Lapset tehtiin aika putkeen, joten välissä on äitiys ja vanhempainvapaata.

Mutta en ihan oikeasti ymmärrä kotiäitejä, jotka tekevät lapsia 4-5 kolmen vuoden välein ja ovat näin koko ajan kotona.

Ja turha sanoa, että he eivät mitään yhteiskunnalta kulutakkaan. Joka ainoa kerta kun astut kotiportista julkiselle kadulle, alat käyttää verovaroja. Koulut ja kaikki palvelut tuotetaan verovaroilla. Me käytämme niitä kaikki, joten siihen päiväkotimaksun säästämiseen vetoaminen ei riitä kyllä ikuisesti.

Mutta se, että joku on kolmisen vuotta kotona hoitamassa lapsia, ei ole mitenkään vertailukelpoinen siihen, että siellä on yli 10 vuotta.

Vierailija
9/22 |
13.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oman erinomaisuuden kehumisella yleensä kompensoidaan jotain. Tässä tapauksessa luulen, että kyseessä on tulevan alemman eläkkeen aiheuttama harmitus. Ensin on haluttu olla kotiäitejä ja sitten kun huomataan että rahallisesti jäädään jälkeen, alkaa hitonmoinen kompensointi.

Vanhuuden varalle eläke onkin ainoa elannon lähde. Ne harmaatsävyt...

Aika monelle eläkeläiselle eläke on ainoa tulonlähde. Ja jos ei ole työeläkettä, tulee kansaneläke.

Vai meinasitko vetää itsesi kiikkuun ennen eläkeikää...?

Vierailija
10/22 |
13.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

äitejä jotka eivät selväti ole sinut omien ratkaisujensa kanssa. Siitähän se kertoo kun tarvii mollata toisia jotka ovat tyytyväisiä omiin ratkaisuihinsa.

Ja mitä kotiäitiyteen tulee niin totta kai he tekevät lapsilleen palveluksen kun eivät tunge niitä yhteiskunnan vastuulle heti kun ne sinne huolitaan vaan jaksavat hoitaa lapsiaan ihan itse!

t. entinen kotiäiti myös

Vierailija
11/22 |
13.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse ikävuosiin 2-3 asti ja voin väittää että tulen toimeen tulevalla eläkkeelläni :D

Tosin on aika kornia tässä vaiheessa laskea tienattuja eläkkeitä koska oikeastihan kukaan meistä ei tiedä mitä eläkettä tulee saamaan tai tuleeko saamaan sitä ollenkaan :D:D:D

Vierailija
12/22 |
13.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sekö on toisten mollaamista kun on ylpeä itsestään? Voi jeesus :D

Vierailija
13/22 |
13.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

huonoa omaatuntoa siitä kun on itse lapset hoidettu eikä tungettu niitä yhteiskunnan kasvateiksi mikä se maksaa kuitenkin aika paljon yhteiskunnalle enemmän!

Onneksi sentään on vielä olemassa vanhempia joille se oma lapsi on statusta ja rahaa tärkeämpi!

Vierailija
14/22 |
13.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vanhemmalle joka ihan oikeasti jaksaa ottaa vastuuta omista lapsista ja miettii heidän parastaan.

Vierailija
15/22 |
13.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sekö on toisten mollaamista kun on ylpeä itsestään? Voi jeesus :D

No lue vaikka ensimmäinen viesti kokonaan.

Vierailija
16/22 |
13.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

nöyrä asenne elämään ja ihmisiin on musta parempi. Mutta johtuukohan se siitä, että olen ollut kotiäiti jo putkeen 10 v ja aion olla vielä 3 vuotta ainakin? On jo ehtinyt nähdä monenmoista eikä tarvitse verrata itseään minkään suhteen muihin.

Vierailija
17/22 |
13.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa ap että voit oikeasti olla ylpeä siitä mitä olet tehnyt ja saavuttanut. Kunpa useampi suomalainen osaisi sen taidon. Me suomalaiset kun ollaan tällainen kateellinen ja pahansuopa kansa. "Kel onni on se onnen kätkeköön!" just joo

Vierailija
18/22 |
13.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

t.ohis vaan

Vierailija
19/22 |
13.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen ylpeä siitä että olen jaksanut olla suhteellisen hyvä äiti muutenkin. En ole tukistellut lapsiani enkä läpsinyt. Olen jaksanut olla läsnä jne...en näe tässä mitään pahaa että joku voi sanoa olevansa ylpeä siitä miten on selviytynyt!

Vierailija
20/22 |
13.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa, ap, komppaan täysillä!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä kahdeksan