Tekisitkö keittiön uudistamisen itse maalaamalla vai ostamalla uudet kaappien ovet
Jos uudet ovet maksaa 300 €?
Keittiö vasta pari vuotta vanha, mutta väärän värinen.
Kommentit (28)
Maalaaminen maksaa enemmän, jos haluaa tasaisen ja siistin lopputuloksen.
Kaffebulla kirjoitti:
Ovet voi myös maalauttaa, ei maksa välttämättä paljon! Saa tasaista jälkeä kun maalataan ruiskulla. Itse maalattuna jää aina se siveltimen jälki.
Voi käyttää myös telaa niin ei jää siveltimenjälkiä.
Ei niitä siististi saa kotioloissa tavallinen tunari maalattua. Pölyttömässä maalaamossa ne pitää ruiskulla maalata jos haluaa hyvän.
Vierailija kirjoitti:
Kaffebulla kirjoitti:
Ovet voi myös maalauttaa, ei maksa välttämättä paljon! Saa tasaista jälkeä kun maalataan ruiskulla. Itse maalattuna jää aina se siveltimen jälki.
Voi käyttää myös telaa niin ei jää siveltimenjälkiä.
Sen pitää kyl olla mohair-tela. Tekee ite jos osaa, muuten aika turhaa.
Kaffebulla kirjoitti:
No tässä aloituksessa/meillä nyt vain nämä kaksi vaihtoehtoa. Ap
Olen maalannut itse (telalla) ja siistit tuli, halvalla. Vaihdoin myös vetimet niin ovat kuin täysi eri ovet. Suosittelen siis maalausta!
Ostaisin uudet. En näkisi tuohon hintaan vaivaa, siinä pitää kuitenkin hioa, maalata pariin kertaan huolella. Menee monta päivää. Ja maalitkin maksaa. Vanhat kierrättäisin.
Olen kyllä edellisen asunnon keittiön maalannut, oli tammiset ovet ja tuli siisti tulos, josta 7v myöhemmin tykkäsi uusi omistajakin. Uusia ovia ei siihen keittiöön olisi edullisesti saanut.
Voi ap testimaalata yhden oven. Jos jälki miellyttää, maalaa loputkin. Jos ei, tilaa uudet ovet.
Onko vanhat jotkut massiivipuuovet ja uudet olisi jotain lastuliimalevyä?
Uudet ovet 300e? Me juuri äsken uudistettiin keittiön ovet, makso 3000e.
Kaffebulla kirjoitti:
Eihän niitä siveltimellä kuulu maalata, vaan vaahtomuovirissalla
Se on se kuuluisa mulkkurissa, millä ne kaapinovet maalataan
Jos saat uudet 300 € hintaan niin ei missään tapauksessa kannata maalata!
Koska pelkät maalit ja tarvitkket maksaa vähintään puolet tuosta summasta. Etkä ikimaailmassa saa niistä oikeasti siististi maalattuja kotona itse tekemällä. Uusi ja tehtaalla maalattu on aina siihen nähden parempi.
Vierailija kirjoitti:
Uudet ovet 300e? Me juuri äsken uudistettiin keittiön ovet, makso 3000e.
Uskoisin, että esimerkiksi keittiön koko vaikuttaa asiaan. Ja se saako ovet valmiina, vai pitääkö ne teettää mittojen mukaan. Vai mitä luulet?
Vierailija kirjoitti:
Ne voi itsekkin maalata ,ellei ole kädetön.Onhan se naurettavaa kun maalaat talon itse tonnilla(ei ole avaruustedettä) sen sijaan että palkkaat kalliin maalarin joka laskuttaa sulta kymppitonnin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ne voi itsekkin maalata ,ellei ole kädetön.Onhan se naurettavaa kun maalaat talon itse tonnilla(ei ole avaruustedettä) sen sijaan että palkkaat kalliin maalarin joka laskuttaa sulta kymppitonnin.
Tämä. Aika kädetön täytyy olla jos maalausjäljestä saa ruman.
Maalaisin itse. Ei mene hukkaan nekään ovet.
🇺🇦🇮🇱