Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Talvi 2013 - kevät 2014 vauva

15.10.2012 |

Heipsan kaikille. Vanhoille oonkin varmaan jo tuttu aikaisemmista keskusteluista. Vauvahaave pistettiin emidän talossa vireille tammikuussa 2012 nyt on jo 10kuukautta tätä haavetta yritetty. Välillä on toivo menetetty mutta aina se jossainvaiheessa kuuta palaa. Vuoden vaihteessa päästään lapsettomuus tutkimuksiin samalla kun aloitetaan järjettömien menkka kipujen selvittely. Vielä siis on parikuukautta yritttämistä luultavimmin ilman tulosta, jossakin kun on väkisin oltava vikaa ajoitus kun ollut aikas kohdillaan useaan kertaan.. Laitoinpa siis keskustelun nimeksikin talvi 2013-kevät 2014 vauva, meillä kun alkaa loppua pikkuhiljaa mahdollisuudet aikaisempaan vauvaan.

Tervetuloa uusille ja vanhoille tähän keskusteluun. Toivottavasti löydetään taas ahkera porukka kirjoittelemaan tänne.

Haaveilija20 yk10 kp5/23-33

Kommentit (771)

161/771 |
28.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heipsan kaikille taas pitkästä aikaa. Ei oo tullu täällä käytyä ajatusten harhaillessa muissa asioissa ja päivien kadotessa töitä tehden... 

Harmi anpiainen että teillä ei vieläkään tärpännyt. Kannattaahan sinne tutkimuksiin mennä mikäli asia on edelleen pinnalla. 
Hattarah tervetuloa joukkoomme. Olemme kaikki lähinnä yli puolivuotta yrittäneitä, ja joukossamme on jo plussanneita täällä kävioitä sekä meitä jotka ovat jo hedelmällisyys tutkimuksissa...

ON: Mitään tietoo ei taas oo kierrosta eikä oo mitään oireita kyttäilty. Menkat oli ja meni (tässä tämän ja viimekirjoituksen välissä). Mies ei vieläkään ole käynyt antamassa spermanäytettä, en kylläkään ole asiasta enään jaksanut mainitakkaan. Vähän ärsyttää että joutuu toistuvasti asiasta sanoo ja vastaukseksi ainakin alkuun tuli kyräilyä hoputtamisesta. Kyllä aina kierron lopussa tulee mietittyä liskohan se tärpänny mutta niinhän se karutotuus iskee menkkojen tullessa. Nyt en edes jaksaisi edessä olevia tutkimuksia joten helpompikin nyt hetken antaa olla. Täytyy sitten katsoa kun asia taas enemmän pinnalla....

Haavelija20

162/771 |
29.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ok, eli onko tämä ketju siis tarkoitettu kauan, pitkään ja hartaasti lasta yrittäneille? Siinä tapauksessa olen erehtynyt ketjusta kun se ei aloitusviestissä käynyt ilmi :) No joka tapauksessa tsemppiä ja voimia jännittämiseen kaikille pienestä kääröstä haaveileville <3 Itse en vielä tiedä miten kauan joudun odottamaan kun ensimmäistä lasta ollaan yrittämässä, mutta sen nyt jo tiedän, että tuskaa on odottaa ja toivoa nyt jo ekasta yrityskierrosta alkaen :/

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/771 |
29.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hattarah: Tervetuloa vaan mukaan! :) Tosiaan täällä ollaan aika kauan lasta yritetty ja melkein kaikki taidetaan esikoista yrittää. Ei täältä ketään pois suljeta. Itselläkin tuli alkuun tehtyä useita raskaustestejä kun kierrot vain venyi ja venyi pillereitten lopetuksen jälkeen. Ehkäisyn lopettamisesta onkin aikaa jo se 1v 4kk, tähän on kyllä mahtunut monen monta pettymystä ja tunnetta. Välillä tuntuu, että me ei voida ikinä saada lasta, mutta joka kuukausi sitä toivoo ihmeen tapahtuneen. Mekin hakeudutaan pian, häiden jälkeen, hoitoihin (tai on jo lähetteet saatu, mutta en ole vielä soittanut ja varannut aikaa). Mutta mikäli tunnet kuuluvasi porukkaan niin jää vain tänne :)

Harmi Haaveilija, että mies ei ole vielä näytettä vienyt. Meillä alkaa varmaan sama taistelu asiasta kun ajan varaamme sinne klinikalle.

anpiainen yk14 kp5/47-46-40-39-26-36-42-36-36-29-30-33

Vierailija
164/771 |
29.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No nyt on kierrotkin korjattu niin pysyy itse helpommin kärryillä...

anpiainen yk14 kp5/47-46-40-39-26-36-42-36-36-29-30-33-30

165/771 |
01.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hattara, ei me täältä ketään pois heitetä vaikka olisi yrittänyt vasta päivän, tai vasta alkamassa yrittäää. Kerroin vain pikaesitelyn tämän hetken tilanteesta.. Täällä on tosiaan monen laista tarinaa joukossa. Niitä joilla tärpännyt ekasta ja niitä jotka vielä täällä yritteleee.... Mukavahan se on saada uutta juttuseuraa tänne kun kyllä tää pikkasen nuupahtaa tää keskustulu....

Anpiainen, mitenkäs sulla on keirrot noin paljon tasottunu? saitko jonkun hormooni lääkityksen niitten tasottamiseks?

ON: Täällä mennään tavalliseen tapaan. Itte ei vauva asiaa oo nyt paljoo tullu ees mietittyy mutta mies otti puheeksi että pitäisi käydä se näyte antamassa... :)  Katsotaan miten tämä tästä etenee...

Vierailija
166/771 |
01.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haaveilija: Tuota kiertojen tasoittumista kummastelin itsekin, mutta hyvä vaan. Siksi laitankin kaikki kierrot ylös tänne niin on helpompi seurailla niitä. Ei minulla ole mitään lääkitystä ja hormoonejahan en välttämättä pysty edes koskaan syömään. Viimeksi kävin silloin toukokuussa lääkärillä, joka laittoi lähetteen sinne lapsettomuuspoliklinikalle. Muuta apuahan en silloin sieltä saanut.

Yritän olla nyt välittämättä tästä tilanteesta vaikka vaikeaahan se on. Tietenkin jatkan täällä käymistä päivittäin, mutta yritän kääntää mieleni urheilemiseen ja häihin ja polttareiden odottamiseen. Ovista aion kuitenkin testailla, jotta mitään ei menisi ohi ja senkin takia, että ehtii sitten hyvissä ajoin testata jos vaikka sattuisi polttarit olemaan silloin kun kierto on lopuillaan.

anpiainen yk14 kp8/47-46-40-39-26-36-42-36-36-29-30-33-30

167/771 |
01.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva että täältä löytyy muitakin samassa tilanteessa olevia ja esikoista yrittäviä. Meillä menossa yk 13. Syytä lapsettomuuteen ollaan jo lähdetty selvittämään. Haluais tietää miksi ei tärppää.

168/771 |
02.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anpiainen, niinhän se joo olikin (niiistä hormoonivalmisteiden käytöstä) Ei sitä katsos enään kaikeee muista. 

Zenni, tällä meitä tosiaan on. :)

ON: Viime kirjoituksen jälkeen on usemapaan otteeseen tullut pikkukäärö mieleen kun mieskin alkannut taas asiasta enemmän puhumaan..... Katsotaan mitä tapahtuupi.. nyt ainaskin sitä taidetaan olla kippeeenä, toista päiväää alilämpöö ja aika tötteröö olo, plus et tissit kipeet (mitä vähän ihmettelen)... 

Haaveilija20

169/771 |
03.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille tuli eilen tuloksia kokeista,vihdoinkin. Minun kilpirauhanen ok ja miehen simpat jonkin verran normaalia heikommat. Ilmeisesti mulle sitten lähete poliklinikalle seuraavaan tutkimukseen. Tietty sitä toivois että tärppäis ilman mitään hoitoja. Parin päivän päästä pitäis menkat alkaa,mutta muutama päivä ollut jotenkin erilainen olo alavatsassa mitä ennen. Aina sitä toivoo että menkat jää tulematta. Mulla ollut aina säännöllinen kierto (28-29) ettei tarvi arvailla koska niiden pitäisi alkaa. Todella inhottavaa,että joillakin heittelee todella paljon kierron pituus :(  Ihmettelen itselläni,kun välillä rinnat on arat jo muutamia päiviä ennen menkkojen alkua ja välillä ei lainkaan. Onko muilla ollut tällaista? Ja muuten minkä ikäisiä tee muut olette? Itse olen 31.

Vierailija
170/771 |
03.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Zenni: Minulla ikää 22 ja mies 24. Teillähän on sitten ihan hyvällä mallilla nuo tutkimukset. Itse voisin yrittää ensi viikolla nopeasti ennen töihin lähtöä soittaa sinne klinikalle ja kysyä minkälaisia aikoja ja miten nopeasti sinne saa. Minulla heitti tosi paljon kierrot pillereiden lopettamisen jälkeen, mutta kohta uskaltaa ehkä sanoa 30pv kierron pituudeksi. Minulla on tuota samaa rintojen arkuutta, joka voi joskus alkaa jo melkein viikkoa ennen menkkoja, joskus paria päivää ennen ja joskus ei ole ollenkaan. En tiedä mistä se johtuu. Olettekos te olleet yhdessä miten kauan? Ja oletteko kihloissa/naimisissa? Meillä yhteistä taivalta takana kuusi vuotta.

Missäs vaiheessa Haaveilijan kierto on?

anpiainen yk14 kp10/47-46-40-39-26-36-42-36-36-29-30-33-30

171/771 |
03.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anpiainen: Ollaan oltu yhdessä vasta pari vuotta,mutta ei olla vielä kihloissa/naimisissa. Ompas sulla ollut kovaa heittelyä tuon kierron kanssa, kauan kestää tasoittua. Itsellä joskus kauan sitten kun lopetin pillerit,menkkoja ei kuulunut puoleen vuoteen. Siitä ne kai sitten itellään jotenkin asettui. Kannattaa tosiaan ottaa yhteyttä että pääsisi tutkimuksiin. Itsellä ainakin pääkoppa voi paremmin kun tutkimukset edistyy. Meillä aika nopeasti edennyt. Heinäkuun lopussa eka yhteinen lääkärikäynti. Mies vei elokuun alussa spermanäytteen ja minä kävin labrakokeissa. Ja nyt seuraava lähete jo menossa jatkotutkimuksiin. Ei tässä auta mennä kuin kierto kerrallaan ja yrittää olla ajattelematta kovin pitkälle.

172/771 |
05.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Zenni, täällä on kanssa rintojen arkuutta yleensä ennen menkkoja, juurin viikko-2pv ennen vuodon alkua. Toisinaan ei taas ole arkuutta. Arkuuteen myös liittyy rintojen turvotus.... ja miten kiertojen heitteleen tylee niin täällä on sellasta 27-40pv kierron pituus :D

Anpiainen: Toi sun kierron tasottuminen on kyllä niiin hyvä juttu :) Toivottavasti pääsette sinne tutkimuksiin niin alkaa asiat selvii..

ON: Täällä ei mitään erikoista ole tapahtunu. Ei olla tutkimusten kanssa edetty, kun en minä jaksa miehelle asiasta mitään sanoa, itsehän se tuossa puhu että pitäs mennä, katsotaan koska menee..... Ei sen puoleen nyt itelläkään oo mikään hoppu asian kanssa... Tässä kierrossa on taas saannut kummastella ja hämmästellä. Milloin on ollut alavatsa kipuja/ vihlontaa, sitten tuli rinnoista semmoset räjähdys herkät (turvonnu ja arat).. Tiedä tästä sitten taas...

Kiertojen tapahtumien kirjaamisen ooon lopettanut, ainoa kirjan pito mitä enään pidä on koska on menkat ja mikä oli kierron pituus.

Tässä vähän näitä mun kierron pituuksia...

27-33-30-29-34-33-37-29-29-38-30-30-38-28-40-43-30-34

Haaveilija20 kp19/27-43

173/771 |
06.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun oli pakko tulla tänne vuodattamaan tuntemuksiani! Mua jännittää!! :D Mulla ollu viikon verran omituinen olo. Oikealta puolella alavatsaa vihlonnut joka päivä samalla lailla kuin ovulaation aikaan ja menkkamaisia kipujakin ollut hiukan,nyt  neljättä päivää lievää etovaa oloa ja alaselkä kipuillut oudosti (mitä ei koskaan mulla ole ollut ennen menkkoja eikä sen aikana). Turvonnut olo ja tuntuu kuin olis lihonnut useemman kilon. Tänään kp 28/28 ja menin aamulla huvikseni ostamaan apteekista raskaustestin ja se näytti muutaman minuutin jälkeen toisen haalean punaisen viivan!!! En uskalla ajatella että se tarkoittaisi raskautta,mutta olen kuullut että haamuviivakin voi tarkottaa positiivista!!! Huh huh,kun alko jännittää. Ei parane tuosta vielä alkaa iloitseen,testaan parin päivän päästä uudestaan.

Vierailija
174/771 |
09.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites Zenni, onko menkat alkanut tai oletko testaillut?

Täällä ollaan nyt testattu ovulaatiota kp10 asti ja ei vieläkään mitään, vaikka parikin kertaa päivässä olen yrittänyt testata. Mahaa vaan nipistelee, joten voisi luulla, että ovulaatio olisi, mutta testien mukaan ei. Limaakin on. Pitänee vielä pari päivää testailla ja jos ei tärppää niin sitten en ovuloinut tässäkään kierrossa (viime kierrossakaan en ovulaatiotestiin saanut viivaa). Huomenna aamulla aion soittaa sinne lapsettomuuspoliklinikalle ja kysellä vähän aikaa jos saisi sen työajan ulkopuolelle, muuten en sinne pääsekään.

anpiainen yk14 kp16/47-46-40-39-26-36-42-36-36-29-30-33-30

175/771 |
09.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Zenni, jokos on varma plussa? Vaikkain haamukin jo tarkottaa plussaaa, joten suuret onnittelu.

Anpiainen, harmi ettei ovista tahdo löytyy. Toivottavasti saatte varattuu teille sopivan ajan...

ON: Mulla on siis viimeviikolla ollu tosi turvonneet ja pinkeet sekä arat rinnat, en oikeen tarkaan tiiä koska alko mutta kesti noin viikon. Rinnat siis tuntu siltä että ne räjähtää :D Samalla viikolla mies bongas että kohdun kaula oli aikas alhaalla yks päivä, mitä ei oo ollu ku ties millon viimek (ehkä vuos sitten?) Noh lauantain- sunnuntai yönä rinttojen turvotus ja pinekus katosi ruhkana tuuleen jäljelle jäi vain kipu/arkuus. Rinnat ovat siis kosketukselle arat. niin ja joo lauantauna oli vähän vatsas outoi tunteita jotka jatku sunnuntaina. Tänään on edelleen rinnat kipeenä ja vatsasssa vähän töissä välillä vihlo/jomotti. 

Ei oo niinku minkään näköstä havaintoo/tietooo mitä tässä kropassa tapahtuu. Kiertokaan kun ei oo kauheen pitkällä vielä ja sit kun en oo mitään edes viittinyt pitkään aikaan kirjata ylös :D

Kummasteleva Haaveilija20 kp23/27-43

Vierailija
176/771 |
10.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on saatu aika noin kuukauden päähän lapsettomuuspoliklinikalle ja samalla sovittiin aika miehen spermanäytteelle. Mies ei vielä tiedä tästä ajasta ja sovittiin, että tekee sen kotona ja toimittaa sitten sovittuna aikana ja päivänä sinne. Katsotaan miten reagoi kun tänään illalla kerron hänelle. Onpahan saatu asia eteenpäin ja tavallaan hieman helpottaa. Minun täytyy varata verikokeisiin aika kp 3-5.

Haaveilija: Kummallisia oireita tuossa vaiheessa kiertoa.. Jospa sinulla on nyt vasta ollut ovulaatio tai sitten on tärppi käynyt ja olet heti saanut kaikki oireet :)

anpiainen yk14 kp17/47-46-40-39-26-36-42-36-36-29-30-33-30

177/771 |
13.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anpiainen, hienoa että sait varattua ajan. :) Mitäpäs mies reagoi kertomisiisi?

ON: Mies ei vielkään oo käyny siel sperma tutkimukses, toivoin jo hetken että kun hän on lähellä näytteen otto paikkaa töissä hetken niin siinä samalla sittten kävisi... :/ 

Itellä on vähän vielä rinnat kipeet ja omituiset ja vatsakin on välillä kipuillut. Tänään tein varmuudeksi testin, vaikka oletuskin tietysti oli että ei siinä mitään plussaa ainakaan ole. Nega siis tuli vaikkakin tässä vaiheessa ei varmaan vielä mitään näkyisikään...

Haaveilija20 kp27/27-43

Vierailija
178/771 |
13.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmoitin miehelle varanneeni ajan meille. Ei kysellyt sitten mitään. Kerroin, että yhteinen aika on reilun kuukauden päästä (1 ½ kk) ja näyte pitäisi viedä nyt kahden viikon päästä sinä päivänä ja siihen aikaan. Onneksi olen itse silloin aamuvuorossa niin saa mies itse hoitaa näytteensä ja kiikuttaa sen paikan päälle (tekee sen nimittäin kotona). Olihan mies vaisun oloinen koko sen illan (käytiin kävelylenkillä, eikä puhuttu mitään), mutta seuraavana päivänä jo normaali. Ei olla sen jälkeen asiasta puhuttu :D Onneksi on tämäkin asia nyt saatu päiväjärjestyksestä. Täytyy vain hankkia miehelle se purkki ja yrittää saada aika itselle verikokeeseen (varasin jo, mutta katsotaan sattuuko olemaan kp3-5 aikaan vai täytyykö muuttaa sitä). Hankala kun ei pysty käymään kuin ihan aamusta, että ehtii töihinkin kun meidän töistä ei noin vaan lähdetäkään ihan mihin aikaan vaan verikokeisiin. Sitten kun menkoistakaan ei täysin tiedä niin ei oikein etukäteenkään osaa sitä aikaa varata.

Toimisiko Haavelija teilläkin tämä, että sinä vaan varaat miehelle sen ajan ja hän tekisi sen kotona? :)

anpiainen yk14 kp20

179/771 |
14.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenta!

Ei oo menkat vieläkään alkanut. Eilen aamulla kun kävin pissalla niin tuli ihan haaleeta verta yyhkiessä, mutta sen jälkeen ei mitään. Ajattelin odotella vielä viikon, jos vaan pystyn ja sitten testata. Alavatsaa nipistelee edelleen ja on muutenkin tosi outo fiilis koko ajan. Paineen tunne on myös ja tuntuu et alavatsa on turvonnut ihan saman lailla kun ois menkat. Tissit on kipeet ja väsyttää tosi paljon, voisin vaan nukkua koko ajan. 

Toisaalta musta on alkanut tuntumaan että mä varmaan taas oon ihan vainoharhanen ja kuvittelen kaikki oireet :)  Mutta väsymys on ja sitä nyt ainakaan pysty kuvittelemaan. 

Anzcu yk12 kp42

Vierailija
180/771 |
22.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäs Anzcun tilanne on nyt?

Miehellä nyt keskiviikkona se aika.. Tänään on kovasti vain vitsaillut siitä eli aika hyvällä tuulella ollaan asian suhteen. Minulla verikokeet olisi torstaina, mutta vielä ei ainakaan menkat ole alkaneet ja verikoehan pitäisi siis ottaa kp3-5 välillä. Toivotaan, että huomenna alkaisi. Tänään kuitenkin negatestin jo tein.

anpiainen yk14 kp29

Ketju on lukittu.