*~*HEINÄKUISET 2013*~*
Kommentit (605)
Minni: Hui, kuulostaa hurjalta =/ Voimia ja tsemppiä sulle!
napsunen
Heippa..mitäs teille kuuluu tänään? Mulla oli yöllä muutaman tunnin vatsa kipee,tai siis nipisteli menkkamaisesti ja alko etova olo joka jatkuu edelleen..vatsa enää ajoittain nippailee,kun enemmän touhuilee.. Viime kuussa oli muka mitä vaan oireita ja nyt nää on ihan totta :) mitään kiinnittymisvuotoja tai rintojen aristusta ei oo..mutta eipä niit kai kaikilla olekaan..
Haaveissa neljäs: Mulla oli kans aamulla hieman etovaa oloa, voihan kai sellaista olla muutenkin mutta en ainakaan kuvitellut sitä. Meni ohi aamiaisen jälkene. Nyt kp21 ja dpo7-8 joten jos jotain on tekeillä, nyt olisi se kiinnittymisen aika. Rintojen aristusta olen koittanut kuulostella, mutta eipä sitä minullakaan tunnu olevan.
Marjana: Kiva kuulla että lääkäri on sanonut liikunnasta jopa inseminaation jälkeen noin :) Omaa kroppaa pitää kyllä kuunnella, se on tosi, mutta viime raskaudessani varoine hkä liiaksikin kaikkea, kun neuvolatäti varoitteli raskaasta liikunnasta ja jopa ihmetteli että alkuraskaudessani edelleen pyöräilin töihin. Se taisi olla joku vanhan linjan neuvolantäti, joka ei ihan aina tajunnutkaan kaikkea.
Mutta niinhän siinä raskaudessa lopulta kävi, että mekein 3 viikkoa meni yli lasketun ajan, silloin koitin liikkua oikein kunnolla mutta en millään saanut synnytystä käynnistymään. Lopulta se saatiin vauhtiin vasta usemamman päivän käynnistelyjen jälkeen. Oli silloin harvinaisen tiukkaan tarraava masuasukas.
Ihanaa että viikonloppu alkaa tänään! Viikon päästähän tässä ketjussa voi olla jo plop plop..:)
Pompula kp21/25-26
Heinäkuun vauvasta haaveilevat
Päivitetty 19.10.2012
KP 30-
KP 21-30
flygrl kp 30/28-39
Viola79 kp 26/30-34 yk2
*napsunen* kp 25/28-43 yk1 (dpo 8-9?)
haaveissa neljäs kp 24/30
Auringonkukkanen:) kp 24/28 yk10
Melina84 kp 24/30 yk2
Pohojalaanen kp 24/28-30 yk3
Regalo kp 23/32-56 yk6
Nyytis kp 22/29-33 yk1+km+yk5
pompula1 kp 21/25-26 yk2
mago kp 21/28-29 yk5KP 11-20
Lady-85 kp 20/28 yk 10(?)
Emila.89 kp 19/28-33 yk4
Sabriina kp 19/~28 yk
Misu78 kp 18/25
angelblue kp 18, 31-33, yk 3
Atiilia kp 16/27-32 yk3
Maizaana kp 16/n.27, yk3
Purple kp 15/25-30 yk2
naminami kp 15/28-32, yk 1
*Minni86* kp 14/24(28) yk 6
82 kp 13/? yk9
Bella, kp 12/29, yk3KP 1-10
Taikku kp 7/ yk3
hilma3 kp 6/25-32 yk4+km+yk3
Liisuli kp 6/22-27 yk 11
Marjana kp 5/28-33 yk 31
Kono kp 5/?, yk 2
Aliina kp 4/30-33, yk 11Eleanora
Tänä aamuna se sitten oli totta. Ovistikku näytti selkeästi plussaa! Kp 18. Ajattelin stiksaillessa, että ei sitä ovulaatiota tässä kuussa tulekaan ja hieman se ihmetytti, koska masu on ollut turvonnut, nipistellyt ahkeraan ja olo tökkivä (kuten aina kierroissa jolloin tiedän oviksen tapahtuneen). Tunnen irtoamisen yleensä selkeästi. Meillä siis iltatähti työn alla, uusperhe, kuudes lapsi tähän remmiin, yhteistä lasta yritellään nyt.
Lasten ikäskaala 7-17v. Viikonloppuja kaikille!
Pompula1: toivottavasti meillä kummallakin tuo huonovointisuus johtuisi masu-asukista
angelblue: hyvä että bongasit oviksen tikkuun! Itseäni vähän ottaa päähän ettei mulle niin käynyt...
Lupaavia oireita täällä teillä joillakin jo on, pompula, haaveissa neljäs ja ketäs muita vielä oireilikaan.. Ainakin pohojolaanen! Kukas meinaa testata ja milloin!? Mä täällä malttamattomana odotan että saataisiin tämän pinon eka plussa!
ON: Eilisillasta lähtien ollut menkkamaista aaltilevaa jomottelua =/ Yleensä jomottelu alkaa samana päivänä kun menkat alkaa muttei ole vielä näkynyt. Pää kipee ja väsyttää, mutta se johtuu vaan unen puutteesta ja niskajumista :D Sormet ollut myös eilisillasta lähtien vähän turvoksissa mutta skääne nyt ei ole mitään uutta mun kohdalla! Joten odotellaan mitä tuleman pitää...
napsunen 25/28-43 (dpo8-9?)
Minni: Voi itkujen itku, voimia sinulle!. :( Jos jaksat, niin tule kertomaan meille, mitä lääkärissä selvisi. Oliko siellä kasvain?
pompula: Ennen kai onkin enemmän varoiteltu raskaana olevien liikunnasta ja vähän kaikesta. Ehkä nykyisin ollaan hieman rennompia. Ja oikeasti, pitäähän raskaana ollessa saada elää normaalisti oman voinnin mukaan. Minä uskon, että kaikki turha stressaaminen aiheuttaa helpommin keskenmenon kuin normaali liikunta.
No onpas sinulla ollut kunnon takiainen mahassa edellisellä kerralla :D
ON: Tänne rintamalle ei mitään uutta. Vuotoa tulee edelleen reilusti. Nukuin huonosti viime yönä ja olen ollut järkyttävän väsynyt tänään. Vielä huominen päivä töitä ja sitten heitän vapaalle, enkä tee mitään pakollista. Ja nukun päiväunet, jos siltä tuntuu. Näissä tunnelmissa siis perjantai-iltana odottelen miestä töistä kotiin, että pääsen edes hetkeksi kainaloon kiehnäämään. :)
Marjana kp 5/28-32 yk 31
Täällä ne vähätkin oireet on toistaseks pois :( jollei menkkoja kuulu to-pe akselilla,niin viikonloppuna ajattelin testata :) vaikka mieli tekis nyt jo..lienee kyllä turhaa!
Hyvää viikonloppua kaikille!
Olipa kurjan kuuloinen tarina minnillä! Miten voit nyt? Ja minkälainen kasvain sulla on ollut! Toivottavasti kaikki kääntyy parhain päin kuitenkin. voimia!
Täällä sen kuin odotellaan, päivät matelevat... mutta ei kuin jäitä hattuun eikä se mikään paha juttu olis jos ei plussaa vielä tule. mutta kun aikaisemmat raskaudet alkaneet heti niin on odotukset kuitenkin korkealla, ei voi mitään. Mitään oireita ei ole mutta se voi tarkoittaa mitä vaan, on tässä vielä viikko ainakin kierron loppuun. tokassa raskaudessa ei olleet rinnatkaan niin kipeät kuin ekassa...
Mukavaa eloa kaikille!
Sabriina kp 20 (helppo laskea kun kp 1oli 1.10 :)
Heissulit!
Täällä palattiin kotiin miehen kanssa. Reissu oli mahtava ja oikein romanttinen ;) Täytyy ainakin sanoa, että tässä kierrossa on tehty voitavamme :D Pupuiltu on loman aikana 7/10 päivästä. Nyt sitten vain odotellaan loppukierto, jonka pituudesta ei ole tarkkaa tietoa. Viimeksi vuoto alkoi kp25. Ovulaation kuitenkin bongailin kp12 kohdalla.
Täällä alkaa olla jo jännät hetket käsillä. Kovasti odottelen ensimmäistä plussauutista :)
Minni: Palaathan kertomaan kuulumiset, tsemppiä!
Minäkin liittyisin tänne joukkoon!
Vauvahaaveita ollut jo jonkin aikaa, nyt yk 2 menossa ja kierto päiviä taitaapi olla takana nyt 23/24-28. Että kovasti jo odotellaan. Kaksi lasta onkin jo ennestään että nyt sitten kolmatta odotellaan :)
Elikkä siirryn tuolta kesäkuisista tänne.
Ensimmäistä yritetään.
elluh kp 1/24-30 yk5
Tervetuloa uudet mukaan :) vaikka suht uusi olen itsekin :) toivottavasti pian saadaan ekat plussat tänne..itseni mukaan lukien
Minnille tsemppiä! Toivottavasti kaikki menee hyvin!
Täällä olo ihan ok, ei mitään etovaa oloa ole enää ollut. Rinnat turvoksissa ja alavatsaa vähän nippailee, mutta näin on aina ennen menkkoja.. Vähän on alkanut tuntua että täti alkuviikosta kylään tulisi, että kyllä torstaina vasta alan testailee jos mitään ei kuulu..
Näillä mennään..
Pohojalaanen 26/28-30 yk3
Uusille tervetuloa mukaan!
Täällä on kyllä monet jo niin jännissä paikoissa... Sitä heinäkuisten ekaa plussaa edelleen odotellessa!
ON: Olo on aivan loistava! Olen nyt viikonloppunakin jaksanut nousta lasten kanssa heti aikaisin aamusta kun ne on herännyt, yleensä olen niin aamu-uninen että potkin miehen hereille ja jatkan itse unia :D Ei edelleenkää mitään tuntemuksia, paitsi sormet ollut nyt sen pari päivää turvoksissa. En tiedä kuinka kauan maltan odottaa testaamiseen, testit polttelee tuolla kaapissa. Jos nyt edes siihen dpo 14 asti jaksaisi odottaa ellei menkat ala ennen sitä.
napsunen kp 27/28-43, yk 1 (dpo 10-11?)
Liityn mukaan nyt sitten kuitenkin, vaikka ajattelin pysyä vain taustalla seurailemassa teidän touhuja :)
Kävin eilen akupunktiossa ja hoitaja sanoi yllättäen, että ”sinullahan on raskaana olevan naisen pulssi” (?!?!). Kerroin, että siihen voisi olla pieni mahdollisuus, mutta miten sen nyt pystyy näin alussa huomata, kun kyseessä on ehkä kiinnittymisen jälkeinen päivä. Hoitaja sanoi, että keho reagoi pieniinkin hormonimuutoksiin. Pulssi (kolmella sormella kokeiltuna molemmista ranteista) on kuulemma sen tuntuinen kuin ”hivelisi helminauhaa” tai helmimäinen.
Googlasin joltain jenkkisivulta kokemuksia tuosta ja siellä oli monelle juuri akupunktiohoitaja sanonut pulssin perusteella, että on raskaana ennen kuin on tehnyt testiä. Ilmeisesti pulssinmuutos saattaa johtua siitä, että kiinnittymisen jälkeen kohtuun tarvitsee pumpata enemmän verta.
Onko kellään muulla tuollaisia kokemuksia?
No, en uskalla elätellä kovin korkeita toiveita, mutta on kyllä hieman erikoinen olo. Lämmöt on 37,4 ja sydän hakannut nyt toista päivää kovempaa kuin normaalisti. Ei ole flunssan muita oireita paitsi ihan todella vähän nenän tukkoisuutta ja sitäkään siis ei juuri yhtään. Pari päivää sitten illalla oli nipistäviä tuntemuksia alavatsalla, mutta niitä(kin) on muka ollut aiemmissakin kierroissa kuten muitakin ”oireita”, joten en luota oikein kunnolla omiin tuntemuksiin :)
Tsemppiä kaikille!
kp, 27/31-37, dpo 8 (?), yk4
Loiste
Loiste: Muutama päivä jännitystä ja saat tietää oliko hoitaja oikeassa! :) Peukut pystyssä!
Tervetuloa uusille! Jänniä aikoja elellään täällä tällä hetkellä. Viime päivät ollut etovaa oloa ja kummallinen päänsärky alkoi tänään. Toki nuohan voi liittyä myös menkkojen alkamiseen, mutta ainakin vielä toiveet pn korkealla! Jotenkin tässä on sellainen tunne että voisi olla vaikka plussapäivät ensi viikolla :)
Pompula kp 23/25-26
Hui, ihanaa kun monella on jo jännät paikat! Toivottavasti kaikki oireet ja muutkin ennusteet pitävät paikkansa ;) sitä ensimmäistä plussaa ja kaikkia sitä seuraavia odotellessa! Ja uusille tervetuloa, meillä on jo mahtava porukka kasassa. Js vielä sais yhteistä matkaa jatkaa tuonne odottajien puolelle... Täällä kp 21/28 menossa, oireita vois kyllä halutessaan löytää mutta enpä tuedä... Aika normi olo itse iassa, mutta toivo elää :) kukakohan "sortuu" ekana testaamaan??
T. Sabriina
Minni: Mikä kasvain? :o Kuulostaa pelottavalle. Ja sulla on aiemminkin ollu? Onko sun kohtua tms. Laseroitu? Onko tullu papilloomaviruksesta?
Voimia!!!
Marjana: Aamulenkkejä oon aatellu, mut joka kerta, kun laitan kellon "aikasin" soimaan niin en jaksa herätä. Oon niin aamu-uninen. Töissä oon kyllä aina ajoissa enkä koskaan myöhästy.