Kuka uskoo homeopatiaan?
Kommentit (45)
huuhaa-palkinnon rokotusinfo- ihmisille, kun varoittivat ihmisiä sikapiikin vaaroista? Vai muistankohan väärin?
Jos ihmiset itse, jotka on saaneet siitä avun, sanovat että se toimii? Niin miten heille voidaan sanoa etteipäs toimikaan.
Minä olen ainakin saanut avun juurikin siitä, meillä on hoidettu lapsia ja eläimiäkin, se on toiminut niin monta kertaa, että ihan turha tulla minkään skeptikon sanomaan ettei se muka toimisi.
Tai että se on ollut ihan vaan sattumaa.
tuo ei ole tieteellisesti pätevää.
Sanopa, jos vaikkapa lapsesi sairastuisi vakavasti, hengenvaarallisesti.
Hoitaisitko häntä homeopatian vai lääketieteen keinoin?
huuhaa-palkinnon rokotusinfo- ihmisille, kun varoittivat ihmisiä sikapiikin vaaroista? Vai muistankohan väärin?
Hyvä kun muistutit
Hyvä hyvä Skepsis! :D
tehoaakaan? Miksi pitää olla joku vastakkainasettelu - eikö voisi ajatella että molempi parempi.
Jos ihmiset itse, jotka on saaneet siitä avun, sanovat että se toimii? Niin miten heille voidaan sanoa etteipäs toimikaan.
Minä olen ainakin saanut avun juurikin siitä, meillä on hoidettu lapsia ja eläimiäkin, se on toiminut niin monta kertaa, että ihan turha tulla minkään skeptikon sanomaan ettei se muka toimisi.
Tai että se on ollut ihan vaan sattumaa.tuo ei ole tieteellisesti pätevää.
Mä en ole mitenkään koululääketieteen vastustaja, vaikka käytänkin homeopatiaa. Olen jopa rokotuttanut lapseni, en ole mikään pöljä. Pyrkisin siihen että
homeopatia ja koululääketiede voisivat täydentää toisiaan, tuossakin tapauksessa.
Tai että se on ollut ihan vaan sattumaa.tuo ei ole tieteellisesti pätevää.
Ei minulle ole koskaan ollut mikään joko-tai asia tämä homeopatia, vaan olen käynyt sekä homeopaatilla että omalla lääkärilläni tarpeen mukaan. Enkä koskaan kieltäytyisi ns. normilääketieteestä selvästi esim. antibiootteja vaativassa sairaudessa. Homeopatia on enempi ollut ylimääräistä hyvää ja sen myötä tosiaan hoidettiin migreenini ja allergiani pois - seikka, johon nykylääketiede ei pystynyt! Ja kuten jo aiemmin kerroin, NYKYLÄÄKETIETEEN keinoin allergiani poistuminen sitten myös varmistettiin, koska lääkärinikin oli kiinnostunut asiasta.
t...olikohan se nro 5?
Olette surullisen hassuja, kun olette noin yksioikoisia ja mustavalkoisia ajattelultanne. Kyllähän se tietty pelottaa, jos jokin muukin kuin se ah, niin ihana TIEDE saattaisi toimia. Ettekö muuten ole sen vertaa homeopatiaan perehtyneet, että tietäisitte, että homeopaattisiakin aineita on tosiaan tutkittu vuosikymmeniä ja nimenomaan tutkimusten kautta selvitetty, mikä aine mihinkin vaivaan auttaa? ei se summamutikkatoimintaa ole.
Ottakaa hyvät ihmiset ensin selvää, mistä puhutte, ja tulkaa sitten vasta valittamaan.
kun käyttää homeopaattisia valmisteita, että ei taida nyt näillä "sekakäyttäjillä" olla ihan homeopatian periaatteet selvillä.
kun käyttää homeopaattisia valmisteita, että ei taida nyt näillä "sekakäyttäjillä" olla ihan homeopatian periaatteet selvillä.
puoskarit saattavat sanoa, mutta ainakin minulle homeopaatti sanoi suoraan, ettei saa jättää astmalääkkeitä pois ainakaan alkuun ennen kuin nähdään selvästi, tehoaako homeopatia vaiko ei. Eli tunsi vastuunsa, eikä itsekään sokeasti uskonut homeopatiaan.
Ainoastaan suun kautta otettavat kortisonilääkkeet saattavat heikentää homeopaattisten aineitten tehoa, mitään muita esteitä siihen ei ole
[/quote]
Jos ihmiset itse, jotka on saaneet siitä avun, sanovat että se toimii? Niin miten heille voidaan sanoa etteipäs toimikaan. Minä olen ainakin saanut avun juurikin siitä, meillä on hoidettu lapsia ja eläimiäkin, se on toiminut niin monta kertaa, että ihan turha tulla minkään skeptikon sanomaan ettei se muka toimisi. Tai että se on ollut ihan vaan sattumaa.
[/quote]
Mikäli yksikin "homeopaatti" pystyisi tänä päivänä osoittamaan konrolloidussa kokeellisessa tutkimuksessa toteen, että homeopatia aidosti toimii (eli että sillä on muutakin vaikutusta kuin psykologinen placebo-vaikutus), olisi tämä välitön lääketieteellinen sensaatio.
Sillä ei ainoastaan saisi fysiologian ja lääketieteen Nobel-palkintoa, vaan samalla myös nobelit sekä kemiasta että fysiikasta. Se mullistaisi koko modernin tieteen kentän, mukaanlukien lääketieteen ja lääketeollisuuden. Tällainen tieteellinen löydös olisi kirjaimellisesti miljardien eurojen arvoinen.
Koska tähän vaadittavat kokeelliset tutkimukset ovat hyvin helppoja ja halpoja toteuttaa, herääkin kysymys: Miksi ihmeessä sitten yksikään "homeopaatti" ei ole vielä viitsinyt esitellä näitä "mullistavia potilastuloksiaan" laajemmalle tiedeyhteisölle? Miksi homeopatialle ei vieläkään ole esitettävissä lainkaan tieteellistä evidenssiä?
Vastaus on yksinkertainen: Homeopatia on ensimmäistä kertaa julkisesti osoitettu huuhaaksi jo muutama sata vuotta sitten, ja sen jälkeen tämä sama havainto on toistunut yhä uudelleen ja uudelleen. Homeopatialle ei ole kyetty osoittamaan empiiristä evidenssiä, koska se on täyttä roskaa. Jonkun Suomen Skepsis ry:n (?) kanssa tällä faktalla ei ole yhtään mitään tekemistä.
Googlaatkaa nyt hyvät ihmiset sana placebo, niin ymmärrätte mihin homeopatian väitetty "teho" oikeasti perustuu: ihmismieli on ihmeellinen asia. Tai menkää yliopistoon seuraamaan lääkiksen tai psykologian luentoja. Lukion fysiikan ja kemian oppikirjatkin ovat hyvä kohta aloittaa, jos lukio on jäänyt käymättä.
Mutta mitä ikinä teettekin tai jätätte tekemättä, säästäkää nyt ainakin lapsenne ja läheisenne puoskaroinnilta.
Olette surullisen hassuja, kun olette noin yksioikoisia ja mustavalkoisia ajattelultanne. Kyllähän se tietty pelottaa, jos jokin muukin kuin se ah, niin ihana TIEDE saattaisi toimia. Ettekö muuten ole sen vertaa homeopatiaan perehtyneet, että tietäisitte, että homeopaattisiakin aineita on tosiaan tutkittu vuosikymmeniä ja nimenomaan tutkimusten kautta selvitetty, mikä aine mihinkin vaivaan auttaa? ei se summamutikkatoimintaa ole.
Ottakaa hyvät ihmiset ensin selvää, mistä puhutte, ja tulkaa sitten vasta valittamaan.
kutsua sitä ihan miksi lystäät.
Totuus on kuitenkin se, että tosipaikan tullen sinäkin turvaudut tieteen kehittämiin lääkkeisiin.
Tai kuolet.
Totuus on kuitenkin se, että tosipaikan tullen sinäkin turvaudut tieteen kehittämiin lääkkeisiin.
Tai kuolet.
Ikävä kyllä, jos se "tosipaikka" tulee, tiede ei ole kehittänyt sellaisia hoitoja että esimerkiksi aivo- tai haimasyöpään olisi sen parantavampia hoitoja, kuin
homeopatiassakaan.
uskon, olen moneen vaivaan saanut apua. Ehkä "näkyvin" oli kun menin homeopaatille, kun kuukautisiani ei ollut kuulunut pitkiin aikoihin niin heti kun lähdin hänen luotaan saatuaan rakeet siellä suuhuni, niin matkalla kotiin ne alkoivat. Mutta toi oli vaan yksi esimerkki. Kuten sanoin paljon olen apua saanut.
Jos ymmärtäisit mitään ihmisen fysiologiasta, tietäisit, ettei voinut johtua homeopatiasta tuo... Jotta kuukautiset alkaisivat, täytyy ensiksi tapahtua ovulaatio, limakalvon paksuneminen yms.
Tai kuolet.Ikävä kyllä, jos se "tosipaikka" tulee, tiede ei ole kehittänyt sellaisia hoitoja että esimerkiksi aivo- tai haimasyöpään olisi sen parantavampia hoitoja, kuin
homeopatiassakaan.
vuosikymmenet. Sillä on parannettu angiinasta lähtien monenmoista sairautta. Homeopatialla tarkoitan tässä yht. vaihtoehtolääkintää kokonaisuudessaan. Otan aina matkallekin ne sokeripillerit mukaan ja saanut nopean avun mm. ruokamyrkytykseen ja kaikenlaisiin ötököiden puremiin.
Kerrassaan loistavaa sairauden hoitoa ja halpaa! Jos otan minkätahansa rokotuksen otan aina homeopaattisen hoidon välttääkseni komplikaatiot!
Ihanaa, että koulutetut naiset ovat ottaneet homeopatian omakseen. Heitä onkin vaikea manipuloida ja pelotella. Sitä paitsi he osaavat hakea tietoa monilla kielillä kuten ranskaksi, saksaksi ja engl. ja tietävät mistä on kyse!!
Muistaisin, että ainakin adjuvanteista pitivät mekkalaa - ja siitä, että lääkeyhtiöt vetäytyvät vastuusta. Ja ettei rokotetta ole tutkittu tarpeeksi. Voin olla väärässäkin?
että sikapiikki aiheuttaa narkolepsiaa, rokoteinfon uskovaiset täyttivät nettiä ihan sillä samalla vanhalla tuuballa kuin ennenkin. Tottakai siellä advantit käsiteltiin sulassa sovussa dingdong-tason höpinöiden kanssa. Ja sitten jälkeenpäin oltiin polleana että nii, me oltiin oikeassa. Joo, niin olitte. Yhdessä tai kahdessa asiassa. Se kaikki muu on edelleen huuhaapalkinnon arvoista roskaa.
uskon, olen moneen vaivaan saanut apua. Ehkä "näkyvin" oli kun menin homeopaatille, kun kuukautisiani ei ollut kuulunut pitkiin aikoihin niin heti kun lähdin hänen luotaan saatuaan rakeet siellä suuhuni, niin matkalla kotiin ne alkoivat. Mutta toi oli vaan yksi esimerkki. Kuten sanoin paljon olen apua saanut.
Jos ymmärtäisit mitään ihmisen fysiologiasta, tietäisit, ettei voinut johtua homeopatiasta tuo... Jotta kuukautiset alkaisivat, täytyy ensiksi tapahtua ovulaatio, limakalvon paksuneminen yms.
Kuukautisten alkaminen ja lääkeen otto saittuvat ajallisesti samaan kohtaan ja siitä vedettiin väärät johtopäätökset.
auttoi meitä niin paljon kuin mahdollista katsomalla lasta kokonaisuutena!
Siellä ei hoideta oireita, vaan ihminen on konaisuus, kaikki vaikuttaa kaikkeen.
Emme sinänsä saaneet apua homeopaattisista valmisteista vaan poikamme ja (minun omien) oireiden kautta homeopaatti pongasi ongelman joka oli kaikkien sairastelujen taustalla ja aiheutti nämä oireet. Nyt meillä on terve poika, terve pojan sisko ja terve äiti. Geenejä kun ei voi valita...
Olen saanut apua ahdistukseen, masennukseen, pms-oireisiin, heinä-allergiaan ja flunssiin. Minulle se toimii ja uskon jopa väitettyyn toimintamekanismiin vaikka se uskomattomalta kuulostaakin.
Olen todella todella kiitollinen, että löysin homeopaattini. Eikä minua henkilökohtaisesti haittaa se, että minua tai homeopatiaa solvataan, mutta tuntuu surulliselta, jos sen takia joku jää kärsimään turhaan vaivoistaan...