Nettotulot 2500-3000€/kk uskaltaako tehdä toisen lapsen?
Olemme kohta 40-v yrittäjäpariskunta meillä 4-v lapsi.Uskaltaisiko näilla tuloilla tehdä toisen lapsen?
Kommentit (14)
(melko huonosti tienaavalla) duunarilla, ymmärsinkö oikein??
Onko asuntolainaa, autolainaa, muita lainoja/menoja?? Mitkä on menot vrt tulot? Itse en todellakaan edes haaveilisi toista lasta noilla tuloilla.
teillähän on ihan hyvät ok tulot. Ikääkin alkaa jo olemaan sen verran että lastentekoa ei kannata lykätä enää yhtään. Siitä vaan, tsemppiä vauvantekoon!
Onko asuntolainaa, autolainaa, muita lainoja/menoja?? Mitkä on menot vrt tulot? Itse en todellakaan edes haaveilisi toista lasta noilla tuloilla.
asuntolainaa 70000€ muuta lainaa ei ole.
Paitsi jos on hyvin todennäköistä, että bisnes lähtee kukoistamaan ihan kunnolla lähitulevaisuudessa. Tietty jos on pakottava tarve saada lapsi, niin sittenhän tuloilla ei ole niin väliä. Kunhan pärjää, niin ehkä se riittää.
Ette selvästikään ole hyviä yrittäjiä, jos noin vähän saatte käteen.
Olen pienyrittäjä ja tuskin teen töitä, en millään tavalla niska limassa, pidän paljon lomaa jne. ja mulla jää pelkästään itselleni käteen 2500 euroa kuussa.
Ja olen hyvä työssäni, mutta töitä ei ole määräänsä enempää. Meillä kaksi lasta, haaveilemme kolmannesta, ikää 30. Raha on meilläkin se suurin syy, vaikka miehellä on vakituinen työ, eli ei ole yrittäjä.
kuinka paljon ihmiset(ihmisten täytyy) miettii kuinka moneen lapseen on varaa:( Meillä kolme lasta, uuden talon laina 200 000€(+autolaina) ja nettotulot pyörii 3000€ hujakoilla.
sitten näkee paraneeko tulot,silloin tosin jo ikää 43-v minulla.ap
sitten näkee paraneeko tulot,silloin tosin jo ikää 43-v minulla.ap
Tuskin heti tärppää, vaikka alkaisitte samantien yrittää.
kuinka paljon ihmiset(ihmisten täytyy) miettii kuinka moneen lapseen on varaa:( Meillä kolme lasta, uuden talon laina 200 000€(+autolaina) ja nettotulot pyörii 3000€ hujakoilla.
Toivottavasti teillä noin pienet tulot on väliaikaiset esim hoitovapaan takia.
Mun mielestä ootte ottaneet ihan järjettömän lainan tuloihinne ja muihin menoihin nähden.
Ehkä joo surullista että ihmiset joutuu miettimään kuinka montaa lasta on varaa elättää. Mutta ihan järjetöntä se on ollu miettimättä.
vaan yrittäisin toista samantien! Jos lapsellenne sisarusta toivotte.
Jos "oikeaa hetkeä" jää liikaa odottelemaan, ei sitä välttämättä enää ikinä tulekaan.