Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Keneltä te aikuiset saatte joululahjoja?

Vierailija
12.11.2012 |

Viittaan toiseen ketjuun, jossa kysytään, mitä ET halua joululahjaksi.

Saattaa olla tyhmä kysymys, mutta kysyn siksi, että itse saan lahjoja vain aviomieheltäni, omilta vanhemmiltani ja mahdollisesti lapsilta jotain heidän itse tekemäänsä (ovat aika pieniä vielä). Muuten olemme sopineet sukulaisten ja kummilasten vanhempien kanssa, että emme anna lahjoja aikuisille.

Saatteko paljonkin lahjoja sellaisilta, jotka eivät yhtään tunne makuanne, koska niin monet saavat ei-toivottuja lahjoja?

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
12.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saan lahjoja siskoltani, kahdelta ystävältäni, mieheltäni, miehen tyttäreltä ja vanhemmiltani.

Olen 38v ja kyseiset aikuiset on 22-67v.

Vierailija
22/31 |
12.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja niitä tulee mieheltäni, lapsilta, mun vanhemmilta, mieheni vanhemmilta ja mun siskoilta. Miehen vanhemilta tulee yleensä eniten lahjoja ja mun vanhemmiltani tulee rahaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
12.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

- vanhemmiltani

- siskoiltani (2 kpl)

- mieheltä (ehkä, esim. viime vuonna ei annettu toisillemme lahjoja)

- yhdeltä ystävältäni, jonka kanssa olemme vaihdelleet lahjoja jo ala-asteelta

- kummitädiltäni

Jatkossa varmaan myös lapselta mutta toistaiseksi hän on liian pieni. Miehen vanhemmilta saadaan ehkä jotain yhteiseksi, nyt kun on tuo lapsikin syntynyt. Tai sitten ei.

En oikein keksi, keneltä muulta voisin edes saada lahjoja. Muilta sukulaisilta en odota mitään. Tai nyt kun mietin, niin olisikohan tätini aina antanut jotain meille siskoille yhteiseksi lahjaksi. Olen siis 22v ja viettänyt tähän mennessä joulut aina vanhempieni luona, joten tuollaiset yhteiset jutut ovat onnistuneet.

Vierailija
24/31 |
12.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

- vanhemmiltani

- appivanhemmiltani

- sisaruksiltani

- vaimon sisaruksilta

- joskus myös ystäviltä ja muilta sukulaisilta

Yleensä saamme yhteisiä lahjoja. Jokin kodin käyttöesine, hyvä viini, kirjoja, lahjakortteja, pelejä konsoleihin tms saattaa tosiaan tulla lahjaksi. Yhteen aikaan tuli kaikilta pussilakanasettejä, nykyään lähinnä juuri hyviä viinejä, laadukkaita suklaita tai muita erikoisempia herkkuja.

Itse ostelemme myös jotakin vastaavia.

Vierailija
25/31 |
12.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

en saa luultavasti kuin vanhemmiltani ja mieheltä

kun en näköjään saanut ristiriitaisuuksien tmv takia ystäviltä syntymäpäivälahjojakaan, vaikka heille itse ostinkin (ennen ja jälkeen koko sopan)... ei sillä että se lahjojen poisjäänti olisi jotenkin kamalaa, mutta nämä kyseiset ihmiset tuntuivat ottaneen nokkiinsa peruttujen synttäreiden takia, enkä ole heidän kanssaan puhunut sen jälkeen (ja puhutaan kuukausista)

Vierailija
26/31 |
13.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta olisi uskomattoman hienoa saada joululahja aviomieheltä, omilta vanhemmilta ja mahdollisesti lapsilta.

Yhtäkään tällaista minulla ei ole. Joulun läheisyys alkoi jälleen ahdistamaan. En silti lähde pakoon, vaan otan joulun vastaan yksin kotona.

N45+

Vierailija
27/31 |
29.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en saa keltään lahjoja jouluisin. Se tuntuu pahalta, koska itse muistan aina toisia ja haluan ilahduttaa. Elämäni nöyryyttävimmät hetket ovat silloin kun joku kysyy mitä olen saanut joululahjaksi. Aina voi valehdella saaneensa jotain, mutta itse tietää totuuden ettei ole saanut mitään. En kaipaisi materiaa, vaan ihan vain jotakin pientä joka kertoisi että toinen on muistanut sinut.

Vierailija
28/31 |
05.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lahjoja saan aviomieheltäni, omilta vanhemmiltani ja todennäköisesti miehen vanhemmilta tulee jotain yhteistä, esim. ravintolalahjakortti. Oma lapsi on niin pieni, ettei ymmärrä joulusta mitään.

Ei-toivottuja lahjoja ei tule, koska mieheni tuntee makuni ja sekä vanhempani että appivanhemmat antavat usein lahjakortteja mieluisiin liikkeisiin tai muihin kauppapaikkoihin.

Vierailija
29/31 |
05.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen, äidin ja siskojen kanssa on sovittu, että aikuisille ei hankita lahjoja. Kummitytöltä tulee kortti, ei lahjaa.

Näin on mennyt jo useampi vuosi. En kaipaa mitään tavaraa, tärkeämpää joulun ajassa on esim. yhteiset käynnit joululaulukonserteissa ja niiden jälkeen kahvittelu.

Vierailija
30/31 |
05.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tullut viime jouluna enää edes sitä konvehtirasiaa lasten isältäkään, lasten puolesta.

Vierailija
31/31 |
13.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

- mieheltäni

- isältäni

- anopilta ja appiukolta

- aikuisilta kummilapsiltani

- kahdelta pitkäaikaiselta ystävältäni

lisäksi saan rahalahjoja mummoltani ja vaariltani.

Mies ostaa kivoja lahjoja, tuntee minut ja tietää mistä pidän. Aikuisilta kummilapsilta saan yleensä jotain pientä kuten viinipullon tai suklaata. Isä ja anoppi kysyvät aina, mitä haluan. Ystävät tuntevat minut, joten osaavat antaa lahjoja joista pidän.

En muista milloin olisin viimeksi saanut epämieluisan lahjan. Miehen mummo jakeli jotain omituisia kippoja ja kuppeja aikanaan, olivat siis heiltä kaapista kaivettuja vanhoja tavaroita. Eivät nekään minuakaan pahemmin häirinneet, rumimmat laitoin lasinkeräykseen sen suuremmin mainostamatta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi kolme