Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miehen mielestä ylipisto-opiskeluni on vain leikkimistä :-(

Vierailija
11.11.2012 |

Hänen mielestään minä vain leikin yliopistolla kun opiskelen tällä hetkellä todella ahkerasti, jotta pääsen läpi kursseja jotka vaativat paljon työtä. Laajoja kokonaisuuksia, hyvinkin teoreettisia aiheita joiden ymmärtäminen on oleellista myös tulevan ammattini kannalta. Miten tähän pitäisi suhtautua? Mies ei arvosta ollenkaan :-(

Kommentit (43)

Vierailija
21/43 |
11.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska opiskelumon kivempaa kuin töissä käynti?

Vierailija
22/43 |
11.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko niin rikkaita, että miehestä voisit hyvin olla kotona lastenne kanssa? Opiskeletko itseäsi vai perhettäsi varten?

-yliopiston käynyt-

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/43 |
11.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ts. mitä hän arvostaa?

Viittaako hän siihen, että opiskelu verrattuna tulevaan työelämään on vain leikkiä

vai että tämänhetkinen panoksesi ei ole riittävä?

Vierailija
24/43 |
11.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

miesten piirissä tämä ajattelu.

Jos itse on aina tehnyt ns. käytännön töitä kuten sähköasennusta, LVI-hommia tai muita amistutkinnon töitä, niin yliopisto-opiskelu voi hyvinkin vaikuttaa leikkimiseltä.

Toisaalta, kuinkahan moni nainen on 1900-luvulla käynyt töissä ja elättänyt miestään miehen opintojen ajan, jotta mies sitten joskus valmistuisi johonkin "hienoon" ja arvostettuun ammattiin. Vaikkapa tutkijaksi tai professoriksi voisi mies joskus päästä. Mikäpä rouvasta oli sen hienompaa ei vielä niin kovin monta kymmentä vuotta sitten.

Tietysti, sitä mukaa kun naiset yhä useammin valtaavat eri ammatteja, kyseisten ammattien arvostus laskee. Varmaan yliopisto-opiskeluakin arvostettaisiin nykyään paljon enemmän, jos sinne hyväksyttäisiin opiskelijoiksi vain miehiä.

No, ihminen on terve, kun hän leikkii.

Vierailija
25/43 |
11.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hänen mielestään minä vain leikin yliopistolla kun opiskelen tällä hetkellä todella ahkerasti, jotta pääsen läpi kursseja jotka vaativat paljon työtä. Laajoja kokonaisuuksia, hyvinkin teoreettisia aiheita joiden ymmärtäminen on oleellista myös tulevan ammattini kannalta. Miten tähän pitäisi suhtautua? Mies ei arvosta ollenkaan :-(

Maksatko puolet teidän elämisestä?

Vierailija
26/43 |
11.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskeletko ensimmäistä vai toista tutkintoasi? mitä olet tehnyt ennen opiskeluja?

Minä olen sitä mieltä, että ainakin oma yliopisto-opiskeluni on leikkiä verrattuna työssä käyntiin. Luentoja valtavan vähän viikossa, kurssit kuulostavat aina opinto-oppaassa paljon haastavammilta kun mitä todellisuudessa ovat. Vähemmällä siellä pääsen kuin duunarimieheni töissään.

Vierailija
27/43 |
11.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko niin rikkaita, että miehestä voisit hyvin olla kotona lastenne kanssa? Opiskeletko itseäsi vai perhettäsi varten?

-yliopiston käynyt-

Onko vaimon opiskelu vain leikkiä jos miehellä on hyvä palkka?

Minä olen ollut siinä uskossa että useimmat opiskelevat itseään varten, päästäkseen mielenkiintoiseen, motivoivaan ja antoisaan työhön.

En ole koskaan osannut ajatella, että opinnot olisivat perhettä varten.

Vaikka kyllähän vanhempien suorittamista opinnoista yleensä perheellekin jotakin etua koituu ihan koko perheelle.

En myöskään ole ajatellut että työtä tehtäisiin perhettä varten. Enemmänkin lähestyn tätäkin itsekkäästä näkökulmasta. Haluan hyvän elintason. Toki myös perheeni saa nauttia siitä samasta elintasosta, mutta ihan itseäni varten minä työtä ensisijaisesti teen.

En myöskään haluaisi ajatella, että mieheni tekee työtä minua ja lapsiamme varten, vaan toivon että on siitä ihan itse kiinnostunut.

Vierailija
28/43 |
11.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli luulisi tietävän, mitä tämä on. Mies ei arvosta opintojani lainkaan, päinvastoin, ja saan sen kuulla päivittäin.

Käyn kuitenkin myös töissä, huolehdin yksin lapsista (mies ei millään ehdi) ja sovitan opiskeluni siten, että niistä olisi mahdollisimman vähän haittaa. Kun sain apurahan, oli ainoa kommentti, että "sillä rahalla voidaan tehdä kunnon reissu" sen sijaan että ymmärtäisi, että sen avulla voin olla virkavapaalla 3 kk ja opiskella täyspäiväisesti.

Vierailija
29/43 |
11.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun exän mielestä monet mun tekemät asiat oli leikkimistä. Esim. kun puhuin tunteistani, niin ex nauroi, kun ajatteli että minä vain leikin. Sittemmin hän sai diagnoosikseen persoonallisuushäiriö, keskenkasvuinen. En muista virallista diagnoosin nimeä, mutta se versio, missä ihminen on lapsen tasolle jäänyt, eikä koskaan aio kasvaa aikuiseksi.

Että kerro se miehellesi, tuohon ajatteluun on olemassa ihan diagnoosi.

Vierailija
30/43 |
11.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Kysymykset kysymyksinä, kiinnostivat jotta saisi jotain pohjaa sille mitä mies ajattelee. Joku perusteluhan hänellä on omille ajatuksilleen.

2. Itse opiskelin ensisijaisesti saadakseni itseäni kiinnostavan työn, jolla voisin elättää perheelleni paremman elintason. Olen aina ollut perheeni pääelättäjä. Jo opiskeluaikana, jolloin elätin myös mieheni opinnot.

3. Harvoin voi väittää että Yliopisto-opiskelu on leikkiä, mutta perustellusti näin voisi väittää parin tuttavani kohdalla. Miksei sitten ap:n? Taustojahan emme tiedä. Jospa hänen ei tarvitsisi opiskella, jospa hänellä onkin kotona alle vuoden ikäinen lapsi, jospa hän opiskelee puhtaasti vain itseään sivistääkseen aikomatta koskaan hyödyntää opintojaan. Eikö näissä tapauksissa opiskelua voisi verrata leikkiin?

-yliopiston käynyt-

Onko vaimon opiskelu vain leikkiä jos miehellä on hyvä palkka?

Minä olen ollut siinä uskossa että useimmat opiskelevat itseään varten, päästäkseen mielenkiintoiseen, motivoivaan ja antoisaan työhön.

En ole koskaan osannut ajatella, että opinnot olisivat perhettä varten.

Vaikka kyllähän vanhempien suorittamista opinnoista yleensä perheellekin jotakin etua koituu ihan koko perheelle.

En myöskään ole ajatellut että työtä tehtäisiin perhettä varten. Enemmänkin lähestyn tätäkin itsekkäästä näkökulmasta. Haluan hyvän elintason. Toki myös perheeni saa nauttia siitä samasta elintasosta, mutta ihan itseäni varten minä työtä ensisijaisesti teen.

En myöskään haluaisi ajatella, että mieheni tekee työtä minua ja lapsiamme varten, vaan toivon että on siitä ihan itse kiinnostunut.

Vierailija
31/43 |
11.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahempaakin on kuultu, minun mieheni naureskeli "postimyyntitutkinnolle", kun yksi todistus piti lunastaa postista.

Kertoisitko kuitenkin meille, miksi mies noin tekee. Onko hänen mielestään naisen paikka nyrkin ja hellan välissä ja hän pystyisi mainiosti elättämään sinut kotiäitinä? Vai onko hän itse sellainen "työn raskaan raataja", joka arvostaa vain ruumiillista työtä, vai itse sellainen "ydinfyysikko",jonka mielestä humanistiset tieteet ovat leikkimistä?

Kyllä, yllättävän monen miehen mielestä kaikki sellaiset vaimon puuhat ovat turhia, jotka ovat poissa miehen ja lapsen palvelemisesta. Ihan sama, onko kyseessä opiskelu, kuntoilu tai vaikka omien vanhempien hoito.

Vierailija
32/43 |
11.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehillä on usein aika hatara identiteetti ja itsetunto-ongelmia.

Vierailija
33/43 |
11.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä yliopistossa jotkut alat on ihan lastenleikkiä. Se "kuuluisa" kasvatustiede esimerkiksi. Mä voin sanoa rehellisesti, että veljeni putkariopinnot on vaativampia kuin kasvatustieteen syventävät opinnot. Niissä pitää sentään oikeasti osatakin jotain.

Vierailija
34/43 |
11.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

naiset alkaa välittömästi jakelemaan negaatioita.. Tajuatteko ollenkaan että maailman mittakaavassa naisen opiskelu on avain ihan kaikkeen? lasten hyvinvointiin, toimeentulon kohenemiseen, kaikenlaisen pahan ja väkivallan vähenemiseen??? Ja täällä vingutaan heti jos jollain on unelma ja yritystä. Oikeesti olette hirveitä mätäpesäkkeitä ihmisiksi! Kateus ja katkeruus on todella vaarallinen tauti. Ap;lle sympatiat; on kurjaa jos toinen ei arvosta. kannattaisi varmaan katsoa tilannetta että suhtautuuko hän muutenkin suhun, naiseen yms vähätellen. koska jos elät koko ajan vähättelyn piirissä ennen pitkää voimasi ja unelmasi loppuvat ja niin ei sa itselleen antaa tapahtua!

Vierailija
35/43 |
11.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

naiset alkaa välittömästi jakelemaan negaatioita.. Tajuatteko ollenkaan että maailman mittakaavassa naisen opiskelu on avain ihan kaikkeen? lasten hyvinvointiin, toimeentulon kohenemiseen, kaikenlaisen pahan ja väkivallan vähenemiseen??? Ja täällä vingutaan heti jos jollain on unelma ja yritystä. Oikeesti olette hirveitä mätäpesäkkeitä ihmisiksi! Kateus ja katkeruus on todella vaarallinen tauti. Ap;lle sympatiat; on kurjaa jos toinen ei arvosta. kannattaisi varmaan katsoa tilannetta että suhtautuuko hän muutenkin suhun, naiseen yms vähätellen. koska jos elät koko ajan vähättelyn piirissä ennen pitkää voimasi ja unelmasi loppuvat ja niin ei sa itselleen antaa tapahtua!

peesi.

Vierailija
36/43 |
11.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leikkimään miehensä kanssa?

Vierailija
37/43 |
11.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
38/43 |
11.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siellä muuta olekaan kuin leikkimistä. Been there done that.

Vierailija
39/43 |
11.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahempaakin on kuultu, minun mieheni naureskeli "postimyyntitutkinnolle", kun yksi todistus piti lunastaa postista. Kertoisitko kuitenkin meille, miksi mies noin tekee. Onko hänen mielestään naisen paikka nyrkin ja hellan välissä ja hän pystyisi mainiosti elättämään sinut kotiäitinä? Vai onko hän itse sellainen "työn raskaan raataja", joka arvostaa vain ruumiillista työtä, vai itse sellainen "ydinfyysikko",jonka mielestä humanistiset tieteet ovat leikkimistä? Kyllä, yllättävän monen miehen mielestä kaikki sellaiset vaimon puuhat ovat turhia, jotka ovat poissa miehen ja lapsen palvelemisesta. Ihan sama, onko kyseessä opiskelu, kuntoilu tai vaikka omien vanhempien hoito.

Niistä ei ole mitään hyötyä. Historia ja argeologia ovat hyödyllisiä ja muutama muu. Mutta suurimmaksi osaksi ne ovat täysin hyödyttömiä. Uskontotieteet, nais- ja miestutkimukset ovat suorastaan järjettömiä. Tuollaisiin roskiin kulutetaan rahaa.

Pahinta on se että käytännössä kaikki humanistiset alat ovat valtion tai kunnan töitä. Eli julkisia töitä, mikä maksaa yhteiskunnalle rahaa eikä tuota mitään.

Tekniikka on hyödyllistä, tuottavaa ja vie yhteiskuntaa eteenpäin.

Vierailija
40/43 |
11.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko niin rikkaita, että miehestä voisit hyvin olla kotona lastenne kanssa? Opiskeletko itseäsi vai perhettäsi varten? -yliopiston käynyt-

Onko vaimon opiskelu vain leikkiä jos miehellä on hyvä palkka? Minä olen ollut siinä uskossa että useimmat opiskelevat itseään varten, päästäkseen mielenkiintoiseen, motivoivaan ja antoisaan työhön. En ole koskaan osannut ajatella, että opinnot olisivat perhettä varten. Vaikka kyllähän vanhempien suorittamista opinnoista yleensä perheellekin jotakin etua koituu ihan koko perheelle. En myöskään ole ajatellut että työtä tehtäisiin perhettä varten. Enemmänkin lähestyn tätäkin itsekkäästä näkökulmasta. Haluan hyvän elintason. Toki myös perheeni saa nauttia siitä samasta elintasosta, mutta ihan itseäni varten minä työtä ensisijaisesti teen. En myöskään haluaisi ajatella, että mieheni tekee työtä minua ja lapsiamme varten, vaan toivon että on siitä ihan itse kiinnostunut.

Jos AP:n mies joutuu elättämään perheen sen aikaa kun AP opiskelee niin ei ihmekkään jos mies rupeaa kypsymään. Jos siitä ei tienaa niin sitä ei tehdä. AP:n pitää ruveta maksamaan puolet perheen kuluista

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi viisi