Vinkkejä miten saada äkkiä asunto?
Vuokra-asuntoa siis etsitään. Kaikkien oikotien, vuokraoven yms. sivuilla on vahdit ja olemme ilmoittaneet newsecille yms. kiinnostuksestamme. Kuitenkin tilanne on aika ankea ja uusi koti pitäisi äkkiä löytää.
Onko jotain hyviä vinkkejä antaa?
Kommentit (47)
löytyy antamillasi ehdoilla 7 asuntoa. Mitä vikaa niissä on?
Seitsemän asuntoa joo löytyy.
Neljä niistä on Forenomin kalustettuja asuntoja. Mihin laitetaan meidän oma irtaimisto?
Jäljellä 3 asuntoa.
Yksi näistä aso-kämppä.
Jäljellä 2 asuntoa.
Kyyhkysmäen kämppä on varallisuusrajoilla -> ei sovita niihin.
Jäljellä 1 kämppä.
Olen nähnyt, kun se rakennettiin ja kun sitä muurattiin, niin villat kastui, kun ei oltu mitenkään suojattu -> kosteusvaurioinen.
Ei siis ainuttakaan 4h+k asuntoa, jota voisi mennä edes katsomaan.
Kaksi 3h+k asuntoa ollaan katsottu, mutta molemmat todettu kosteusvaurioisiksi.
Mahdotonta tai ei, mutta noin 60000 asukkaan asuma-alueelta kosteusvaurioton 4h+k olisi toiveissa. Ei vain löydy.
mukajärkeviä sijoitusneuvoja muille eikä itse omista edes asuntoa????
Juu, en ole omistanut kahteen vuoteen enää asuntoa. Siksi sitä sijoittamista pitääkin miettiä.
Uskon, että ihminen joka on todennut 2 ensimmäistä asuntoa kosteusvaurioisiksi yhdellä katsomalla, ei tule loppuikänään löytämään itselleen "tervettä" asuntoa.
niin johan alkaa asuntoja löytyä.
No kyllä niitä terveitä asuntoja on pakko olla tässä maassa. On meilläkin ollut nyt viimeiset 3 vuotta täysin kosteusvaurioton asunto (ennen kuin seinä alkoi vuotaa) ja esim. mun vanhemmilla on naapurissa täysin kosteusvaurioton asunto.
Kosteusvaurion löytymiseen auttaa kummasti kyllä oma mittari.
Harvassa on tässä maassa asunnot joissa ei rakenteet ole saaneet kunnolla kosteutta raknnusvaiheessa. Minä en ole nähnyt ainakaan yhtään sellaista kymmenen vuoden aikana ja aika monella rakennustyömaalla olen käynyt. Suojaukset ovat usein yhtä tyhjän kanssa silloin kuin niitä viitsitään tehdä, näitä näen ihan päivittäin. Ainoa toimiva suoja on täyshuputus/teltta.
Joo, toi on kyllä totta. Entisaikaan sentään juhlittiin harjakaisia, mutta nykyään katto tehdään vasta sen jälkeen, kun taloon on annettu sataa puoli vuotta sisään.
Siitä huolimatta kyllä esim. lattiakaivon ympärillä oleva täysi kosteus kyllä vie halun muuttaa asuntoon, varsinkin kun saan helposti oireita kosteusvaurioista.
Täysin vaaratonta kosteutta pintamateriaalin ja vesieristeen välissä.
vika siinä Tapiolan kämpässä on, kun on kiire muuttaa? Onko siellä kosteusvaurio?
Onnea asunnonetsintään!
Etkö nimenomaan etsinyt asoa vähän aikaa sitten?
Ei asuta Tapiolassa vaan Leppävaarassa. On tullut just kosteusvaurio ja siksi kiire lähteä pois, koska oirehdin täällä.
Asossa on ongelma se, että pitäisi olla tosi uudesta talosta ja isosta asunnosta ettei tulisi meidän varallisuus esteeksi. Sinällään ASO kyllä kelpaa, jos vaan meillä riittävän pieni numero ja riittävän kallis asunto.
nimimerkki on kirjoitellut tänne asumisesta tapiolassa, erikoista...
ympäröivät alueet Lintuvaara, Laajalahti pois suljettuja, lasten koulujen tms. vuoksi?
Yksityiseltä voisitte saada asunnon hyvästä taloyhtiöstä, mutta se vaatii jo niin suurta onnea ettei ihan pikaista muuttoa voi toivoa.
huomenna aamulla puhelin käteen ja ala soittelemaan. Monet asunnot menevät ennen kuin ehtivät koskaan julkisesti vuokrattaviksi.
Olen joskus vuonna miekka ja kypärä asunut Tapiolassa, mutta en tällä vuosituhannella.
Tapiolasta ostettiin asunto joskus 2-3 vuotta sitten, mutta sit meni ennen muuttoa pupu pöksyyn ja jäätiin kuitenkin Leppävaaraan. Ehdittiin omistamaan se asunto 2 kk, mutta ei siis muutettu sinne koskaan.
Nyt on oireiden takia pakko muuttaa nopeasti. Sinällään Lintuvaara tai Laajalahti eivät ole poissuljettuja, jos vaan nuo meidän kriteerit täyttyy. Mieluummin muutamme kyllä kerrostaloon kuin rivariin tms.
ja muuta 15. päivä. Paitsi jos vaadit asunnolta mahdottomia, sellaisia ei löydy.