Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tulen kohta hulluksi tämän migreenin kanssa!!

Vierailija
11.11.2012 |

Aiemmin lääkkeet auttoi, mutta nyt muutamaan kuukauteen ei enää ole esto-tai kohtauslääke auttanut, kaikki mahdolliset jo kokeiltu. Olen ollut jopa migreenissä töissä, kun en meinaa uskaltaa enää jäädä pois,pomo jo vihjailee ettei hänellä ole kauaa minua varaa pitää.

Pelkään että olen kohta työkyvytön. Pää on magneettikuvattu moneen kertaan, viimeksi 3 päivää sitten päivytyksessä, siellä kaikki Ok.

Mikä neuvoksi? Migreeniä tällä hetkellä 2-4 kertaa viikossa, ollut nyt kuukausia. Migreeni on ollut kaikkiaan 5 vuotta, välillä parempi kausia, mutta nyt loppukesästä asti yhtä helvettiä. Lääkärin mukaan kaikki mahdolliset lääkkeet jo kokeiltu. Ja migreenityyppini on sellainen (hemipleginen eli halvausoireinen) että siihen ei edes kaikki lääkkeet sovi.

Olen kohta hermoraunio, enkä voi itse tälle yhtään mitään!!!!

Kommentit (51)

Vierailija
41/51 |
11.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sieltä löytyy suljettu ryhmä migreenikoille, hyvin vireää keskustelua ja vertaistukea!

Kiitos vinkistä!

Vierailija
42/51 |
11.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Imigran suihke? Ruokavalio? Itse sain ruokavalio muutoksella migreenin aisoihin. Migreenistä olen kärsinyt 22 vuotta. Viimeset 4v olleet aika ruhtinaita. Pidä päiväkirjaa syömisistä. Itsellä sienet aiheuttaa migreenikohtauksen. Migreeni ei ole mitään lystiä.

akupunktio?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/51 |
11.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sieltä löytyy paljon kokemusperäistä tietoa ja vertaistukea, kaikki ymmärtävät tasan tarkkaan sen epätoivon, kun taistelee migreenin kanssa!

Vierailija
44/51 |
11.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on oli sama juttu monen vuoden ajan, mikään lääke ei tehonnut, jouduin olemaan pitkiä jaksoja pois töistä ja kivut oli tosi pahoja. Olin monet kerrat ensiavussa sen takia ja mitään ei kuvissakaan ollut.

Päänsärkykohtauksiin kuului toispuoleiset halvausoireet, kipu kasvoissa ja silmän alueella, oli vaikea puhua, usein uusivat kohtaukset yms.

Mulla diagnosoitiin lopulta horton eli sarjoittainen päänsärky. Ainakin pääkaupunki seudulta löytyy monta eri neurologia jotka sitä on enemmin tutkinut ja sieltä mäkin sain avun siihen. Pahinta tossa on se että kohtaukset vaan pahenee hoitamattomana. Kannattaa vaan suoraan alkaa ettimään pätevää neurologia ja sinne mahd. nopeasti tutkimuksiin. Voi olla että sulla on jonkun muun tyyppinen migreeni/päänsärky, mutta kyllä ne siellä sen selvittää ja kuitenkin noita hoitomahdollisuusksiakin on vaikka millasta.

Mä itse kävin monta vuotta erilääkäreillä ja toi vaan paheni,ennen kun sitten suositeltiin pätevää neurologia. Tuossa linkissä taitaa olla keskustelu palstaa yms. mistä vois kysellä. Oman lääkärini oli Mikko Kallela ja kävin myös Jussi Valppaalla. Kallela ainakin on paljon perehtynyt hortoniin.

Yleislääkärit harvemmin edes tietävät mikä tuo on ja omalla paikkakunalla lääkäri oli sitä mieltä että ei mulla tota voi olla koska sen mielestä oli vaan miehillä...

Mullakin on välillä 2kk-1v kestäviä jaksoja kun ei oo yhtään kohtausta ja sit ne taas alkaa. Mulla kohtauksia provosoi sauna, greippi (neurologi sano että monella laukasee kohtaukset), alkoholi, liikunta, stressi ja ihan mielialavaihtelutkin.

Kohtauksiin on attanut ensihätään kylmäpakastepussi otsalle, pimee huone, kylmän juominen/syöminen, akupunktio ja lääkityksenä maxalt rapid. Myös niskan/otsan hierominen lievittää kipua.

http://www.migreeni.org/perustietoa/sarjoittainen.html

Tässä linkissä on paljon tietoa eri migreeneistä ja päänsäryistä, tuolta löytyy myös tuo tukipuhelin johon voi soittaa, sieltäkin osaavat suositella sun alueelta neurologia.

Mulla on noiden lääkkeiden sopivuuden kanssa ollut myös ongelmaa kun on matala verenpaine ja olen allerginen. Nyt on kuitenkin mennyt tosi hyvin kun sain hyvät ohjeet ja lääkkeet ja pystyn taas olemaan normaalisti töissä. Joskus tosin jos paha kohtaus tulee niin kotiin on jäätävä.

Toivottavasti tästä on apua :)

Vierailija
45/51 |
11.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tosiaan vielä lisayksenä että tuosta akupunktiosta oli alkuun apua, mutta sit kun oli pahoja päänsärkykohtaksia ni ei auta.

Vierailija
46/51 |
11.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on oli sama juttu monen vuoden ajan, mikään lääke ei tehonnut, jouduin olemaan pitkiä jaksoja pois töistä ja kivut oli tosi pahoja. Olin monet kerrat ensiavussa sen takia ja mitään ei kuvissakaan ollut. Päänsärkykohtauksiin kuului toispuoleiset halvausoireet, kipu kasvoissa ja silmän alueella, oli vaikea puhua, usein uusivat kohtaukset yms. Mulla diagnosoitiin lopulta horton eli sarjoittainen päänsärky. Ainakin pääkaupunki seudulta löytyy monta eri neurologia jotka sitä on enemmin tutkinut ja sieltä mäkin sain avun siihen. Pahinta tossa on se että kohtaukset vaan pahenee hoitamattomana. Kannattaa vaan suoraan alkaa ettimään pätevää neurologia ja sinne mahd. nopeasti tutkimuksiin. Voi olla että sulla on jonkun muun tyyppinen migreeni/päänsärky, mutta kyllä ne siellä sen selvittää ja kuitenkin noita hoitomahdollisuusksiakin on vaikka millasta. Mä itse kävin monta vuotta erilääkäreillä ja toi vaan paheni,ennen kun sitten suositeltiin pätevää neurologia. Tuossa linkissä taitaa olla keskustelu palstaa yms. mistä vois kysellä. Oman lääkärini oli Mikko Kallela ja kävin myös Jussi Valppaalla. Kallela ainakin on paljon perehtynyt hortoniin. Yleislääkärit harvemmin edes tietävät mikä tuo on ja omalla paikkakunalla lääkäri oli sitä mieltä että ei mulla tota voi olla koska sen mielestä oli vaan miehillä... Mullakin on välillä 2kk-1v kestäviä jaksoja kun ei oo yhtään kohtausta ja sit ne taas alkaa. Mulla kohtauksia provosoi sauna, greippi (neurologi sano että monella laukasee kohtaukset), alkoholi, liikunta, stressi ja ihan mielialavaihtelutkin. Kohtauksiin on attanut ensihätään kylmäpakastepussi otsalle, pimee huone, kylmän juominen/syöminen, akupunktio ja lääkityksenä maxalt rapid. Myös niskan/otsan hierominen lievittää kipua. <a href="http://www.migreeni.org/perustietoa/sarjoittainen.html" alt="http://www.migreeni.org/perustietoa/sarjoittainen.html">http://www.migreeni.org/perustietoa/sarjoittainen.html</a&gt; Tässä linkissä on paljon tietoa eri migreeneistä ja päänsäryistä, tuolta löytyy myös tuo tukipuhelin johon voi soittaa, sieltäkin osaavat suositella sun alueelta neurologia. Mulla on noiden lääkkeiden sopivuuden kanssa ollut myös ongelmaa kun on matala verenpaine ja olen allerginen. Nyt on kuitenkin mennyt tosi hyvin kun sain hyvät ohjeet ja lääkkeet ja pystyn taas olemaan normaalisti töissä. Joskus tosin jos paha kohtaus tulee niin kotiin on jäätävä. Toivottavasti tästä on apua :)

Kiitos tuhannesti viestistäsi!! Googletan nuo lääkärit!

Vierailija
47/51 |
11.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja tosiaan pahin mikä varmasti tuon säryn aiheuttaa niin mulla ainakin jos nukun liian kauan.

Vierailija
48/51 |
11.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vain topimax, vaikka onhan sillä sivuvaikutukset. Mutta mielummin ne kuin särky!

Pahimpina kausina olen syönyt beetasalpaajia ja topimaxia yhtäaikaa.

Oletko tuon lääkkeen jo kokeillut?

Minulla ei kyllä ole halvausoireita, mutta ennen tuon lääkkeen saamista olin aivan epätoivoinen

Vierailija
49/51 |
11.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeillut: mustaseljatuoremehua?

Mulle se oli ihmelääke.

Vierailija
50/51 |
11.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en menisi vaihtoehtohoitoihin: niissä taustalla jokin muu vaikuttava voima, luin itse hoitomenetelmä. Tampereelle on muuttanut pastori Marko selkomaa, jolla on jumalauta saatu parantamisen lahja. Parasta tässä on se että tulokset on pysyviä ja ei tarvitse maksaa kuin bensat Hki- Tre välillä. Tsemppiä sulle rukoilen nyt puolestasi.

Vierailija
51/51 |
30.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

- juotko riittävästi nestettä /vettä päivän aikana?

- nukutko ja syötkö kellontarkasti säännöllisesti?

- liikututko ulkona päivittäin?

- osaatko rentoutua?

- huolehditko turhasta/ oletko liian tunnollinen?

- onko taustallasi jotain selvittämätöntä traumaa?

- ethän käytä hormonaalista ehkäisyä?

Pahimmillaan migreeni johtaa eläkkeelle :(

Itselläni myös 80% kuussa on migreenipäiviä ellei enemmänkin. Akupunktiot kokeiltu, maidoton, viljaton ruokavalio on kokeiltu. Gluteenittomalla ruokavaliolla olen muuten. Osaan rentoutua eikä ole käsittelemättömiä asioita jne. Muutamia estolääkkeitä kokeiltu ja nyt katsotaan vielä muita lääkkeitä. Täsmälääkkeitä en saa syödä migreenimuodon vuoksi. Hormonaalinen ehkäisy myös kielletty ja siitä tämä migreenikierre lähtikin eli e-pillereistä ja vaikka lopetin ne, niin jatkuvat migreenit jäivät. Juon tarpeeksi päivässä. Säännöllinen liikkuminen ei ole mahdollista, mutta lievässä migreenissä pyrin kävelemään.  Tuskin kukaa pystyy menemään hirveissä kivuissa ja oksennustilassa kävelemään jos pelkkä pään kääntäminen tai nouseminen seisomaan saa olon niin hirveäksi, että oksennus seuraa jos jatkaa liikettä? Elämä laukaisee minulle kohtauksia.