Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tulen kohta hulluksi tämän migreenin kanssa!!

Vierailija
11.11.2012 |

Aiemmin lääkkeet auttoi, mutta nyt muutamaan kuukauteen ei enää ole esto-tai kohtauslääke auttanut, kaikki mahdolliset jo kokeiltu. Olen ollut jopa migreenissä töissä, kun en meinaa uskaltaa enää jäädä pois,pomo jo vihjailee ettei hänellä ole kauaa minua varaa pitää.

Pelkään että olen kohta työkyvytön. Pää on magneettikuvattu moneen kertaan, viimeksi 3 päivää sitten päivytyksessä, siellä kaikki Ok.

Mikä neuvoksi? Migreeniä tällä hetkellä 2-4 kertaa viikossa, ollut nyt kuukausia. Migreeni on ollut kaikkiaan 5 vuotta, välillä parempi kausia, mutta nyt loppukesästä asti yhtä helvettiä. Lääkärin mukaan kaikki mahdolliset lääkkeet jo kokeiltu. Ja migreenityyppini on sellainen (hemipleginen eli halvausoireinen) että siihen ei edes kaikki lääkkeet sovi.

Olen kohta hermoraunio, enkä voi itse tälle yhtään mitään!!!!

Kommentit (51)

Vierailija
21/51 |
11.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hierojalla käyn silloin tällöin, niska-hartiaseut Ok. Olen lukenut että akupunktiosta ei olisi apua hemiplegiseen migreeniin. Minulla on mennyt satoja euroja kun olen juossut eri lääkäreillä, juuri migreeniin perehtyneillä, ei ratkaisua. Kohtauksen laukaisevia tekijöitä en ole löytänyt,ne tulevat omia aikojaan. Fysioterapiassa en ole käynyt.

Vierailija
22/51 |
11.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni migreenikohataukset lisääntyivät ensimmäisessä raskaudessa ja niitä saattoi olla 4 kertaa(normaalisti migreeni oli kerran vuodessa jostain 7-vuotiaasta saakka) viikossa samoin kävi siskollenikin. Meillä molemmilla on noita halvasuoireita myös. Kohtaukset vähenivät loppuraskaudessa ja loppuivat, kun lopetin imetyksen. Sen jälkeen noita halvausoireisia kohtauksia on ollut vain 2 kertaa 8 vuoden aikana ja tuona aikana olen ollut raskaanakin. Pelkkää migreeni päänsärkyä sit kyllä on ollut mutta se ei haittaa yleensä elämää.

En ole raskaana. Migreeni alkoi minulla -08 alussa, ja syyskuussa -08 aloin odottaa ensimmäistä (ja viimeistä ) lastanu. Raskauden ja odotuksen aikana ei ollut migreeniä.

Ajattelin että kun ns. koululääketieteestä ei ole apua, alan nyt etsiä apua vaihtoehdothoitojen puolelta. Näin ei voi jatkua. Tosiaan kohtauksia harva se päivä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/51 |
15.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota rauhallisesti. mulla on juuri samanlaista kuin sinulla. olisi kiva vaihtaa kokemuksia enemmänkin. itse sairastin koko raskausjan sitä juuri noin, ettei mikän auttanut. nyt olen syönyt Topimaxia, se auttaa. Kokeile myös hermoratahierontaa, osteopatiaa tai kranio-sakraaliterapiaa. leppävaarassa on migreeni-klinikka. syö paljon magnesiumia ja b-vitamiinia. kyllä sinä saat siihen vielä avun! tiedän epätoivosi, olen itsekin välillä tosi syvällä ollut tämän vuoksi. ja kaivannut vertaistukea. minulla myös hemipleginen, ja pelkään kohtauksia, ne onn pelottavia juuri noine puutumisoireineen. hermoratahieroja sanoi,että migreenistä voi parantua täysin, on väärin ajatella, että se olisi loppuelämän sairaus. sinä selviät ja saat avun! minulla suurin apu on ollut  lääkkeen rinnala syvärentoutus.

Vierailija
24/51 |
14.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeilkaa Acetiumia, mulla se on auttanut. Tuote on tehty eri tarkoituksiin, mutta sitä testataan parhaillaan migreenin estämiseen. Ei sivuvaikutuksia muuta kuin estää ehkäiseen syöpää. Apteekista ilman reseptiä.
1 tai 2 tablettia 2 kertaa päivässä.

Vierailija
25/51 |
14.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tulee migreenikohtaus joistakin hajuista. Kotonani kaikki tuotteet ovat nykyään hajusteettomia. Samoin jotkut ruoka-aineet aiheuttavat sen. Esim. Vanilja, eli suklaakin aiheuttaa pahana päivänä säryn. Maissi ainakin on toinen varma. Sinuna siis kiinnittäisin vielä enemmän huomiota ruokavalioon. Mulla tulee joskus monta tuntia ruokailun jälkeen migreeni, joskus se iskee jo silloin, kun vielä lapan ruokaa suuhuni. Mulla auttaa liikunta migreeniin. Ei mikään reipas kävely, vaan tosi rankka rääkkääminen missä syke nousee kunnolla. 

Vierailija
26/51 |
14.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tulee migreenikohtaus joistakin hajuista. Kotonani kaikki tuotteet ovat nykyään hajusteettomia. Samoin jotkut ruoka-aineet aiheuttavat sen. Esim. Vanilja, eli suklaakin aiheuttaa pahana päivänä säryn. Maissi ainakin on toinen varma. Sinuna siis kiinnittäisin vielä enemmän huomiota ruokavalioon. Mulla tulee joskus monta tuntia ruokailun jälkeen migreeni, joskus se iskee jo silloin, kun vielä lapan ruokaa suuhuni. Mulla auttaa liikunta migreeniin. Ei mikään reipas kävely, vaan tosi rankka rääkkääminen missä syke nousee kunnolla. 

Vierailija
27/51 |
11.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen ainakin kokeilemaan. Mulla loppui migreenit lähes kokonaan saatuani homeopaatilta "lääkkeitä" ja ruokavalio-ohjeet.

Ja siis mulla oli aikaisemmin melko raju migreeni, noin 2-3 krt/vko ja olin täysin toimintakyvytön.

Vierailija
28/51 |
11.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen ainakin kokeilemaan. Mulla loppui migreenit lähes kokonaan saatuani homeopaatilta "lääkkeitä" ja ruokavalio-ohjeet. Ja siis mulla oli aikaisemmin melko raju migreeni, noin 2-3 krt/vko ja olin täysin toimintakyvytön.

Joo mulla on suunnilleen noin usein, eli 2-3 krt viikossa, tai sanotaan että vähintään yksi, enintään neljä.Ja tätä on kestänyt näin pahana nyt noin 4-5 kk. Joudun vähän väliä olemaan sairaslomalla, ja tosiaan aiemmin tehonnut estolääke (Klotriptyl mite) ja kohtauslääke ei toimi. (Burana 800, muut ei käy hemiplegiseen migreeniin kuin ibuprofeeni ja parasetamoli eli Panacod. Panacodia lääkäri ei minulle suositellut koska ahkerasti käytettynä voi kuulemma aiheuttaa riippuvuutta)

Voisinkin mennä homeopaatille, kokeilen ihan mitä vaan, olen jo aika paniikissa tämän tilani kanssa, pelottaa joudunko työkyvyttömyyseläkkeelle tms.

Vierailija
29/51 |
11.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla jäi erittäin paha migreeni kun kävin 7 kertaa akupunktiossa.. Kannattaa kokeilla.

Nyt käyn varmuuden vuoksi kerran pariin kuukauteen. Uskomaton apu. Turhaan söin voimakkaita lääkkeitä lähes 10 vuotta...

Vierailija
30/51 |
11.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla jäi erittäin paha migreeni kun kävin 7 kertaa akupunktiossa.. Kannattaa kokeilla.

Nyt käyn varmuuden vuoksi kerran pariin kuukauteen. Uskomaton apu. Turhaan söin voimakkaita lääkkeitä lähes 10 vuotta...

Lisäykseksi pakko vielä mainita, että niin minullekkin kerrottiin etten saa apua akupunktiosta, epätoivoisena onneksi kokeilin.

Vierailija
31/51 |
11.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla jäi erittäin paha migreeni kun kävin 7 kertaa akupunktiossa.. Kannattaa kokeilla. Nyt käyn varmuuden vuoksi kerran pariin kuukauteen. Uskomaton apu. Turhaan söin voimakkaita lääkkeitä lähes 10 vuotta...

Tuttu akupunktioterapeutti(vai mikä hänen tittelinsä nyt olikaan) sanoi ettei familiaariseen hemiplegiseen migreeniin olisi akupunktiosta apua.

Vierailija
32/51 |
11.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla jäi erittäin paha migreeni kun kävin 7 kertaa akupunktiossa.. Kannattaa kokeilla. Nyt käyn varmuuden vuoksi kerran pariin kuukauteen. Uskomaton apu. Turhaan söin voimakkaita lääkkeitä lähes 10 vuotta...

Lisäykseksi pakko vielä mainita, että niin minullekkin kerrottiin etten saa apua akupunktiosta, epätoivoisena onneksi kokeilin.

Joo sitten voisin minäkin kyllä olle itsepäinen ja kokeilla sitäkin. Haluan tosiaan kokeilla ihan kaikkea nyt, kun lääkkeet eivät auta.

Vierailija
33/51 |
11.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noita vaihtoehtohoitoja ajatellen kysyn, jos voisin suositella.

Vierailija
34/51 |
11.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun miehellä tepsi samaan migreenityypiin absenor estolääkkeenä ja syö sitä siis ihan päivittäin.Beetasalpaajaakin kokeiltu,mutta huonoin tuloksin

Vierailija
35/51 |
11.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo sitten voisin minäkin kyllä olle itsepäinen ja kokeilla sitäkin. Haluan tosiaan kokeilla ihan kaikkea nyt, kun lääkkeet eivät auta.

Uskomatonta että joku voi noin sanoa, ettei akupunktiosta ole apua. Epäpätevä ihminen. Asun Pohjois-suomessa.

Itse kävin fysioterapeutilla, joka oli erikoistunut moneen "luonnolliseen" hoitoterapiaan. Kannattaa soitella monelle ja kysellä. Itselläni oli vaihtoehto intialaiselle tai suomalaiselle tekijälle, menin suomalaiselle.

Toivottavasti saat avun, koska lääkkeet tuhoavat elimistöäsi muiltakin osin ja migreeni vain pahenee. Vierotusoireet kestivät monta kuukautta ja migreeni oireet vähenivät kerta kerran jälkeen akupunktion takia.

Kaikille se ei auta, mutta minulle auttoi, ja ikuisesti kiitollinen siitä että migreenihelvetti on takana.

Nyt olen vaihtanut luomuruokaan ja haen maidon suoraan luomutilalta, joten lääkkeiden tuhoama mahanikin voi jo paremmin..

Vierailija
36/51 |
11.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sieltä löytyy suljettu ryhmä migreenikoille, hyvin vireää keskustelua ja vertaistukea!

Vierailija
37/51 |
11.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli vaan tuosta estolääkityksestä mieleen että minulla on Lyrica toiminut hyvin, tosin migreenini on vain tavallinen ja ei-aurallinen...

Vierailija
38/51 |
11.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan pahentavat tilannetta. Itse kävin erikoislääkärillä, joka oli erikoistunut neurologiaan ja vatsan toimintaan, vatsa on toinen aivot.

Hän suorastaan vihastui terveyskeskus lääkärin määräämistä suurista lääkemääristä. Kaksi lääkettä pahensivat yhdessä oireitani..

Menkää ihmiset erikoislääkärille..

Vierailija
39/51 |
11.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noita vaihtoehtohoitoja ajatellen kysyn, jos voisin suositella.

Helsingissä asun.

Vierailija
40/51 |
11.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan pahentavat tilannetta. Itse kävin erikoislääkärillä, joka oli erikoistunut neurologiaan ja vatsan toimintaan, vatsa on toinen aivot. Hän suorastaan vihastui terveyskeskus lääkärin määräämistä suurista lääkemääristä. Kaksi lääkettä pahensivat yhdessä oireitani.. Menkää ihmiset erikoislääkärille..

Olen käynyt kolmella eri neurologilla, nimenomaan migreenistä tietävillä. Kaikki vaan määräsivät uusia lääkkeitä ja that's it.