Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tulen kohta hulluksi tämän migreenin kanssa!!

Vierailija
11.11.2012 |

Aiemmin lääkkeet auttoi, mutta nyt muutamaan kuukauteen ei enää ole esto-tai kohtauslääke auttanut, kaikki mahdolliset jo kokeiltu. Olen ollut jopa migreenissä töissä, kun en meinaa uskaltaa enää jäädä pois,pomo jo vihjailee ettei hänellä ole kauaa minua varaa pitää.

Pelkään että olen kohta työkyvytön. Pää on magneettikuvattu moneen kertaan, viimeksi 3 päivää sitten päivytyksessä, siellä kaikki Ok.

Mikä neuvoksi? Migreeniä tällä hetkellä 2-4 kertaa viikossa, ollut nyt kuukausia. Migreeni on ollut kaikkiaan 5 vuotta, välillä parempi kausia, mutta nyt loppukesästä asti yhtä helvettiä. Lääkärin mukaan kaikki mahdolliset lääkkeet jo kokeiltu. Ja migreenityyppini on sellainen (hemipleginen eli halvausoireinen) että siihen ei edes kaikki lääkkeet sovi.

Olen kohta hermoraunio, enkä voi itse tälle yhtään mitään!!!!

Kommentit (51)

Vierailija
1/51 |
12.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeillut: mustaseljatuoremehua? Mulle se oli ihmelääke.

En ole koskaan kuullutkaan, täytyy ehkä testata jos tuota jostain löytää.

Vierailija
2/51 |
12.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en menisi vaihtoehtohoitoihin: niissä taustalla jokin muu vaikuttava voima, luin itse hoitomenetelmä. Tampereelle on muuttanut pastori Marko selkomaa, jolla on jumalauta saatu parantamisen lahja. Parasta tässä on se että tulokset on pysyviä ja ei tarvitse maksaa kuin bensat Hki- Tre välillä. Tsemppiä sulle rukoilen nyt puolestasi.

Tarkoitit varmaan Jumalalta saatu, ei jumalauta saatu, kuten kirjoitit. :-D Mutta siis kyllä parantamisen lahja luetaan myös vaihtoehtohoitoihin. Se on vaihtoehtohoidoissa vaan energiahoitoa, mutta tarkoittaa samaa asiaa. Ihan sama miten asiat nimetään,kun vaikuttava voima on sama, eli Jumala. Kiitos rukoilustasi, se tulee tarpeeseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/51 |
12.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile akupunktiota ja viljatonta ruokavaliota. Googletappa, sieltä apu sinulle!

Vierailija
4/51 |
12.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meinaan vaan tämmöisenäänhän tuon työtilanteen on pakko aiheuttaa enemmän stressiä ja se varmaankin pahentaa kohtaustilannettasi. Eläkkeellä voisit keskittyä elämään migreenin vaatimilla tavoilla tai ainakin parannella särkyä rauhassa silloin kun siltä ei voi välttyä.

Oisko se niin paha?

Meinaan vaan elämän ON pakko olla yhtä helvettiä noin. Itse tekisin mitä tahansa sen lopettaakseni. Jopa jäisin pois töistä, vaikka mula(kin) on työ jotain rakastan.

Vierailija
5/51 |
12.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä missä asut, mutta Tampereella esim. Anne Lehtimäki ja Huihua Yang-Salmela ovat loistavia. Lehtimäki osanee kertoa muita kunnollisia akupunkitiolääkäreitä, jos Tampereelle on liian pitkä matka.

Akupunktio oikeasti auttaa, sitä on tutkittu paljon ja se on nykyään pakollisena myös lääkäriopinnoissa (kurssi on tosin vain esittelykurssi, jotta opntoja oi sitten sy entää, jos asia kiinnostaa).

Aiheesta on myös kirjoitettu asiallisissa lääketieteen kansainvälisissä julkaisuissa positiiviseen henkeen.

Kannattaa ainakin kokeilla. Ja muistathan välttää lisäaineita, natriumglutamaatti on paha.

Toivottavasti tilanne paranee, tunnen omakohtaisesti tuon kirouksen!

P.s. Oletko kokeillut ilman reseptiä saatavaa särkylääkettä nimeltä Treo? Se on yllättävän tehokasta, jos sen onnistuu ottamaan ihan kohtauksen alussa. Sitä pitää ottaa 2 kpl veteen liuotettuna (potetabletti).

Vierailija
6/51 |
12.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei!

Minullakin oli todella paha migreeni aikaisemmin. Sitten laihdutin 20 kg, aloin käyttämään Fat Burneria (Fast)ja ruokavalio vähähiilariseksi. Eipä ole ollut läheskään niin paljon kohtauksia.

Vierailija
7/51 |
12.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä jos oli apua :)

Vierailija
8/51 |
14.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

nosto!

kuules ap. Menepä nyt heti tutkituttamaan niskanikamiesi tilanne kunnon kiropraktikolle tai taitavalle osteopaatille. Minulla on sekä paha migreeni että taipumus saada nikamalukkoja niskaan. Silloin kun niskassa on lukko, ei mikään lääke maailassa poista särkyä, ainoastaan niskan manipulointi. Hierojat ei ymmärrä näistä mitään (eikä muuten lääkäritkään). Missä sinä asut? Meinaan että voisit katsoa löytyykö paikkakunnaltasi hyviä ammattilaisia tähän.

t. kohtalotoveri

Vierailija
9/51 |
14.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

nosto

Vierailija
10/51 |
14.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

hemiplegiseen migreeniin (mikä ap.lla on) EI SAA ottaa kohtauslääkettä! ainoastaan särkyyn burana+panadol tai clotam+panadol coctailit+ tietty pahoinvointilääke.Mun miehellä ia kahdella pojalla on tuo ja se on helvettiä,Miehelle löytyi apu epilepsia lääkkeestä jota syö estolääkkeenä,toiselle pojalle on määrätty beetasalpaajaa joka ei oikein sovi,mutta haittavaikutukset on pienempi paha kuin kohaukset.Tsemppiä!

Vierailija
11/51 |
14.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

hortonissa lääkkeet yleensä vain kroonistavat ja aiheuttavat haittavaikutuksia koska maailmassa ei ole saatavilla oikeaa lääkettä lääkärin kautta. jos vähän näkee vaivaa ja onkii tietoja on olemassa ryhmiä netissä josta saa vinkit luonnonhoitoihin. tiedän useita henkilöitä keillä jopa paha krooninen horton ja se päihitetty luomulääkinnällä. joillakin auttaa jo pelkkä d-vitamiini isoilla annoksilla. 

Vierailija
12/51 |
11.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

- juotko riittävästi nestettä /vettä päivän aikana?

- nukutko ja syötkö kellontarkasti säännöllisesti?

- liikututko ulkona päivittäin?

- osaatko rentoutua?

- huolehditko turhasta/ oletko liian tunnollinen?

- onko taustallasi jotain selvittämätöntä traumaa?

- ethän käytä hormonaalista ehkäisyä?

Pahimmillaan migreeni johtaa eläkkeelle :(

Vierailija
13/51 |
11.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä, että migreenikohtauksessa minulle tulee halvausoireita, yleensä toiselle puolelle, ja puhe puuroutuu. Kohtaus kestää yhdestä kolmeen tuntiin yleensä, töissä jos olen enkä uskalla lähteä kotiin, en juuri mitään pysty siellä tekemään. Mutta pelottaa nuo pomon uhkaukset että antaa lopputilin, en varmaan saisi sitten enää ikinä mistään töitä, enkä varmaan eläkkeellekään pääse kolmikymppisenä migreenin takia.

Vierailija
14/51 |
11.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

- juotko riittävästi nestettä /vettä päivän aikana? - nukutko ja syötkö kellontarkasti säännöllisesti? - liikututko ulkona päivittäin? - osaatko rentoutua? - huolehditko turhasta/ oletko liian tunnollinen? - onko taustallasi jotain selvittämätöntä traumaa? - ethän käytä hormonaalista ehkäisyä? Pahimmillaan migreeni johtaa eläkkeelle :(

Joo noihin kaikkiin kiinnitän huomiota eli säännölliset elämäntavat,riittävästi lepoa, armahdan itseäni enkä ole ylitunnollinen. Ei myöskään ole stressiä/traumaa eikä hormonaalista ehkäisyä.

Vierailija
15/51 |
11.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai vaihtoehtohoitoja? Onko allergiat tutkittu? Milloin migreeni alkoi noin pahana? Onko suvussa migreeniä? Onko näkö tutkittu?

Vierailija
16/51 |
11.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Imigran suihke?

Ruokavalio?

Itse sain ruokavalio muutoksella migreenin aisoihin.

Migreenistä olen kärsinyt 22 vuotta.

Viimeset 4v olleet aika ruhtinaita.

Pidä päiväkirjaa syömisistä. Itsellä sienet aiheuttaa migreenikohtauksen.

Migreeni ei ole mitään lystiä.

Vierailija
17/51 |
11.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai vaihtoehtohoitoja? Onko allergiat tutkittu? Milloin migreeni alkoi noin pahana? Onko suvussa migreeniä? Onko näkö tutkittu?

En ole kokeillut joogaa tai vaihtoehtohoitoja, mitä suosittelisit? En ole kuullutkaan että noista voisi olla apua.

Ei ole allergioita tutkittu, kun ei ole oireita mistään allergioista. Mikä allergia voi aiheuttaa migreeniä? Tuostakaan en ole koskaan kuullut, eikä lääkäritkään ole tuosta maininneet, olen ravannut yleislääkäreillä ja erikoislääkäreillä.

Migreeni alkoi 5 vuotta sitten, mutta tänä syksynä vasta estolääkkeet lakkasivat vaikuttamasta. Tätä ennen olen aina syönyt muutaman kk:n estolääkettä kun on pahentunut niin että tulee monta kertaa viikossa.

Siskon kahdella teini-ikäisellä lapsella on migreeniä, ei tietääkseni muilla.

Näkö on tutkittu viimeksi viime keväänä kun hankin uudet lasit. Linssit on -2.25 ja -2.5.

Vierailija
18/51 |
11.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni migreenikohataukset lisääntyivät ensimmäisessä raskaudessa ja niitä saattoi olla 4 kertaa(normaalisti migreeni oli kerran vuodessa jostain 7-vuotiaasta saakka) viikossa samoin kävi siskollenikin. Meillä molemmilla on noita halvasuoireita myös. Kohtaukset vähenivät loppuraskaudessa ja loppuivat, kun lopetin imetyksen. Sen jälkeen noita halvausoireisia kohtauksia on ollut vain 2 kertaa 8 vuoden aikana ja tuona aikana olen ollut raskaanakin. Pelkkää migreeni päänsärkyä sit kyllä on ollut mutta se ei haittaa yleensä elämää.

Vierailija
19/51 |
11.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Akupunktio auttaa joitakuita, jotkut uskoo homeopatiaan. Kun tilanne on noin paha niin etsi migreeniin perehtyneitä lääkäreitä ja vaihtoehtohoitojen tarjoajia ( halvausoireellinen migreeni on tosi haastava)

Ihmisessä kaikki vaikuttaa kaikkeen; siksi nuo allergiat voi olla osasyy oireisiin.

Käytkö fysioterapiassa? Oletko löytänyt itse mitään selkeitä kohtauksen laukaisevia tekijöitä?

Vierailija
20/51 |
11.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Imigran suihke? Ruokavalio? Itse sain ruokavalio muutoksella migreenin aisoihin. Migreenistä olen kärsinyt 22 vuotta. Viimeset 4v olleet aika ruhtinaita. Pidä päiväkirjaa syömisistä. Itsellä sienet aiheuttaa migreenikohtauksen. Migreeni ei ole mitään lystiä.

Migreenin täsmälääkkeet ovat hemipelgisessä migreenissä kiellettyjä. Ja ennen migreenityypin toteamista kokeiltiin 7-8 eri merkkiä mutta eivät tehonneet ollenkaan. Myös tuo mainitsemasi lääke.

Ruokavalio on kunnossa, tervellisesti ja säännöllisesti syön.