Ottakaa eväät synnytykseen!
Itse olin kolmen päivän synnytyksessä enkä saanut ruokaa ennen työtä eli ponnistusvaiheen päättymistä.
V***u että vi****ti ja oli nälkä!
Kommentit (13)
Toki en synnytyksenaikana olisi halunnutkaan. Synnytyksen jälkeen tuotiin aamupala, mutta koska istukka ei irronnutkaan normaalisiti en saanut syödä kun odotettiin että tekeekö lääkäri poiston nukutuksessa vai ei.
Mutta kun kaikki lopulta oli ohi sain ihan oikean ruuan.
Kyllä mä ainakin sain syödä, ei tosin mitään raskasta vaan just nestemäistä tarjottiin niinku mehua ja mehukeittoa, tosin nekin oksensin...
Kaksi päivää supistuksien kanssa kotona, eikä tehnyt kipeetä. Synnärille mentiin kun limatulppa irtosi, ei tehnyt kipeetä. Oksettava olo, ei tehnyt ruokaa yhtään mieli. Hyi.
ottamaan eväät mukaan, ja se oli kaikkein paras neuvo ikinä. Se törkeän makuinen sekamehu oli ainoa, mitä olisi veden lisäksi ollut juotavana. Ruuaksi jotain soosia, jota ei tosiaan tehnyt mieli maistaakaan. Jos synnytys on pitkä, kuten minulla eka synnytys, on pakko syödä ja juoda jotain, ja yleensä joku naposteltava pysyy paremmin sisällä.
Kummallista, että periaatteessa naisella on itsemäärämisoikeus ihan siinä synnytystilanteessakin, mutta käytännössä katsotaan paheksuen, jos se aikuinen, normaaliälyinen nainen on ottanut sen vissypullon mukaan. Kiltti tyttö kun vaan alistuu siihen mitä osastolla käsketään tehdä ja syödä ettei vaan ketään ärsyttäisi.
Pitää olla valmis myös leikkaukseen, jos tilanne vaatii.
Siinä kun kuutena päivänä käynnisteltiin. Vaikka vähäruokainen olenkin, enkä välttämättä joka päivä edes normaalioloissa muista syödä, niin kyllä siinä jotain jogurttia ja mehua enemmän olisi kaivannut. Ja siis tosiaan en ole näitä parin tunnin välein syöviä.
aamupala, lounas, välipala, päivällinen ja iltapala synnytyssaliin tarjoiltiin ne siellä un olin 1½ vuorokautta
2-4 synnytykset kestäneet 42 min - 1h 20 min...
Minut ohjeistettiin jo neuvolassa ottamaan eväät mukaan,
Tays synnytyssairaalana. Erityisesti painotettiin isien eväitä, mutta eipä siellä synnytysvastaanotossa äitikään saanut mitään, vaikka aikaa olisi mennyt kuinka paljon.
Lähdettiin sairaalaan ennen lounasaikaa ja eka ruoka jota sai oli aamupala synnytyksen jälkeen seuraavana päivänä, eli 24 t ilman varsinaista syömistä koko ajan valvoen. Pienet eväät meillä oli onneksi.
Siihen on syy että ruokaa ei saa. Synnytys voi päättyä nuktukseen ja sektioon kenellä vain. Nukutuksessa on vaarallista jos on syönyt.
Synnytyksen aikana voi juoda. Sokeritipan saa jos tarvitsee. Eli nestettä ja energiaa saa.
Ei se ole kiusantekoa, jos ei ruokaa anneta. Ammattitaidotonta ja vastuutonta jos annetaan.
vaaraksi, jos käynnistyksestä huolimatta ei oikein mitään lähde tapahtumaan?
Että ei saa olla karkkia ja limua synnytyssalissa. Että pitää alkaa ite sit tekee siellä salissa terveellistä ruokaa, höyrytettyä tankoparsaa vähärasvaisen kalkkunan kanssa. Ärsyttää tuo kiihkoilu, on se nyt vittu kumma, jos edes synnyttäessä ei saa karkkia syödä.
Mä ainakin sain synnytyksen aikana syödä jogurttia. Jotain mehukeittoakin olisi saanut mutta en ottanut. Join mehua ja limsaa, niistä sai energiaa.