Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi keskiluokkainen elämä on aivokuollutta?

Vierailija
09.11.2012 |

Ja miksi tätä mukamas tavoitellaan niin kovasti? Ihan kamalaa, jos joku ei mene kirkossa naimisiin, ja iik jos jollakulla ei ole omakotitaloa ja kahta autoa...Tuntuu että tähän pystyisi opetettu apinakin. Hohhoijaa.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
09.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se avioliitto, omakotitalo ja kaksi autoa tee aivokuolleeksi, vaan se työ. Palkkatyö vie päivästä aikaa ja imee mehut, sitten on jäljellä kotityöt.

Lasten kanssa puuhailu sitten ei ole enää onneksi sitä aivokuollutta osaa. Paljon muuta ei elämään mahdukaan. Mutta täytyy myöntää että ne loma-ajat ovat autuus, jolloin tuntee taas elävänsä:)

Vierailija
2/14 |
09.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja se pelko että leimautuu luuseriksi tekee sinusta sellaisen robotin. Osaavathan keskiluokkaiset irroitella kanssa mutta kun se on sellaista baaripämppäämistä Thaimaassa tai Rukalla tai Ylläksellä niin ei jaksa innostaa. Meidänkin perhe olisi keskiluokkainen jos vaimo olisi terve ja töissä. Ja mä painaisin 10 kg enemmän mutta nyt olen pyörällä polkeva viherpiipertäjä ja kaappikokoomuslainen ja haaveilen että lapsestani tulisi iso tappi joko ministeri tai ison firman dirika joka pistää laiskat läskit keskiluokkaiset kuriin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
09.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suoraan sanottuna se puistattaa ja tuntuu kilpailulta. Tai vankilalta.

Siksi olenkin 35-v avoliitossa elävä vapaaehtoisesti lapseton ateisti nainen, joka asuu keskustan kerrostalossa ilman autoa. Asuntolainaa tosin on vielä 3000 euroa jäljellä. Vapaa-aikani käytän harrastuksissa. Työstäni nautin.

Vierailija
4/14 |
09.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suoraan sanottuna se puistattaa ja tuntuu kilpailulta. Tai vankilalta.

Siksi olenkin 35-v avoliitossa elävä vapaaehtoisesti lapseton ateisti nainen, joka asuu keskustan kerrostalossa ilman autoa. Asuntolainaa tosin on vielä 3000 euroa jäljellä. Vapaa-aikani käytän harrastuksissa. Työstäni nautin.

Olen jo 38 v. tosin ja mulla on auto. Mutta olen valinnut sinkkuuden ja lapsettomuuden paljolti, koska perhe-elämän olen pelottanut johtavan siihen minua puistattavaan keskiluokkaisuuteen. Siis että seuraavaksi hankittaisiin talo Espoosta, koska onhan siellä lastenkin rauhallisempi asua kuin Helsingissä, sitten ne kaksi autoa, kultainennoutajakin olisi kiva, ja pitäähän sitä mökki olla, ehkä venekin... Ja sitten raadettaisiin pelko perseessä duunia kun valtavat velat kaatuu päälle jos yhtään löysää tai saa vaikka toinen potkut.

No thanx, olen villi ja vapaa kuin taivaan lintu mieluummin. Vaikka toki ymmärränkin että myös tässä valinnassa menettää, menettää sen perheen ja lasten saamisen kokemuksen. Mutta se keskiluokkaisuus normeineen tuntuu liian ahdistavalta hinnalta siitä.

Vierailija
5/14 |
04.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

jep, olen pitänyt keskiluokkaisuutta koko aikuisikäni halveksuttavana ja olen onnistuneesti kohta 40 vuotta onnistunut välttelemään keskiluokkaisuutta. 'Enkä tule alistumaan keskiluokkaisuudelle, vaikka tulot sallisivat. Olen mieluummin valkosita roskaväkeä, tosin älykkö sellainnen.

Vierailija
6/14 |
04.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.11.2012 klo 15:19"]

Ja miksi tätä mukamas tavoitellaan niin kovasti? Ihan kamalaa, jos joku ei mene kirkossa naimisiin, ja iik jos jollakulla ei ole omakotitaloa ja kahta autoa...Tuntuu että tähän pystyisi opetettu apinakin. Hohhoijaa.

[/quote]

Olen keskiluokkainen jumalattomassa suhteessa elävä autoton ja lapseton kerrostaloasuja, joka matkustaa vuodesta kaksi kuukautta ulkomailla, opiskelee työn ohella ja tekee taidetta harrastuksekseen. En tunnista omaa keskiluokkaisuuttani ollenkaan tuosta kuvauksesta. Minulle älyllinen uteliaisuus, sivistys, kauneus ja luovuus ovat tärkeitä arvoja.

Vierailija
7/14 |
04.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.09.2014 klo 17:48"]

[quote author="Vierailija" time="09.11.2012 klo 15:19"]

[/quote]

Olen keskiluokkainen jumalattomassa suhteessa elävä autoton ja lapseton kerrostaloasuja, joka matkustaa vuodesta kaksi kuukautta ulkomailla, opiskelee työn ohella ja tekee taidetta harrastuksekseen. En tunnista omaa keskiluokkaisuuttani ollenkaan tuosta kuvauksesta. Minulle älyllinen uteliaisuus, sivistys, kauneus ja luovuus ovat tärkeitä arvoja.

[/quote]

Kyllä ne ovat lapset, jotka keskiluokkaisesta elämästä tekevät ankeaa. Lapset vievät niin valtavasti aikaa, rahaa ja vanhempien jaksamista, ettei kapasiteetti enää riitä muuhun.

Vierailija
8/14 |
04.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meitä alkoi ahdistaa niin nopeasti keskiluokkaisten kulttuurissa asuminen että muutettiin äkkiä takaisin pieneen kerrostalokotiin palveluiden äärelle. Yksi lapsi on ja pieni auto, minulla ei ole ajokorttia. Keskiluokka elämä oli kauhistus ja ei sopinut meille.

Vierailija
9/14 |
04.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ei lainkaan haittaa ajaa hyvällä autolla tai asua mukavasti, se että on rahaa ei tarkoita että olisi laumasielu tai aivoton.

Vierailija
10/14 |
04.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.11.2012 klo 16:25"]Suoraan sanottuna se puistattaa ja tuntuu kilpailulta. Tai vankilalta.

[/quote]En ymmärrä. Jos ette ole eläneet keskiluokkaisesti, miten ihmeessä voitte arvostella sitä elämää? Keskiluokkaiset tekevät vapaaehtoistyöltä, ovat koulujen vanhempainyhdistyksissä, johtokunnissa ja hoitavat ne asiat joihin muut eivät alennu. He lukevat paljon, harrastavat kulttuuria eniten ja ostavat ne esineet joita te sitten hankitte käytettynä. Kannustavat lapsiaan luoville aloille koska voivat avustaa heitä pitkään eli lasten toimeentulo on turvattu.

Vierailija
11/14 |
04.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipa harvinaisen aivoton aloitus. Toiset haluaa asua omassa talossa, joissain töissä pitää olla oma auto, lapsiluku on olkut ihan oma päötös ja töissä saa kumpikin tehdä aivotyötä ihan riittämiin. Mökille mennöön harrastamaan, muutoun matkustellaan, harrastetaan, tavataan ystäviä. Taidan olla keskiluokkainen ja tosi tyytyväinen elämääni

Vierailija
12/14 |
04.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja piru tätä kännykällä kirjoittamista :D

Vierailija
13/14 |
04.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta keskiluokkainen elämä on mukavaa. Tosi minulla siihen ei kuulunut kirkkohäät, kastajaiset, eikä edes kahta autoa. Mutta tykkään leppoisasta elämästä, kauniista kodista, hyvästä ruuasta, samasta työpaikasta, hyvästä viinistä. Matkustelenkin mielelläni. Koiria meillä riitä ole, eikä omaa mökkiä. Vuokrataan mökkejä, niin on leppoisampaa. Luen mielelläni, teen vapaaehtoistyötä, olen ay- aktiivi, liikun luonnossa ja tykkään opiskellakin vapaa- ajalla.

Vierailija
14/14 |
04.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.09.2014 klo 18:57"]Minusta keskiluokkainen elämä on mukavaa. Tosi minulla siihen ei kuulunut kirkkohäät, kastajaiset, eikä edes kahta autoa. Mutta tykkään leppoisasta elämästä, kauniista kodista, hyvästä ruuasta, samasta työpaikasta, hyvästä viinistä. Matkustelenkin mielelläni. Koiria meillä riitä ole, eikä omaa mökkiä. Vuokrataan mökkejä, niin on leppoisampaa. Luen mielelläni, teen vapaaehtoistyötä, olen ay- aktiivi, liikun luonnossa ja tykkään opiskellakin vapaa- ajalla.
[/quote]
Just näin. -7

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi yksi