Paljonko annatte hyväntekeväisyyteen?
Mille yhdistyksille tai säätiöille lahjoitatte säännöllisesti rahaa ja minkä kokoisilla summilla?
Lahjoitatteko tasaisesti ympäri vuoden vai ainoastaan joulun lähestyessä?
Itse tuen ympärivuotisesti näkövammaisten opaskoirien koulutustoimintaa sekä Lääkärit ilman rajoja -järjestöä. Nälkäpäivä- ym. vastaaviin keräyksiin otan myös osaa. Juuri laitoin syöpäsäätiön tilille pienen summan.
Vuositasolla menee ehkä 150-200 euroa. Miten teillä muilla?
Kommentit (8)
20 euroa naisten pankilla ja 10 euroa punaiselle ristille, Unicefille pari kertaa vuodessa, lisäksi osallistuin näihin normaaleihin vuosittaisiin keräyksiin ja jouluna joulupuu-keräykseen. Lisäksi olen kannattajajäsenenä kahdessa eläinsuojeluyhdistyksessä ja tilaan yhtä hyväntekeväisyyslehteä (Lasten maailma, hyvä lehti). Satunnaisesti osallistun myös muihin keräyksiin.
Erosin muutama vuosi sitten kirkosta ja päätin antaa rahaa suoraan sellaiseen hyväntekeväisyyteen, johon tahdon. Aiemmin olin siis kuulunut kirkkoon lähinnä siksi, että ajattelin sen olevan osani hyväntekeväisyydestä, uskovainen en ollut enkä käynyt koskaan kirkossa.
kehitysmaissa toimiville ja ympäristöjärjestöille yht n 500 e vuodessa, pyrin antamaan 2% tuloistani.
Koska rahat menee lähinnä avustustyöntekijöiden lomamatkoihin lämpimiin maihin.
Annan pelastusarmeijalle hieman
Paikalliseen järviluonnon suojeluun menee pari tonnia vuodessa, jos lasken itse tehdylle vapaaehtoistyölle suomalaisten keskipalkan.
Koska rahat menee lähinnä avustustyöntekijöiden lomamatkoihin lämpimiin maihin.
Annan pelastusarmeijalle hieman
Tässä on vinha perä. Tunnen muutaman Punaisen Ristin työntekijän ja silta pohjalta en kyseiselle järjestölle anna mitään...
miehellä noin 200eur yhden järjestön kautta, polion poistamiseksi maapallolta.
Satunnaisia euroja lipaskeräyksiin.
Jonkin verran käyn ostamsssa kehitysvammaisten käsityömyymälästä (veljeni askartelee siellä parina päivänä viikossa
1% menee molempien palkoista seurakunnalle :)en tiedä kauanko tätä "tukimuotoa" viitsii maksaa
Olen Suomen Luonnonsuojeluliiton lahjoittajajäsen 10 eurolla kuussa.
Toisinaan myös lahjoitan noissa erilaisissa Nenäpäivä-, Yhteisvastuu- ja muissa isommissa keräyksissä sekä jos on joku akuutti katastrofi, niin SPR:n katastrofirahastoon.