Lapsi kutsuttiin Huimalaan synttäreille.
Eskarikaverilla synttärit huimalassa.
Lahjanosto edessä ja tuli mieleen, että tarviiko sinne ostaa joku hiukan "parempi" lahja kuin ihan normi kotisynttäreille?
Kommentit (39)
että "tapahtumasynttäreille" pitää viedä kalliimpi lahja.
Kokemusta on meilläkin sekä koti- että ulkoistetuista synttäreistä, ja ihan samanlaisia lahjoja on tullut (ja annettu). Ja ainakin toistaiseksi (alle 10 v) on ne juhlat olleet se pääjuttu, lahjat sivuseikka.
Viimeksi oli kaverisynttärit kotona, ja sankari sai yhdeltä vieraalta yli 30 euron lahjan. Mielestäni se oli ihan liian kallis, itse asiassa oltiin toivottu samaista lahjaa isovanhemmilta. Tiedä sitten mitä kyseiselle lapselle voisi antaa, kun hänen synttärinsä tulevat.
Itse en periaaatteessa osta yli 20 euron lahjaa lapsen kavereille, yleensä hintahaarukka on 10-15 euroa maks. Riippumatta missä ja minkälaiset juhlat ovat :-)
mikset jäänyt itse paikalle? Tai tarjoutunut avuksi?
Se että huomioi juhlien järjestäjän kustannukset, on alkeellisten käytöstapojen noudattamista...
Mikä on näemmä sulle vieras käsitys.
Me olemme järjestäneet lasten synttärit todella usein Hop Lopissa yms. Huimalaa emme suosi, koska sinne ei oikein pääse julksilla.
Eipä tulisi mielenkään pohtia minkä arvoisia lahjoja sinne tuodaan. Tilaisuus pidetään sen takia, että omat lapset saa riehua kavereiden kanssa ja syntyy muistoja ja kaveruussuhteet lujittuu. Tärkeintä on, että mahdollisimman moni tulee paikalle.
ole merkitystä minkä arvoinen lahja. Jaa että lipun arvoinen? Hahhah, lahja on lahja, sillä ei korvata juhlan järjestelyjä kuten ei häissäkään.
Jos haluaa juhlat Huimalassa, niin sit järjestää ne siellä, mutta ei niitä rahasteta vierailla.
Hävetti ihan sikana kaverini puolesta, joka just tuosta samasta asiasta vaahtosi. Itse en ikinä kyttää lasteni saamia lahjoja, vaan jokaisesta iloitaan ja ollaan tyytyväisiä.
Meillä on kolmella pojalla ollut varmaan yhteensä 10 kertaa synttäreitä sisäleikkipuistoissa, ja todellakin sinne mennään sen mukaan, että itsellä on varaa maksaa ne synttärit, eikä mikään rahan kiilto silmissä.
kaverisynttäreillä käyminen näissä liikunpaikoissa sen jälkeen kun pojaltamme murtui käsi. Ei minkäänlaista valvontaa ja täysin edesvastuutonta toimintaa. Ei edes pahoiteltu että käsi murtui! Ystävyyssuhde tähän kyseiseen perheeseen laitettiin poikki samantien!
Mutta muuten olisi jännä tietää miten sun mielestä tuollaisessa paikassa voisi valvoa niitä synttärisankareita?
AIka naurettava olet, ja tuskin kovin moni jäi kaipaamaan ystävyyttänne. Päin vastoin, jos olet vaahdonnut tuosta asiasta, niin lastasi tuskin kovin mielellään mihinkään kutsutaan.
Vahinkoja sattuu, katso peiliin.
per lapsi. Olisin kyllä ihmeissäni jos lahjaksi saisi jotain alle kympin maksavaa.
kaverisynttäreillä käyminen näissä liikunpaikoissa sen jälkeen kun pojaltamme murtui käsi. Ei minkäänlaista valvontaa ja täysin edesvastuutonta toimintaa. Ei edes pahoiteltu että käsi murtui! Ystävyyssuhde tähän kyseiseen perheeseen laitettiin poikki samantien!
Mutta muuten olisi jännä tietää miten sun mielestä tuollaisessa paikassa voisi valvoa niitä synttärisankareita?
AIka naurettava olet, ja tuskin kovin moni jäi kaipaamaan ystävyyttänne. Päin vastoin, jos olet vaahdonnut tuosta asiasta, niin lastasi tuskin kovin mielellään mihinkään kutsutaan.
Vahinkoja sattuu, katso peiliin.
valvoa mitä siellä tehdään. Ette kai oikeasti tee niin että kun lähdette tämmöisiin liikuntapaikkoihin että päästätte lapset sinne vain riehumaan ja menette itse jonnekin näpräämään kännykkää?! Itse kun olen näissä käynyt niin seuraan lasta koko ajan, opastan ja ohjaan tarvittaessa. Kun lapsen kavereita on ollut mukana niin mennään jonossa vuorotelleen laitteisiin ja varotaan juoksemasta paikasta toiseen. Tärkeintä on se että olet itse lapsesta/lapsista vähintään viiden metrin säteellä.
joko a) ajo-ohjeita jollekulle eksyneelle kuskille tai b) kyseli jonkun sellaisen perään, jonka piti tulla ja josta oli jo maksettu, mutta jota ei sitten kuulunutkaan...
No jos kerran itse aina ja koko ajan seuraat, miksi ihmeessä vastuuttomasti dumppasit sen lapsesi sinne sitten???
Meidän lähipiirissä valinta ulkoistetut/ kotisynttärit tehdään useimmiten siltä pohjalta, että paljonko on itse valmis panostamaan lapsen juhliin. Jos haluaa päästä vähällä, raottaa kukkaroaan vähän enemmän.
Kuka sitten mitäkin enemmän arvostaa...
Eikä lahja todellakaan ole riippuvainen siitä, millaisen satsauksen päivänsankarin venhemmat synttäreihin ovat tehneet, vaan lahja valitaan päivänsankarin mieltymysten mukaan (lahjanantajan oman budjetin puitteissa).
Pitäisikö muuten siivoojaa käyttävän perheen synttäreille viedä kalliimpi lahja kuin siivoushommat itse hoitaville? Heillehän se juhlapaikan ylläpito tulee kalliimmaksi...
mutta lapsi ei valitse (ei tarvi valita) ystäviään vanhempien varakkuuden perusteella. Meille kelpaa vaikka itse tehty lahja kunhan kaikki ystävät pääsee kemuihin.
Tietty perheissä jossa hienot kemut järkätään luotolla ne halvat lahjat saattaa harmittaa, mutta kannattaisiko järjestää halvemmat juhlat.
mutta kai sinäkin tajuat, että on se vieraillekin vähän eri juttu päästä Huimalaan kuin kotiin. Minulla kaksi lasta, 8 ja 10. Kymmeniä erilaisia synttäreitä nyt takana. Osa omista kotona, parit leikkipuistossa, muutamat Huimalassa yms. Nyrkkisääntö on selkeästi ollut, että paikan ja menojen mukaan tulee ne lahjat. Ja niin se kuuluu ollakin.
Ihanko todella on tänä päivänä niin, että äidit kyttäävät minkä arvoisia lahjoja lapset saa!?
Kunpa aina tietäisikin, milloin on kyseessä tällaiset "äiti kyyläämässä lahjapöydän ääressä" -synttärit niin jättäisin ehdottomasti juhlat väliin.
Että jengi pitää noita huimala-synttäreitä sen takia, että pääsee itse helpommalla.
Mun kokemus on se, että yleensä ihmiset ostavat sen 10-15 euron lahjan. Tämä kokemus on vanhalta ja arvostetulta alueelta Helsingissä jos se nyt jotain tarkoittaa. Kyllä se aina vähän erikoiselta vaikuttaa jos joku tuo selkeästi kalliin lahjan. Tulee vaikutelma että haluaa ostaa ystävyyttä.
Kyllä minäkin taaperoita valvoin aina lähietäisyydeltä, mutta isompia? Sun ei kannata mennä ollenkaan sisäliikuntaoaikkoihin, jos noin ahdistaa. Jos siellä ei saa juosta, niin missä sitten? Itsekin juuri valvoin Hoplop synttäreillä, kymmenen lasta ikähaarukalla 4-6v. Yritin seurata suunnilleen missä mitkäkin lapset ovat, ettei kukaan jää yksin ja autoin vessaan jne. Ja hyvin meni. Olisko pitänyt mielestäsi marsittaa lapset parijonossa liukumäkeen?
Ja toi lahjakeskustelu on ihan naurettava. Pieni lahja riittää aina kaverisynttäreille. Jos haluaa panostaa, niin käyttää luovuutta ja/tai miettii oikein tarkasti, mistä lahjan saaja ilahtuu. Ja minä olen saanut kyllä kotisynttäreihin aika paljon rahaa kulumaan, kun aina on koristeltu ja keksitty ohjelmaa ja askartelua ja olen tehnyt hienoja kakkuja jms. Aika kieroon kasvatatte lapset, jos opetatte, että Kallelle pitää ostaa kallis lahja, koska viettää synttäreitä Huimalassa, mutta Liisalle voi ostaa lahjan Tiimarista, koska viettää "vain" kotona. Mielestäni juuri kotisynttäreihinhän panostetaan aikaa ja vaivaa! Ettekö arvosta tätä yhtään???
Kyllä minäkin taaperoita valvoin aina lähietäisyydeltä, mutta isompia? Sun ei kannata mennä ollenkaan sisäliikuntaoaikkoihin, jos noin ahdistaa. Jos siellä ei saa juosta, niin missä sitten? Itsekin juuri valvoin Hoplop synttäreillä, kymmenen lasta ikähaarukalla 4-6v. Yritin seurata suunnilleen missä mitkäkin lapset ovat, ettei kukaan jää yksin ja autoin vessaan jne. Ja hyvin meni. Olisko pitänyt mielestäsi marsittaa lapset parijonossa liukumäkeen?
Taaperoita nyt on helppo siellä pienten puolella valvoa mutta isompia pitää nimenomaan valvoa kunnolla ja kyllä, parijonoon liukumäkeen niin ei satu vahinkoja. Todella huolestuneena katson aina sitä järjetöntä kohkausta ja juoksemista. Vahinkoja ei meidän lapsille ole tarkalla vahtimisella sattunut ollenkaan.
jota et käy edes katsomassa?
Kyllä hyviin tapoihin kuuluu myös katsoa, mikä kukakin on tuonut...
Samanarvoinen lahja kaikille kavereille n 12-15e on sopiva. Kantapään kautta opittuna poika vei hyvälle kaverille aina itse valitun 20-35€ lahjan myös kotisynttäreille. Oli tärkeää että sai valita itse. Myös osa tämän perheen pojan kavereista toi kalliita lahjoja.
Meille päin tuli 3-5e lahja vuosittain ja synttärit vietettiin. Huimalassa tms vastaavassa.
Muutimme linjaa ja kun sai viedä kaverille enää "normilahjan" max 15e, ei kutsua enää kuulunut. Ei väliä, muita, parempia ja reilumpia kavereita löytyy!
Ei helvetti jos vaatisin 10 koulupoikaa etenemään hoplopissa jonossa hyvässä järjestyksessä :D ei taitais mun lapsella olla enää kavereita sen jälkeen. Jos oma lapsenne on kovin villi tai kömpelö niin tottakai jäätte itse valvomaan häntä. Lapsi voi muuten katkaista kätensä vaikka aikuinen seisoisikin viiden metrin päässä... Tai metrin päässä... Itse en todellakaan toivo lapsilleni mitään isoja lahjoja, meillä on tavaraa jo enemmän kuin tarpeeksi.