Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Surkeimmat Finnair-kokemukset

Vierailija
09.11.2012 |

Oletko saanut huonoa palvelua Finnairilla?

Kommentit (168)

Vierailija
121/168 |
13.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mustikkamehu loppui, kyllä MINÄ niin mieleni pahoitin.

Vierailija
122/168 |
13.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei tule Finnairista mieleen mitään huonoja kokemuksia. Oletteko te Finnairin haukkujat matkustaneet paljon muillakin yhtiöillä? Minä nimittäin olen paljonkin eri yhtiöillä ja kyllä Finnair pitää ihan kärkeä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/168 |
13.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muilla yhtiöillä todellakaan edes jaella mitään mustikkamehua tai mitään muutakaan ilmaiseksi 😂

Vierailija
124/168 |
13.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etukäteen maksetut economy comfort -paikat katosivat kuin tuhka tuuleen. Muutama päivä ennen lähtöselvitystä paikat näkyivät Finnairin sovelluksessa, mutta lähtöselvityksen auettua paikat olivat kadonneet kuin tuhka tuuleen. Kun niistä sitten soitettiin Finnairin asiakaspalveluun, siellä ei ensin pystytty mistään tarkistamaan, että olimme maksaneet ja varanneet paikat. Sitten lopulta vain todettiin, että järjestelmä on hukannut paikat. Saimme ohjeistuksen, että meidän pitää kysellä paikkoja uudestaan lähtöportilla.  Lähtöportilla economy comfortin paikkajakoihin tehtiin sitten muutoksia, jotta saimme maksetut paikat, mutta aiheutti kyllä ihan turhaa selvitystyötä. Tuo paikkojen katoaminen ei kuulemma ole mitään harvinaista, omalle kohdalle sattui ensimmäisen kerran.

Vierailija
125/168 |
13.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kyllä ymmärrän niitä lentoemäntiä/stuertteja.. varmaan ihan uskomattoman rasittavaa kun ihmiset kyselee samoja asioita kaikilla lennoilla, tekee samoja virheitä+ sitte vielä tietysti töykeät asiakkaat siihen päälle.

Selkänoja ei ole suorassa vaikka siitä sata kertaa mainitaan, ikkunasuojus ei ole auki vaikka monta kertaa sanotaan siitä, sama laukun kanssa.. se on pakko pitää siinä sylissä vaikka se pitäisi laittaa edessä olevan istuimen alle tai matkatavarahyllyyn... Turvallisuusohjeita olisi myös hyvä kuunnella, mutta kun matkustamohenkilökunta niitä näyttää niin matkustajat nukkuu/kuuntelee musiikkia tai tekee muuta ihan omaansa ja hyvällä tuurilla 1 ihminen koneessa edes nopeasti vilkaisee mitä matkustamohenkilökunta näyttää.

Sitte kaikki änkee tietysti jatkuvasti yhteen vessaan vaikka monta kertaa on mainittu, että kyseisestä koneesta löytyy myös toisesta päästä vessat. Mutta ei, kyllä se vaan on sinne samaan vessaan kaikkien päästävä.

Sitte tietty vielä kaikki muut jutut esim. Missä vessat on vaikka ne pitäisi jokaisen löytää..., Miten vessan ovi aukeaa, yritetään maksaa kortilla joka ei käy lennolla ja siitä monta kertaa mainittu etukäteen... Seisoskellaan keskellä käytäviä pitkin tientukkeena, vaikka aina tulisi istua ja mielellään pitää myös turvavyö päällä.

Listaa voisi jatkaa loputtomiin. Enkä ole lentoemäntä/stuertti itse, vaan tämä on ihan lukuisilla lennoilla nähtyä meininkiä.

Vierailija
126/168 |
13.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä kyllä ymmärrän niitä lentoemäntiä/stuertteja.. varmaan ihan uskomattoman rasittavaa kun ihmiset kyselee samoja asioita kaikilla lennoilla, tekee samoja virheitä+ sitte vielä tietysti töykeät asiakkaat siihen päälle.

Selkänoja ei ole suorassa vaikka siitä sata kertaa mainitaan, ikkunasuojus ei ole auki vaikka monta kertaa sanotaan siitä, sama laukun kanssa.. se on pakko pitää siinä sylissä vaikka se pitäisi laittaa edessä olevan istuimen alle tai matkatavarahyllyyn... Turvallisuusohjeita olisi myös hyvä kuunnella, mutta kun matkustamohenkilökunta niitä näyttää niin matkustajat nukkuu/kuuntelee musiikkia tai tekee muuta ihan omaansa ja hyvällä tuurilla 1 ihminen koneessa edes nopeasti vilkaisee mitä matkustamohenkilökunta näyttää.

Sitte kaikki änkee tietysti jatkuvasti yhteen vessaan vaikka monta kertaa on mainittu, että kyseisestä koneesta löytyy myös toisesta päästä vessat. Mutta ei, kyllä se vaan on sinne samaan vessaan kaikkien päästävä.

Sitte tietty vielä kaikki muut jutut esim. Missä vessat on vaikka ne pitäisi jokaisen löytää..., Miten vessan ovi aukeaa, yritetään maksaa kortilla joka ei käy lennolla ja siitä monta kertaa mainittu etukäteen... Seisoskellaan keskellä käytäviä pitkin tientukkeena, vaikka aina tulisi istua ja mielellään pitää myös turvavyö päällä.

Listaa voisi jatkaa loputtomiin. Enkä ole lentoemäntä/stuertti itse, vaan tämä on ihan lukuisilla lennoilla nähtyä meininkiä.

No ei Finnairin emoilla oo mitään hätää, mietippä Ryanairin henkilökuntaa.. siellä on meinaan koko matkustamo kännissä 😂😂

Vierailija
127/168 |
13.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

jne

Niin totta! Lentokoneessa 90% matkustajista kokee äkillisen ÄO:n romahduksen, tai siltä se kaikessa perseily ainakin näyttää. Huoh.

Vierailija
128/168 |
13.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole koskaan kuullut sellaisesta keksinnöstä kuin kuitti? Sen kun esittää, niin asiat ratkeaa yllättävän sutjakkaasti :)

Vierailija
129/168 |
13.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko näin Finnairin miehistölle/miehistön kanssa työskentelevänä (siis teen töitä kentällä ja olen jatkuvasti yhteyksissä lentävän henkilökunnan kanssa) sanoa että kyllä niitä oikeasti asenneongelmaisia emoja ja stuertteja myös on. Suurin osa finskin miehistöstä on kyllä aivan ihania, hyväntuulisia ja kohteliaita, mutta kyllä on niitäkin keiden kanssa asioinnin jälkeen mietin että miten heidät on valittu tähän työhön, ovatko he oikeasti tuollaisia asiakkaillekin :-D Toki ymmärrän että minua ei työntekijänä tarvitse kohdella niinkuin asiakasta, mutta se tiuskiminen, nenää pitkin katsominen ja muu törkeä käytös kyllä hämmästyttää kerta toisensa jälkeen, varsinkin kun olen itse aina kohtelias ja loppujen lopuksi teemme kaikki töitä sen eteen että kone pääsee lähtemään takaisin lennolle. Muutaman kerran olen urani aikana kävellyt jopa miehistön keskinäisen yläastetyylisen sanasodan keskelle. Aikuiset ihmiset...

Vierailija
130/168 |
13.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Virkailijat näkevät helposti ketkä myöhässä ja mistä tulossa ja koska kone laskussa. Valitettavasti virkailijat eivät itse tee lopullista päätöstä myöhästyneiden odottamisesta vaan sen tekee korkeampi taho. Kone ei odota kuin tietyissä tilanteissa ja portti menee kiinni n. 15 min ennen. Ikävä asia teidän kannalta mutta kuvitteleppa miten sekaisin maailman lentoliikenne olisi jos kaikkia Matti myöhäisiä odoteltaisiin 😂

Vierailija
131/168 |
13.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennakkoon tilatut ruuat olivat väärin sekä meno- että tulolennolla. En tajua, miten on mahdollista ryssiä ne, sillä ne oli tilattu ennakkoon.

Itse lentoemännät hoitivat asian niin hyvin, kuin 10 km korkeudessa voi.

Vierailija
132/168 |
13.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se mustikkamehu on ihan liian makeaa.

Vierailija
133/168 |
13.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pakko näin Finnairin miehistölle/miehistön kanssa työskentelevänä (siis teen töitä kentällä ja olen jatkuvasti yhteyksissä lentävän henkilökunnan kanssa) sanoa että kyllä niitä oikeasti asenneongelmaisia emoja ja stuertteja myös on. Suurin osa finskin miehistöstä on kyllä aivan ihania, hyväntuulisia ja kohteliaita, mutta kyllä on niitäkin keiden kanssa asioinnin jälkeen mietin että miten heidät on valittu tähän työhön, ovatko he oikeasti tuollaisia asiakkaillekin :-D Toki ymmärrän että minua ei työntekijänä tarvitse kohdella niinkuin asiakasta, mutta se tiuskiminen, nenää pitkin katsominen ja muu törkeä käytös kyllä hämmästyttää kerta toisensa jälkeen, varsinkin kun olen itse aina kohtelias ja loppujen lopuksi teemme kaikki töitä sen eteen että kone pääsee lähtemään takaisin lennolle. Muutaman kerran olen urani aikana kävellyt jopa miehistön keskinäisen yläastetyylisen sanasodan keskelle. Aikuiset ihmiset...

Joo niitäkin on niin erilaisia... Toiset on aivan ihania, mutta toiset taas on semmosia ettei voi käsittää miten ne on tommoseen asiakaspalveluammattiin hakeutuneet jos kuitenkin ihmisiä inhoavat.

Vierailija
134/168 |
13.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Finskin koneet ja palvelu on aivan luokatonta kun vertaa muihin saman hintaluokan yhtiöihin. Muilla on nahkajakkarat läpi koneen, niin finskillä istutaan bussin penkillä, muilla voi katsella elokuvia, myös lyhyillä lennoilla ja yleensä kaikissa koneissa ilmainen wifi, Finnairilla saa mustikkamehua. Laihialainen "premium" lentoyhtiö, jota vältän aina kun vaan voin.

Onnibussissakin on nahkapenkit. 

Onnibussissa on aivan hlvetin hiostavat ja epämukavat MUOVIpenkit.

Lentokoneissa sentään käytetään nahkaa. Paitsi Finski ei käytä.

Vierailija
135/168 |
14.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lentokoneissa sentään käytetään nahkaa. Paitsi Finski ei käytä.

Niin, Finnairin koneet onkin vegaanisia. 

Vierailija
136/168 |
21.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halvat lennot - https://search.jetradar.com

Jetradar on ollut jo vuosia itselleni lentomatkojen ensisijainen hakukone. Haen erityyppisiä matkoja, en pelkästään meno-paluu vaan usein niin, että lähtö tai paluu on eri kaupungista tai teen pysähdyksiä matkan varrella. Lisäksi Jetradar hakee mielestäni vaihtoehtoja erittäin kattavasti, myös halpalentoyhtiöiltä ja laajasti useilta varaussivustoilta.

Vierailija
137/168 |
21.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tylyintä kohtelua olen saanut USAn sisäisillä lennoilla. Siellä mentiin koneella paikasta toiseen kuin millä tahansa halpis bussilla.

Finnairin palvelu ei ole ollut sen huonompaa tai parempaa kuin muilla lentoyhtiöillä. Ei pahempia myöhästymisiä Finnairin takia, kenttien sulkemisen tai sään vuoksi muutama peruttu/siirtynyt lento, aina on matkatavarat tulleet samaan kohteeseen. Henkilökunnan suhteen ei valittamista. Nälkää ja janoa en ole kärsinyt. Näin noin parin tuhannen lennon perusteella.

Pari kertaa on kysytty, että suostunko siirtämään lentoni seuraavalle kerralle. Kun kiirettä ei ollut ja korvaus oli hyvä, niin suostuin. Kerran kieltäydyin.

Vierailija
138/168 |
15.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mutta sehän on niiden työtä? Jos lennolla on 150 matkustajaa niin mistä 149 tietäis että 1 on kysynyt henkilökunnalta jotain?

Kyllä tuon työn ottanut on oltava valmis vastaamaan samaan kysymykseen nuo 150 kertaa pahimmillaan. Menee vähemmän energiaa kun nakkelemalla niskaa

Vierailija
139/168 |
30.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran Finnairin pitkänmatkan koneessa oli vanha ruma lentoemäntä ja pullea miespuolinen stuertti. Shamppanjaa sai vain menomatkalla, en ole varma viimeisen väittämän oikeudesta.

Vierailija
140/168 |
12.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsivihamielinen firma. Jonotin 3- ja 4-vuotiaiden lasten ja matkalaukkujen kanssa helvetillisessä tungoksessä päästäkseni check in -tiskille sinä vuonna, kun check in -automaatti oli ensimmäistä kertaa pystytetty kentälle. En tiennyt siitä. Oli työ ja tuska yksin estää tuonikäisiä lapsia juoksemasta pois luotani ja pitkin kentää. Kun hikeä valuen pääsin tiskille, virkailija ilmoitti, että minun olisi pitänyt käyttää automaattia ja lähetti minut pois matkalaukkuinemme takaisin jonon päähän.

Lentokoneessa 4-vuotiastani väsytti ja hän painoi päänsä surkana kovalle käsinojalle. Pyysin ohi kulkevalta lentoemännältä huopaa. Hän tiuski minulle, että hänellä on ruoan jakelu kesken koneen toisessa päässä. Pyysin, että voiko hän sen jälkeen tulla antamaan huovan, johon hän kiukkuisena myöntyi, mutta häntä ei kuulunut koko lennon aikana. Kun pääsimme perille ja avasin käsimatkatavarasäiliön yläpuolellamme, huomasin siellä huopia. En kokemattomana matkustajana tällaista ymmärtänyt. Silti asiakaspalveluhenkisyys oli kyllä niin huipussaan että luovuin kyseisen yrityksen palveluiden käyttämisestä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän neljä