Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Surkeimmat Finnair-kokemukset

Vierailija
09.11.2012 |

Oletko saanut huonoa palvelua Finnairilla?

Kommentit (168)

Vierailija
61/168 |
21.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lennän kerran kuukaudessa ja se on ihan peestä (ja poikkittain), ihan sama millä yhtiöllä lentää. 

Aamulla ennen sianpierentää kentälle ja siellä on ruuhkaa. Ja ne illan viimeiset alkuyötä kotiinpäin, ihan peestä myöskin.

Kaiken lisäksi Turun kentältä on lopetettu suorat Köpikseen ja jos sinne haluaa aamulla niin jollain balticilla Riian kautta. Jäiks. Ja Tukholma aina täynnä, pitäis varmaan alkaa ostaa sille reitille liput jotain vuosi aikaisemmin.

En jaksa edes alkaa muisteleen jotain charteria Tukholmasta, kun lentohenkilökunta oli taikinanaamaisia pikkubrittejä, jotka ei tienneet siitä mistään mitään. Turvallisuudesta ei tasan siitäkään. Pikkuinen banaaninuttura kenossa se myyskenteli siinä juomia eikä tiennyt mikä on punkku ja mikä valkkari, saatika että olis tiennyt mitä campari on.

Vierailija
62/168 |
21.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistakaa kuitenkin, että lentoemäntien ykkösasia on lennon turvallisuus eikä teidän palvelemisenne ja juoman kantaminen paikalle. Jokaiselle lennolle lähdetään ajatuksella, että varaudutaan pahimpaan. Turvallisuusasioista vaan ei voida tinkiä yhtään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/168 |
21.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ole kyllä ikinä saanut huonoa palvelua Finnairilta. Tylyä palvelua olen kohdannut vain British Airways:n lennoilla. Kokemuksia on myös SAS:lta, Lufthansalta, Alitalialta, Spanairilta, Iberialta, Binteriltä, Norralta, ja edesmenneiltä Golden Airilta, Kar Airilta, Flybeltä (Suomesta poistunut lentoyhtiö).

Vierailija
64/168 |
21.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen saanut aina hyvää palvelua Finnairilta. Asiat ovat hoituneet ja henkilökunta on ollut osaavaa ja ystävällistä. Meillä on hyvä kotimainen lentoyhtiö, jonka aikataulut sopivat suomalaiselle hyvin. Esimerkiksi nyt viimeksi Lontoossa käydessä Finskin lennoilla sai lähes kaksi päivää lisää aikaa perillä olemiseen. 

Jos yhden asian nostaisin esiin, niin isojen lemmikkien kuljettamiseen liittyvät asiat mannertenvälisellä lennolla olivat takavuosina vähän hankalia. Käytäntö erosi kotimaan päässä ja ulkomaan päässä.  Samoin hinnoissa oli ihan järkyttävän iso ero riippuen siitä, kumpaan suuntaan lento oli. 

Vierailija
65/168 |
21.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka tiedostan etta Dubain lento on lomalento jossa rahdataan karja Hiltoniin ottamaan aurinkoa, kayttaa osa tata yhteytta myos tyomatkoihin. Yon yli "busineksessa" samoilla penkeilla on karjaluokka ja suoraan aamulla toihin ei paljoa naurattanut vaikka sai ruokaa ja viinia jos maistui.

Onneks reitille on tulossa kilpailua, Emiratesin avausta odotellessa.

Vierailija
66/168 |
22.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmiset tarkoittaa antaessaan "alapeukkuja/nuolia" näille kokemuksille? Sitä että kokemus on huono/kamala/surkea vai sitä että valittaja valittaa turhasta?

Vierailija
67/168 |
22.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikka tiedostan etta Dubain lento on lomalento jossa rahdataan karja Hiltoniin ottamaan aurinkoa, kayttaa osa tata yhteytta myos tyomatkoihin. Yon yli "busineksessa" samoilla penkeilla on karjaluokka ja suoraan aamulla toihin ei paljoa naurattanut vaikka sai ruokaa ja viinia jos maistui.

Onneks reitille on tulossa kilpailua, Emiratesin avausta odotellessa.

Sehän onkin lentoyhtiön syy, jos sinä et osaa nukkua. Nyt oikeesti! 

Vierailija
68/168 |
22.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä ihmiset tarkoittaa antaessaan "alapeukkuja/nuolia" näille kokemuksille? Sitä että kokemus on huono/kamala/surkea vai sitä että valittaja valittaa turhasta?

Minä ainakin alapeukutan, jos valittaja valittaa turhasta. Niin kuin nyt tuo ettei koneessa muka pysty nukkumaan ja että se on lentoyhtiön ja henkilökunnan syy.

Vierailija
69/168 |
22.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin muilla matkustajilla huopia ja kysyin siitä emojen tilasta olevilta emoilta, että voisinko saada huovan (koska olin syönyt ja halusin ruveta nukkumaan). Hyvin ylimielinen vastaus, että kyllä niitä jaetaan sitten, tarjoilut on valmiit.

- miten voin tietää, että tarjoilut on kesken toisessa päässä konetta

- koska niitä huopia on muilla, mistä tietäisin, että niitä jaetaan vasta ruokailun jälkeen

Veikkaan syyksi, että nämä oli bisnesluokan emoja, eikä heitä siksi rahvaan asiat kiinostaneet.

Vierailija
70/168 |
22.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ottaa päähän lukea tälläistä sontaa.

Joo hyvä idea, perustetaan ketju jossa mollataan suomalaista työvoimaa. Lietsotaan ihmisiä, ettei varmasti tukisi toisen suomalaisen työpaikkaa.

Mä oon aina saanut pelkästään loistavaa palvelua finnairilta. Olen itse asiakaspalvelussa, ja moni ei ymmärrä, kuinka puuduttavaa se miljoona kertaa "Päivää, kiitos, saisiko olla tms" saattaa olla päivän aikana. Silti mulle ollaan lapsesta saakka hymyilty kauniisti ja puhuttu ystävällisesti.

Todellakin tuen finnairia. Maailman turvallisimpia lentoyhtiöitä, puhumattakaan siitä tunteesta kun astut koneeseen ja joku puhuu sulle suomea. Oltuani vuoden vaihdossa meinasin purskahtaa itkuun kun pääsin koneeseen, missä oli iltasanomat ja ovella sanottiin tervetuloa. Tuntui kun olisin tullut kotiin, ja rankan, paljon kulttuurishokkeja vaatineen reissun jällkeen se oli hyvin liikuttavaa.

Vierailija
71/168 |
22.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näin muilla matkustajilla huopia ja kysyin siitä emojen tilasta olevilta emoilta, että voisinko saada huovan (koska olin syönyt ja halusin ruveta nukkumaan). Hyvin ylimielinen vastaus, että kyllä niitä jaetaan sitten, tarjoilut on valmiit.

- koska niitä huopia on muilla, mistä tietäisin, että niitä jaetaan vasta ruokailun jälkeen

Veikkaan syyksi, että nämä oli bisnesluokan emoja, eikä heitä siksi rahvaan asiat kiinostaneet.

Jos tarjoilu on kesken, pitää muiden odottaa tarjoilua, koska sinä olet valmis

ja haluat peiton? Tämäkö on suurin ongelmasi lennolla?

Vierailija
72/168 |
22.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lennän kerran kuukaudessa ja se on ihan peestä (ja poikkittain), ihan sama millä yhtiöllä lentää. 

Aamulla ennen sianpierentää kentälle ja siellä on ruuhkaa. Ja ne illan viimeiset alkuyötä kotiinpäin, ihan peestä myöskin.

Kaiken lisäksi Turun kentältä on lopetettu suorat Köpikseen ja jos sinne haluaa aamulla niin jollain balticilla Riian kautta. Jäiks. Ja Tukholma aina täynnä, pitäis varmaan alkaa ostaa sille reitille liput jotain vuosi aikaisemmin.

En jaksa edes alkaa muisteleen jotain charteria Tukholmasta, kun lentohenkilökunta oli taikinanaamaisia pikkubrittejä, jotka ei tienneet siitä mistään mitään. Turvallisuudesta ei tasan siitäkään. Pikkuinen banaaninuttura kenossa se myyskenteli siinä juomia eikä tiennyt mikä on punkku ja mikä valkkari, saatika että olis tiennyt mitä campari on.

Ymmärtäisin jos lentäisit edes muutaman kerran viikossa, mutta kerran kuukaudessa, ja tunnin pomppuja, ja kauheee valitus... jestas sentään. 

Vierailija
73/168 |
22.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Finnairin "laatu" on mennyt rankasti alaspäin viime vuosina. Hinnat on länsiyhtiöt, palvelu samanlaista kuin halpayhtiöillä. Konsepti toimii niin kauan kuin saavat Aasiasta lennot täyteen. Mutta ylpeä Finnairista en ole ollut enää moneen lentoon. 

Vierailija
74/168 |
22.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Finnairin "laatu" on mennyt rankasti alaspäin viime vuosina. Hinnat on länsiyhtiöt, palvelu samanlaista kuin halpayhtiöillä. Konsepti toimii niin kauan kuin saavat Aasiasta lennot täyteen. Mutta ylpeä Finnairista en ole ollut enää moneen lentoon. 

Avaatko hieman tätä "laadun" heikkenemistä?

Vierailija
75/168 |
22.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ongelma oli asiakaspalvelijan asenne asiakkaan asiallisesti esitettämään kysymykseen. Ei asiakas nähnyt, että jossain on tarjoilu kesken ja tämä emo ei edes osallistunut siihen tarjoiluun ja häneltä olisi vienyt ehkä 2 sekuntia antaa se peitto (siitä ihan läheltä ne sitten myöhemmin toisen emon toimesta löytyi).

Vierailija
76/168 |
22.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ongelma oli asiakaspalvelijan asenne asiakkaan asiallisesti esitettämään kysymykseen. Ei asiakas nähnyt, että jossain on tarjoilu kesken ja tämä emo ei edes osallistunut siihen tarjoiluun ja häneltä olisi vienyt ehkä 2 sekuntia antaa se peitto (siitä ihan läheltä ne sitten myöhemmin toisen emon toimesta löytyi).

Tämän emojen eteistilan tms. toiselta puolelta alkoi ilmeisesti bisnesluokka, joten arvelen tosiaan että tämä oli bisnesluokan emo ja hänelle ei ilmeisesti turistiluokan matkustajien palveleminen kuulu ollenkaan.

Vierailija
77/168 |
22.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerro vielä miten se "asenne" näkyi? Vai olisiko niin, että saat juuri sellaista palvelua kuin ansaitset?  ; )

Vierailija
78/168 |
22.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämän emojen eteistilan tms. toiselta puolelta alkoi ilmeisesti bisnesluokka, joten arvelen tosiaan että tämä oli bisnesluokan emo ja hänelle ei ilmeisesti turistiluokan matkustajien palveleminen kuulu ollenkaan.

Niin, kumpaakohan palvellaan ensin? Pariasataa tavismatkustajaa vai neljääkymmentä monta tonnia lipustaan maksanutta?  ;)

Osta lippu sinne bisnekseen, niin peitto tuodaan ihan pyytämättäkin.

Vierailija
79/168 |
22.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen verran karsea kokemus tuossa keväällä toiseksi edellisellä kaukolentokerralla, että huh huh Finnair, ei kyllä enää ikinä.

Yksin ekaa kertaa matkustaessani lastauksessa lippuni piipitti punaista. Työntekijä kohteliaasti pahoitellen astui hetkeksi syrjään ja kauhusta kankeana pähkäilin katkesiko matkani heti alkuunsa. Mies tulee hetken päästä takaisin, mutisi että minulla kävi mäihä. Olin samaa mieltä koska ongelma hävisi ja pääsin sittenkin hymyillen sisään koneeseen.

Koneessa sitten olin valmis kääntymään oikealle muiden matkaajien tavoin, mutta lentoemännät ohjasivatkin minut vasemmalle. Businessluokkaan. Katsoin lippuani ja minulle olikin vaihdettu uusi paikka. Kysyin erittäin hämilläni asiasta, onko tässä käynyt virhe, tuleeko minulle tästä lisäkuluja ja nainen kertoi täyteenbuukkauksen johtaneen kohdallani paikanvaihtoon ja lopuksi kehui nauttimaan matkasta.

Sen minä sitten tein. Jokseenkin alkuun hämmentyneenä. Resuinen tavis opiskelijatyttö viimeisen päälle siloteltujen keski-ikäisten bisnesihmisten seassa. "Tämän koettuani ei enää paluulento taida maittaa economyluokassa, hah."

Kiittelin työntekijöitä kovasti lähtiessäni.

Huomaa sarkasmi aloituskappaleessa. Finnair on paras.

Vierailija
80/168 |
22.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, kumpaakohan palvellaan ensin? Pariasataa tavismatkustajaa vai neljääkymmentä monta tonnia lipustaan maksanutta?  ;)

Osta lippu sinne bisnekseen, niin peitto tuodaan ihan pyytämättäkin.

Siis peitot, tyynyt ja kuulokkeethan on jokaisella penkillä valmiina, kun koneeseen tullaan.  Onko tässä taas kysymys jostain Helsinki-Tukholma maailmankiertäjästä, joka tahtoo nukkua nalle kainalossa lentomatkat eikä kykene siihen ilman palveluita?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan yksi