Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Surkeimmat Finnair-kokemukset

Vierailija
09.11.2012 |

Oletko saanut huonoa palvelua Finnairilla?

Kommentit (168)

Vierailija
41/168 |
05.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ole ollut koskaan mitään valittamista Finnairista. Ainoastaan hinnat ovat olleet monesti sellaisia, että olen lentänyt muilla yhtiöillä. Tietysti mielelläni suosisin suomalaista, mutta mun tuloillani vaihtoehdot ovat joko halvimmat liput tai kotona pysyminen.
Lensin kerran Helsingistä Lontooseen lennolla, jonka Finnair lensi yhteistyössä British Airwaysin kanssa. Itse olin ostanut lippuni British Airwaysiltä, mutta vieruskaverini oli ostanut ne Finnairilta. Meidän lipuissa oli ollut reilun 200 euron ero hinnassa. Oli herra melkoisen järkyttynyt, kun asia tuli puheeksi. Ei hän kuitenkaan saanut yhtään sen erikoisempaa palvelua kuin minäkään.

Suunnilleen vuosi sitten lensin Finnairilla Tukholmasta Helsinkiin eikä tuostakaan lennosta ole valittamisen aihetta. Ihmettelen vain, että minkä takia lensimme varmaan 400 paikkaisella aivan valtavalla koneella. Koneessa oli itseni lisäksi 8 asiakasta ja henkilökunta. Finnairin tilanteen huomioon ottaen toivon, että tuo oli jonkinlainen tilapäisratkaisu eikä jatkuvaa haaskausta.

Heinäkuussa lensin taas Tukholmasta Helsinkiin. Tällä kertaa lentoyhtiönä Blue1. Tästä lennosta sen sijaan oli valittamista. Jostain syystä lentokone oli todella epäilyttävän näköinen ja operoivaksi lentoyhtiöksi oli vaihtunut Braathens Regional (jos kirjoitin oikein). Epämääräisen ulkomuotonsa (kellertävä purkki ilman mitään lentoyhtiön logoja yms) lisäksi kone oli todella pieni. Niin pieni, että lentoemännät veivät lentolaukkuni koneen ovelta ruumaan, koska "se ei mahtuisi säilytyslokeroon". Olisi kyllä mahtunut... Näin he menettelivät myös kaikkien muiden sellaisten kanssa, joilla oli mukana jokin muu kuin käsilaukku tai pieni selkäreppu. Tästä johtuen koneen matkustamossa säilytyslokerot olivat miltei tyhjät ja koneen pieni ruuma tulikin sitten niin täyteen, että tietenkään minun matkalaukkuni ei enää sinne mahtunut. Koneen lähtiessä minun ja muutaman muun matkalaukut jäivät kaatosateeseen Arlandan lentokentälle seisomaan.  Laukku toimitettiin kyllä seuraavana päivänä kotiin, joten ei mitään ongelmaa sen suhteen. Täytyy vain sanoa, että ärsyynnyin lentoemäntiin sillä matkalla. Enkä ollut ainoa. Aluksi he eivät maininneet mitään matkalaukuista. Onneksi minä ja edessäni istuva eläkeläispariskunta huomasimme itse laukkumme lojumassa siellä kentällä. Kun rouva sitten kysyi miten laukkujen kanssa menetellään, lentoemännät olivat sitä mieltä että meidän pitäisi jäädä Helsinkiin odottamaan laukkuja, jotka tulevat seuraavalla lennolla (illan viimeisellä, jonka jälkeen minulla ei olisi ollut enää mitään mahdollisuutta päästä kotiin saati seuraavaksi aamuksi töihin, kun asun pääkaupunkiseudun ulkopuolella). Meille sanottiin myös, että käsimatkatavarat, jotka otettiin koneeseen tullessa ruumaan, nostettaisiin koneen viereen odottamaan sitten Helsingissä. Samalta hihnalta se minun pieni lentolaukkuni tuli kuin muiden isotkin laukut. Jos olisin alusta alkaen tiennyt, että laukku tuodaan minulle kotiin, en olisi hermostunut. Mutta kun kukaan ei tuntunut tietävän mistään mitään ja lentoemännät käyttäytyivät kuin se olisi ollut meidän oma syymme, että laukut sinne kentälle jäivät.
Tulipa sekava selostus :)

Vierailija
42/168 |
08.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä te oikein odotatte lennolta?, elämänne eksoottisimman kokemuksen, tullaan nuolemaan jalkoja ja tuulettelemaan oksilla...

Minä maksan lennolta juuri sen, että lentää paikasta A paikkaan B ilman tapaturmia ja mieluummin istumapaikat, joissa istua.

Mulle on ihan se ja sama vaikka lentoemot eivät olisi näkyvissä koko lennon aikana. 

Ps. En usko, että ainakaan Finnairin lentoemot harrastaisi kettuilua yms. EN MILLÄÄN! päinvastoin, olen monesti kuullut, kuinka känniset tai muuten sekopäät asiakkaat jaksavat valittaa/huutaa turhasta pask*sta.

Ette te omista sitä Finnairin konetta!!! vaikka lennon olette maksaneetkin!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/168 |
08.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viime kesänä 2 eri matkaa. Eri kohteet.

Siitä huolimatta molemmilla lennoilla oli täsmälleen samat ruoat.

Koskien siis molemmissa matkoissa meno-paluu.

Ei se ruoka pahaa ollut lentoruoaksi, mutta olisi ollut kiva saada vaihtelua.

Finskin ruuat vaihtuu kaksi kertaa vuodessa, syksyllä ja keväällä.

Vierailija
44/168 |
21.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas tässä ketjussa todella hatusta vedettyjä juttuja.

Vierailija
45/168 |
21.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viime kesänä 2 eri matkaa. Eri kohteet.

Siitä huolimatta molemmilla lennoilla oli täsmälleen samat ruoat.

Koskien siis molemmissa matkoissa meno-paluu.

Ei se ruoka pahaa ollut lentoruoaksi, mutta olisi ollut kiva saada vaihtelua.

Tämäkö oli surkea kokemus? On sun elämäsi helppoa.

Vierailija
46/168 |
21.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai, nyt muistui mieleen pari muutakin keissiä.

Lennolla Nizzasta Helsinkiin toisesta silmästäni katosi näkö. Kukaan ei kuitenkaan vaivautunut auttamaan minua terminaaliin, joten puolisokkona soittelin sitten silmäsairaalaan ja etsiskelin laukkuani hihnalta.

Kolmannella kerralla vieruskaverin päälle kaadettiin kiehuvaa kahvia. No, vahinkojahan sattuu, ja tuolloin kyllä ottivat asiakkaan nimen ylös mahdollista korvausvaatimusta ajatellen.

Eipä silti, Finnairin palvelu on ihan kohtuullista verrattuna moneen muuhun lentoyhtiöön. KLM:n emot olivat hermot kireällä 12 lennolla. Elettiin aikaa, jolloin juomia sai tilata vapaasti. 9 tunnin kohdalla kaverini pyysi kolmatta olutta minitölkissä. Toivat sen happamana, mutta ilmoittivat, että rouva on tainnut sitten ottaa jo tarpeeksi. Toisen kaverin sormille napsautettiin, kun hän erehtyi ottamaan kaksi sämpylää yhden sijaan. Lufthansan koneessa olen itse "rohmunnut" kaksi suklaakonvehtia, ja emon tuimasta ilmeestä päättelin, että yksi olisi kai ollut se sallittu määrä. Ilmoitti vielä seuraaville kovaan ääneen, että ottakaa tekin nyt sitten kaksi, kun tuo yksi jo rohmusi.

Mielenkiintoisinta oli Lufthansan operoimalla lennolla, jossa kone muutettiin viime tipassa Tirol airwaysin pieneksi potkurikoneeksi. Koneessa mahtui kävelemään vain köyryssä ja käsimatkatavarat piti jättää koneen ulkopuolella ruumaan. Potkurit pitivä metakkaa, ja jo kättelyssä kuulutettiin, että jos vessassa haluaa käydä, niin ilmoittakaa ensin lentoemännälle. Mihin lienee mustaan aukkoon huussi olisi sitten imaissut, se jäi kokeilematta.

Ai sinua ei lentoemäntä taluttanut terminaaliin? Ei kuulu heidän työnkuvaansa, olisit saattanut saada maapalvelusta apua jos olisit avannut suusi.

Miltei jokaisessa tapauksessa kun matkustaja saa kahvit päälleen, on kyseessä asiakkaan oma töppäys tai koneen tärinä.

Vierailija
47/168 |
21.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä nuo yhden matkustajan kultakorut olivat kadonneet? Käsimatkatavaroista, vaiko ruumaan menevistä?Oudolta kuulostaa?

Vierailija
48/168 |
21.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En IKINÄ oo saanu Finskillä enkä muuallakaan lennoilla huonoo palvelua! Lentoemot ja stuertit on niin kohteliaita, kauniita, siistejä, tehokkaita, että ne oikein muodostaa sen lomamatkan yhden positiivisen osan. Thomas Cookilla on paljon poikia töissä, ne on lisäks kauheen huumorintajuisia. Tykkään myös lentsikkaruuasta! Niin paljon pieniä ylläripurnukoita! Ja säästän kassiin ne muovivälineet, pikku suolat ja pippurit...oon kasvissyöjä, niin saan ruokani aina ekojen joukossa. Onneks kohta on taas lento tulossa!

Vierailija
49/168 |
21.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä nuo yhden matkustajan kultakorut olivat kadonneet? Käsimatkatavaroista, vaiko ruumaan menevistä?Oudolta kuulostaa?

Veikkaisin olevan provo, tai sitten se on itse ne hävittänyt ja syyttää nyt Finnairia, vaikka oikea kohde olisi muualla, siis maapalveluissa tai ihan siellä peilissä  : )

Vierailija
50/168 |
21.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun surkein sattui viime talvena. Varasin työreissua Tukholmaan aika viime tipassa; taisi olla keskiviikko ja reissuun lähtö seuraavana tiistaina; meno-paluu Tukholmaan samana päivänä. Matkatoimisto lähetti ehdotuksia ja meillä on tiukat säännöt että halvimmat mahdolliset liput. Vedin vähän kotiinpäin ja väitin että Finnairin aikataulu sopii paremmin kuin SAS:in ja valitsin Finnairin; siinä vaiheessa tarjous oli muutaman kympin kalliimpi kuin  SAS. Matkatoimisto varasi liput mutta ne tulivat takaisin business-lippuina, joka on ehdottamasti kiellettyä ellei ole hätätilanne. No, selitys oli että koneet ovat aivan täynnä, muuta vaihtoehtoa ei ole. Selvä, anoin esimiehen esimieheltä luvan lentää jo sovittuun asiakaspalaveriin busineksessä. 

Saavuin lentoasemalle ja vähän ihmettelin kun ei tullut boardinpassia tekstarina/emailla. Menin check-in masiinaan printtaamaan boarding passin (minusta nopeuttaa koneeseen siirtymistä) ja kone herjaa että "ota yhteys henkilökuntaan" Marssin tiskille vähän kummissani mutta oletin että kone on ylibookattu ja yrittävät saada vaihtamaan lentoa myöhäisemmäksi. Tiskillä sitten täti kertoo että "business on valitettavasti aivan täynnä mutta ekonomissa on tilaa yllin kyllin ja näitä on nyt sattunut viime aikoina usein" (!!!!) Eli myivät ei  oota ekonomiin, saavat hinnan business-lipusta ja loppujen lopuksi matkustaja on kuitenkin ekonomissa. Törkeää. Tunnin lennolla sillä luokalla ei ole mitään merkitystä mutta otti päähän aivan sikana. Kertoivat tiskillä että sijoittavat minut businekseen jos tulee tilaa ja portilla tokaisivat lähtöruuhkassa "tästä voi hakea tietysti  korvausta" mutta mitenkään aktiivisesti eivät olleet korjaamassa virhettään.  Hain korvauksen ja sain sen lippujen hinnan eron takaisin mutta mitään selitystä "virheelle" ei tullut.  JOten päättelen edelleen että kätevä tapa rahastaa; harva työkseen ( ja firman rahoilla) reissaava jaksaa nostaa metekkaa vaikka istuukin ekonomissa. Minä koin tulleeni huijatuksi

Vierailija
51/168 |
21.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun surkein sattui viime talvena. Varasin työreissua Tukholmaan aika viime tipassa; taisi olla keskiviikko ja reissuun lähtö seuraavana tiistaina; meno-paluu Tukholmaan samana päivänä. Matkatoimisto lähetti ehdotuksia ja meillä on tiukat säännöt että halvimmat mahdolliset liput. Vedin vähän kotiinpäin ja väitin että Finnairin aikataulu sopii paremmin kuin SAS:in ja valitsin Finnairin; siinä vaiheessa tarjous oli muutaman kympin kalliimpi kuin  SAS. Matkatoimisto varasi liput mutta ne tulivat takaisin business-lippuina, joka on ehdottamasti kiellettyä ellei ole hätätilanne. No, selitys oli että koneet ovat aivan täynnä, muuta vaihtoehtoa ei ole. Selvä, anoin esimiehen esimieheltä luvan lentää jo sovittuun asiakaspalaveriin busineksessä. 

Saavuin lentoasemalle ja vähän ihmettelin kun ei tullut boardinpassia tekstarina/emailla. Menin check-in masiinaan printtaamaan boarding passin (minusta nopeuttaa koneeseen siirtymistä) ja kone herjaa että "ota yhteys henkilökuntaan" Marssin tiskille vähän kummissani mutta oletin että kone on ylibookattu ja yrittävät saada vaihtamaan lentoa myöhäisemmäksi. Tiskillä sitten täti kertoo että "business on valitettavasti aivan täynnä mutta ekonomissa on tilaa yllin kyllin ja näitä on nyt sattunut viime aikoina usein" (!!!!) Eli myivät ei  oota ekonomiin, saavat hinnan business-lipusta ja loppujen lopuksi matkustaja on kuitenkin ekonomissa. Törkeää. Tunnin lennolla sillä luokalla ei ole mitään merkitystä mutta otti päähän aivan sikana. Kertoivat tiskillä että sijoittavat minut businekseen jos tulee tilaa ja portilla tokaisivat lähtöruuhkassa "tästä voi hakea tietysti  korvausta" mutta mitenkään aktiivisesti eivät olleet korjaamassa virhettään.  Hain korvauksen ja sain sen lippujen hinnan eron takaisin mutta mitään selitystä "virheelle" ei tullut.  JOten päättelen edelleen että kätevä tapa rahastaa; harva työkseen ( ja firman rahoilla) reissaava jaksaa nostaa metekkaa vaikka istuukin ekonomissa. Minä koin tulleeni huijatuksi

Jotenkin en jaksa uskoa tarinaasi, koska bisnes- ja economy päivittyy jatkuvasti aina siihen lähtöportin sulkemiseen asti. Myöskään porttivirkailijalla ei ole salaista kassalipasta josta sinulle (tai itse asiassa firmallesi, ei sinulle) käteistä rahaa kaivaisi.

Vierailija
52/168 |
21.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tarina on totta mutten olettanutkaan että portilla tai tiskillä oli korvattu; mutta korvaushakemusohje/-lomake olisi voitu antaa käteen. Tuli olo että lähinnä toivoivat etten olisi vaivautunut hakemaan korvausta. Ja siis ketjulla ilmoitan matkatoimistolle, joka hakee niitä korvauksia. Liikaa vaivaa joten jää varmaan useimmalta tekemättä.

Vierailija
53/168 |
21.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No tarina on totta mutten olettanutkaan että portilla tai tiskillä oli korvattu; mutta korvaushakemusohje/-lomake olisi voitu antaa käteen. Tuli olo että lähinnä toivoivat etten olisi vaivautunut hakemaan korvausta. Ja siis ketjulla ilmoitan matkatoimistolle, joka hakee niitä korvauksia. Liikaa vaivaa joten jää varmaan useimmalta tekemättä.

Vaikka juttusi onkin keksitty, niin kuinka kuvittelet kaikkien mahdollisten lomakkeiden jakamisen onnistuvan noin käytännössä?

Vierailija
54/168 |
21.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmen kaljan jälkeen alkoi lentoemä vikisemään, ettei voi kokoajan kaljaa tarjota, toi kuitenkin. Sanoin emolle, että tuo seuraavaksi 2 kerrallaan, niin ei tarvitse juosta alvariinsa. Mulkoili vain vihaisesti, eikä vastannut mitään. M42

Vierailija
55/168 |
21.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan tuo ikävää mutta tuskin finnairin vika. Eikös ne maapalvelut ole ihan ulkoistettuja eivätkä finnairin omia työntekijöitä?

Ymmärrän kyllä että vaikeahan tuossa tilanteessa on yhtiön alkaa mihinkään toimenpiteisiin. Mitä pitäisi tehdä? Korvata on mahdoton kun on vain sinun sanasi eikä mitään tietoa korujen todellisesta arvosta.

Vierailija
56/168 |
21.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisella kertaa olin lähdössä thaimaaseen huoriin ja lentoni peruttiin, koska siellä oli se hätätila, kun mellakoivat. Sanoin ettei minua haittaa, mutta lennot oli silti peruttu. Hirveä homma oli perua niitä 3 hotellia ja reissuja jotka oli varattu. Kiistahan oli siellä sisäinen, eli turistien kimppuun ei juurikaan käyty. M42

Vierailija
57/168 |
21.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikka juttusi onkin keksitty, niin kuinka kuvittelet kaikkien mahdollisten lomakkeiden jakamisen onnistuvan noin käytännössä?

Tuota, mikä osa jutustani on keksitty? Tapahtuma on totta, siitä tekeekö/tekikö Finnair ylihintaisen myynnin tahallaan vai vahingossa,ei tietenkään ole varmaa. Varmaa on että minulla tuli huijattu olo, ja se lienee ratkaisevaa. Tuskin olisin kiinnittänyt edes suurempaa kuin "kurja tuuri" - tyyppistä huomiota asiaan ellei se virkailija tiskillä olisi sanonut "tätä on sattunut tosi usein viime aikoina" Siihen asti minulla olisi mennyt täydestä läpi selitys että esim. joku Aasian syöttölennon iso ryhmäbookkaus olisi siirtynyt ko.lennolta toiselle ja siksi oltaisiin tilanteessa että ekonomissa on tilaa mutta business on ylibookattu.  Ja tuskin korvausohjeita siinä portilla tarvitsisi kaikille jakaa, riittäisi varmaa yksi ohjepaperi jota edes tarjottaisiin saatteella "tämä hoituu netissä kautta näppärimmin, haluatko ohjeen?" Muutama kopio/ portti riittäisi hyvin

Vierailija
58/168 |
21.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi jeesus kristus.. Aika helposti onnistuisi esim. niin, että työntekijä hakee lomaketietokannasta oikean paperin ja tulostaa sen asiakkaalle. Eihän niitä kaikille tarvitse antaa, kun vain niille, joiden kohdalla on sössitty.

Vierailija
59/168 |
21.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se kommentoija, joka oksensi eikä muka yrjöpusseja löytynyt: ihan keksitty juttu. Jos ei muuta löydy, koneessa on kyllä muovikasseja joihin pakataan ostokset. Ihan taatusti olisi sellainen oksentavalle tuotu.

Kaikkien kaameimmat lentoemännät on American Airlinesilla. Suoraan Mäkkärin tiskin takaa repäistyjä ja hemmetin tylyjä ämmiä.

Vierailija
60/168 |
21.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se kommentoija, joka oksensi eikä muka yrjöpusseja löytynyt: ihan keksitty juttu. Jos ei muuta löydy, koneessa on kyllä muovikasseja joihin pakataan ostokset. Ihan taatusti olisi sellainen oksentavalle tuotu.

Kaikkien kaameimmat lentoemännät on American Airlinesilla. Suoraan Mäkkärin tiskin takaa repäistyjä ja hemmetin tylyjä ämmiä.

Niinpä. Puoli tuntia muka etsineet  ;)

Koneissa on oksennuspusseja, roskapusseja, jätesäkkejä ja niitä ostoksille tarkoitettuja kasseja.........

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi yksi