Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi nykyään opetetaan jo vauvasta asti napostelemaan?

Vierailija
09.11.2012 |

Maissinaksut ja riisikakut esim. Tiedän parikin äitiä jotka alle 6kk vauvalle tarjoo noita naksuja ja 1v iässä tuo on jo ihan arkipäivää monilla.

Mitä järkeä?

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
02.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja jo esikoiselle annoin joskus maissinaksuja. Varsinkin kakkonen oli katselemassa kun muut joi kahvia että hänelle kanssa jotain ja se joku on parempi olla maisinaksu joka on lapsen helppo syödä eikä suttaa.

Meillä lapset on syöneet 1- vuotiaasta melkolailla samaa ruokaa kuin muu mitä perhekin syö. Chipsejä ei meillä niinkään syödä, ehkä useammin vauvat syö maissinaksuja kuin lapset saa chipsejään. Meillä valtaosa elokuvista katsellaan ilman naposteluja.

Sormiruokiinhan nuo kuuluu ihan sillä koska niitä sormin syödään ja lapsen taidot karttuu, osalle lapsista on myös tärkeää päästä itse koskemaan ruokaansa mutta niitä maissinaksuja on helppo antaa vauvalle myös kun itse on puhelimessa ja vauva känisee vieressä tai pienenä purtavana. On se melko omituista jos ei voi koskaan mitään suupalaa ottaa vaan kaiken ravinnon täytyy olla ravitsevaa.

Kokki

Vierailija
22/24 |
02.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[ihyvä, että valppaat kansalaiset huomaavat ne. Esi-isien tapaan porkkanat ja omput pitää kasvattaa itse sekä samoin kuuin vilja leipää varten. Kaupoissa ei saa käydä - ajatelkaa niiden liikevaihtoa. Liikevaihto on kamala asia.

Eli mitä sinä nyt sitten yritit sanoa? Toivottavasti myös sinä harrastat sarkasmia. Leivotko muuten korppusi itse vai ostatko ihan teollisia?

Oscar.

[/quote]

Yritin sanoa, että teollisten naksujen kautta moni vetää välistä. Elää siis tavallaan vauvaperheen kustannuksella. En minä mitenkään sarkasmia vältä, vaikka en etsikään, se tulee ihan luonnostaan.

Tavallisten ruokien sijasta erikseen "sormiruuaksi" tai muuten ylimääräiseksi naposteluksi valmistetut elättävät mainostajia, tehtaita, kauppiaita ym. Eipä nyt sentään liioitella itse kasvatettujen omppujen ja omin käsin valmistettujen korppujen kohdalla, kun ne ovat sellaisia tavallisia kokoperheen ruokia, joita ostetaan muutenkin kuin erikseen vauvalle.

Ei liikevaihdossa ole mitään kamalaa, kuten ei kaupoissakaan, mutta TURHA kulutus on turhaa.

Voisiko tämä selvemmin ilmaista?

Silloin harvoin kun meillä on korppuja, voin melkein nimetä sen henkilön, joka ne on valmistanut, vaikka teollisia ovatkin.

Ja kyllä, minä tein itse vauvoilleni soseet ja kaupan purkkiruuat olivat enimmäkseen matkaeväitä ja sellaisten päivien ruokia, kun ei sattunut olemaan vauvalle sopivaa ateriaa. Kas kun tätä et hoksannut kysyä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
02.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta maissinaksuja söivät silti.

Siinäpä teille pohtimista!

Vierailija
24/24 |
02.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

se pointti ei ole niinkään napostelu, vaan se, että vauva oppii pureskelemaan ruokaa. Maissinaksut on hyviä siitä, että ne "sulavavat" suussa, eikä niihin siis helposti tukehdu.

nuo 70-luvun lapsetkin oppivat ruokansa pureskelemaan ilman naksuja ja niksuja , kun kiinteät aloitettiin 2 kk vanhana, niin ihmeesti pottu maistoi ja ovat nyt uuden sukupolven äitejä ja isiä ja syöttävät hulluin niitä naksuja omille lapsilleen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi yksi