Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nyt tämä maisteri alkaa siivoojaksi!

Vierailija
08.11.2012 |

Nyt lopetan täysin tutkintoani vastaavan työn etsimisen. Olen yrittänyt löytää alakohtaista työtä humanistiselta alalta jo monen monta vuotta, tuloksetta. Annan periksi. Teen sitten jotain sellaista, jota on tarjolla. Onneksi opiskeluvuosina olin mm siivoushommissa, joten jotain kokemusta tuollaisesta työstä on hankittuna. En jaksa enää yrittää ja yrittää kun en onnistu edes haastatteluihin pääsemisessä. Haluaisin vaan työtä ja tavallista elämää. Onnistunkohan?

Kommentit (55)

Vierailija
41/55 |
08.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siivoustyötä et saa jos et ole maahanmuuttaja.

Mene kortistoon ja jää kotiin makaamaan. Toteutut näin myös valtion virallista työllisyysohjelmaa jonka tavoitteena on saada suomalaiset näyttämään laiskoilta ja mamut ahkerilta.

Vierailija
42/55 |
08.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen opiskellut kansatiedettä ja kulttuurihistoriaa. Eivät kovinkaan helposti työllistäviä varsinkaan tässä taloustilanteessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/55 |
08.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen opiskellut kansatiedettä ja kulttuurihistoriaa. Eivät kovinkaan helposti työllistäviä varsinkaan tässä taloustilanteessa.

Toimittaja, tutkija voisi ehkä sopia?

Eivät vaihtoehdot ole joko akateeminen työ tai siivous. Paljon muutakin on.

Vierailija
44/55 |
08.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai onko jollakin tarvetta vittuilla maisterille kun elämä potkii päähän?

Monta hakulomaketta olisit jo ehtinyt täyttää sillä aikaa, kun vanut täällä... Hoida mielenterveys kuntoon.

Vierailija
45/55 |
08.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän, että akateemisen ja siivoojan välissä on tietenkin laaja kirjo erilaisia töitä, mutta jos on näin niukka työkokemus kuin minulla (joitakin siivous ja varastotöitä) niin ei kauhean hyviä mahdollisuuksia päästä kiinni töihin, joissa vaaditaan ihan tiettyä työkokemusta ja tiettyjä tarkkaan määriteltyjä taitoja. Olen nyt sellaisessa tilanteessa, että jotain pitää tapahtua ja pian, mulla on rahavaikeuksia ja jaksamisen kanssa tulee kohta ongelmia...

Vierailija
46/55 |
08.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla YHTÄÄN opintoihisi liittyvää työkokemusta/-paikkaa ollut missään vaiheessa?

Vierailija
47/55 |
08.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen useita kansatieteilijöitä, kaikki ovat työllistyneet hyvin. Ovat töissä pääasiassa museoissa. Etkö tehnyt opintojen aikana mitään harjoittelua?

Kannattaisi hakea vaikka työkkärin kautta harjoitteluun, voisit saada jalan oven väliin jonnekin.

Vierailija
48/55 |
08.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

alakohtaista työkokemusta, muttei sekään yhtäjaksoisesti. Eli hyvin vähän työnantajan näkökulmasta. Toistaiseksi minulla ei ole mielenterveyden ongelmia. Tuuletan ajatuksia täällä ihan kuten muutkin palstalaiset...ja harrastan aika mustaa huumoria. Sekin on kai jonkinlainen selviytymiskeino. ap

Vierailija
49/55 |
08.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

alakohtaista työkokemusta, muttei sekään yhtäjaksoisesti. Eli hyvin vähän työnantajan näkökulmasta. Toistaiseksi minulla ei ole mielenterveyden ongelmia. Tuuletan ajatuksia täällä ihan kuten muutkin palstalaiset...ja harrastan aika mustaa huumoria. Sekin on kai jonkinlainen selviytymiskeino. ap

Ei vain taida ketään muuta naurattaa... Siis onko vitsi siinä, että "alat siivoojaksi" vaikka et alakaan? Ratkiriemukasta.

Vierailija
50/55 |
08.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntemani kansatieteilijät ovat työskennelleet ennen "kunnon" töitä mm. tuntityöntekijöinä kansallismuseon oppaina jne. Työharjoitteluun pääsisi tuollaiseen paikkaan varmaan aika helposti.

Jos asut Turussa, kannattaisi varmaan muuttaa pk-seudulle.

Vierailija
51/55 |
08.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin mun tutkinto luonnontieteen alata. Paskaduunissa muualla, kun ei omalta alalta löydy. Sinänsä kyrsii, että omalta alalta tienaisi vähintään 2800/kk, nyt hädin tuskin 1500, eikä sekään vakiopalkka per kuukausi.

Ketuttaahan se!

Vierailija
52/55 |
08.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mustaa huumoria oli se kun kysyin haluaako joku vittuilla maisterille, ei siivoojaksi ryhtyminen ole huumoria, se on yksi vaihtoehto työllistyä. En voi muuttaa, mulla on ainoa vanha tärkeä ihminen täällä, ja haluan pitää hänestä huolta. En asu Turussa. Työelämävalmennus on jo kokeiltu, huonoin tuloksin työllistymisen kannalta. Kyllä tässä pitää tarkoin miettiä mikä toisi varmaa työtä. ap

Vierailija
53/55 |
08.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä kannattaisi edes harkita, voisitko muuttaa pk-seudulle edes muutamaksi vuodeksi työuran alun vuoksi. Lähes kaikki alan työt löytyvät pääkaupunkiseudulta.

Vierailija
54/55 |
08.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

työllistäisi....En ole kuitenkaan hoitajatyyppiä, mutta kai sitäkin voisi harkita, en oikein pidä ihmisistä, siis työstä liian tiiviisti ihmisten lähellä. Muuttaa en voi kun olen sitoutunut ainoaan ihmiseen, joka minulla on jäljellä. Tämä asia menee nyt tällä hetkellä työnkin edelle. On tämä nyt monimutkaista. ap

Vierailija
55/55 |
09.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Symppaan suo tosi paljon. Nuorena hain itsekin opiskelemaan unelma-alaani kansatiedettä. Olisin päässyt mutta valitsin sitten tosi varman työllistäjän sosiaalityön. Sekin kyllä kiinnosti ja kiinnostaa vieläkin mutta on tosi rankkaa varmasta vakityöstä huolimatta.

Unelmoin vieläkin välillä, että joskus voisin opiskella esim. kansatiedettä tai kirjallisuutta ja työskennellä vaikka kulttuurin saralla niin, että sillä voisi elättää itsensä. Toisaalta olen tyytyväinen, että nyt on tämä varma työ.

Toivottavasti ap löydät töitä, olisi ne sitten omalta alaltasi tai vaikka siivousta. Harjoitteluvaihtoehtoja varmaan kannattaa selvittää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi kahdeksan